![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1701 |
Europees Commissaris
|
![]() Op één manier natuurlijk wel he Tony. Er gaan immers geen belastingen af bij zwartwerk. Belastingen om sociale zekerheid te dragen. Toch denk ik dat kleine ondernemingen soms moeten overgaan tot een beetje zwartwerk om hun kop boven water te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1702 |
Europees Commissaris
|
![]() zal wel een vicieuze circel zijn, mochten er geen werklozen bestaan (wat een utopie is), zou er veel minder sociale bijdragen moeten worden betaald en zou er geen nood zijn aan zwartwerk. Werkt dus in twee richtingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1703 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wetten zijn er voor iedereen,ik zo ook wel een stukje van mijn loon in het zwart willen maar als kleine garnaal kan ik dat niet voor elkaar krijgen. Het wel iets typisch Belgisch(zwart werk) ,zoiets hoor je BV in de USA veel minder Als iedereen nu een basisloon moest krijgen onvoorwaardelijk dan wel,dan zou bijklussen in het zwart bij mij wel kunnen! Nu kan ik dat niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1704 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1705 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1706 |
Minister
|
![]() Werk bevrijd je uit de armoede, ja hoor en vandaag komt de paashaas op bezoek. Vooruit ga eieren zoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1707 |
Banneling
|
![]() Tja, de kansarmen mogen zich wel echt gelukkig prijzen met een organisatie als het VWS...
![]() Met VWS... meer armen, minder benen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1708 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() en dat is dus de oplossing van de werkloosheid. zoals in het begin hier in de draad al gezegd. We hoeven dus niet verder te zoeken. We hebben de oplossing gevonden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1709 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal de laatste zijn die ontkend dat er ge-zwart-werkt wordt in ons apenland hier. Maar kijk eerst eens naar de achtergrond van ingeschreven personeel en hoeveel dat kost! Kijk hoeveel van het loonplaatje naar de fiscus gaat en hoeveel de werknemer uiteindelijk maar netto heeft.
Het zal hier al duizend keer gezegd zijn dat werken de moeite niet is op die manier van iedereen en dus wijst dat zijn eigen uit waarom dat zwartwerk beter in de markt ligt dan witwerk. Lastenverlaging op loon, dat is hoognodig. Maar daar vanboven weten ze dat ook wel maar trekken ze er hun wel niks van aan. Dat wij kleine zelfstandige naar de verdoemenis en gekielhaald worden ten voordelen van hun kas kan hun geen reet schelen. Dus spuug niet naar de kleine zelfstandigen of kmo's in het algemeen maar naar diegenen die daar boven in brussel zitten! Zij pikken uw geld, zij zorgen dat je met een klein overschotje naar huis moet gaan, zij zorgen dat je meer moet werken voor minder geld, zij zorgen voor de lage slagkracht van de bedrijven onderling en de lage lonen die daarvan terecht komen. Daar...in Brussel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1710 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1711 |
|
![]() ge kunt hier blijven emmeren tot met st juttemis hoor maar t is gewoon de enige oplossing.
als ge wilt dat meer mensen werken dan moet ge niet zitten zagen tegen degenen die niet werken omdat er door het syteem geen werk is ( en als het er is loont het onvoldoende). Ge moet dat systeem veranderen. In geval van een onvoorwaardelijk basisinkomen zou wat ge nu in t zwart uitbesteed gewoon legaal kunnen. Ge zou al eens iemand voor drie dagen kunnen aannemen. of voor alleen op zondag of weet ik wat. niet de arbeider moet dus flexibeler worden maar de arbeidsmarkt moet flexibeler worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van boven aan ondermijnen ze de economie en van onderaan ook nog eens door niet mee te helpen. Wat schiet er over...behalve lege hallen? Waardoor zowel van boven als van onder dan opnieuw de eis komt wat meer af te dokken. Wie ? daar staat men wel niet bij stil! Geen van de twee kan het een reet schelen. En maar eisen! Tja oplossing is; print zelf uw geld zeker?
![]() |
![]() |
#1713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk is de oplossing matiging en stabilisering van kleine bedrijven. Alleen verder doen of met enkele getrouwen de inkomsten verdelen en niet meer groeien of uitbreiden.
Dat ze allen de kl.ten kussen zoals allen dat ook tegen ons zeggen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1714 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ik zelf ook nog een stukje sociale zekerheid zou kunnen overhouden natuurlijk. ![]() Straks is er niks meer, met al die doppers en kan ik op mijn kin kloppen!
![]() |
![]() |
#1716 | |
|
![]() Citaat:
ik krepeer nog liever.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 april 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedden dat ze het omgekeerd zullen doen!
![]() |
![]() |
#1718 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1719 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Hopelijk zullen dergelijke personen niet kreperen, want daar heeft de gemeenschap (en vooral de armen) duidelijk een gebrek aan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1720 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gasten die bij mij werken hebben zeker niet te klagen tony. En 1000€ is niks hé? Dat is 250€ per week, nog niet. Of 50€ per dag.