![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Meer vraag ik in elk geval niet van jou.
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de Brusselse metro- en treinstations worden volgens cijfers van de federale politie elke maand 40 gewelddadige overvallen gepleegd. ,,Het is een verhaal van te weinig manschappen'', luidt het bij de spoorweg- en metropolitie. ,,Maar ook van te weinig vat op jongeren die blijkbaar totaal ontspoord zijn geraakt'', zeggen buurtwerkers. Uit het Nieuwsblad
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 23 april 2006 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
internationaal gezien is hij samen met Axelle Red de meest succesvolle Vlaamse artiest van de laatste 3 decennia schitterende vent onlangs zag ik een interview met hem, waarin hij de draak stak met al die "Vlaamse" artiesten die een engelse namen hebben "Allez nu, kik nu noa Jo Valley, da es Jo Vallei. Vloamsker dan arno hintjens, da bestoa ollik niet?" wat een kerel, 1 van mijn helden
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als rechtsen een voorbeeld van een rechts kunstenaar of artiest aanhalen komen ze steevast bij de Strangers uit. Hoezee!
QED |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Burger
|
![]() Citaat:
en haal die valse leeuw eens uit uw profiel , u bent een schande voor elke Vlaming
Weg de bastaards, weg de lauwaards. ons behoort het noordzeestrand, ons de kerels, ons de Klauwaards, leve God en Vlaanderland! Ei! het lied der Vlaamse zonen,met zijn wilde noordertonen, met het oude Vlaams Hoezee. Vliegt de blauwvoet? Storm op zee! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ne (mis)-(ge)lukte mixt van Jacques Brel, Jonhnny Hallyday, Serge Gainsbourg, ook zo een beetje "gedrogeerd-drank-rokende look", zo ziet hij er toch uit... en een beetje rock en roll.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het ook maar een flapdrol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Gouverneur
|
![]() Wanneer de pers zulke figuren moet opvoeren om mistoestanden aan te klagen zijn we nog ver van huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Maar welke figuren dan wel? Saaie werkseuten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan weet hoe Baudelaire les petits Belges verachtte en ze door het slijk gesleurd heeft en vernederd.. Rimbaud was ook niet bepaald een rolmodel - vroeg delinkwent en later illegaal wapenhandelaar. Moeten we daarnaar opkijken omdat hij welluidende drugsgedichten maakte ("illuminations") die hij zelf na datum verketterde? Miles Davies ok. Maar die zijn band met België is miniem. Arno? Ook dik OK. Professioneel dan. Maar als straatsocioloog niet bepaald een ridder. In de jaren zeventig was het in Oostende allerminst veilig. In de Langestraat heeft het altijd zwaar gespookt, ook toen. Nu wordt ze afgebroken. Het veiligste zal het nog wel zijn in zijn paradijslijke Griekse optrekje, veiliger dan op straat alleszins - het is hem trouwens van harte gegund. Chic et pas cher... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 april 2006 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Arno, altijd Arno...
Waarom vragen ze het niet eens aan zijn gitarist, Jeffry Burton? Laatst gewijzigd door eno2 : 24 april 2006 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet het heerlijk makkelijk zijn in jouw denkwereldje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Ik permiteer mijzelf gewoon dingen die andere mensen niet aandurven omdat ze bang zijn door hun omgeving scheef bezien te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Hard werken? Wat heeft dat daar nu mee te zien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |