Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2006, 15:19   #821
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees misschien allemaal eens iets rond de neveneffecten van 'arbeid'.
Waarom niet, geef maar eens een literatuurlijst op van vroege overlijdens door ongezonde en gevaarlijke arbeid en verval in bittere armoede, door een combinatie van onderbetaald werk en belastingsafpersing van de overheid.

Ik voor mij, die toch niet lang ga leven, heb allang mijn preventief prepensioen ingezet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 15:24   #822
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

slachtoffer spelen is gemakkelijk
reageren tegen misbruiken en dat combineren met erkennen van de psoitieve kanten is een volwassen houding, jammer dat dat hier zo weinig gebeurd.
kga terug gaan werken , misschien dat we binnen 10 jaar hier ooit een 'echte parlee' hebben ipv dat frustro-gedoe
see ya later
Oud 24 maart 2006, 15:25   #823
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
reageren tegen misbruiken en dat combineren met erkennen van de psoitieve kanten is een volwassen houding, jammer dat dat hier zo weinig gebeurd.
kga terug gaan werken , misschien dat we binnen 10 jaar hier ooit een 'echte parlee' hebben ipv dat frustro-gedoe
see ya later
Ik heb mijn prestaties al geleverd.
Begin jij er pas aan soms?
Oud 24 maart 2006, 15:26   #824
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

pfff onze harde tante ze - en dat jullie maar weten dat ze ballen heeft he

manwijf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 maart 2006 om 15:26.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 15:26   #825
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wel, maar de juiste beul selecteren is de hele kunst.
Oud 24 maart 2006, 15:37   #826
eno2
Banneling

Standaard

[quote=Lutifer;1595569]
Citaat:

In Mexico-City daarentegen heeft een collega, die na lange dienstjaren door Rank Xerox zonder vergoeding op straat gegooid werd, daar de directeur neergeschoten.

Hetzelfde gebeurde bij dezelfde firma met de dezelfde ontslagpolitiek in Parijs, waar ook de directeur in zijn hoofdzetel door een dito behandelde collega neergeschoten werd.

Jammer dat dat hier bij ons zo weinig gebeurt.

(Ik noem maar één van de multi's waar ik persoonlijk gewerkt heb en dergelijke machtsmisbruiken aan den lijve ondervonden heb)

Citaat:
Veel succes.

Citaat:
see ya later
Alligator.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2006 om 15:41.
Oud 24 maart 2006, 15:42   #827
eno2
Banneling

Standaard

Het spreekt vanzelf dat het neerschieten van je directeur geen goeie tip is om terug te gaan doppen...wel om niet te moeten gaan werken...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2006 om 15:43.
Oud 24 maart 2006, 15:44   #828
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Pfff... zielige egoïsten, zou de Onsterfelijke zeggen...

Geen eurocent per kilo waard... W a a r d e l o os... volgens de koekendoos...

De echte kansarmen schamen zich waarschijnlijk dood...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 15:50   #829
eno2
Banneling

Standaard

All the goodies to the rich
Oud 24 maart 2006, 16:39   #830
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
efkes terug on topic
uw schouders ergens onderzetten, een uitdaging hebben in het leven, uw energie ergens insteken, samen met anderen iets uitbouwen, een dienst leveren aan anderen, .............. het maakt het leven gewoon meer de moeite waard.
Lees misschien allemaal eens iets rond de neveneffecten van 'arbeid'.
Dat klopt inderdaad wel, maar bij hoeveel jobs is er sprake van: een uitdaging, iets uitbouwen, etc... ?
Heel wat jobs geven geen meerwaarde aan het leven en als die job daarnaast zelfs financieel niets oplevert heeft het op termijn alleen maar een zeer negatieve invloed op je leven. Dan wordt de prijs die je betaalt voor het uitoefenen van je job wel heel groot.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 16:40   #831
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad wel, maar bij hoeveel jobs is er sprake van: een uitdaging, iets uitbouwen, etc... ?
Heel wat jobs geven geen meerwaarde aan het leven en als die job daarnaast zelfs financieel niets oplevert heeft het op termijn alleen maar een zeer negatieve invloed op je leven. Dan wordt de prijs die je betaalt voor het uitoefenen van je job wel heel groot.
800.000bf
Oud 27 maart 2006, 10:26   #832
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
800.000bf spaargeld uit mijn zakken geklopt.
Over zes jaar harde, flexibele, ongezonde en gevaarlijke arbeid gespreid.

