![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, we zijn allen benieuwd welke reactie je naar het AEL hebt verstuurd!
![]()
![]() |
#283 |
|
![]() te laat
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 mei 2006 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
|
![]() Ik heb een kopie naar vlijmscherp gestuurd vraagt het maar aan hem ,he know's...
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 mei 2006 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alle afwezige posters die interessant genoeg waren, Lincoln.
![]() Volgende keer aanwezig zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#287 |
Europees Commissaris
|
![]() Nou moe ! Ik was opmtreeks 23h15 thuis (met de trein van 22h03 in Roosendaal vertrokken) Heb mijn vleeskroket uit de muur verorberd
en mezelf zere voeten gelopen : van het dropping punt (Oostring) doorheen het stadscentrum tot aan de Zuidring & dan via het stadstheater door het winkelcentrum naar het station. Ik was nog nooit op een zaterdagavond in T. vind de stad nogal kalmkes voor een zaterdagavond.. er zijn wel mensen die op een terrasje in de ondergaande zon een hapje verorberen en een pintje drinken.. maar geen Vlaamse toestanden (ga maar eens in een stad van vergelijkbare grootte zoals bv. Mechelen kijken..) Toevallig stond er in de zaterdageditie van "De Morgen" DM-magazine in de voortdurende geschiedenis van de bieren een bijdrage over Westmalle. Tilburg en Westmalle zijn dus beide trappistencentra die bierbrouwende zijn. Maar daar houdt het op - veronderstel dat ze alletwee zich aan de "ware volksaard" aanpasten : Voor diegenen die er niet bij waren (en dan doel ik voornamelijk op de Noordelijke Laagland/Beneluxbewoners terwille van wie we überhaupt deze uitstap deden). Het "La Trappe" klooster /Brouwerij viedt : - een grote soevenierwinkel met allhande mariabeelden en religieuze tractaatjes en bovendien de nodige prullaria. Gelukkig verkopen ze nog de bieren en ook iets "sterkers".. - er worden naarstig rondleidingen aangeboden, met een deskundige uitleg door een lieftallige jongedame, die zich bij voorbaat over haar niet komplete kennis verontschuldigt. - & ten slotte een naar onze maatstaven piepklein terrasje dat normaal om 17h30 sluit, maar deze ontzagwekkende groep belgische bierexperten kregen een half uur langer respijt. Westmalle is andere koek : vergeet het om een voet te mogen binnenzetten in zowel klooster als brouwerij. Als je dat zou op voorhand boeken kan je wel een film bekijken (ik heb hem nog nooit gezien - maar ik stel me dat voor als iets uit de jaren '60 op Gevaert film met sponsorbericht). Er is echter een café met een reusachtig terras, waar men behalve de fraaie Westmalle bierprodukten eveneens een uitgebreide (standaard in den belgique) bierkeuze heeft van diverse buiten- en binnenlandse biersoorten. Fanaten kunnen er diverse wandelingen rondom het klooster en de brouwerij maken, zelfs te paard (als je het paard zelf meebrengt). Moeten we uit het voorgaande besluiten dat de Heel-Nederlandse of Verenigde Beneluxrepubliek, Nieuw Batavië of Le encore plus grand Belgique een te begraven hersenschim is ? Ik meen van niet : er staat de belgen, de vlamingen, de kempenaars een grootse taak te wachten, de werken van Hercules waardig : het uitdragen van de ware beschaving. wij zonden reeds onze zonen uit naar donker Afrika en over de oceanen naar alle continenten. Vanuit alle windstreeken haasten de lieden uit deze landen zich herwaarts om van deze hoog-gastronomische beschaving te mogen proeven. Ook onze buurlanden lieten zich nooit of te nimmer onbetuigd met pogingen om onze gewesten te veroveren : Italianen, Fransen, Spanjolen, Germanen, Engelsen, Russen.. het gedreun van hun laarzen en het gekletter van hun wapenen is nog te beluisteren in de verder stille belgische wouden. We zijn geen eiland : het geweld dat de aarde momenteel op