Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 25 april 2006, 08:56   #21
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Waarom werd er gezegd dat het Marrokanen waren als het er géén waren?
"Ze zagen er Noord Afrikaans uit" -> men ziet wat men wil zien.
Maar euh, beweren dat ze "katholiek" zijn zonder dat dat ergens wordt bevestigd vind ik nogal uit de lucht gegrepen. Ik ben ook niet katholiek, maar ik ben wel gewoon Europeaan.
Enfin, goed werk van de politiediensten. Groot gelijk dat ze die beelden eerst alleen aan een beperkt publiek getoond hebben. Jij of ik zouden ze toch niet herkend hebben.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 25 april 2006, 08:58   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Uw Phillippe stond gisteren anders aardig van zijn paretten te geven in het nieuws met een hele analyse over de Marokkaanse losgeslagen jeugd. Een 'analyse' die duidelijk niet van tel is in dit verhaal.
Om te beginnen héb ik gene Philippe, en ten tweede geeft de samenstelling van de gevangenispopulatie hem gelijk.

Fouad had echter géén gelijk, maar d�*�*r hoor ik jou 'toevallig' NIET op reageren.
Oud 25 april 2006, 09:00   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar euh, beweren dat ze "katholiek" zijn zonder dat dat ergens wordt bevestigd vind ik nogal uit de lucht gegrepen. Ik ben ook niet katholiek, maar ik ben wel gewoon Europeaan.
Enfin, goed werk van de politiediensten. Groot gelijk dat ze die beelden eerst alleen aan een beperkt publiek getoond hebben. Jij of ik zouden ze toch niet herkend hebben.
Polen is zo katholiek als de vorige Paus was, daar kan je niet omheen.

En hoe wist de politie volgens jou bij welk 'beperkt publiek' ze moest wezen?
Oud 25 april 2006, 09:02   #24
rik47
Gouverneur

Standaard

VTM extra-nieuwsuitzending. Oef, een van de daders van de moord op Joe is een pool. Erg leuk voor de poolse allochtoonse gemeenschap.
rik47 is offline  
Oud 25 april 2006, 09:03   #25
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Polen is zo katholiek als de vorige Paus was, daar kan je niet omheen.

En hoe wist de politie volgens jou bij welk 'beperkt publiek' ze moest wezen?
"Leerkrachten". Dat lijkt me duidelijk gezien de leeftijd 16-18 waar al die tijd rekening mee werd gehouden. De beelden werden een dag eerder aan hen getoond, met succes. Slim denkwerk. (ze zouden anders vanavond op televisie te zien geweest zijn).

Over de reactie van Faoud: goed dat ie opriep om ze aan te geven, en dat aso gedrag van bepaalde gastjes aan te klagen, ook al blijkt nu dat in dit geval andere types bloed aan hun handen hadden. Altijd opletten met verklaringen aan de hand van onvolledige gegevens.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 25 april 2006 om 09:04.
Griffin is offline  
Oud 25 april 2006, 09:05   #26
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw Phillippe stond gisteren anders aardig van zijn paretten te geven in het nieuws met een hele analyse over de Marokkaanse losgeslagen jeugd. Een 'analyse' die duidelijk niet van tel is in dit verhaal.
----------

En nu blijkt dat de daders geen Marokkanen maar Polen zijn (nogmaals geef ons hun namen) ,....zijn plots alle jonge Marokkaantjes onschuldig als een pasgeboren lammetje.

Wie weet krijgen we vandaag in het VRT nieuws nog wel andere en eerdere uitspraken van Filip Dewinter die gisteren of enkele dagen voordien zijn gedaan toen de goegemeente nog dacht dat het Noord-Afrikanen waren,....uitspraken die nu tegen het politiek-correcte licht kunnen gehouden worden in een poging om voor de zoveelste keer het Vlaams Belang in discrediet te brengen.