Dat is wat de gecombineerde inspanningen van een onderbetalende baas en de 25% belastingsregel van de staat op de allerlaagste lonen
voor mij betekend hebben.

Nu heb ik bij de staat weliswaar al een en ander terug afgehaald, maar nog veel te weinig om mijn door de staatsoverval op mijn spaargeld opgewekte wraaklust te bevredigen.Dus zal ik nog héél lang doorgaan met afhalen bij de staat...
Tenzij ze mij een geriatrische goedbetaalde sinecure bezorgen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 maart 2006 om 10:49.
Oud 27 maart 2006, 11:15   #833
eno2
Banneling

Standaard

raven:
Citaat:
En hoe was uw dag (of die van Mitgard)? Goed gegeten en gekakt?
Duidelijk goedopgeleid maar slechtopgevoed.

En hoe was jouw dag, superconsument?
Volgens mij lijk je op die "vreetvogel die vreet en schijt in zijn vlucht", vernoemd door Socrates in zijn dialoog over het rücksichtloze overconsumentisme.
Oud 28 maart 2006, 13:09   #834
eno2
Banneling

Standaard

Eno2:
Citaat:
In Mexico-City daarentegen heeft een collega, die na lange dienstjaren door Rank Xerox zonder vergoeding op straat gegooid werd, daar de directeur neergeschoten.

Hetzelfde gebeurde bij dezelfde firma met de dezelfde ontslagpolitiek in Parijs, waar ook de directeur in zijn hoofdzetel door een dito behandelde collega neergeschoten werd.

Jammer dat dat hier bij ons zo weinig gebeurt.
Ter verduidelijking wil ik hier nog aan toevoegen, dat ik mijn directeur niet van zijn sokken geschoten heb bij Rank Xerox, maar dat ik daar zelf mijn ontslag gegeven heb...
Oud 9 april 2006, 18:02   #835

Standaard

Schoolverlater, let op:

Zo blijf je werkvrij!

Voor jou honderd naderen. Met die gedachte trokken duizenden Nederlandse schoolverlaters in de maand augustus ten strijde tegen het kapitalistische monster. Het monster dat dolgraag schoolverlaters en andere soldaten van het arbeidsreserveleger wil inslikken of uitspugen. Hoe zorg je ervoor dat je uit de klauwen van de draak blijft? Wat moet je doen, als je onverhoopt wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek? Dat is weliswaar moeilijk, maar niet onmogelijk. Let maar eens op: zo blijf je werkvrij.

"Schrijf een bijzonder korte sollicitatiebrief met een minimaal CV. Uiteraard alleen als de Sociale Dienst of anderen je het mes op de keel zetten", zegt J. van der Stoer, bestuurslid van Stichting BAH, de Bond tegen Arbeidsethos en Horigheid. De Bond, gevestigd in Leiden, heeft bij vriend en vijand al een flinke reputatie opgebouwd in het werkvrij maken en houden van jongeren. "CV staat in dit geval niet voor Centrale Verwarming, naar is de afkorting van Curriculum Vitae. Dat is dikdoenerij met Latijnse woorden; het betekent gewoon levensloop", aldus Van der Stoer, die met zijn Stichting ageert tegen de dwangarbeid en loonslavernij van het kapitalisme. "Kijk, wat wij duidelijk willen maken is dat de klassenstrijd volop aan de gang is. Achter woorden als werknemers, werkgevers, sociale partners en loopbaanplanning schuilt een wereld van likken naar boven en trappen naar onderen. Over de ruggen van de nieuwe onderklasse van schoolverlaters, migranten, illegalen, vrouwen, WAO-ers, en dergelijke, worden vette winsten genaakt. Dat is de werkelijkheid, van de jaren negentig, dat is de verscherping die zich doorzet in de wereldwijde crisis van het huidige economische systeem." Indrukwekkende woorden van een strijdbare kameraad. "Krijg je een uitnodiging voor een gesprek, verdiep je dan in de machtsspelletjes van de heren, en een enkele dame, aan de top. Besef dat de belangen van die bazen niet jouw belangen zijn. Bekijk zo'n sollicitatiegesprek als een bokswedstrijd, of een partijtje vrij worstelen. Zonder gelijke kansen, dat is zonneklaar. Het allerbelangrijkste is dat je je als soldaat gedraagt, in oorlog met niets en niemand ontziende vijanden", aldus Van der Stoer, die zijn naam eer aandoet.

