Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 10:02   #501
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Idd, als je in een bepaald milieu ben "opgevoed", waar "eigen volk eerst" (bij wijze van spreken) op je borst wordt getattoeëerd, en alle "andersdenkenden" en vooral "anders-uitzienden" als criminelen worden voorgesteld, komt er een dag dat je je eigen "Kristallnacht" wil organiseren.
bullshit, we hebben 1 geval en we hebben meer dan 1 miljoen belang stemmers
Oud 12 mei 2006, 10:04   #502
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
Geduld eh . Het gaat voor jou precies nog niet snel genoeg
Pietje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:05   #503
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, als je in een bepaald milieu ben "opgevoed", waar "eigen volk eerst" (bij wijze van spreken) op je borst wordt getattoeëerd, en alle "andersdenkenden" en vooral "anders-uitzienden" als criminelen worden voorgesteld, komt er een dag dat je je eigen "Kristallnacht" wil organiseren.
Vandaar de duizelingwekkende cijfers van allochtone gewelddaden op exclusief autochtone slachtoffers ?
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:05   #504
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
Moeten we daarom niet preventief nadenken?
Moeten we dan volgens jou wachten op die 1miljoen gelijkaardige gevallen zoals die van gisteren?
sony is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:08   #505
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de berichtgeving in de media te zien, kan deze natste der natte dromen van de zelfverklaarde politiek correcten zich niet snel genoeg herhalen. Bij voorkeur voor oktober 2006.
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:08   #506
Gibson
Burger

Standaard

Citaat:
neen, het toont aan dat jij onterechte conclusies trekt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony
Moeten we dan volgens jou wachten op die 1miljoen gelijkaardige gevallen zoals die van gisteren?
in het licht van die redenering kunnen we maar beter van europa zo Vlug mogelijk een islam vrij zone maken
Oud 12 mei 2006, 10:09   #507
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik had het begrepen.
Wat ik niet begrijp is waarom men absoluut altijd de daders moet linken aan een of andere groep.

Wie heeft er uiteindelijk geschoten?
Zou het een allochtoon geweest zijn die op Belgen zou geschoten hebben, zou het kot te klein zijn bij "rechts": "Criminele allochtonen oppakken, indien ze de Belgische nationaliteit hebben, afpakken (ook die van hun ouders), en terugsturen", terwijl "links" zou reageren "neen, niet veralgemen, enz".
Nu is het een autochtoon die op allochtonen schiet (waarom hij ook op het kindje heeft geschoten weet ik niet), en is het kot te klein bij "links": "zie je wel, al die racisten die rondlopen, VB verbieden, enz.", terwijl "rechts" reageert "neen, niet veralgemen, enz.".

De pot verwijt de ketel, in beide gevallen even zielig.

Men zou beter de oorzaken op een serene manier analyseren en de problemen proberen op te lossen, ipv verwijten naar mekaars hoofd te smijten.
Oud 12 mei 2006, 10:11   #508
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is waarom men absoluut altijd de daders moet linken aan een of andere groep.

Zou het een allochtoon geweest zijn die op Belgen zou geschoten hebben, zou het kot te klein zijn bij "rechts": "Criminele allochtonen oppakken, indien ze de Belgische nationaliteit hebben, afpakken (ook die van hun ouders), en terugsturen", terwijl "links" zou reageren "neen, niet veralgemen, enz".
Nu is het een autochtoon die op allochtonen schiet (waarom hij ook op het kindje heeft geschoten weet ik niet), en is het kot te klein bij "links": "zie je wel, al die racisten die rondlopen, VB verbieden, enz.", terwijl "rechts" reageert "neen, niet veralgemen, enz.".

Men zou beter de oorzaken op een serene manier analyseren en de problemen proberen op te lossen, ipv verwijten naar mekaars hoofd te smijten.
Lijkt me een eerlijk, evenwichtig standpunt.
Oud 12 mei 2006, 10:13   #509
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Nee noor, laten we vooral het gedoogbeleid en de politiek van straffeloosheid niet hanteren zoals die tot nu toe gehanteerd werden tgo de criminelen (omdat die groep een overmatige groot % allochtonen bevat en het electoraal niet interessant is die groep lastig te vallen met een deugdelijk strafbeleid).
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:14   #510
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het begrepen.

