Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2006, 20:43   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GPURTGRJ

Allochtoon in levengevaar na gevecht met skinheads in Brugge - 07/05/2006 15:32:12
BRUGGE - Tijdens de nacht van zaterdag op zondag zijn twee allochtonen in Brugge afgetroefd door een groep skinheads. Eén van de slachtoffers verkeert in levensgevaar.

Vijf skinheads uit Brugge, Lubbeek, Turnhout en Huldenberg zijn opgepakt en ter beschikking gesteld van het parket. Bij de slagen werden geen wapens gebruikt.

De feiten gebeurden langs de Maalse Steenweg ter hoogte van café De Castelein. Die herberg kwam eerder al in het nieuws toen er werd geschoten. Het café staat bekend als een ontmoetingsplaats voor extreem-rechtse aanhangers. Op het moment van de feiten was er volgens het Brugse parket een huwelijksfeest aan de gang.

Wat de exacte aanleiding was voor de slagen, is nog niet duidelijk.

VDH .

071522 MAY 06

"ons" "eigen volk" zijn toch zulke lieverdjes, meneer..."maar die vreemdelingen, d�*t is onveiligheid..."

Wie komt nu vlug vlug beweren dat "die skinheads Marokkanen zijn?" Morghodius? Boadicea? Pollycorrect? Darwinneke? Ancapa? Luc Broes? Truder? Ik ben benieuwd wie de eerste komt..

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 mei 2006 om 20:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 21:34   #142
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GPURTGRJ

Allochtoon in levengevaar na gevecht met skinheads in Brugge - 07/05/2006 15:32:12
BRUGGE - Tijdens de nacht van zaterdag op zondag zijn twee allochtonen in Brugge afgetroefd door een groep skinheads. Eén van de slachtoffers verkeert in levensgevaar. Vijf skinheads uit Brugge, Lubbeek, Turnhout en Huldenberg zijn opgepakt en ter beschikking gesteld van het parket. Bij de slagen werden geen wapens gebruikt...."ons" "eigen volk" zijn toch zulke lieverdjes, meneer..."maar die vreemdelingen, d�*t is onveiligheid..."

Wie komt nu vlug vlug beweren dat "die skinheads Marokkanen zijn?" Morghodius? Boadicea? Pollycorrect? Darwinneke? Ancapa? Luc Broes? Truder? Ik ben benieuwd wie de eerste komt..
Een typisch voorbeeld van selectieve verontwaardiging... Dan zullen wij ook met voorbeelden komen... [SIZE=3]Enig probleem daarmee?[/SIZE]

Poolse (roma-zigeuner) dader moord op Joe opgepakt
donderdag 27 april 2006 | Bron: BELGA http://www.standaard.be/Artikel/Deta...=B316216060427
(Belga) De Poolse politie heeft donderdag de voortvluchtige dader van de roofmoord op Joe Van Holsbeeck opgepakt. Dat nieuws heeft premier Guy Verhofstadt in de Kamer bevestigd.BELGA
...
[SIZE=3]DADER: Roma-zigeuner[/SIZE]

(Allochtone) dieven aangehouden die slachtoffer verblindden
donderdag 20 april 2006 | Bron: belga http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20042006_033
BRUSSEL - De speurders van de Brusselse gerechtelijke diensten hebben gisteren drie mannen opgepakt die begin januari een 51-jarige man in elkaar hadden geslagen en overvallen. Ze maakten zijn gsm en 50 euro buit. Het slachtoffer, dat voor de feiten aan een oog blind was, heeft door de agressie ook zijn ander oog verloren en is sindsdien volledig blind.
...
Dankzij de beschrijving van de Opel Kadett kon de politie de eigenaar van de wagen opsporen. Gisterochtend viel de politie binnen bij de man en twee van zijn kompanen. Twee van hen bekenden de feiten vrijwel onmiddellijk en duidden de derde man aan als diegene die de zwaarste slagen had toegediend.
Het drietal, 18 tot 21 jaar oud, zijn voor de onderzoeksrechter verschenen en aangehouden. Ze worden beschuldigd van diefstal met geweld, bij nacht, in groep en met een blijvende verminking tot gevolg. Volgens het Brusselse parket riskeren zij celstraffen van 20 tot 30 jaar.
[SIZE=3]Daders: allochtonen[/SIZE]

