![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: zou jij sexuele relaties aangaan met kinderen onder de 16 jaar? | |||
ja zaker, waarom niet |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,58% |
ik weet het niet, misschien eens een keer proberen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,95% |
bah, ik moet kotsen. Hou op hou op!!! |
![]() ![]() ![]() |
68 | 89,47% |
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Boadicea.
Ik heb het hier niet over meisjes die er 18 uitzien maar over meisjes die er 11-13 jaar uitzien en dat ook zijn. Het is naief om te veronderstellen dat kinderen niets van sex en de daarmee gepaard gaande macht afweten. Een 10 jarige weet in deze tijd meer af van sex dan 18 jarigen 50 a 60 jaar geleden. (zij het dat zij dank zij de televisie er meestal een wat vertekend beeld van hebben.) Het probleem bij de juridische verwerking is dat de vermeende pedofiel zijn onschuld moet bewijzen. De massa gaat er van uit dat iemand die zegt sexueel misbruikt te zijn per definitie daarover niet liegt. Nochtans kan de aanklager zeer goede redenen hebben om wel degelijk te liegen (ruzie met de betrokkenen bvb. of weigeren op chantage in te gaan.) Ik sta dan ook altijd zeer sceptisch tegenover mensen die na 15 - 20 jaar plots beweren sexueel misbruikt te zijn. Ook psyhologen vinden sexueel misbruik een prachtig excuus om gedrag te verklaren. Een vriendin van mij is alcoholiste en de psychologen trachten haar voortdurend aan te praten dat zij vroeger sexueel misbruikt is geweest en dat niet heeft kunnen verwerken. Bulshit natuurlijk, maar het is zo gemakkelijk. Ik neem aan dat veel mensen daar intrappen en zelfs iemand zoeken die hen dan sexueel misbruikt zou hebben zodat ze een excuus hebben voor hun problemen. Probeer maar eens het tegendeel te bewijzen.
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan de topic-starter vooralsnog de optie "ik ken haar leeftijd niet en ze zag er 19 uit" toevoegen ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die slachtoffers zullen U dankbaar zijn, Mw Macchiavelli... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juni 2006 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juni 2006 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meer mensen onder een wet laten vallen, betekend dat de wet ook meer toegepast kan worden en dat de "verborgen" slachtoffers, die er volgens mij nog teveel zijn, ook au serieux genomen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Bweik ... die foto die hier staat vind ik alles behalve smakelijk. Vraag eerst eens of dat model vrijwillig voor deze pose gekozen heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik weet niet hoe oud dit meisje is maar er zullen ongetwijfeld tal van die meisjes die dat maar al te graag ( cfr. kindsterrekes ) doen in alle onschuld zich optrekkende aan een totaal vertekend maatschappelijk beeld Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2006 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat hoeft in feite niet... daarom zijn ze net kind.. ze hoeven dat ook niet ten volle te bevatten het is eigen aan kinderen het gedrag van volwassenen te kopiëren het is onze taak echter als volwassenen/ouders om er voor te zorgen dat het louter speelgedrag kan/mag blijven en ze dus ook te beschermen waar nodig zegt dus veel meer over onze eigen instellingen ten overstaande van seks algemeen dan een verloedering van algemene zeden bij jongeren/kinderen Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2006 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, idd: daarom is er een wetgeving, niet tegen de kinderen, maar tegen de volwassenen die de "onnozelheid" misbruiken, met argument: ze wéten wat seks is en ze dromen ervan", dus zijn ze er groot genoeg voor: " Citaat:
't Is niet omdat ze er wat over weten dat ze ook de implicaties beseffen! daarom: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juni 2006 om 02:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat u dat kan bewijzen (waar vind ik de onderzoeken waarop u zich baseerd?) dat kinderen zeeeer dom zijn en niet weten wat ze doen. Of zeg je dat maar omdat het in je kraam te pas komt.
![]() |
![]() |
#172 |
Partijlid
|
![]() Of dat 12-jarige en 13-jarige meisjes weten waarmee ze bezig zijn, weet ik niet. De 10-jarigen schijnen het dan weer wel te weten. Of wat gezegd over een kinderarts die zich zorgen maakt omdat meer en meer van die 10-jarigen de pil nemen: ze zou liever zien dat ze condooms gebruiken.Schol.
Bron: http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...1247&p_lijst=2 Sire, er zijn geen kinderen meer... Laatst gewijzigd door Gringo : 10 juni 2006 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Partijlid
|
![]() Ik kan me vergissen, maar nemen die kinderen niet de pil omdat ze menstrueren? De menstruatie komt steeds vroeger en de pil maakt ze minder pijnlijk/minder onregelmatig.
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens jou behoeven we die grens volwassenheid/onvolwassenheid dan maar best te schrappen op het gehele vlak ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Toch betekent dit niet dat een kind daarom volwassen is en al doelbewust zich als een volwassene zal gedragen. Het is dus niet omdat een meisje van twaalf make up draagt en zich volwassen voordoet, dat ze het is en daarom al persee met iemand de koffer in wil duiken. Dat wil ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn 12 jarigen met de wijsheid van een 25 jarige en 25 jarigen met de wijsheid van een 12 jarige. Dat alles betekend niet dat ik een goede oplossing heb voor het probleem. Dat is een andere discusie. Wat ik wel weet is dat het huidige systeem zware sexuele frustaties voor de grote meerderheid van de bevolking tot gevolg heeft.
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vroeg je of we dan maar best dat onderscheid an sich zouden opdoeken als ik van jou in je vorige post te lezen kreeg : Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 11 juni 2006 om 18:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 juni 2006 om 20:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Enkel de grote meerderheid van de pedofielen, mag ik hopen. En voor de multicullers: enkele Afrikanen, vermits het in hun cultuur past.
|
![]() |
![]() |