![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik ben voorstander om vrije verloren ruimte (VB langs autostrades) vol te zetten met dergelijke molens. Men kan gemakkelijk enkele honderden kleine molens van 12KW zetten langs 1 autostrade zonder dat die hinderen voor woonwijken.
en ruimte beschikbaar stellen aan particulieren. Wie een molen koopt en daar zet, kan het aantal KW/ jaar aftrekken van zijn energiefactuur. Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 14 april 2006 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() er zit daar en model tussen (diameter 7 m) voor 50KW.
Dit is al de moeite. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er eigenlijk iemand een idee hoeveel zo een windmolen voor privé kost, kompleet met bedrading en batterijen (zullen wel geen auto accu's zijn denk ik)
Enfin een kostenplaatje, dat zou ik graag eens zien! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.pyrosolar.nl/html/rekenvoorbeeld.html Laatst gewijzigd door alberto : 14 april 2006 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp niet dat men wakker ligt van zo een beetje energie als men niet wakker ligt van de retributie om te parkeren? Wat uiteindelijk veel duurder is! Niet dat het er wat mee te maken heeft, maar kom.
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Binnen afzienbare tijd zullen er wel nieuwe en goedkopere oplossingen komen, geduld is altijd al een schone deugd geweest. Ik vind dit voor een particulier als investering toch niet goedkoop. Laatst gewijzigd door alberto : 14 april 2006 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als die dingen vrij verkocht mogen worden gaan ze die meer verkopen, vervolgens gaat de oplage waarin ze gemaakt worden stijgen en dus de prijs ervan dalen.
da s met alles zo - dus ook hiermee
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Wat men met alternatieve energie, in dit geval met windmolens toch niet mag vergeten is dat wanneer de opgewekte elekticiteit die van de windmolens komt, als die wegvalt door een storm of te weinig wind dat die energie dan moet komen van de gewone centrales, wanneer men die centrales gaat afbouwen zou men op een gegeven moment wel eens met teweinig elektriciteit te kampen kunnen hebben.
Aternatieve energie, in die geval windenergie is goed als aanvulling, nooit als basis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 april 2006 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Denk je? Er even van uitgaande dat je inderdaad enkel nazicht en smering hoeft te betalen zit je met een contractor die je moet inhuren, een premie voor gevaarlijk werk (op hoogte + aan de snelweg); hoogstwaarschijnlijk nachtwerk + alle kosten die an sich verbonden zijn aan zo'n revisie. 't Zou me niet verbazen dat je er meer aan kwijt bent dan hetgeen je verdient.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt daar dan bij dat al die gewonnen energie moet opgeslagen worden, volgens mij is dat in die hele dure batterijen die ze ook gebruiken in die machine's die electrisch aangedreven worden en dan zijn dure kastaars hoor!
Zo'n batterij gaat ook maar een paar jaar mee en dan mag je ze vervangen, dus voor die 10 jaar om is zal er nog heel wat bijkomen mijn gedacht. Misschien goed voor een hut in de ardennen of zo, maar voor de rest denk ik daar niet al te positief over. Wat niet wil zeggen dat er niet verder over kan nagedacht worden allemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af of Don Quichote hier ook tegen zal vechten.....
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() En wat is de reden dat dat op 100 m moet staan? Voor de geluidshinder of voor de visuele hinder? Als je huis bij een grote windmolen staat in de schaduw kan dit knap lastig zijn. In de schaduw in de zon, in de schaduw in de zon ==> klaar, donkerder, klaar, donkerder, klaar, ... enz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Er bestaan wel degelijk enkele kleinere windmolens die het energie verbruik van een gemiddeld gezin van 15% tot zelfs 30% kunnen verschaffen, die bovendien compleet geruisloos zijn in vergelijking met het geluid komende van de nabijgelegen straat en iedereen die eerlijk is zal moeten toegeven dat een molen (groot of klein) toch veel estetischer oogt dan een hoogspanningsmast in de verte.
Ikzelf was vorige week aanwezig op de EWEC beurs in Brussel en heb aldaar enkele interessante stellingen gehoord/bedacht. Toegegeven, enkele particulieren die zichzelf voorzien in wat energie met een molentje in de tuin zullen niet het verschil gaan maken op het globale milieuprobleem. Maar als ieder huisgezin, elk appartementsblok en ieder bedrijf een klein percentage aan 'propere' energie opwekt wordt er in elk geval wel een serieuze brok van die zogenaamde Renewable Energy gecreëerd. Het zit allemaal vast aan de schaal waarin dergelijke projecten worden uitgevoerd. Het is verder aan de pessimisten om te zeggen dat grote energiebedrijven deze ideëen zullen tegenwerken met behulp van overheid e.d., niets is minder waar, ook groten bonzen zijn aanwezig en geinteresseerd in deze nieuwe markten. Het werd trouwens al door iemand aangehaald: installatie- en onderhoudskosten van dergelijke windmolens/zonnepanelen zijn een niet weg te denken onderdeel van het geheel. En kunnen ook worden uitgevoerd met de nodige winstmarges dewelke energiebedrijven altijd zullen blijven interesseren. Trouwens, het m.i. prijs-kwaliteit gezien, beste toestel (windmolen) op dit moment is iets groter dan 1 m3 een heeft een levensverwachting van 25 jaar en wordt compleet geinstalleerd voor +/- € 5000. Waarbij je moet bedenken dat de prijs wordt aangestuurd door de afname, en die is zoals te lezen in de Standaard, quasi nihil. En ik meen te weten dat het toestel nog voor verbetering vatbaar is naar rendement toe, maar dat hou ik, met uw toestemming, nog even voor mezelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan miniatuurwindmolentjes inbouwen in 'dakpannen'. We staan nog maar aan het begin van deze vorm van energie, die een grote toekomst heeft m.i.
|
![]() |
![]() |