![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is volgens u best geschikt om de werkloosheiduitkering uit te betalen? | |||
vakbonden |
![]() ![]() ![]() |
11 | 27,50% |
RVA |
![]() ![]() ![]() |
29 | 72,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dubbelle geldverspilling, want de sociale zekerheid moet toch die dossiers doen. dus hier is sprake van een dubbe betaling. (dubbel aantal werknemers om uit te betalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest kan ik U wel volgen (niet dat ik volledig op dezelfde golflengte zit, maar wel dat het leven vroeger minder hard was). Maar maak toch ook eens deze redenering. In feite moeten de "overtollige" ambtenaren, geen aanleiding geven tot werkloosheid, toch wel tot een vroegere pensionering van geheel de bevolking. Want voor hetzelfde geld kan men zeggen, wat voor zin heeft het om ambtenaar in dienst te houden om een werkloze minder te hebben, als men tegelijkerheid ne plus 60-jarige in dienst houdt om het werk te doen. Dan is het veel logischer dat dien "ambtenaar" het "werk" gaat doen, en dat de plus 60-jarige op pensioen gaat. Maw kan het generatiepact (en wees zeker, zijn vele vervolgen die nog zullen komen) niet vermeden worden door minder ambtenaren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zie het de prive nog niet doen hoor aan dezelfde voorwaarden en met hezelfde aantal volk dus ontslag zal volgen minder personeel ,de vraag is nu juist waarom we zo veel zagen tegen de werklozen,als we ze zelf op den dop willen zwieren. En wat zouden ze dan met dat vrijgekomen geld gaan doen fernand? haja de doppers betalen zekers?
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op termijn zal men die mensen ook terug aan het werk moeten krijgen,en zal men die ook tot 65 laten werken hoor. Het geld dat men zou terugwinnen door de ambtenaren te onslaan zal men nooit gebruiken om het generatiepact terug te schroeven hoor.
![]() |
![]() |
#45 |
Burgemeester
|
![]() Die worden uitbetaald door de Hulpkas Voor Werkloosheiduitkeringen. Een soortement overheidsinstelling. Maar naar het schijnt is die dienst niet zo efficïent.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toch handig als de touwtjes allemaal samenkomen bij "de familie". of ga je hier nu beweren dat de regeringspartijen ombekwaam zijn en geen enkele overheidsdienst deftig kunnen laten functioneren? Het gerecht op kop. Nee toch, zou dat ...? Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 april 2006 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 april 2006 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou het nog geloven als men met die vrijgekomen gelden dan nieuwe banen zou scheppen,maar van deze regering verwacht ik niks. De 200.000 jobs van Verhofstadt,bestaan voor een groot deel ook uit nepjobs,interims,deeltijds werk en dienstencheques,die de overheid nog een pak meer kosten dan ze opbrengen. Moet ik daarom een communist zijn om bezorgt te zijn over de mensen hun jobs? er wordt hier serieus geleuterd zonder eens echt aan de gevolgen te denken.
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wij zijn het enige land in de wereld die dat systeem van uitbetaling doen,dus is de ganse wereld gek dat ze dat niet overnemen,niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Belastingen en lidgelden betalen voor volgende doeleinden :
politieke afrekeingen noem ik dat ; http://jurgenverstrepen.typepad.com/...bvv_verbot.pdf Laatst gewijzigd door Steffie : 11 april 2006 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Dus,zelfs dood krijg je nog?
Holala,zou JC ook een vakbond hebben |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Banen behouden om de banen lijkt mij geen optie. Dan kunnen we net zo goed alle werklozen ambtenaar maken om de koopkracht te verhogen. Overbodige banen moeten nu eenmaal ook gefinancierd worden en dat gaat dan ten koste van de andere werkers. Die moeten dan meer belastingen betalen waardoor hun koopkracht ook afneemt. Soms denk ik dat er wel banen bijkomen maar dat die ingevuld worden door gastarbeiders (vooral Polen). Wellicht willen teveel mensen alleen kantoorwerk doen en geraken de jobs die welvaart moeten creëren niet meer ingevuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge gaat toch niet beweren dat Belgie geen zeshonderdduizend werklozen, doch wel bijna tweemiljoen werklozen telt (zijnde die zeshonderdduizend plus het aantal ambtenaren). Nu, de werkelijkheid, zal, zoals altijd, wel in het midden liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Los van het feit dat we in België die uitkeringen hebben dankzij vakbond en ziekenfonds (in den beginne zat de overheid daar voor niets, maar dan echt wel voor niets tussen) bekijken de meeste hier het nogal eng.
1. Het gaat niet enkel om het uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen. Meestal zijn er meer problemen rond arbeidsrecht en ontslagen zijn enzo...Daarom is het zinvol om het bij de vakbond te houden. 2. Stel nu dat je laat uitbetalen door RVA, RSZ, dan is die juridische dienstverlening sowieso weg, maar vooral, wie gaat dan die uitbetalingen controleren. Of denken jullie echt dat RVA, RSZ als "neutrale" instellingen geen fouten maken? 3. Denken jullie (ik spreek niemand in het bijzonder aan) nu echt dat jullie het warm water hebben uitgevonden? Er zijn al genoeg studies geweest om te onderzoeken of dit systeem goedkoper kan als uitgevoerd door een overheidsinstelling. Niet dus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij komt het in elk geval nogal eigenaardig over als de "erelonen" van de ziekenkassen groter zijn dan de "erelonen" van alle huisdokters tesamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burger
|
![]() het gaat natuurlijk niet om "erelonen" maar om bewezen werkingskosten
|
![]() |
![]() |
![]() |