![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Welnu ik zou graag eens de cijfers willen zien van de goedgekeurde en afgekeurde asielaanvragen van die staat.
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is scheiding tussen kerk en staat. En dat geldt in twee richtingen!! De politieke overheid mag zich geen beslissingen van de kerkelijke overheid laten opdringen, maar ook omgekeerd mag de kerk niet ingeschakeld worden in de politiek van minister Dewael. Het christendom moet autonome beslissingen kunnen nemen, los van de regering Verhofstadt. Maar de liberalen hebben blijkbaar nooit die scheiding tussen kerk en staat willen accepteren. Citaat:
Citaat:
Niemand vraagt een regularisatie van de hongerstakers. Wel vragen ze dat iedere asielzoeker kan rekenen op een himane afhandeling van zijn dossier. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De wet staat boven naastenliefde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() [Jaani_Dushman;1698125]
De hongerstakingen zijn geen actie voor individuele regularisatie, maar een middel om de aandacht te trekken voor de problemen van de vluchtelingen. Niemand vraagt een regularisatie van de hongerstakers. Wel vragen ze dat iedere asielzoeker kan rekenen op een himane afhandeling van zijn dossier.[/quote] Die humane afhadenling kunnen ze krijgen : een gratis retourtje naar huis, desnoods met een good bye premie. Waar zeuren ze dan over? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HALLO??
Dus als de verheid u verplicht om uw familie uit te moorden, dan gaat u dat doen?! De wet staat niet boven de naastenliefde. Als de wet niet in overeenstemming is met m'n geweten, dan volg ik m'n geweten, niet de wet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleen iemand die in eer en geweten besluit dat hij in het omgekeerde geval in zijn miserie zou blijven zitten, en niet zijn laatste cent zou geven, om zelfs op illegale manier betere oorden en een betere toekomst te zoeken voor zijn gezin en zichzelf, heeft in deze recht van spreken.
Dergelijke fatalisten, die gelaten hun lot dragen bestaan ook. De meesten blijven echter zitten bij gebrek aan initiatief, door schrik, gebrek aan middelen, talenkennis, famillie in het westen,.... En niet omdat ze per se willen blijven. Als je in eer en geweten zou besluiten dat je zelf ook je verantwoordelijkheid zou opnemen tov je familie en de hopeloze toestand in je thuisland ontvluchten, en betere oorden zou zoeken voor je familie, in de hoop daar hulp en een toekomst te krijgen, zou je dan niet wat respect betuigen voor diegenen die aan de slechte kant van de balans zitten, en er proberen iets aan te doen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Jaani_Dushman;1698134]Als één of andere bezettingsmacht (60 jaar geleden) alle burgers verplicht om joden te gaan aangeven bij de overheid, zou u dat dan doen?
Dat is een situatie waarmee geen enkele van die illegalen geconfronteerd wordt. Niet terzake dus. Het gros van de asielzoekers zijn geen politieke vluchtelingen, wel economische gelukszoekers. Vandaar ook dat meer dan 90 % afgewezen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien mag de overheid het de kerk niet verbieden dat ze die mensen wil helpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn moeder zaliger zei :" Een vet varken vergeet gemakkelijk de honger van een mager" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Emotionele verblinding heeft plaats gemaakt voor een nuchtere kijk op de zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laten we verder ophouden met alsof te doen. Vermoedelijk zijn de illegalen zelf niet op het idee gekomen om kerken te bezetten maar wel degenen die hen raad geven. Die raadgevers hebben dan meestal niet enkel de bedoeling om de illegalen te helpen, maar ook om ze te gebruiken voor een breder doel. Een kerk bezetten is daarbij een handige zet : zo zet je de RKK voor schut en leg je de hypocrisie bloot van al die katholieken. Het probleem is wel dat de RKK niet meer op het beleid weegt en dat dit land in de verste verste niet meer katholiek is te noemen. Het enige dat je doet met die kerken te bezetten is katholieken kloten. De regering wordt wel onder druk gezet, maar enkel omwille van de media-aandacht. Het feit dat het kerken betreft speelt volgens mij geen politieke rol. Het spreekt enkel meer tot de verbeelding en verhoogt dus de media aandacht. Mijn vraag is dan : waarom worden de katholieken geviseerd en niet de protestanten, de joden of de moslims? Antwoord : omdat men op die manier meer hoopt te bekomen. Er is hier wel degelijk sprake van een instrumentalisatie van de katholieke godsdienst en in meer of mindere mate van de illegalen zelf met als doel de overheid te dwingen om op onwettelijke wijze uitzonderingen te maken voor een bepaalde groep en/of een verandering van de wet te forceren buiten het parlement om. Nu wat denk ik als christen van dat alles? Ik heb als christen de verplichting om de vreemdeling te helpen. Ik heb echter ook de verplichting om de wetten van mijn land in acht te nemen. Ik probeer beide te doen, en als er een conflict is, dan vraag ik raad bij de Heer. Het laatste dat ik echter zou doen dat is aan extreem-linkse groeperingen met een agenda (die bovendien vaak ook rabiaat anti-christen zijn) vragen wat ik moet doen. Laatst gewijzigd door Kaal : 10 mei 2006 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of moet men blijven regulariseren? Dat wil dus zeggen open grenzen. En dan stort ons sociaal systeem in mekaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De magere varkens wonen in de volksbuurten, dragen de zwaarste last van ongecontroleerde immigratie en worden uitgescholden voor racisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is zeker niet de schuld van de asielzoeker zelf. Maar juist die groepjes die nu de illegalen in de kerken stoppen zijn altijd de eersten om een vereenvoudiging van de procedures af te schieten als zijnde "onmenselijk". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met de middenste reply kan ik akkoord gaan, eens ginder in de elementaire basibehoeften van de bevolking voldaan is. Eerst lijfsbehoud, voedsel, onderdak, medische zorg, .... en dan sociale strijd. En mocht u het nog niet weten, eens ze hier voor onze voeten lopen geven wij inderdaad (sommige tegen hun zin) onderdak, voedsel, medische verzorging, ..... En wat geven we doen we om ze aan te moedigen ginder te blijven ? wat geven we aan de aan de zoveel meer die ginder niet weggeraken ? We halen verder hun natuurlijke rijkdommen weg aan door het westen bepaalde prijzen. Waar gaan de winsten ? Naar een paar corrupte inlandse facadefiguren, gesteund door de westerse landen en bedrijven, die het leeuwendeel van de opbrengst voor zich houden. Dat is de realiteit van uw sociale en emancipatorische strijd bij ons. Proficiat met uw aandeekl hierin. Wir haben es nicht gewust ? |
|
![]() |
![]() |