Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: zou jij sexuele relaties aangaan met kinderen onder de 16 jaar?
ja zaker, waarom niet 5 6,58%
ik weet het niet, misschien eens een keer proberen 3 3,95%
bah, ik moet kotsen. Hou op hou op!!! 68 89,47%
Aantal stemmers: 76. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2006, 19:15   #161
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Boadicea.
Ik heb het hier niet over meisjes die er 18 uitzien maar over meisjes die er 11-13 jaar uitzien en dat ook zijn.
Het is naief om te veronderstellen dat kinderen niets van sex en de daarmee gepaard gaande macht afweten. Een 10 jarige weet in deze tijd meer af van sex dan 18 jarigen 50 a 60 jaar geleden. (zij het dat zij dank zij de televisie er meestal een wat vertekend beeld van hebben.)

Het probleem bij de juridische verwerking is dat de vermeende pedofiel zijn onschuld moet bewijzen. De massa gaat er van uit dat iemand die zegt sexueel misbruikt te zijn per definitie daarover niet liegt. Nochtans kan de aanklager zeer goede redenen hebben om wel degelijk te liegen (ruzie met de betrokkenen bvb. of weigeren op chantage in te gaan.) Ik sta dan ook altijd zeer sceptisch tegenover mensen die na 15 - 20 jaar plots beweren sexueel misbruikt te zijn. Ook psyhologen vinden sexueel misbruik een prachtig excuus om gedrag te verklaren. Een vriendin van mij is alcoholiste en de psychologen trachten haar voortdurend aan te praten dat zij vroeger sexueel misbruikt is geweest en dat niet heeft kunnen verwerken. Bulshit natuurlijk, maar het is zo gemakkelijk. Ik neem aan dat veel mensen daar intrappen en zelfs iemand zoeken die hen dan sexueel misbruikt zou hebben zodat ze een excuus hebben voor hun problemen. Probeer maar eens het tegendeel te bewijzen.
Oud 9 juni 2006, 20:59   #162
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Kan de topic-starter vooralsnog de optie "ik ken haar leeftijd niet en ze zag er 19 uit" toevoegen ?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 22:25   #163
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
Als er meer mensen kunnen geraakt worden, zal we wet bepaalde feiten misschien wel ernstiger nemen.
Dus éérst meer slachtoffers mogelijk maken, om zo populaire verontwaardiging uit te lokken en dan wet en gerecht te verstrengen?? Hangt daar geen reuk van demagogie aan ?? Hélemaal niet?
Die slachtoffers zullen U dankbaar zijn, Mw Macchiavelli...

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juni 2006 om 22:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 22:29   #164
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Kan de topic-starter vooralsnog de optie "ik ken haar leeftijd niet en ze zag er 19 uit" toevoegen?
euhm, euhm...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DearMrT Bekijk bericht
Zo'n strak 13-jarig lijfje zou me zeker kunnen bekoren...

Ik ben zeker dat onderstaande foto menig kruis niet onberoerd zal laten...

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 juni 2006 om 22:31.
Oud 9 juni 2006, 23:53   #165
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus éérst meer slachtoffers mogelijk maken, om zo populaire verontwaardiging uit te lokken en dan wet en gerecht te verstrengen?? Hangt daar geen reuk van demagogie aan ?? Hélemaal niet?
Die slachtoffers zullen U dankbaar zijn, Mw Macchiavelli...
Meer mensen onder een wet laten vallen, betekend dat de wet ook meer toegepast kan worden en dat de "verborgen" slachtoffers, die er volgens mij nog teveel zijn, ook au serieux genomen worden.
Oud 9 juni 2006, 23:57   #166
Boadicea

Standaard

Bweik ... die foto die hier staat vind ik alles behalve smakelijk. Vraag eerst eens of dat model vrijwillig voor deze pose gekozen heeft?
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 00:03   #167
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bweik ... die foto die hier staat vind ik alles behalve smakelijk. Vraag eerst eens of dat model vrijwillig voor deze pose gekozen heeft?
misschien moeten we ons eens de bedenking maken wanneer we iets 'vrijwillig' plachten te noemen

ik weet niet hoe oud dit meisje is maar er zullen ongetwijfeld tal van die meisjes die dat maar al te graag ( cfr. kindsterrekes ) doen in alle onschuld zich optrekkende aan een totaal vertekend maatschappelijk beeld

Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2006 om 00:05.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 00:06   #168
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
misschien moeten we ons eens de bedenking maken wanneer we iets 'vrijwillig' plachten te noemen

ik weet niet hoe oud dit meisje is maar er zullen ongetwijfeld tal van die meisjes die dat maar al te graag ( cfr. kindsterrekes ) doen in alle onschuld zich optrekkende aan een totaal vertekend maatschappelijk beeld
Dat is ook mijn mening. Meisjes die in alle kinderlijke onschuld niet beseffen waar ze mee bezig zijn.
Oud 10 juni 2006, 00:08   #169
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook mijn mening. Meisjes die in alle kinderlijke onschuld niet beseffen waar ze mee bezig zijn.
idd...
en dat hoeft in feite niet... daarom zijn ze net kind.. ze hoeven dat ook niet ten volle te bevatten
het is eigen aan kinderen het gedrag van volwassenen te kopiëren

het is onze taak echter als volwassenen/ouders om er voor te zorgen dat het louter speelgedrag kan/mag blijven en ze dus ook te beschermen waar nodig
zegt dus veel meer over onze eigen instellingen ten overstaande van seks algemeen dan een verloedering van algemene zeden bij jongeren/kinderen

Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2006 om 00:10.
Oud 10 juni 2006, 02:30   #170
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Boadicea,
Ja, idd: daarom is er een wetgeving, niet tegen de kinderen, maar tegen de volwassenen die de "onnozelheid" misbruiken, met argument: ze wéten wat seks is en ze dromen ervan", dus zijn ze er groot genoeg voor:
"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Het is naief om te veronderstellen dat kinderen niets van sex en de daarmee gepaard gaande macht afweten. Een 10 jarige weet in deze tijd meer af van sex dan 18 jarigen 50 a 60 jaar geleden.
d�*t soort redeneringen!
't Is niet omdat ze er wat over weten dat ze ook de implicaties beseffen!
daarom:
Citaat:
Er zijn nu eenmaal jonge meisjes die er ouder uitzien en er inderdaad in slagen om volwassen mannen te strikken, die soms geen benul hebben dat ze met een min 16 jarige te doen hebben.
Zoiets is in mijn ogen ook geen pedofilie.
Die zijn er inderdaad, maar als het iets of wat limiet lijkt, is het aan de volwassene om éérst zeker te zijn..Degene die dat nalaat zit wel degelijk terecht met een SLACHTOFFER én een probleem: pedofilie!

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 juni 2006 om 02:41.
Oud 10 juni 2006, 07:08   #171
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ha.ha.ha.ha!
Ik neem aan dat u dat kan bewijzen (waar vind ik de onderzoeken waarop u zich baseerd?) dat kinderen zeeeer dom zijn en niet weten wat ze doen. Of zeg je dat maar omdat het in je kraam te pas komt.
Oud 10 juni 2006, 13:44   #172
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Of dat 12-jarige en 13-jarige meisjes weten waarmee ze bezig zijn, weet ik niet. De 10-jarigen schijnen het dan weer wel te weten. Of wat gezegd over een kinderarts die zich zorgen maakt omdat meer en meer van die 10-jarigen de pil nemen: ze zou liever zien dat ze condooms gebruiken.Schol.

Bron: http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...1247&p_lijst=2

Sire, er zijn geen kinderen meer...

Laatst gewijzigd door Gringo : 10 juni 2006 om 13:57.
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2006, 15:21   #173
DearMrT
Partijlid