talrijke plaatsen heerst sijpelt ook hier door en maakt onze dochteren en zonen die wij uitzenden om beschaving te brengen ongeloofwaardig : in het aangeleerde vlaams zouden die mensen zeggen "Zie naar oeweige". Moeten wij derhalve het hoofd laten hangen ? De deugd van de deemoed beoefenen ? Neen : zeg ik U ! Ik heb het licht gezien : steeds talrijker zijn de afstammelingen van diegenen die naar ons vuur van beschaving kwamen die zich na een moeilijke leerschool te hebben doorlopen vervuld zijn van onze normen en waarden, om op hun beurt de Belgitude aan de rest van de wereld door te geven. Voor een aanzienlijk deel van de Vlamingen lijkt Groot-Nederland een op de 19de eeuw gefundeerde volksvereniging van Nederlandstaligen. De ervaring in "La Trappe" leert ons dat de taal niet gans het volk is : de afstand tussen Westmalle en Tilburg is zeer groot.. De aanblik van de Nederlandse "kleinstad" is radikaal verschillend van de "Belgische" (maar deze post is al te lang, dus ga ik hier niet over uitwijden. Beschaving is een grootse zaak : we moeten er zorgvuldig mee omgaan in één generatie kan ze alreeds om zeep geholpen worden. Ik groet U allen zeer.
![]() |
#288 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hebt gij een terrasken (voor in de zomer)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
|
![]() Bbq?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
|
![]() Met veel varkensvlees
![]()
![]() |
#292 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat het rustig was onder andere omdat wij achtereenvolgens Koninginnedag en Bevrijdingsdag al hadden als feestdagen. En vandaag is het ook nog eens Moederdag.
![]() |
#293 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel nee, met lamsvlees en muntthee. Eens iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]()
![]() |
#296 |
|
![]() Mar7aban.
![]() |
#297 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
|
![]()
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een klein verslagje dat ik ook op mijn website ga plaatsen (met foto's, als niemand daar bezwaar tegen heeft).
Zaterdag 13 mei, forummeeting in Tilburg ("la Trappe"). Ondertussen ben ik reeds een paar jaar actief op het forum www.politics.be en het werd stilaan wel eens tijd dat ik mijn discussiepartners eens in levenden lijve zou zien! Het voorstel van Tantist om een Vlaams-Nederlandse forummeeting te organiseren in Tilburg, viel dus in zeer goede aarde bij ondergetekende. Na heel wat heen-en-weer gemailed te hebben waren er een 8-tal mensen die bereid om naar Tilburg af te zakken. Wat stond er zoal op het programma die dag? Een bezoek aan brouwerij van Koningshoeve (een rondleiding en een filmpje om daarna nog wat bij te praten, al dan niet met lekker Trappistenbier)! Zaterdagochtend, 10u15 in het station Antwerpen Centraal... De eerste persoon die ik tegen het lijf loop is Lombas. Samen op zoek naar Pelgrim, die beloofd had een Baskische pet te dragen (nu goed, je weet het maar nooit met die communisten! ![]() ![]() Eindelijk aangekomen in Tilburg komen we tot de conclusie dat we ook de bus richting abdij, jawel, gemist hebben! ![]() De tijd vliegt voorbij en om 18u worden we vriendelijk verzocht de abdij te verlaten omdat de deuren weldra gingen sluiten. We nemen afscheid en zijn allemaal van mening dat deze dag véél te snel voorbij was en dat we dit zeker nog eens moeten overdoen in eigen land... Baarle is zo vriendelijk om mij, Lombas en Jaani een lift richting Antwerpen te geven, een aanbod dat in dank werd afgenomen. Mijn treinticket vond een goede partner in 1handclapping, die Tilburg verder heeft verkend en zichzelf zere voeten heeft gelopen... Als jullie nog aanvullingen hebben, stuur ze gerust door! Met z'n allen kunnen we wel een heel leuk verslagje op poten zetten... ![]() Laatst gewijzigd door Kim : 15 mei 2006 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]()