![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#82 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#83 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Maar als Berlusconi niet discrimineert (om gelijk welke reden) dan kan hij geen racist genoemd worden. Niet volgens de betekenis van racisme zoals omschreven in jouw woordenboek #65. Toch noem jij in #3 Berlusconi een racist. Die beschuldiging is uitsluitend gebaseerd op wat jij denkt dat Berlusconi denkt. Na de vrije meningsuiting wordt hier de vrije mening in vraag gesteld! Een bijzonder grove aanfluiting van de artikelen 18 en 19 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Citaat:
mvg Harald. |
||
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Dit moet inderdaad erg irritant zijn. mvg Harald. |
|
|
|
|
|
|
#85 | ||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#86 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Het fascisme werd ook de gulden middenweg tussen communisme en kapitalisme genoemd. mvg Harald. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Minister
|
Citaat:
2) een meerderheid schaart zich wel achter mijn ideeën. Tenzij u meent dat 50 percent + 1 van de Vlamingen racistisch is... niet dus. Aan u om dit te bewijzen... |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Minister
|
Vrijheid van mening en vrije meningsuiting buiten de clausules die erop bestaan in ons land. Neut zoveel je wil, dit is niet fascistisch...
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#92 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
|
We hebben geen democratische basis om daar een uitspraak over te doen. De Vlamingen hebben zich hier immers nog nooit kunnen over uitspraken. In afwachting moeten we het doen met opiniepeilingen. In één daarvan, van enkele jaren geleden, noemde meer dan 50 pct zichzelf racistisch, als ik me niet vergis.
|
|
|
|
|
|
#94 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Maar dat was eigenlijk niet eens de essentie van mijn opmerking. Denkt u dat er bij het opstellen van rechtsregels geen rekening wordt gehouden met economische, diplomatieke en andere overwegingen?
Laatst gewijzigd door Manuel* : 29 maart 2006 om 09:31. |
||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Anders bezien: de democratie is de ultieme staatsvorm van het compromis.
|
|
|
|
#96 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#97 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het zegt inderdaad iets over mijn democratische ingesteldheid dat ik wil rekening houden met mijn medemensen. 8)
|
|
|
#99 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En die machthebbers zorgden dan voor een klimaat waarin de 'democratische eensgezindheid' gewaarborgd werd. En de enige schrik dat die machthebbers meestal hadden was dat de echte democratie hun agenda doorkruiste. De enige manier om écht democratisch te beslissen om een minderheid te liquideren (waarmee het daadwerkelijk fysiek uitschakelen wordt bedoeld) is via een bindend referendum (geen 'bevragingen' of 'consultatieve raadplegingen'). Maar dat heb ik in de geschiedenis nog niet echt weten voorkomen. Praktijkvoorbeelden zijn er dus nog niet. Dat het misschien wel eens zou kunnen gebeuren ? Mogelijk. In dat geval is het niet zozeer de democratie die je niet meer wilt, maar deel uitmaken van het volk dat aan de basis ligt van die democratische beslissing. Want zou je je dan bekeren tot een andere staatsvorm (waarbij je net over dezelfde garanties beschikt) ? [/SIZE]
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 29 maart 2006 om 10:31. |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
U bent ècht van slechte wil hé? Die machtsverhoudingen worden niet louter bepaald door rechtsregels. Dat is het nu juist.
|
|