Terwijl Van der Stoer zich murw beukt tegen de door hem zo verafschuwde heersende orde, laat L. Donder zien dat het ook anders kan. Beroepswerkloze Donder heeft zich in de loop der tijd geheel aangepast aan de eisen van werkgevers, het arbeidsbureau en de Sociale Dienst. Solliciteren is het toverwoord, en daarover kan Donder meepraten. "Ja, ik heb een lange lijdensweg afgelegd van verplicht niksen en verboden lanterfanten. Honderden brieven heb ik geschreven. Misschien wel duizenden. Nooit werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Niets hielp, ik werd er moedeloos van, begon te drinken, kreeg zelfmoordneigingen, echt vreselijk. Toen kreeg ik gelukkig die werkervaringsplaats aangeboden, dat was een nieuw thuiswerk-project voor langdurig werklozen. Nu ben ik beroeps, ik heb von mijn vroegere werkloosheid een echt vak gemaakt. Daardoor heb ik weer zelfvertrouwen gekregen. Ik ben weer iemand, en niet zo'n kneus die z'n hand moet ophouden." Donder veert op, als haar huidige werkomstandigheden ter sprake komen. "Het verdient in elk geval behoorlijk. Eindelijk kan ik mezelf eens af en toe verwennen. Dat heeft een mens nodig, toch? Ik heb een werkweek van 40 uur. Van 9 uur 's morgens tot 5 uur 's middags zit ik achter mijn bureau, thuis. Daar doe ik letterlijk niks. Ik zit daar maar, onbeweeglijk, in trance, zonder te praten. Dat is een vak apart. Sommige mensen doen er wat meewarig over, maar het is echt een hele kunst om beroepsmatig bezig te zijn met werkloosheid. Daar moet je een horde leerschool voor hebben doorlopen. Een uurtje niks doen, ja, dat kan iedereen wel. Maar 8 uur per dag en 5 dagen per week, dat is andere koek", zegt de ernstig kijkende Donder, "Pas 's avonds begin ik weer te leven, dan word ik weer een beetje mens. Beetje tv kijken, beetje hangen op de bank. Ja, dat verschilt eigenlijk niet veel met het werk overdag."

