Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2006, 12:00   #41
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Hoe kan iets ontkennen nu laster zijn?
Als een groot aantal slachtoffers verzonnen zijn dan hebben miljoenen overlevende Joden op grote schaal vervalsingen geproduceerd na de oorlog, en daarmee van de Duitsers wiedergutmachung ontvangen voor iets dat nooit gebeurd is.
Nogal lasterlijk, lijkt mij, hoor.
Oud 19 april 2006, 12:04   #42
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als belangstellende in de geschiedenis interesseert mij dat weldegelijk. Dus moeten dergelijke zaken heel zeker in alle vrijheid onderzocht worden.
Mij ook en daarom dat een open debat mogelijk moet blijven. Deze wet behoedt bepaalde individuen ervan dat ze zich onsterfelijk belachelijk kunnen maken en hierdoor kan hun visie blijven bestaan.
Oud 19 april 2006, 12:06   #43
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Als een groot aantal slachtoffers verzonnen zijn dan hebben miljoenen overlevende Joden op grote schaal vervalsingen geproduceerd na de oorlog, en daarmee van de Duitsers wiedergutmachung ontvangen voor iets dat nooit gebeurd is.
De Joden bepalen toch niet collectief het aantal slachtoffers? Het zijn de officiele instanties die dit gedaan hebben net na de oorlog en allerhande officiele en niet-officiele instanties die dit onderzocht hebben in de decennia erna.

Sommige Joodse bronnen spreken zelfs die 6 miljoen tegen. Niet dat dat er voor mij toe doet hoor, elke dode in de gaskamer is er een te veel.
Oud 19 april 2006, 12:06   #44
dimi777
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar dimi777
Standaard

Ontkennen of minimaliseren van de doden in de holocaust is strafbaar.
Bv. Wanneer ik zou zeggen dat er maar 3 miljoen Joden gestorven zijn ben ik strafbaar.

Disclaimer: aangezien dit strafbaar is wil ik er nog bijvoegen dat ik dit enkel als voorbeeld geef en hiermee niet bedoel dat er maar zoveel gestorven zijn.

PS2:Over de moord op meer dan 20 miljoen Russen tijdens de Sovjetunie, en op de Poolse militairen in Katyn wordt jammer genoeg bijna nooit vermeld. En het waren deze keer de Nazi's niet.
dimi777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:07   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet heel goed dat het forumreglement spijtig genoeg niet toelaat daar een discussie over te voeren.

Als het je interesseert stuurt ik je graag een link over dit onderwerp.
Leuk voor jou om het ook eens te halen in een discussie. Je tegenstanders staan wel met beide handen op de rug gebonden, en mogen je van de hogerhand niet antwoorden. Makkelijk dus om het te halen zonder dat je hoeft te argumenteren. Big Brother verleent jou je 'grote gelijk' zondr dat het je een spatje moeite kost.
Proficiat
Hiphiphoezee!!!

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 april 2006 om 12:08.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:08   #46
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dimi777 Bekijk bericht

PS2:Over de moord op meer dan 20 miljoen Russen tijdens de Sovjetunie, en op de Poolse militairen in Katyn wordt jammer genoeg bijna nooit vermeld. En het waren deze keer de Nazi's niet.
Inderdaad, of de miljoenen native americans die in de "nieuwe wereld" na Columbus zijn afgeslacht. Als je dit of bovenstaande ontkent kan er je niets gebeuren, maar de holocaust wel. Ergens klopt dit toch niet.

Laatst gewijzigd door exodus : 19 april 2006 om 12:09.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:09   #47
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dimi777 Bekijk bericht
Ontkennen of minimaliseren van de doden in de holocaust is strafbaar.
Bv. Wanneer ik zou zeggen dat er maar 3 miljoen Joden gestorven zijn ben ik strafbaar.

Disclaimer: aangezien dit strafbaar is wil ik er nog bijvoegen dat ik dit enkel als voorbeeld geef en hiermee niet bedoel dat er maar zoveel gestorven zijn.

Dat de Russen dat maar "op tafel gooien". De nazi's hebben "huisgehouden" in West Europa, hier dus.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:09   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Inderdaad, of de miljoenen native ameriakans die in de "nieuwe wereld" na Columbus zijn afgelsacht. Als je dit of bovenstaande ontkent kan er je niets gebeuren, maar de holocaust wel. Ergens klopt dit toch niet.
Je mag zelfs de Rwanda-genocide ontkennen.
Je mag ontkennen dat Hitler Belgen heeft afgeslacht.
Zonder probleem.