Congolees slachtoffer van blinde agressie aan tankstation
dinsdag 02 mei 2006 , http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=GOHRLQPV
Een dichtgeslagen oog en een gevoelloos been. Dat is de tol die Constant Bwanassani (26) heeft moeten betalen omdat hij vorige week donderdag niet vlug genoeg het Jet-pompstation in Zellik verliet....
Bwanassani, een asielzoeker wiens erkenningprocedure als vluchteling nog loopt, kreeg twintig zware vuistslagen te verwerken en een trap op zijn been. Daarna sloeg de dader het portier van de wagen toe, terwijl een been van Bwanassani er nog tussen zat. Een camera legde alles vast. De dader, een man uit Schaarbeek, werd enkele uren later door de politie thuis opgepakt, maar werd na verhoor vrijgelaten.
,,Zware gewelddaden tegen klanten van een tankstation zijn zeldzaam. Maar alleen een harde aanpak kan dit soort agressie beteugelen'', reageert Johan Mattart van de Belgische Federatie van Brandstoffenhandelaars. [SIZE=3]Dader: Turk[/SIZE]

(Allochtone) dader moord Sint-Joost-ten-Node meldt zich bij politie
woensdag 03 mei 2006, http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF03052006_039#
BRUSSEL - De vermoedelijke dader van de moord maandag in Sint-Joost-ten-Node, heeft zich vanmorgen aangegeven bij de lokale politie. Dat is vernomen van het Brusselse parket.
Maandagmorgen werd een man gedood en raakte een vrouw zwaargewond bij een steekpartij in de Brusselse deelgemeente Sint-Joost-ten-Node. Een serveerster van een Turks café in de Grensstraat werd in haar zaak aangevallen. Ze kon de uitbater bellen die even verder in de straat woont. Toen hij haar ter hulp schoot, werd ook hij neergestoken door de geweldenaar.
Voorbijgangers vonden de lichamen van de twee slachtoffers op straat. De vrouw werd in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis, voor de man kwam alle hulp te laat.
De verdachte meldde zich woensdag omstreeks 5.15 uur bij de lokale politie en werd nadien toevertrouwd aan de GDA van Brussel die het onderzoek leidt.
[SIZE=3]Dader: allochtoon[/SIZE]

(Allochtone) bestuurder slaat voorruit met vuist stuk
02/04/06 15u28 http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...on=dossierArt4
In Brussel heeft zich afgelopen nacht in de Troontunnel, in het centrum van de stad, een geval van verkeersagressie voorgedaan. Een bestuurder was zo boos op een andere automobilist dat hij diens voorruit met de vuist kapot sloeg. De dader, de 26-jarige Hakan Y., werd ter beschikking gesteld van het parket. De man was gewond aan de hand.
Hakan Y. was boos op zijn voorligger omdat die te traag naar zijn zin op de linkerrijstrook reed. Daarop stak hij langs rechts voorbij en blokkeerde met zijn wagen de rijbaan. De andere bestuurder was daardoor gedwongen te stoppen. Hakan Y. beukte daarop verschillende malen op het koetswerk van de wagen en sloeg uiteindelijk de voorruit stuk.
De inzittenden waren erg geschrokken, maar hadden wel de reflex om de nummerplaat van de geweldenaar te onthouden. De man, met adres in Sint-Joost, kwam al in aanraking met het gerecht wegens slagen en verwondingen. Hij was voorwaardelijk vrij.
[SIZE=3]Dader: allochtoon[/SIZE]

