Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2006, 17:06   #21
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

En vergeet niet dat het vorig jaar ook al van dat was. Het gewicht zal nu wel bij Van Overmeire komen te liggen, dat staat vast voor mij en ik denk dat velen, of je nu voor of tegen het VB bent, het met mij eens zullen zijn: Van Overmeire wordt de te kloppen man.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 17:10   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Overmeire wordt de te kloppen man
.

Makkelijk zat.

Met een bonte coalitie zoals in Antwerpen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 17:44   #23
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Stok achter de deur om het CS te behouden is dat de nationale geldkist anders dichtblijft, en Aalst heeft al de grootste moeite om de kop financieel boven water te houden.
Wat een onzin. Gaan de traditionele partijen ook hun eigen kiezers wurgen zodat iedereen naar het VB gedreven wordt.
Integendeel zou ik zeggen, ze gaan eerder het sociale weefsel versterken, meer luisteren naar de kiezer, zelfs programma-punten overnemen van het VB. Kijk maar wat er gebeurd is in bv Rotterdam NL, Orange Fr......
Ook meen ik, onderschatten wij de invloed van het VB in vele geledingen van de maatschappij.
Dan nog, nationaal groeit het VB ook verder door hoor.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 17:55   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geen onzin.

Gehoord van een VLD-er met nogal wat invloed in Aalst. VLD-nationaal dreigt met de knip op de geldbeugel als Aalst een coalitie durft aangaan met het VB. En nationaal heeft de VLD het nog voor het zeggen tot volgend jaar.

De VLD-er zei er wel bij dat dit de laatste keer zou zijn dat het VB eruit zou gehouden worden....
en dat de punten van het VB waar zij het mee eens zijn zouden worden goedgekeurd.
Oud 1 april 2006, 17:58   #25
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geen onzin.

Gehoord van een VLD-er met nogal wat invloed in Aalst. VLD-nationaal dreigt met de knip op de geldbeugel als Aalst een coalitie durft aangaan met het VB. En nationaal heeft de VLD het nog voor het zeggen tot volgend jaar.

De VLD-er zei er wel bij dat dit de laatste keer zou zijn dat het VB eruit zou gehouden worden....
en dat de punten van het VB waar zij het mee eens zijn zouden worden goedgekeurd.
Voor de VLD zit de oerknal er aan te komen, vandaar hun neurotisch gedrag.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 18:09   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar twijfel ik niet aan.
Maar al haalt die partij nog slechts zoveel stemmen als de groenen, zolang het CS k�*n in stand gehouden worden zal ze mee de dienst blijven uitmaken.
Oud 1 april 2006, 21:58   #27
Snoepje
Banneling

Snoepje's schermafbeelding

Standaard

VLD BLAUW BORDEEL

Na De Maght stappen ook schepen en raadsleden uit VLD

Anny De Maght zet carroussel in gang.

Burgemeester van Aalst Anny De Maght is buiten de VLD gesteld en zaterdag verklaarde VLD-schepen Wilfried Van Herreweghe dat hij eveneens uit de partij stapt. Dat zei hij op het VTM-nieuws. Volgens hem stappen ook enkele gemeenteraadsleden en OCMW-raadsleden op. De voorzitter van VLD-Aalst, Michel De Gols, is nog niet officieel op de hoogte gebracht.

De Gols: "Ik heb hun vertrek vernomen via de media. Maar Van Herreweghe had geen lidkaart meer van de VLD en weigerde in oktober vorig jaar op de VLD-lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Aalst te staan."

Bijzondere situatie
De VLD telt in de Oost-Vlaamse carnavalstad 18 gemeenteraadsleden en vier schepenen en levert de burgemeester. Door de perikelen rond Anny De Maght, die een eigen beweging 'Blauw' oprichtte, ontstaat een bijzondere situatie waarbij de burgemeester niet langer tot de meerderheid behoort.