Zeven gouden tips

Tip 1. Koop voor het sollicitatiegesprek een enorme slagroomtaart (ben je veganist, dan zul je andere taarten moeten zoeken). Eet de taart in een keer op, en laat de resten aan je handen en om je mond zitten. Geef de dames en heren van de sollicitatiecommissie een vette en glibberige hand, dan heb je direct al een goede bui. Misschien lukt het je zelfs wel om de taart ter plekke uit te kotsen. Dat kan een troost zijn voor het geval het gesprek tegenvalt en je voor een tweede gesprek wordt uitgenodigd of zelfs wordt aangenomen.
Tip 2. Ga niet op de fiets naar het gesprek. Misschien kom je dan op tijd, en dat zou jammer zijn. Ga lopen, stap in een gracht of een sloot, rol eens door de modder, en kom hijgend en zwetend aan. Zorg er in elk geval voor dat je minstens een half uur te laat bent. Laat de sollicitatiecommissie zichzelf zitten op te vreten.
Tip 3. Scheld iedereen binnen het bedrijf of de instelling uit. Ook de receptioniste. Weliswaar behoort zij tot de arbeidersklasse en ondergaat ze dagelijks de vernederingen van de patriarchale structuur, maar op dit moment dient ze voor jou een radertje in een vijandelijke oorlogsmachinerie te zijn. Het gaat hier om lijfsbehoud; er is geen tijd of gelegenheid voor nuancering. Zwart-wit denken houdt je nu overeind.
Tip 4. Maak bij binnenkomst in de kamer van het sollicitatiegesprek een opmerking als: "Tering, wat een klote kankerhok hier", of "Jezus, wat een achterlijke en schijnheilige blaaskaken zijn jullie".
Tip 5. Kijk de sollicitatiecommissie vol haat aan, met een blik die de commissieleden doet verstenen. Vertel ongeveer 38 keer hoe weinig, hoe gruwelijk weinig zin je hebt om aan een nieuwe toekomst te beginnen, hier niet en ergens anders ook niet. Roep: "No future!", want er is geen toekomst in het kapitalisme.
Tip 6. Zorg dat je voortdurend aan het woord bent. Loot de commissie van de ene verbazing in de andere verbijstering vallen. Krijs: "Let's riot!", en voeg de daad bij het woord: gooi tafels om, pleur een emmer verf togen de muren, met een kleur naar keuze, pak de brandweerslang en spuit de commissieleden onder. Doe maar, verzin maar wat.
Tip 7. Geloof in jezelf, geloof in je eigen creativiteit bij, het uitvoeren van verzetsdaden. Er bestaat nog zoiets als telepathie. Als jij denkt: de pleuris breekt uit, er komt revolutie, denken zij eerder: allemachtig, het proletariaat is in opstand gekomen. Niet de eerste indruk, maar de laatste indruk is in dit geval het belangrijkst! Werp dus, als je weer buiten bent, een of meerdere stenen door de ruiten van het bedrijf of kantoor.
(Fotografie: Meertje van het Zelfde, tekst: Jan Klaassen)

bron
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 april 2006 om 18:03.
Oud 9 april 2006, 21:40   #836
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het spreekt vanzelf dat het neerschieten van je directeur geen goeie tip is om terug te gaan doppen...wel om niet te moeten gaan werken...
mensen die zware gevangenisstraffen krijgen werken meestal wel in de gevangenis hoor.Het hun beletten, word als een straf ervaren dikwijls.De verveling...ge kunt daar niet gaan wandelen, of naar een café trekken....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 11:33   #837

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mensen die zware gevangenisstraffen krijgen werken meestal wel in de gevangenis hoor.Het hun beletten, word als een straf ervaren dikwijls.De verveling...ge kunt daar niet gaan wandelen, of naar een café trekken....
in feite is het ook zo in de maatschappij he. Ik bedoel eerst ontnemen ze je alle vrijheid ( oa ook de vrijheid om voor jezelf te werken ) - vervolgens gaan de meeste mensen zich zo rot vervelen en nutteloos voelen dat ze op de duur dankbaar zijn dat iemand hen wil uitbuiten .
Oud 19 april 2006, 18:12   #838
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in feite is het ook zo in de maatschappij he. Ik bedoel eerst ontnemen ze je alle vrijheid ( oa ook de vrijheid om voor jezelf te werken ) - vervolgens gaan de meeste mensen zich zo rot vervelen en nutteloos voelen dat ze op de duur dankbaar zijn dat iemand hen wil uitbuiten .
Inderdaad, werken is in veel gevallen absoluut vrijheidsberoving. Dat is ook de reden dat veel werkende mensen zo gefrustreerd rond lopen. Ze liggen krom van het werken, sloven zich uit tot en met, ze zien toch zo vreselijk af. En dan reageren ze hun frustratie af op de werklozen, in feite omdat ze gewoon jaloers zijn en vrij willen zijn. Onbegrijpelijk dat ze dan tegen de werklozen zitten te kakken. Wat kan ik er aan doen dat anderen een degelijke job gevonden hebben en ik niet? Wat kan ik er nu aan doen dat anderen perse willen werken zelfs indien het een onderbetaalde rotjob is? Heb ik toch niets mee te maken zeker.
Dat ze dan gaan janken bij hun werkgevers of hun beklag doen bij God. Ik vind die mensen die altijd maar zagen tegen de werklozen vreselijk zielig, echte mislukkelingen.
Oud 19 april 2006, 18:16   #839
debbie
Minister

Standaard

Uitgebuit voelen degenen zich die zich alle dagen krom leggen voor hun baas.
Oud 19 april 2006, 18:20   #840
debbie
Minister

Standaard

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be