Kan dan nu iemand van de multiculs mij vertellen waarom Polen op Noord-Afrikanen lijken ?
Dank U;

groetjes
bob. is offline  
Oud 25 april 2006, 09:06   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Door te beweren dat het Marokanen waren hebben ze de echte Marokkanen zitten ophitsen. Dus ZO verloren is de zaak nu ook weer niet...
Wie zijn die 'ze' die beweerden dat het Noord Afrikanen waren?

Wiens zaak is nu ook weer niet verloren?
Oud 25 april 2006, 09:07   #28
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
maar een katholiek van Europese afkomst.
Hoe weet jij dat ze katholiek zijn en van Europese afkomst? Waarom zo'n haast?
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 09:11   #29
sodoirt
Banneling

Standaard

Wat gaan de "Zweden" nu gaan schreeuwen! Ze werden hier altijd uitgemaakt en nu komt het uit dat die "Zweden" eigenlijk "Polen" waren.

Wel wist ik niet dat er reeds zovele kinderen en senioren hier door zovele poolse bendes werden aangerand? Al die nu in de nor zitten, zijn dat dan ook ineens "Polen" geworden?
sodoirt is offline  
Oud 25 april 2006, 09:11   #30
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar op één punt krijg je gelijk van mij: de bak in met de dwaas die hier zelfs een racistisch geïnspireerde roofmoord van maakte!
Ik zou maar niet te rap zijn. Lees het interview nog maar eens goed na. Ahidar heeft gezegd dat er onder Marokkaanse tienerbendes een tendens is om op ongelovigen te jagen.

Leg mij dan maar eens uit hoe die stelling ontkracht wordt door de voorlopige ontknoping van de zaak-Van Holsbeek.
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 09:12   #31
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In dit verhaal. Is ze daarom niet van tel?
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 09:13   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Blijkt dat de eerste vermoedelijke dader een pool is, en dus geen moslim van noord-afrikaanse afkomst, maar een katholiek van Europese afkomst.
Een Pool is niet de facto katholiek. Blijkbaar heb je zelf last van vooroordelen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 april 2006, 09:14   #33
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind het vooral grappig hoe al die racisten nu proberen om zich in allerlei bochten te wringen om de nationaliteit van die gasten in twijfel te trekken. Zo slaan ze twee vliegen in één klap: ze verheffen hun grote samenzweringstheorietjes - hé daar zitten de buitenaardse wezens samen over te babbelen met de regering - tot de grote waarheid, ze blijven Noord Afrikanen demoniseren en ze trekken het werk van de politie in het belachelijke.
Terwijl het gewoon goed politiewerk was. En de daders Polen zijn. En de buitenaardse wezens niet sneller kunnen reizen dan het licht en bijgevolg nooit in onze buurt zullen raken voor het heelal zo ver is uitgedijd dat de hemel zwart zal zijn.
Griffin is offline  
Oud 25 april 2006, 09:14   #34
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

-----------

Als zelfs Spiritisten van Marokkaanse afkomst en de Imams in de islamitische gemeenschap oproepen om te helpen in de ontmaskering van de moordenaars, en zich op die manier vergissen in de origine van de daders,.....dan moeten die daders toch verduiveld goed op Marokkanen lijken.
Soort kent (en zoekt) soort zeggen te toch altijd.