VLD-voorzitter De Gols ziet echter geen zware problemen. "We hebben de steun van dertien VLD-gemeenteraadsleden en drie schepenen en beschikken dus nog steeds over een meerderheid. We zijn niet van plan om een bestuurswissel door te voeren en zouden graag de volgende maanden de stad gewoon voortbesturen." 8) DURVEN VERNIEUWEN </STRONG></EM></U></I></B>
Snoepje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 22:00   #28
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komt een tripartite van CD&V, VLD en SP.A in Aalst.
Stok achter de deur om het CS te behouden is dat de nationale geldkist anders dichtblijft, en Aalst heeft al de grootste moeite om de kop financieel boven water te houden.
Nog een chance dat wij allen Wetteraars zijn
Oud 2 april 2006, 03:48   #29
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

Makkelijk zat.

Met een bonte coalitie zoals in Antwerpen.
Een verschil: hij heeft niet de spreekvaardigheid die hij nodig zou moeten hebben.
Oud 2 april 2006, 04:49   #30
born2bewild
Banneling

Standaard

Wil de laatste het licht uitdoen?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 08:29   #31
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Het feit dat De Maght haar dochter een duwtje in de rug geeft is geen echte issue voor de Aalstenaars.
Ze zijn wél kwaad (oa op De Maght) dat er nog steeds geen vervanging is voor de Keizershallen waar vroeger de Carnavalsgroepen onderdak kregen.
Het nieuw cultuur centrum zoals de politiekers dat noemen, is er nog steeds niet (al spreken ze van een nieuw gebouw aan de Tragel)

Enfin, persoonlijk denk ik dat De Maght nog vrij veel van de rechtsere VLD kiezers zal meetrekken. Vele Aalsterse VB stemmers zullen nu toch met de vraag zitten op wie te stemmen (terwijl dit zonder de uitstap van DM duidelijk was)

Persoonlijk denk ik dat ik mijn VB stem aan De Maght ga geven in de hoop dat ze een mooi resultaat kan behalen.
Alleen al om de VLD op zijn bek te doen gaan (wat eigenlijk mijn enig doel is )
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 08:41   #32
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Enfin, persoonlijk denk ik dat De Maght nog vrij veel van de rechtsere VLD kiezers zal meetrekken. Vele Aalsterse VB stemmers zullen nu toch met de vraag zitten op wie te stemmen (terwijl dit zonder de uitstap van DM duidelijk was)
Oei, dit lees ik niet graag.
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat ik mijn VB stem aan De Maght ga geven in de hoop dat ze een mooi resultaat kan behalen.
Mss kan ADM met haar groep kartel vormen met ... VLD?
[SIZE=1](alleen te lezen door goeie 'verstaanders')[/SIZE]
Oud 2 april 2006, 10:36   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Nog een chance dat wij allen Wetteraars zijn
Wetteren is Aalst niet.
Oud 2 april 2006, 10:36   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Een verschil: hij heeft niet de spreekvaardigheid die hij nodig zou moeten hebben.
En wie mag die 'hij' dan wel zijn?
Oud 2 april 2006, 10:49   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Het feit dat De Maght haar dochter een duwtje in de rug geeft is geen echte issue voor de Aalstenaars.
Maar wél voor de VLD-ers die het achter de schermen voor het zeggen hebben, en die haar kotsbeu zijn...

Citaat:
Ze zijn wél kwaad (oa op De Maght) dat er nog steeds geen vervanging is voor de Keizershallen waar vroeger de Carnavalsgroepen onderdak kregen.
Het nieuw cultuur centrum zoals de politiekers dat noemen, is er nog steeds niet (al spreken ze van een nieuw gebouw aan de Tragel)
Kan zijn, maar die hebben weinig of niks in de pap te brokkelen. Je bewijst het zelf met je verhalen.