(Allochtone) automobilisten op de vuist in centrum van Namen
21/04/06 20u23, http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...on=dossierArt3
In het centrum van Namen is donderdagnamiddag een knokpartij ontstaan tussen de inzittenden van twee wagens. Dat meldt het parket van de Waalse hoofdstad.
Omstreeks 18.30 uur coupeerde een auto met twee inzittenden van Russische afkomst een andere auto met daarin drie personen van Turkse origine. De Russische chauffeur bracht zijn wagen tot stilstand, stapte uit en sloeg de Turkse chauffeur. De twee Turkse passagiers probeerden hun vriend te helpen. Op dat moment stapte echter ook de Russische passagier uit de auto en bedreigde hen met een revolver.
Volgens het parket van Namen moesten de Turken machteloos toekijken hoe hun vriend afgetuigd werd. De twee Russen zijn vervolgens gevlucht en lieten hun slachtoffer achter. Hij zou een groot deel van zijn tanden kwijt zijn. Het parket van Namen deed een oproep tot alle getuigen om de twee daders op het spoor te komen. Elkeen die iets gezien heeft en informatie kan verschaffen, wordt verzocht contact op te nemen met het parket van Namen.
[SIZE=3]Daders: allochtonen[/SIZE]
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 21:40   #143
jef
Gouverneur

Standaard

Politie slaag gekregen in metro-station van jongeren omdat de 'joneren' iets probeerde te lenen. Op vrt waren het jongeren, op radio donna waren het allochtonen.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 21:48   #144
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
filosoof toont hiermee aan hoe onredelijk hij is.
En de stoute jongen veralgemeent, aan de hand van één feit waarvan hij nog niet eens de bijzonderheden kent.
Alsof ik of die anderen ooit zoiets beweren of beweerd hebben.
Ik ken die skinheads niet en ik heb geen beschrijving van die kerels gehoord. Filosoof wel?
Geweldenaars moeten gestraft worden wie of wat ze ook zijn.

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 mei 2006 om 21:52.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 23:31   #145
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk bericht
Politie slaag gekregen in metro-station van jongeren omdat de 'joneren' iets probeerde te lenen. Op vrt waren het jongeren, op radio donna waren het allochtonen.
Op VTM waren het allochtonen die tafeltjes gestolen hadden, op Eén waren het dronken jongeren die tafeltjes meenamen en waarbij het niet geweten is wat ze met die tafeltjes van plan waren.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 00:03   #146
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
filosoof toont hiermee aan hoe onredelijk hij is.
En de stoute jongen veralgemeent, aan de hand van één feit waarvan hij nog niet eens de bijzonderheden kent.
Alsof ik of die anderen ooit zoiets beweren of beweerd hebben.
Ik ken die skinheads niet en ik heb geen beschrijving van die kerels gehoord. Filosoof wel?
Geweldenaars moeten gestraft worden wie of wat ze ook zijn.
Onredelijk hier? Idd: de "stoute jongen" gebruikte ook eens de VuilBelangtaktiek... om jullie een koekje van eigen deeg te geven, maar als het jullie eigen doelgroep of sympathisanten betreft, d�*n wordt het ineens wél onredelijk, als het Marokkanen betreft doet het Vuil Belang dat elke dag...
Je moet de thread eens lezen waarin Pollycorrect de franstalige media verwijt niet te verklaren dat de twee Polen die de mp3 moord in Brussel- Centraal pleegden Noordafrikanen zouden zijn...
Surrealistisch gewoon!

Lees ook de thread eens waarin, op basis van een tekst uit een onbekende internetsite, Morghodius, Boadicea en een derde gewoon verkrachting suggereren om een vrouw te "straffen" wegens het zogenaamd publiceren van een "overlopende houding"...(en haar voor hoer uitschelden)
Dat de persoon in kwestie ontkent dat geschreven te hebben doet er schijnbaar niet toe...

De thread waarin het aftuigen van een asielzoeker bij een tankstation wordt afgedaan met "hij moest hier maar niet zijn"...

Jos Colpin veralgemeende ook , of niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 mei 2006 om 00:10.
Oud 8 mei 2006, 05:54   #147
Siegfried
Partijlid

Standaard

Man, wat ben jij een idioot, blijkbaar zijn linkse ratten allemaal onredelijk en kortzichtig, doe maar verder, eigenlijk is er geen één rechtgeaarde Vlaming die zich ook maar iets aantrekt van jullie eeuwig gezever.
Siegfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 07:56   #148
luc broes

