![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit Pulitzer-boek legt Piekje even rustig uit waarom Eurazië niet noodzakelijk superieur IS, maar waardoor het zich beter kon ontwikkelen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als we nu de invalshoek van de topicstarter beschouwen. Ofwel is hij niet blank, en kunnen we de openingspost niet alleen afdoen als gewauwel, maar ook als gefustreerd en racistisch gewauwel. Ofwel is hij wel blank, en solliciteert hij naar een spijtoptantenregeling. Want hij heeft het enkel over schuld, niet over boete of vergelding. Hij is bereid zijn hele omgeving te verraden en uit te leveren met het oog op een zuiver geweten voor zichzelf en zonder zelf te delen in de schuld. In ieder geval... Oliepiek toont hier aan dat men niet perse zijn lichaam moet verkopen om een hoer te zijn. [/SIZE]
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() In feite willen de VB'ers dus een westerse versie installeren van de moslimwereld als ik hen goed begrijp? Ik ben akkoord dat de westerse suprematie het resultaat is van uiteindelijk zich met geweld en creativiteit erdoor te drukken in een wereld waar ALLE culturen her en der geweld en smeerlapperij vertoonden. De vraag is evenwel of iedereen dat goed moet vinden. Iedereen is vrij om kritiek te uiten. Ik ga ook akkoord met de stelling dat de westerse onderdrukking ook door hogere klassen tegen de lagere klassen uitgespeeld werd en dus een verwezenlijking was van enkele machtigen en niet de gehele cultuur. Zo is de vaak geponeerde stelling "blanken zijn superieur" een vrij scheve benadering, zelfs al komt men af met mooie voorbeelden: ze gaan immers enkel op voor enkelingen (wetenschappers, uitvinders, leiders,...), zeker niet voor een volledig ras of bevolking. Daarenboven vind je ook in andere culturen veel noemenswaardige enkelingen. Ik ga wel niet akkoord met de idee dat de huidige maatschappij opgeblazen moet worden omdat enkele smeerlappen in het verleden een ziek beeld geschapen hebben. Zo maak je van het blanke ras een bende ethische en culturele terroristen omdat enkele dat waren vroeger. Dat is nu net even racistisch als de moslimhaat. De suprematie is trouwens al lang niet meer "Europees" te noemen, blijkbaar zijn Amerikanen die een mengeling zijn van blank, zwart en geel nog veel sterker in onderdrukking en superioriteitsdenken. Daarenboven heeft alles zijn eigen tijd van tot uitdrukking komen. Zo zal binnen 100 jaar de Chinese Volksrepubliek mogelijks het sterkste economische en militaire blok zijn en de VS al lang ten onder gegaan aan zichzelf.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 mei 2006 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb over dat schuldgevoelen recent een heel interressant artikel gelezen. De stelling van de auteur is dat links de schuldgevoelens van de blanken manipuleert en zorgvuldig onderhoudt om macht te verwerven en te behouden. Het artikel gaat specifiek over Amerika, maar je kan het ook toepassen op Europa. Vervang gewoon anti-Amerikaans door anti-Westers of anti-blank : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We accepteren giften ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
![]() [SIZE=2]Ik zal het efkes uitleggen. Dit ([/SIZE][SIZE=3]moslims eerst ) [/SIZE][SIZE=2]was om simplistische zielen die iets tegen 'eigen volk eerst' hebben duidelijk te maken wat de moslimwereld werkelijk is en dat wat zij onder 'eigen volk eerst' verstaan voor de islam wel degelijk opgaat. [/SIZE] [SIZE=2] In de islam staan moslims immers boven de niet-moslims (en de man boven de vrouw. Zij die iets anders beweren liegen dat ze zwart zien met als doel de zaak van de islam maar vooruit te helpen, hun umma te vergroten...) Daar heb je dan nog gradaties in. Voorbeeldje. Volgens de islamitische rechtspraak is een misdaad waarbij een moslim een andere moslim vermoord veeeeel erger dan een moslim die een niet-moslim vermoord. En als die niet moslim niet iemand 'van het boek is' dan is die moord volgens de islamitische rechtspraak nog minder erg. Zij die zo hard roepen van discriminatie en onderdrukking zouden de eersten zijn om de discriminatie en onderdrukking zelf toe te passen eens dat zij het voor het zeggen zouden krijgen, want dat is de islamitische wet. Er is dus in principe niks mis met 'eigen volk eerst' (wat ik in een vorige post al had uitgelegd http://forum.politics.be/showthread....93#post1688893) wat dus helemaal niet de ene boven de andere stelt of de ene meer waard acht dan de andere, wat in het geval van de islam wel het geval is. Doch de betekenis die VB bashers aan 'eigen volk eerst' geven klopt in het geval van de Islam maar niet in het geval van het VB. Hopelijk is deze uitleg verstaanbaar. ![]() [/SIZE]
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 4 mei 2006 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() "Blank" staat voor mij zowel voor mensen als Hitler als Pater Damiaan.