DearMrT's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me vergissen, maar nemen die kinderen niet de pil omdat ze menstrueren? De menstruatie komt steeds vroeger en de pil maakt ze minder pijnlijk/minder onregelmatig.
Oud 11 juni 2006, 17:12   #174
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Ha.ha.ha.ha!
Ik neem aan dat u dat kan bewijzen (waar vind ik de onderzoeken waarop u zich baseerd?) dat kinderen zeeeer dom zijn en niet weten wat ze doen. Of zeg je dat maar omdat het in je kraam te pas komt.
volgens jou behoeven we die grens volwassenheid/onvolwassenheid dan maar best te schrappen op het gehele vlak ?
Oud 11 juni 2006, 17:46   #175
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ha.ha.ha.ha!
Nee, kinderen zijn NIET dom, maar hebben inderdaad soms de neiging om volwassenen te immiteren. Daar ging het om. Ik kan me best voorstellen dat voor een tienjarige de make up en de hoge hakken van mama best interessant zijn (ik spreek uit ervaring).
Toch betekent dit niet dat een kind daarom volwassen is en al doelbewust zich als een volwassene zal gedragen.
Het is dus niet omdat een meisje van twaalf make up draagt en zich volwassen voordoet, dat ze het is en daarom al persee met iemand de koffer in wil duiken. Dat wil ik zeggen.
Oud 11 juni 2006, 17:51   #176
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
volgens jou behoeven we die grens volwassenheid/onvolwassenheid dan maar best te schrappen op het gehele vlak ?
Dat is uw bewering. Maar aan volwassenheid/onvolwassenheid is evenmin een leeftijd te koppelen als op de term overdreven snelheid een getal is te plakken.
Er zijn 12 jarigen met de wijsheid van een 25 jarige en 25 jarigen met de wijsheid van een 12 jarige.
Dat alles betekend niet dat ik een goede oplossing heb voor het probleem. Dat is een andere discusie.
Wat ik wel weet is dat het huidige systeem zware sexuele frustaties voor de grote meerderheid van de bevolking tot gevolg heeft.
Oud 11 juni 2006, 18:01   #177
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, kinderen zijn NIET dom, maar hebben inderdaad soms de neiging om volwassenen te immiteren. Daar ging het om. Ik kan me best voorstellen dat voor een tienjarige de make up en de hoge hakken van mama best interessant zijn (ik spreek uit ervaring).
Toch betekent dit niet dat een kind daarom volwassen is en al doelbewust zich als een volwassene zal gedragen.
Het is dus niet omdat een meisje van twaalf make up draagt en zich volwassen voordoet, dat ze het is en daarom al persee met iemand de koffer in wil duiken. Dat wil ik zeggen.
Ook hier is de conclusie voor uw eigen rekening. Maar het is geen antwoord op de vraag, zelfs niet met de strekking ervan. Vragen beantwoorden is natuurlijk veel moeilijker dan zinloze praat verkopen.
Oud 11 juni 2006, 18:46   #178
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw bewering. Maar aan volwassenheid/onvolwassenheid is evenmin een leeftijd te koppelen als op de term overdreven snelheid een getal is te plakken.
Er zijn 12 jarigen met de wijsheid van een 25 jarige en 25 jarigen met de wijsheid van een 12 jarige.
Dat alles betekend niet dat ik een goede oplossing heb voor het probleem. Dat is een andere discusie.
Wat ik wel weet is dat het huidige systeem zware sexuele frustaties voor de grote meerderheid van de bevolking tot gevolg heeft.
ik ben blij dit te mogen lezen Bece... maar dat was niet meteen een antwoord op mijn opmerking

ik vroeg je of we dan maar best dat onderscheid an sich zouden opdoeken als ik van jou in je vorige post te lezen kreeg :
Citaat:
"Ik neem aan dat u dat kan bewijzen (waar vind ik de onderzoeken waarop u zich baseerd?) dat kinderen zeeeer dom zijn en niet weten wat ze doen"
zou men te denken krijgen dat er niet zoiets bestaat als kinderlijke naïeviteit en er derhalve zich ook geen differentie opdringt

Laatst gewijzigd door praha : 11 juni 2006 om 18:52.
Oud 11 juni 2006, 20:11   #179
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Maar er zijn weinig 12 jarigen met de wijsheid van een 25 jarige. Ik riskeer liever wat frustratie van de "few" vroegrijpen, dan het overgrote merendeel van nog speelse kinderen over te leveren aan de manipulaties van vieze ventjes (of vieze vrouwtjes, die bestaan ook namelijk, maar in mindere mate).

Citaat:
Ow... is dat zo ? Welke grote meederheid is gefrustreerd dat ie niet met een kind naar bed kan ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 juni 2006 om 20:12.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 21:08   #180
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ow... is dat zo ? Welke grote meederheid is gefrustreerd dat ie niet met een kind naar bed kan ?
Enkel de grote meerderheid van de pedofielen, mag ik hopen. En voor de multicullers: enkele Afrikanen, vermits het in hun cultuur past.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be