Citaat:
Enfin, persoonlijk denk ik dat De Maght nog vrij veel van de rechtsere VLD kiezers zal meetrekken.
Zou ook kunnen, maar verdeeld zal de VLD zowiso worden, en verdeling betekent machtsverlies.

Citaat:
Vele Aalsterse VB stemmers zullen nu toch met de vraag zitten op wie te stemmen (terwijl dit zonder de uitstap van DM duidelijk was)
VB-stemmers blijven in de regel VB-stemmers.

Citaat:
Jouw doel zal op die manier niet bereikt worden. Enkel als het VB groot genoeg wordt volstaat zelfs geen bonte coalitie meer om een 'democratisch' bestuur bijeen te krijgen. Met een bonte coalitie wordt er nog minder mogelijk dan vandaag.

Of zou het jou lukken de VLD een hak zetten door ADM op haar burgemeesterspost te houden?
Kloegen de Aalstenaars dan geen steen en been omdat er niet gebeurt wat hen door ADM beloofd werd?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 april 2006 om 10:50.
Oud 2 april 2006, 10:53   #36
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
[SIZE=4]Aalsterse burgemeester De Maght uit VLD gezet[/SIZE]
Anny De Maght maakt geen deel meer uit van de VLD. De nationale statutaire commissie heeft de burgemeester van Aalst van de VLD-lijsten geschrapt. Aanleiding voor de uitsluiting zijn haar nieuwe politieke beweging Blauw en de recente aanvallen op een aantal nationale VLD-kopstukken, onder wie Kamervoorzitter Herman De Croo.

De Maght stond niet meer op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. "We betreuren dat het uiteindelijk allemaal zo ver gekomen is, maar De Maght moet de hand in eigen boezem steken. Ze heeft zichzelf buiten de partij gezet," zegt voorzitter Michel De Gols van de Aalsterse VLD-afdeling. (Belga 10:20)
bron: de morgen online
<maar De Maght moet de hand in eigen boezem steken.>
Deed ze en ze vond niets meer...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 08:01   #37
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Het heeft niet lang geduurd om mijn mening te herzien... (Dus Karim, vrees ende wanhoop niet, mijn stem gaat niet naar Blauw!)

1) De nieuwe VLD campagne van de harde Vlaamse werker.
Laat me niet lachen, hoe hypocriet kunnen ze nog zijn? Elke keer als ik Calimero (Bartje Somers btw) hoor spreken over hun belastingsverlaging ga ik spontaan kokhalzen.

2) De VRT en andere media zijn blijkbaar klaar om de verkiezingscampagnes massaal op de burgers los te laten. De blauwe en rode mestkevers komen nu al om de haverklap op den TV en radio om over de meest onbenullige zever hun standpunt te komen orakelen.

3) Vandaag, om 09.00 h op radio 1: super rode führer SS, den cafebaas, gaat bij Friedle Lassage opnieuw zijn verhaaltjen doen over hoe de sossen het goed menen met 'den weirkmensch'. (Radio staat nu uiteraard op een andere post, anders vrees ik de hele dag op den pot te moeten zitten...)

Voila, de week is goed begonnen voor mij
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 08:39   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De VLD barst sneller dan België...

Onze deuren staan open!
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 10:34   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er komt een tripartite van CD&V, VLD en SP.A in Aalst.
Als Demaght erin slaagt van pakweg 10 % te halen (wat als zetelend burgemeester conservatief ingeschat is) ... dan kom je er niet met die tripartite alleen... dan zullen ze Agalev ook nog nodig hebben ... en ik ben er niet zeker van dat dat nog politiek haalbaar is
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 13:08   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zullen zien.
De VLD zelf lijkt daar anders over te denken.

Uit welingelichte bron weet ik dat de VLD-ers, die in Aalst de touwtjes in handen denken te hebben, al op een andere strategie zijn overgestapt dan aanvankelijk de bedoeling was. Vandaag nemen ze al genoegen met een vrouwelijke SP.A-er als plaatsvervangster voor Annie.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be