Groetjes
bob. is offline  
Oud 25 april 2006, 09:15   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Stigmatiseren is dus weeral stupied gebleken...
Gek is dat iedereen er een "allochtoon", een "makkak" enz... in ging zien.
Dit pleit voor de collectief geslaagde stigmatisatie door het VB.
Dat het om Noord-Afrikanen ging werd (in eerste instantie) door de pers verspreid, niet door het VB. Uw stigmatisering is dus weeral stupied gebleken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 25 april 2006, 09:15   #36
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=1]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
----------[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]En nu blijkt dat de daders geen Marokkanen maar Polen zijn (nogmaals geef ons hun namen) ,....zijn plots alle jonge Marokkaantjes onschuldig als een pasgeboren lammetje.[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]Wie weet krijgen we vandaag in het VRT nieuws nog wel andere en eerdere uitspraken van Filip Dewinter die gisteren of enkele dagen voordien zijn gedaan toen de goegemeente nog dacht dat het Noord-Afrikanen waren,....uitspraken die nu tegen het politiek-correcte licht kunnen gehouden worden in een poging om voor de zoveelste keer het Vlaams Belang in discrediet te brengen.[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]Kan dan nu iemand van de multiculs mij vertellen waarom Polen op Noord-Afrikanen lijken ?[/SIZE]
[SIZE=1]Dank U;[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]groetjes
[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]
Mischien omdat er in Polen ook marokkanen wonen !
Oud 25 april 2006, 09:16   #37
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Om te beginnen héb ik gene Philippe, en ten tweede geeft de samenstelling van de gevangenispopulatie hem gelijk.
Hij had het over de moord op Joe en de conclusies die we daaruit moeten trekken. Helemaal voorbarig en fout dus. Niet gebaseerd op feiten maar op vooroordelen. De racisten hebben zich naar aanleiding van deze kwestie goed laten kennen. Oordelen zonder te wachten op de feiten, veralgemenen, een hele bevolkingsgroep stigmatiseren, een godsdienst aanvallen terwijl het blijkbaar naast de kwestie is.

Citaat:
Fouad had echter géén gelijk, maar d�*�*r hoor ik jou 'toevallig' NIET op reageren.
Wat verwijt je Fouad? Dat hij aan zelfkritiek deed, dat hij opriep om de daders aan te geven? Vreemd, want hier verwijt je de Moslimexecutieve net dat ze dat allemaal geweigerd heeft.
In de ene thread spuw je verwijten naar de mensen die zich niet voorbarig en zonder feitenkennis willen uitspreken en in deze thread verwijt je mensen dat ze dat nét wel gedaan hebben.

Iédereen die zich zonder kennis van de feiten een oordeel heeft gevormd, zit fout. Dat is altijd zo. Daarom ben ik tegen racisme en vooroordelen en generaliseren. Dat komt namelijk altijd neer op oordelen zonder feitenkennis.
kaatd is offline  
Oud 25 april 2006, 09:16   #38
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat het om Noord-Afrikanen ging werd (in eerste instantie) door de pers verspreid, niet door het VB. Uw stigmatisering is dus weeral stupied gebleken...
Lees eens Feremans zijn berichten van de jongste dagen, en weet me te zeggen welke origine hij aan de moordenaars toeschreef...
baarle is offline  
Oud 25 april 2006, 09:16   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie was het trouwens die de 'racistische' moord introduceerde? Toch Fouad Ahidar en NIET niet FDW?
Hypocrieten! D�*t zijn jullie!
Zo is dat. Maar elk excuus voor zij-die-vooral-niet-stigmatiseren is goed om het VB als schuldige aan te duiden.
Distel is offline  
Oud 25 april 2006, 09:17   #40
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
-----------

Als zelfs Spiritisten van Marokkaanse afkomst en de Imams in de islamitische gemeenschap oproepen om te helpen in de ontmaskering van de moordenaars, en zich op die manier vergissen in de origine van de daders,.....dan moeten die daders toch verduiveld goed op Marokkanen lijken.
Soort kent (en zoekt) soort zeggen te toch altijd.

Groetjes
Het bewijst eens te meer hoe uiterlijk kan variëren binnen een bevolkingsgroep. Ik ken tal van rasechte Belgen die ik zo voor Marokkaan of Turk door het leven zie gaan als ik alleen maar vage videobeelden van hen zou zien en niks anders over ze zou weten. Was het Filip De Winter geweest, dan hadden ze hem ook als Noord Afrikaans type omschreven.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Griffin is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be