>knip<....

Akkoord!
Alleen, als ik dan lees dat hij uit een Vb-gezin komt en dat hij als model-leerling zijn gothic-beleving keurig onder controle had, dan moet daar toch iets gesprongen zijn in dat hooffie.
Hoe kan dat?
Is dat de schuld van de ouders?
De schuld van de vriendenkring? (grotere kans, volgens de psychologie)
Televisie? (zal wel meevallen, of het moet zijn dat hij geen vrienden had)
Maatschappij? (dat vind ik nogal wat, een kind van 18 laten voorschijnen dat hij begrijpt wat "maatschappij" is)

Bottom-line:
In de psychologie hebben ze daar een goede naam voor. De peer-group.
De groep van jeugdige vrienden. Deze jongeren beïnvloeden elkaar het meest, waar het gaat om opvoeding. De ouders mogen sturen, maar deze peer-group bepaalt welke richting een jong mens op gaat. Dit is al meermalen gebleken uit onderzoek.

Stel, nu puur hypothetisch:
- Hij heeft een "eigen volk eerst" opvoeding van huis uit
- Hij heeft een peer-group van kansarme gothic-jongeren
- Hij wordt 18 en zegt: 1+1=2
En vervolgens gisteren.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 10:21.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:24   #511
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Waarom doet iemand zoiets?
Waarom worden kinderen doodgeschoten in Amerikaanse scholen?
Waarom worden onschuldige mensen met bomaanslagen om het leven gebracht?
Waarom lopen burgers gewapend rond?
Waarom gebeuren er van die zaken waar de meeste mensen geen antwoord op hebben?
Feit is dat alles hier jarenlang op zijn beloop is gebleven,dat criminaliteit weggelachen is,dat slachtoffers in de kou zijn blijven staan,dat verwerpelijke misdaden hoe klein ook niet zijn aangepakt.
Natuurlijk is rascisme en oproepen tot rascisme verwerpelijk,natuurlijk is hokjesdenken en veralgemening er een oorzaak van.
Maar de vraag is en blijft waarom men jarenlang niets gedaan aan de problemen die er zijn in onze samenleving.
Gaan we nu in een keer vergeten dat die problemen er ook gekomen zijn door de gehele samenleving? of gaan we de hoge criminaliteitscijfers, die ook door burgers van dit land gebeuren die geen Vlaamse of Waalse achtergrond hebben zomaar naast ons neer moeten leggen?
En werd net daar niet een soort apartheidsgevoel opgeroepen tussen bevolkingsgroepen?
De hypocrisie en de politieke recuperatie die nu weer hoogtij vieren,is echter mede te wijten aan diegenen die ze nu gebruiken.
Aan alle politieke partijen in Belgie,buig diep jullie hoofd,want jullie hebben allemaal boter op jullie hoofd!
Oud 12 mei 2006, 10:28   #512
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Vandaar de duizelingwekkende cijfers van allochtone gewelddaden op exclusief autochtone slachtoffers ?
Kan je mij die cijfers eens geven?

Bij voorbaat dank.
Oud 12 mei 2006, 10:32   #513
Gibson
Burger

Standaard

*edit; onnodige post van mij

Laatst gewijzigd door Gibson : 12 mei 2006 om 10:36.
Gibson is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:33   #514
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je mij die cijfers eens geven?

Bij voorbaat dank.
Die mogen officieel niet vrijgegeven worden, onder politiek correcte druk.
Same story als met de gewelddaad die enkele weken geleden op de zoon van Patrick Dewael gepleegd werd dor allochtonen. Papa Dewael repte zich om snel de pers op te bellen en hen te smeken toch maar niets hierover te berichten. Dat pastte niet in de nasleep van de Joe Van Holsbeeck affaire.

