![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je het tegenovergestelde kan aantonen met wetenschappelijk gefundeerd onderzoek, kom dan nog eens terug Chipie. Als je feiten hebt, argumenten, dingen die je kan staven. Je mening telt niet tenzij die ergens op gebaseerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#203 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een van de activiteiten van die 'dissidenten' is bv. het leveren van staatsgeheimen om de VS-blokkade beter toe te passen. De 'trials' waren niet speciaal 'summary' en verliepen volledig legaal, in tegenstelling tot de VS waar soms geheime militaire rechtbanken worden ingezet. Over de 600 compleet rechteloze gevangenen van Guantánamo of de meer dan 2000 VS-gevangenen die een "gevaar voor de nationale veiligheid" vormen hoor je de EU natuurlijk nauwelijks klagen. Verschillende dissidenten bleken trouwens geheime agenten van de Cubaanse staatveiligheid te zijn. Bij de doelstellingen van de EU tegenover Cuba staat er: Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus behalve veel vergoelijkingen voor een regime dat koste wat het kost zichzelf wil instand houden hoor ik weinig... Is kritiek op het Cubaans systeem dan zo moeilijk? Waarschijnlijk wel, als het de laatste strohalm is waaraan een hele groep linksen zich optrekt... (in deze laatste paragraaf speel ik efkens de agent provocateur)
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 14 april 2006 om 14:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Momenteel houdt een zekere Guillermo Fariñas een hongerstaking omdat hij een internetaansluiting wil. Lichtjes hilarisch aangezien zo'n 85 % van de mensheid geen toegang tot internet heeft, maar het wordt toch weer voorgesteld als een voorbeeld van de repressie van de regering die aan de mensen geen internet wil geven. Het aantal internetaansluitingen op Cuba is inderdaad nogal beperkt maar dit komt doordat de VS verhindert dat Cuba zich kan aansluiten op de internationale kabels (een kabel tussen Florida en Cuba zou dit oplossen) en daardoor moeten ze er hun toevlucht nemen tot satellietverbindingen, wat een pak duurder (en trager) is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Communisme is leuk voor de mensen.... 20 miljoen enkel ons Stalinneke... In het totaal minstens 100 miljoen, maar ik ga ze niet tellen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 14 april 2006 om 15:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Op het internet kan ik ook 15 miljoen, 42.672.000, 30 miljoen, 8 tot 20 miljoen, 50 miljoen, minder dan 2 miljoen, 5 miljoen meer dan Hitler, 10 tot 50 miljoen, 2,75 miljoen, 62 miljoen, 1 miljoen, 10 miljoen, 28 miljoen en 100 miljoen, hooguit één miljoen, "veel, véél meer", enkele miljoenen, 20 tot 60 miljoen, 30 tot 40 miljoen, 12 miljoen en ruim 70 miljoen doden vinden voor Stalin. Blijkbaar weten ze het niet zo goed he.
Laatst gewijzigd door tony p : 14 april 2006 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Communisme is een pretpark... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet om het communisme te verdedigen (that will be the day8) ) maar louter om jullie het ONDERSCHEID te tonen tussen het systeem an sich en de eventuele leider. Alhoewel het woordje nog niet was uitgevonden, de indianen leefden strikt genomen eigenlijk in een communistisch systeem. Weinig of geen persoonlijk bezit (enkel het hoognodige), alles in functie van de stam, niet het individu, gratis "school" (opleiding) voedsel dat werd vergaard verdelen over de hele stam.... Zo kan ik nog even verder gaan. Nu, ik heb niet direct weet van opperhoofden die massaal hun eigen stamleden uitmoordden, uithongerden, martelden, en meer van dat fraais. Hoe zou dat komen? Want laatst beweerde hier iemand dat omdat het systeem zo slecht was, het automatisch leidde tot het soort leiders naar wie ze verwezen.
![]() |
![]() |
#215 |
|
![]() Het is een terechte opmerking van democratsteve dat we "het systeem" niet enkel op zijn leiders mogen beoordelen. Het is echter mijn overtuiging dat die leiders niet toevallig zulke misdaden konden begaan, dat de afslachtingen, de hongersnoden en dergelijke geen toeval zijn, maar dat het allemaal inherent verbonden is aan een systeem dat privaat eigendom afschaft en terzelfdertijd een samenleving op grote schaal wenst te organiseren.
Inderdaad hebben bezitloze samenlevingen bestaan, maar deze waren zonder uitzondering relatief klein en genoten van een lage levensstandaard (kindersterfte, gemiddelde levensverwachting enz.) Het ontbreken van privé-eigendom zet volgens mij de deur open naar totalitarisme. Vanuit dat standpunt bekeken mogen we het communisme bv. wel afrekenen op zijn leiders, aangezien deze leiders niet zomaar een anomalietje zijn maar een logisch uitvloeisel van zo'n systeem.
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja erg he. Hadden wij allemaal maar van die spitsmuizenbreintjes.
![]() |
![]() |
#218 |
Minister-President
|
![]() Je denkt nu toch niet dat ik dat aan uw muizenbrein ga trachten uit te leggen zekers? 8)
Dan ben ik morgenavond nòg bezig. ![]()
![]() |
#219 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
toen in onze contrijen niet beter/hoger waren. Citaat:
En of het niet zou gemarcheerd hebben als ze met meerderen waren geweest, tja d�*t is niet bewezen, he? En nogmaals for the record: Ook ik, die nu eenmaal in een kapitalistisch systeem is grootgebracht, kies voor vrij prive-bezit, hé. Laat daar geen vergissing over bestaan. Maar mij zal je, in tegenstelling tot vele anderen, nooit horen verkondigen dat wij zo'n geweldig systeem hebben, en dat alle andere die daar vanaf wijken per defenitie niet deugen.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 14 april 2006 om 19:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou dit toch even willen vergelijken met de 1200 kinderen onder de 5 jaar die elk UUR doodgaan door honger of gemakkelijk geneesbare ziektes. Op 10 jaar geeft dat ruim 100 miljoen doden en dat terwijl je met het geld dat de VS al besteed hebben aan de oorlog in Irak 11 jaar lang een wereldwijd anti-honger programma kan financieren. |
||
![]() |
![]() |