![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het getuigt van een taalracistische visie om te stellen dat Brussel Nederlandstalig moet worden alvorens het zich met Vlaandere zou kunnen associëren. Er zijn zoveel belangrijker factoren dan taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de Vlamingen erin slagen van de allochtone Brusselaars aan hun kant te krijgen, staat MR-FDF totaal geïsoleerd en is de PS het grootste deel van haar stemmen kwijt. Op dat moment heeft Vlaanderen terug de controle over zijn hoofdstad. De MR-FDF-kiezers kiezen nog altijd emotioneel: tegen elke vorm van vernederlandsing of elke vorm van inmenging door Vlaanderen. Met hen valt toch niet veel aan te vangen. Het lijkt me prioritair dat Vlaanderen investeert in het Vlaams onderwijs in Brussel, en in taallessen voor werkloze Brusselaars. Wanneer je een werloze Brusselaar via een taalles Nederlands aan een job kan helpen, zal die direct minder afkerig staan tov Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel zal zich moeten aanpassen aan Vlaanderen, wil zij bij Vlaanderen behoren. Als zij dat niet wil, dan kunnen zij naar de centen fluiten. Taalracisme? Weer iets nieuws! Waar blijven ze het halen? Een Brusselaar mag in mijn huis komen wonen als hij zich aan mijn huisregels houdt. Maar als hij niet wil doen wat de huisregels zeggen, maar toch bij mijn gezin wil behoren, dan zal dat niet gaan vrees ik. Ik wil iedereen op dezelfde manier behandelen in mijn huis, geen privileges voor Brusselaars en zeker niet als zij geld nodig hebben. En in mijn huis (lees: Vlaanderen) is Nederlands de officiële voertaal. Als jij dat racisme noemt, moet je dringend een woordenboek aanschaffen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 april 2006 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jouw persoonlijke desiderata zijn hier van geen tel. In het huidige Vlaamse gewest wonen 200 tot 300.000 franstaligen, en nog enkele honderdduizenden anderstaligen. Geen kat in Vlaanderen piekert er over om daar Nederlandstaligen van te maken. Dat zal in een onafhankelijk Vlaanderen niet anders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, het FDF vormt twee handen op één buik met het Vlaams Belang. Mensen als jij kunnen niet zonder het VB, willen ze hun apocalyptisch angstvisoen in stand houden en zo hun medeburgers onder de knoet houden. Taalracisten onder elkaar. Gelukkig verloopt alles in de praktijk veel prozaïscher, en zo zal het ook gaan als België uit elkaar valt.
Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minstens een halve meter.
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geen schrik , lieve Everytime, de Vlamingen zijn geensinds taalimperalisten zoals de franstaligen het zijn. DAAROM praten we ook frans als franstaligen ons in het Frans aanspreken. Een teken van beleefdheid die schaamteloos uitgezogen werd. Het vinger-hand-arm-ding, weet je. Vlamingen moeten marktbordjes verbieden, en j op zich is dat belchelijk, maar voor je het weet, trekken feanstaligen naar de raad van state om ongrondwettelijke rechten in een eentalig gebied te eisen. De mentaliteit van vele franstaligen en zeker de brusselaars tav hun taal is blijven hangen in een mengeling van de zonnekoning, de franse revolutie en napoleon. Zoiets van dat niemand anders als napoleon napoleon tot keizer kronen kan. Net zoals de brusselaars denken dat ze hun troontje gaan verliezen in een onafhankelijk vlaanderen, alhowel logisch genomen dat juist de redding kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ze hadden gelijk. Ze hadden beter kunnen zeggen : "Brussel? Non! Bruxelles? Oui!". U wil de afschaffing van de faciliteiten in de faciliteitengemeenten en dat de Franstaligen er zich aanpassen? Geen probleem : maak Brussel 100% Franstalig en dat de Vlaamse Brusselaars zich aanpassen. Dan ben ik 100% voor de afschaffing van de faciliteiten in de faciliteitgemeenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is Brussel tweetalig. Bijgevolg heeft het FDF geen gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Nog een leuke van de vredenlievende, niet om zich heen trappende en spuwende fdf. Gevangen door de boze sales flamants ![]()
Laatst gewijzigd door Miguelito : 23 april 2006 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is toch wel erg gesteld met Hans. Nog altijd geen nieuw materiaal. Zo kan een komiek toch niet overleven!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Integendeel, het leeft er van.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 21:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien klopt het natuurlijk wel dat hier anderstaligen wonen, maar ik zou ze niet in hun taal bedienen. Zo moeilijk is dat niet, je moet gewoon kijken hoe de Vlaming behandeld wordt als hij in een ander taalgebied is. Zoals die mensen ons behandelen zo kunnen wij dat ook. Een koekje van eigen deeg smaakt nog zo lekker. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Nog heel erg lang. Een onafhankelijk Vlaanderen zal er nooit komen omdat er geen oplossing is voor Brussel. Die zal er ook nooit komen. Brussel kan niet bij Vlaanderen want dan kun je net zo goed Belgie houden (franstaligen en nederlandstaligen samen in een land). Mensen die Vlaanderen onafhankelijk willen zien zul je altijd houden, juist omdat het nooit zal gebeuren.