![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() En vergeet niet dat het vorig jaar ook al van dat was. Het gewicht zal nu wel bij Van Overmeire komen te liggen, dat staat vast voor mij en ik denk dat velen, of je nu voor of tegen het VB bent, het met mij eens zullen zijn: Van Overmeire wordt de te kloppen man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Makkelijk zat. Met een bonte coalitie zoals in Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Integendeel zou ik zeggen, ze gaan eerder het sociale weefsel versterken, meer luisteren naar de kiezer, zelfs programma-punten overnemen van het VB. Kijk maar wat er gebeurd is in bv Rotterdam NL, Orange Fr...... Ook meen ik, onderschatten wij de invloed van het VB in vele geledingen van de maatschappij. Dan nog, nationaal groeit het VB ook verder door hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen onzin.
Gehoord van een VLD-er met nogal wat invloed in Aalst. VLD-nationaal dreigt met de knip op de geldbeugel als Aalst een coalitie durft aangaan met het VB. En nationaal heeft de VLD het nog voor het zeggen tot volgend jaar. De VLD-er zei er wel bij dat dit de laatste keer zou zijn dat het VB eruit zou gehouden worden.... en dat de punten van het VB waar zij het mee eens zijn zouden worden goedgekeurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar twijfel ik niet aan.
Maar al haalt die partij nog slechts zoveel stemmen als de groenen, zolang het CS k�*n in stand gehouden worden zal ze mee de dienst blijven uitmaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() VLD BLAUW BORDEEL
Na De Maght stappen ook schepen en raadsleden uit VLD ![]() Burgemeester van Aalst Anny De Maght is buiten de VLD gesteld en zaterdag verklaarde VLD-schepen Wilfried Van Herreweghe dat hij eveneens uit de partij stapt. Dat zei hij op het VTM-nieuws. Volgens hem stappen ook enkele gemeenteraadsleden en OCMW-raadsleden op. De voorzitter van VLD-Aalst, Michel De Gols, is nog niet officieel op de hoogte gebracht. De Gols: "Ik heb hun vertrek vernomen via de media. Maar Van Herreweghe had geen lidkaart meer van de VLD en weigerde in oktober vorig jaar op de VLD-lijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Aalst te staan." Bijzondere situatie De VLD telt in de Oost-Vlaamse carnavalstad 18 gemeenteraadsleden en vier schepenen en levert de burgemeester. Door de perikelen rond Anny De Maght, die een eigen beweging 'Blauw' oprichtte, ontstaat een bijzondere situatie waarbij de burgemeester niet langer tot de meerderheid behoort. VLD-voorzitter De Gols ziet echter geen zware problemen. "We hebben de steun van dertien VLD-gemeenteraadsleden en drie schepenen en beschikken dus nog steeds over een meerderheid. We zijn niet van plan om een bestuurswissel door te voeren en zouden graag de volgende maanden de stad gewoon voortbesturen." 8) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Een verschil: hij heeft niet de spreekvaardigheid die hij nodig zou moeten hebben.
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Wil de laatste het licht uitdoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() Het feit dat De Maght haar dochter een duwtje in de rug geeft is geen echte issue voor de Aalstenaars.
Ze zijn wél kwaad (oa op De Maght) dat er nog steeds geen vervanging is voor de Keizershallen waar vroeger de Carnavalsgroepen onderdak kregen. Het nieuw cultuur centrum zoals de politiekers dat noemen, is er nog steeds niet (al spreken ze van een nieuw gebouw aan de Tragel) Enfin, persoonlijk denk ik dat De Maght nog vrij veel van de rechtsere VLD kiezers zal meetrekken. Vele Aalsterse VB stemmers zullen nu toch met de vraag zitten op wie te stemmen (terwijl dit zonder de uitstap van DM duidelijk was) Persoonlijk denk ik dat ik mijn VB stem aan De Maght ga geven in de hoop dat ze een mooi resultaat kan behalen. Alleen al om de VLD op zijn bek te doen gaan (wat eigenlijk mijn enig doel is ![]()
![]() |
#32 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() [SIZE=1](alleen te lezen door goeie 'verstaanders')[/SIZE]
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetteren is Aalst niet.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie mag die 'hij' dan wel zijn?
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of zou het jou lukken de VLD een hak zetten door ADM op haar burgemeesterspost te houden? Kloegen de Aalstenaars dan geen steen en been omdat er niet gebeurt wat hen door ADM beloofd werd?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 april 2006 om 10:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deed ze en ze vond niets meer... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() Het heeft niet lang geduurd om mijn mening te herzien... (Dus Karim, vrees ende wanhoop niet, mijn stem gaat niet naar Blauw!)
1) De nieuwe VLD campagne van de harde Vlaamse werker. Laat me niet lachen, hoe hypocriet kunnen ze nog zijn? Elke keer als ik Calimero (Bartje Somers btw) hoor spreken over hun belastingsverlaging ga ik spontaan kokhalzen. 2) De VRT en andere media zijn blijkbaar klaar om de verkiezingscampagnes massaal op de burgers los te laten. De blauwe en rode mestkevers komen nu al om de haverklap op den TV en radio om over de meest onbenullige zever hun standpunt te komen orakelen. 3) Vandaag, om 09.00 h op radio 1: super rode führer SS, den cafebaas, gaat bij Friedle Lassage opnieuw zijn verhaaltjen doen over hoe de sossen het goed menen met 'den weirkmensch'. (Radio staat nu uiteraard op een andere post, anders vrees ik de hele dag op den pot te moeten zitten...) Voila, de week is goed begonnen voor mij ![]()
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VLD barst sneller dan België...
![]() Onze deuren staan open! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Als Demaght erin slaagt van pakweg 10 % te halen (wat als zetelend burgemeester conservatief ingeschat is) ... dan kom je er niet met die tripartite alleen... dan zullen ze Agalev ook nog nodig hebben ... en ik ben er niet zeker van dat dat nog politiek haalbaar is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen zien.
De VLD zelf lijkt daar anders over te denken. Uit welingelichte bron weet ik dat de VLD-ers, die in Aalst de touwtjes in handen denken te hebben, al op een andere strategie zijn overgestapt dan aanvankelijk de bedoeling was. Vandaag nemen ze al genoegen met een vrouwelijke SP.A-er als plaatsvervangster voor Annie. |
![]() |
![]() |