![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'anderen' dat waren, buiten mezelf, een man en een vrouw van het forum. Ik was er echter al om even over half twee.
Ik legde mijn bos witte rozen bij de bloemenhoop, stak de kaarsjes aan die ik meebracht, legde het blad neer met mijn tekst en werd toen aangesproken door de tante van het slachtoffer. De tranen brandden voortdurend achter haar ogen als ze het over Joe had, maar ze zei dat het haar goed deed dat zoveel mensen hun steun kwamen betuigen. Ze hoopte dat Joe niet voor niets stierf maar dat er iets ondernomen wordt zodat dit geen andere 'Joe's hoeft te overkomen. Joe was geen racist, volgens zijn tante. Dat was degene die hem zijn mp3 afpakte, zei ze beslist. Na de begrafenis zal ze me een doodsprentje met de foto van Joe doorsturen. Na een half uurtje ben ik een cola gaan drinken met mijn vrouwelijke medeforummer. Daarna zijn we nog even teruggegaan naar de plaats waar steeds meer mensen samendromden en bloemen neerlegden. Intussentijd waren er ook al verschillende, met de hand geschreven brieven op de muur geplakt en er stond een vrouw met een camera op voet die voortdurend draaide. In het stationsgebouw ben ik een oproep aan getuigen (op A4 formaat) tegengekomen maar geen robotfoto van de dader.
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij gaat die robotfoto er zelfs helemaal niet komen maar hopen ze de dader zonder te kunnen opsporen.
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom denk je dat?
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar op meerdere plaatsen camera's zien hangen. Ze weten volgens mij allang wie de dader precies is en hebben enkel nog getuigenissen van omstaanders nodig.
Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 april 2006 om 18:26. |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als alles naar verwachting gaat pakken ze de killer met stille trom op zogauw alles weer tot bedaren in gekomen.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan eigenlijk goed nieuws (als men dat hier zo mag zeggen): de daders zullen eerstdaags opgepakt worden.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 15 april 2006 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zag ook een 'oog' dat gericht was op de plek waar de bloemen zich opstapelden. Wie weet loeren ze van daaruit naar de moordenaar, hopend dat hij terugkeert naar de plaats van de misdaad.
|
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Naar verluidt zou de beeldkwaliteit van de opnames maar pover zijn.
|
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Al bij al zal het vatten van de misdadigers volgens mij vooral afhangen van het feit of iemand uit hun omgeving de politie inlicht.
|
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat geval staan de ouders van Joe er slecht voor.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 april 2006 om 19:22. |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan technieken om die te verbeteren.
#33 |
Banneling
|
![]() Ik opende in verband met de moord op Joe Van Holsbeeck zopas een nieuwe thread onder de titel 'Foto's moeten van websites'.
Webmaster Arnold sloot deze thread af met verwijzing naar de thread onder de veelzeggende titel 'Blokjes'. Iederéén die wil reageren op het persbericht van de federale politie inzake het verwijderen van de foto's, kan dus voortaan op 'Blokjes' terecht. ![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 25 april 2006 om 13:15. |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ?
![]()
#35 |
Minister-President
|
![]() Wat ik wel grappig vind aan de hele zaak is dat er een hele week is gezeverd over racistische motieven en blablabla, (zelfs Humo deer eraan mee) en dat nu blijkt dat het om Polen ging ipv Noord-Afrikanen.
![]() De beeldkwaliteit van die bewakingscamera's moet wel echt slecht geweest zijn.8) Laatst gewijzigd door democratsteve : 25 april 2006 om 17:51. |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Voor diegenen die het nog niet gehoord hebben: de hoofddader, de 17-jarige Poolse zigeuner Adam G. is in het noordoosten van Polen door de Poolse politie opgepakt. Zijn 16-jarige handlanger Mariusz O., eveneens een Poolse zigeuner, werd maandag al in Brussel bij zijn ouders opgepakt.
Bron: http://www.volkskrant.nl/buitenland/...3-moord_gepakt
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() We zouden een draad kunnen openen waarin we de namen zetten van slachtoffers en daders van geweldadige dodingen -
-roofovervallen -moorden met voorbedachten rade -doodslag, ongewilde dodingen in gevechten -verkeerslachtoffers van dronken chauffeurs -verkeerslachtoffers van zware overtredingen -"collateral damage" van politieoptredens De maatschappij is wat ze is ; te veel mensen worden onnodig de dood ingejaagd en daders mogen gerust wat zwaarder bestraft worden dan met het inhouden van hun rijbewijs voor een periode van 15 maanden.
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 28 april 2006 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de criminele Brusselaars waarvan 80% pv's geseponeerd werden?
|
![]() |