Er is geen enkele relatie tussen "goed" of "slecht" en een ras. Een godsdienst kan dat wel in zich hebben, maar dat is niet zomaar bij de Islam alleen, maar in monotheismen in het algemeen. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 mei 2006 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De schuld van de blanke man is voor velen een goedkope manier om zich een proper geweten te kopen. Je hoeft enkel de schuld van het verleden aan te klagen om automatisch tot de "goeden" te worden gerekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vertel eens hoe onze mensen ten tijde van priester Daens te Aalst de Congolezen aan het 'uitzuigen' waren, terwijl ze zelf ternauwernood voldoende hadden om te overleven? Probeer nu eens uit te leggen hoe wij onze Société Générale en de ganse Union Minière konden 'verplichten' een sociaal programma voor te leggen? Vertel eens wat onze 'correcte politici' politici doen om die toestand te verhelpen. Ze staan porverdorie in de rij om met iedereen handjes te schudden. Ik heb nooit VLD, SP.A en CD&V gestemd... moet ik mij schuldig voelen aan die plundering? En wat doen die partijen om die plundering tegen te gaan. Zij zijn nu aan de macht. Hebben ze een boycott afgekondigd van deze bedrijven? Hebben ze alle handel verbroken met die landen die zich hieraan bezondigen? Ze konden het wel met Zuid-Afrika en Rhodesië doen. Heeft onze koninklijke familie al schadevergoeding betaald aan de Congo?... want ge denkt toch zeker niet dat de modale Belgische belastingbetaler hiervoor moet opdraaien. Ik vind het ronduit ziekelijk dat men ons een schuldbewustzijn poogt op te leggen voor feiten waarvan we evengoed het slachtoffer waren of zijn... En natuurlijk moeten we daarvoor boeten en betalen met veel geld... want dat is uiteindelijk het doel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet ook de KMOs die jarenlang van slavenarbeid hebben geprofiteerd voor de rechter brengen en ze veroordelen en tot een herstelbetaling dwingen. Zij zijn per slot van rekening de echte illegalen. En dan moet je het probleem van de migratie bij de wortel aanpakken, dat wil zeggen, in de landen van oorsprong van de migranten. Citaat:
Citaat:
De burger-democratische partijen zijn allemaal voorstander van verkapte commodificering. In het geval van de migratie weigeren ze immers het probleem van de migratie bij de wortel aan te pakken. En die wortel ligt in de landen van oorsprong van migranten. Heeft u zich al ooit eens afgevraagd waarom die mensen hun leven riskeren om naar hier te komen? Kortom, let in 't vervolg dus een beetje op dat je je verwijten niet aan het verkeerde adres stuur. Wij zijn radicaal tegen alle vormen van de vermarkting van de medemens. U, en geen enkele andere burger-democratische partij kan daarin meegaan, precies omdat u de commodificering van mensen eigenlijk niet echt problematisch vindt. Laatst gewijzigd door oliepiek : 4 mei 2006 om 13:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kaal : 4 mei 2006 om 13:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 4 mei 2006 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Lokaal Raadslid
|
![]() dat ge moest wonen in uw "rode paradijs" cuba,ge zoudt er nogal van verschieten zulle.T'is duidelijk dat ge er alleen eens bent geweest en rondgeleid door uw rode broeders.Ik heb er andere dingen gezien:armoede,schooiers en zoals overal waar rood aan de macht is :verloedering.Ho ja er is een kleine minderheid die het daar zeer goed heeft namelijk de partijbonzen,is het dat dat ge hier zou willen worden mischien:vanuit grote auto's en beschermende villa's de gelijkheid predikken?
Ne groten dommerik met oogkleppen op en wilde fantazieén dat kan uitmaken uit uw comentaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat zei ik niet. Ik wou enkel aantonen dat oorlog en verovering van alle tijden en van alle culturen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hier krijg je zogezegd "1000 dollar per maand voor niets te doen" wat voor velen een jaarinkomen is, in plaats van 60-70 uur hard werken ! wat is burger-democratische partij ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() [quote=Casca;1690684]In de wijk Boca do Rio zijn er de maand dat ik er zat 6 moorden geweest... tijdens die maand zijn ook 3 van de andere medewerkers daar overvallen en bedreigd geweest met revolvers... 2 maanden voor ik toekwam is het project ook overvallen geweest en is er voor duizenden euro's aan schade geweest, terwijl de projectleiders en vrijwilligers bedreigd werden met zware geweren. Soit, ik hoef mij niet te verantwoorden, vooral niet voor zo'n egoïstisch stuk vreten als u.[/quote]bah, moorden gebeuren er hier ook, en arme kinderen lopen hier ook rond, daarom moet ge niet naar Rio reizen...ga maar wat rondhangen aan het Centraal Station in Brussel bvb.
En waarom zijn die gasten daar zo boos op jullie? Op kunstenaars? Maar eigenlijk doet het niet ter zake, ik zie nog steeds niet wat dit met ontwikkelingshulp te maken heeft? Maar waarom mij beledigen?Gij kunt helemaal niet weten of ik een egoïst ben? Of is iedereen die niet in Brazilië met gangsters gaat ruzie maken een egoïst voor u? |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als jij niet snapt wat straatkinderen van de straat houden, helpen met hun huiswerk en hun vaardigheden aanleren die ze niet alleen een gevoel van eigenwaarde geven maar ook werktuigen zijn later in hun leven met ontwikkelingshulp te maken heeft, dan ben je gewoon achterlijk. U bent wel een egoïst. Makkelijk om af te leiden uit je posts. Maar wees niet bang, je bent hier zeker niet de enige ![]() |
|
![]() |
![]() |