De wet is in deze materie dus selectief én racistisch.
Ze benadeelt de (zwarte) Rwandezen tegenover de (blanke) Joden.
Oud 19 april 2006, 12:09   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaruit leid jij zoiets dan af???
Uit het feit dat jij blijkbaar goed op de hoogte bent van die wet, maar toch niet kan/mag antwoorden op de simpele vraag of ik dat boek zou mogen publiceren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:11   #50
devilke
Banneling

devilke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
truth needs no laws to support it. Throughout history, from Galileo to Zundel to Irving, only lies and liars have resorted to the courts to enforce adherence to dogma. People who think Elvis is still alive are not arrested. People who claim to have seen Bigfoot dont go to jail. People who claim to have taken a ride in an alien UFO don't have their lives and careers ruined. Only in this one area of inquiry will the mere asking of a question result in a broadside of legal force against the heretic.
devilke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:13   #51
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Leuk voor jou om het ook eens te halen in een discussie. Je tegenstanders staan wel met beide handen op de rug gebonden, en mogen je van de hogerhand niet antwoorden. Makkelijk dus om het te halen zonder dat je hoeft te argumenteren. Big Brother verleent jou je 'grote gelijk' zondr dat het je een spatje moeite kost.
Proficiat
Hiphiphoezee!!!
Dikke zever.

Ik kan op dit forum niet in detail ingaan op het steeds herhaald nepargument dat "de wet u verplicht te geloven dat er 6 miljoen joden door de nazi's zijn vermoord".

Niet omdat de wet deze discussie verbiedt, wel omdat het forumreglement van politics.be dat doet.

Ik "haal dus geen gelijk", ik wijs er gewoon op dat men in de argumentatie tegen de negationismewet steeds terugvalt op dezelfde leugens. Daar zal wel een reden voor zijn.
Oud 19 april 2006, 12:14   #52
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Uit het feit dat jij blijkbaar goed op de hoogte bent van die wet, maar toch niet kan/mag antwoorden op de simpele vraag of ik dat boek zou mogen publiceren.

De tekst van de wet is door iedereen gekend, dacht ik.
Waar in de wet is een aantal joodse slachtoffers vastgelegd?
Oud 19 april 2006, 12:18   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke zever.

Ik kan op dit forum niet in detail ingaan op het steeds herhaald nepargument dat "de wet u verplicht te geloven dat er 6 miljoen joden door de nazi's zijn vermoord".
Je kan niet, je mag niet, maar je hoeft ook niet.
Je krijgt je grote gelijk gratis kadoo.

Citaat:
Niet omdat de wet deze discussie verbiedt, wel omdat het forumreglement van politics.be dat doet.
Beide.

Citaat:
Ik "haal dus geen gelijk",
Inderdaad.
Je krijgt je gelijk.
'Van harte' gefeliciteerd.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 april 2006 om 12:19.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:21   #54
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je krijgt je gelijk.
'Van harte' gefeliciteerd.
Je mag gerust de tekst van de wet geven die het aantal joodse slachtoffers op 6 miljoen vastlegt, hoor. En zo bewijzen dat ik geen gelijk heb.

Laatst gewijzigd door Firestone : 19 april 2006 om 12:21.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:23   #55
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden alle joden dat gedaan hebben? Lijkt me nogal bij de haren getrokken.
Bij de NWO zijn ze toch ook niet met miljoenen? .
Oud 19 april 2006, 12:25   #56
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Waarom zouden alle joden dat gedaan hebben? Lijkt me nogal bij de haren getrokken.
Bij de NWO zijn ze toch ook niet met miljoenen? .
De vele Joden die wiedergutmachung hebben ontvangen moeten dan toch wel weten dat ze slachtoffers verzonnen hebben, zeker?

Laatst gewijzigd door Firestone : 19 april 2006 om 12:25.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:25   #57
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik vind negationisme tof.

Ik ontken ook altijd alles.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 12:27   #58
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat de Russen dat maar "op tafel gooien". De nazi's hebben "huisgehouden" in West Europa, hier dus.
Waarom zouden zij zulke stomme wetten moeten stemmen?
De essentie is de hypocrisie, niet het feit dat we allemaal kakwetten moeten hebben...
Oud 19 april 2006, 12:29   #59
exodus

Standaard

Het enige dat Firestone kan aanhalen is de wet. De wet hier de wet daar.... Ik heb haar nog geen eigen mening zien verkondigen in deze discussie.
Oud 19 april 2006, 12:31   #60
C uit W

Standaard

Citaat:
De vele Joden die wiedergutmachung hebben ontvangen moeten dan toch wel weten dat ze slachtoffers verzonnen hebben, zeker?
De vele Joden?
De wiedergutmachung was vooral bestemd voor Israël ( 3 miljard D-mark) en Joodse hulporganisaties (450 miljoen D-mark).
Uw argument gaat dus niet op.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be