Standaard

Citaat:
Onredelijk hier? Idd: de "stoute jongen" gebruikte ook eens de VuilBelangtaktiek... om jullie een koekje van eigen deeg te geven, maar als het jullie eigen doelgroep of sympathisanten betreft, d�*n wordt het ineens wél onredelijk, als het Marokkanen betreft doet het Vuil Belang dat elke dag...
Je moet de thread eens lezen waarin Pollycorrect de franstalige media verwijt niet te verklaren dat de twee Polen die de mp3 moord in Brussel- Centraal pleegden Noordafrikanen zouden zijn...
Surrealistisch gewoon!...
Filosoof, als je afkeurt dat anderen een vuile taktiek gebruiken, waarom doe je het dan zelf ook?
En je noemt mij bij naam. Ik was bij mijn weten op internet of elders nog nooit onredelijk tov van vreemdelingen, wel integendeel. En ik ben kritisch ook tov medestanders.
Ik ben ook niet verantwoordelijk als anderen onredelijk zijn.
Wie ben jij trouwens om onredelijkheid aan te klagen en goede wil te verwachten van een tegenstander die je steeds met een scheldwoord betitelt? Inderdaad: Surrealistisch gewoon!...
Oud 8 mei 2006, 12:37   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof, als je afkeurt dat anderen een vuile taktiek gebruiken, waarom doe je het dan zelf ook?
En je noemt mij bij naam. Ik was bij mijn weten op internet of elders nog nooit onredelijk tov van vreemdelingen, wel integendeel. En ik ben kritisch ook tov medestanders.
Ik ben ook niet verantwoordelijk als anderen onredelijk zijn.
Wie ben jij trouwens om onredelijkheid aan te klagen en goede wil te verwachten van een tegenstander die je steeds met een scheldwoord betitelt? Inderdaad: Surrealistisch gewoon!...
Als jij je wilt distanciëren van het Vuil Belang, mij OK, ik ben niet haatdragend
Oud 8 mei 2006, 12:40   #150
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Op VTM waren het allochtonen die tafeltjes gestolen hadden, op Eén waren het dronken jongeren die tafeltjes meenamen en waarbij het niet geweten is wat ze met die tafeltjes van plan waren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Broes
Oud 8 mei 2006, 12:41   #151
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
"ons" "eigen volk" zijn toch zulke lieverdjes, meneer..."maar die vreemdelingen, d�*t is onveiligheid..."

Die allochtonen zullen gewoon de verkeerde geprovoceerd hebben...
Jewel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 15:56   #152
luc broes

Standaard

Citaat:
Als jij je wilt distanciëren van het Vuil Belang, mij OK, ik ben niet haatdragend
Steeds maar schelden, maar niet haatdragend!?
Oud 8 mei 2006, 19:30   #153
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Steeds maar schelden, maar niet haatdragend!?
Wat Filsoof doet is haat zaaien op grond van een politieke overtuiging.
Je zou kunnen zeggen dat hij in het zelfde bedje ziek is als het Vlaams Belang, maar dat zou een understatement zijn. Ik heb het VB nooit de haat - en scheldproza zien bezigen waarmee Filosoof dagdagelijks uitpakt. Hij overtreft zijn imaginaire kwellers zonder weerga in het manipuleren, veralgemenen en verdraaien.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2006, 22:07   #154
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Wat Filsoof doet is haat zaaien op grond van een politieke overtuiging.
Je zou kunnen zeggen dat hij in het zelfde bedje ziek is als het Vlaams Belang, maar dat zou een understatement zijn. Ik heb het VB nooit de haat - en scheldproza zien bezigen waarmee Filosoof dagdagelijks uitpakt. Hij overtreft zijn imaginaire kwellers zonder weerga in het manipuleren, veralgemenen en verdraaien.
Dan zou je de forumteksten (waaronder de jouwe) wat beter moeten lezen... De haat en het racisme komen van extreemrechts. Ja, ik durf terugbijten: stout hé?
Voor de VB-invasie hier, enkele maanden voor de laatste verkiezingen deed ik dit veel minder, idd. (er was ook minder reden en aanleiding toe)
Bij politicsinfo ging ik weg toen dat gebeurde. Ik heb die intentie niet.
Oud 8 mei 2006, 23:31   #155
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zou je de forumteksten (waaronder de jouwe) wat beter moeten lezen... De haat en het racisme komen van extreemrechts. Ja, ik durf terugbijten: stout hé?
Voor de VB-invasie hier, enkele maanden voor de laatste verkiezingen deed ik dit veel minder, idd. (er was ook minder reden en aanleiding toe)
Een ware verzetsheld.
En hij meent het dan nog ook he.
Oud 10 mei 2006, 16:19   #156
NapalmBenny.
Burger