Ik heb die info uit eerste hand : een politiecommissaris uit het Brusselse. Nee, geen VB-er, een franstalige MR-er.
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:33   #515
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Akkoord!
Alleen, als ik dan lees dat hij uit een Vb-gezin komt en dat hij als model-leerling zijn gothic-beleving keurig onder controle had, dan moet daar toch iets gesprongen zijn in dat hooffie.
Hoe kan dat?
Maatschappij? (dat vind ik nogal wat, een kind van 18 laten voorschijnen dat hij begrijpt wat "maatschappij" is)

Bottom-line:
De groep van jeugdige vrienden. Deze jongeren beïnvloeden elkaar het meest, waar het gaat om opvoeding. De ouders mogen sturen, maar deze peer-group bepaalt welke richting een jong mens op gaat. Dit is al meermalen gebleken uit onderzoek.

En vervolgens gisteren.
Dat zou de reden kunnen zijn voor zijn daden van gisteren, maar daarvoor is er nog te weinig informatie beschikbaar (was hij gothic bv?, had hij echt extreem-rechtse gevoelens?, enz.)

btw: de gothics die ik ken zijn niet kansarm hoor. En uit de informatie die toch beschikbaar is, lijkt dader ook niet uit een kansarm mileu te komen.
Dus zal dit keer de socio-economische achterstand waarschijnlijk geen rol spelen.
Oud 12 mei 2006, 10:36   #516
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het begrepen.

Dat vind ik ook...
Chipie is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:37   #517
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Akkoord!
Hoe kan dat?

Bottom-line:

En vervolgens gisteren.
Uit HLN on line : Voorlopig zegt iedereen - op zijn school, in zijn omgeving - dat er geen tekenen waren en dat Van Temsche een brave, doorsnee tiener was die zelfs graag met kinderen omging en zetelde in de schoolraad van het Agro Biotechnisch Instituut van Roeselare. Hij was zot van beesten, droomde ervan dierenarts te worden en ging vakantiejobben in de dierentuin. Werd wel een beetje gepest wegens nogal mollig in zijn vroege jaren. Maar verder? Een modeljongen zo te horen.

Uit HLN papier : '...wij zijn een Vlaams-nationale familie. (...) Grootvader was vroeger actief in de VU. Zijn vader was niet politiek actief, maar het gezin had wel VB-sympathien. De kinderen zijn opgevoed in respect voor andere mensen.(...) ...wij hebben nooit iets tegen vreemdelingen gehad. Onze kinderen hebben vrienden van allochtone afkomst. (...) '

De sympathien met het VB blijken te stoelen op hun Vlaams-nationalistische achtergrond. Hij heeft geen racistische, noch neo-nazistische opvoeding gehad. En toch ontspoort hij...
Oud 12 mei 2006, 10:38   #518
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Ah ok... elke Vlaams Belang stemmer is dus al een psycho en potentieel moordenaar. Het wordt hier beter met de minuut.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:40   #519
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wat is eigenlijk nog het strafste en meest verontrustende van al is hetvolgende. Het is blijkbaar mogelijk om 's morgen op de staan, tanden poetsen, even aan de ballen krabben en te zeggen wat gaan we vandaag eens uitrichten. Wel, het is mooi weer, waarom gaan we er niet een paar afknallen. Je stapt de eerste de beste wapenwinkel binnen, voor 500 € koop je een geweer en kogels, en dan knallen maar.
Ik begrijp zowiezo niet waarom burgers zich zouden moeten kunnen bewapenen. Vuurwapens volledig uitbannen zal realistisch toch niet gaan, maar ik denk wel dat, als we mogen geloven dat die gast zijn wapen maar 's morgens gekocht had, het iets moeilijker zou mogen zijn om een wapen te kopen. ( dat er toch altijd een aanzienlijke tijd zou moeten zitten tussen de aankoop en de levering)
CutTheCrap is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:41   #520
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus zal dit keer de socio-economische achterstand waarschijnlijk geen rol spelen.
Misschien te wijten aan het teveel aan "rechten" en het te weinig aan "plichten" aan de kant van de ouders en jeugd ?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be