Standaard

Wat verwacht die schrijver, dat we morgen de geweren opnemen, en poetsdag houden??? Mij niet gelaten. De enige die een straf hier verdient, is de schrijver, een weekje in zo'n wijk zou hem deugd doen.
Yes mss zijn we laf, zeker individueel, maar waarom??? Gewoon omdat je bij de minste reactie het risico loopt om zelf voor het gerecht te komen. Wat nen zever, ik zal morgen eens de held uithangen, ipv de laffe, komen jullie mij de volgende dag steunen als ik voor de rechter sta. En die lafheid wordt instant gehouden door gedachtes, die je kan terugvinden bij personen zoals de schrijver, "het zogenaamde politiek correct denken", we worden gedwongen om ons laf te houden, spijtig dat zulke personen nu eenmaal ook in de politiek zitten, het is ligt echt niet aan de bange blanke dat asielzoekers hier openlijk lid kunnen worden van de vakbond en alle andere voorzieningen en owéé als daar 'kritiek' wordt opgegeven he, dan krijgt de bange blank man weer kletsen.

"geschifte, laffe cultuur ooit", maar toch zo geliefd, dat em naar afrika gaat en vollop met maagden begint te vrijen, uit hoop aids te genezen, of dat em nen tulband omdoet en zijn eigen volk terroriseert, yes, we are superior moehahahhahaha, de enige zwakte in onze cultuur is iets wat je bij andere culturen niet terugvindt, onze gastvrijheid, één van de weinige positieve punten van de andere culturen, ik zien't al gebeuren in china, een rel met migrantenjongeren, ohohohoho?

-Tuurlijk zijn we bang, want we hebben meestal juridisch geen poot op te staan. Noem het probleem nog maar bij naam en je hangt al.
-jobs worden nu eenmaal schaarser in be, yes moeten we blij zijn dat ons land wordt overspoeld met goedkope arbeiders?? Die dan nog eens alle sociale rechten worden verleend, men laat het gewoon onder onze neus toe en we mogen er niets aan doen.
-Bedrijven zien minder en minder redenen om in be te investeren.
-Onze koopkracht vermindert, toekomstzekerheid neemt af, bouwen is onbetaalbaar geworden.
-De politiek staat niet aan de zijde van de bange blanke hoor.
-het probleem met die crimineeltjes gaat echt niet verminderen hoor, als het in een stijgende lijn zit, horen we dan niet bang te zijn.
-problemen die we nu kennen zijn jaren lang doodgezwegen, mede omdat er personen zoals de schrijver rondlopen, en nu zitten we met de shit
-wat kunnen we meer doen dan protesteren
-...

Op 1 punt geef ik hem gelijk, er moet opgetreden worden . En als we dan toch een straf verdienen, is het omdat we zolang op onze kop hebben laten zitten en de waarheid werd onderdrukt. En pijs u gelukkig, de chinezen zijn vollop aan het verwesteren ;D;D. ik vraag me trouwens af hoe de chinezen onze gekende problemen zouden aanpakken, die gingen er met nen serieuze vuile voet door ;P, zou pas een spectakel worden. Hier uw immigratiebeleid: @$*/*BEEP*-$^"'('('ùµ , yes soms zou ik ook wel willen dat er even een chinees of japans regime even aan de macht kwam, just om de boel wat op te kuisen.

heren, op ons, de superieure cultuur

Laatst gewijzigd door NapalmBenny. : 10 mei 2006 om 16:23.
NapalmBenny. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2006, 00:47   #157
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een bijtende filosoof...wat gaan we nog tegenkomen? Lijkt me eerder een razend schoothondje.Zo een Chihuaha-tje " Wif wif wif"
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be