![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie daar anders over denkt, mag wat mij betreft zijn gang gaan, maar zal er eventuele gevolgen van dragen (vermoeide jankebeuzzen the day after-in combinatie met een kater een ferme leerschool) ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Vraag en antwoord in één zin?
Kom, je kan véél beter dan dat. Nog eens proberen. 't Is hier gratis.
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Bij de Antwerpse moorden waren al die posters er als de kippen bij om te zeggen dat we de omstandigheden niet kenden, dat we moesten wachten op het onderzoek, dat we niet mochten stigmatiseren etc. Nu staan ze met de roede gereed om een moeder te veroordelen waarvan ze "opgevangen" hebben dat ze zat was... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gij kent die wijk? Gij weet waar het café ligt en waar het springkasteel? Kunt ge hier eens een plannetje posten zodat we u niet op uw woord moeten nemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De uitlating was niet aan u gericht noch was ze een antwoord op een post van u.
Waarom neemt ge ze dan op u? Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens getuigt het inderdaad van slechte smaak om u in het bijzin van uw kinderen vol te gieten met Jupiler terwijl er Orval voorhanden is. Maar een reden om superieur over te doen vind ik dat nog niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo te zien vraagt er zich niemand af waarom de kinderen niet gewoon met de vader mee naar huis zijn gegaan om 01.00h?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat die ergens zo ver mogelijk uit buurt liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fout uitgangspunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik blijf er bij dat het niet abnormaal is dat mensen de wenkbrauwen fronsen wanneer zo kort na het eerste incident (dat trouwens nog "heet" in de actualiteit ligt) madam met hare kleine alweer op café zit te pintelieren. En -net als Nynorsk- ga ik er dan maar gemakkelijkheidshalve van uit dat de sociale diensten hier niet over één nacht ijs zijn gegaan. Ik blijf er ook bij dat ergens de grens ligt tussen "vrijheid" (voor mij een bijzonder essentieel gegeven trouwens) en "mishandeling" en dat het gruwelijk moeilijk is om die precies te trekken. Voor de rest kan ik enkel verwijzen naar m'n vorige posts. En nog eens: sociale status, daar veeg ik m'n kont mee af.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is slechte smaak: -volgieten met Jupiler -volgieten in bijzijn van uw kinderen -of de combinatie van beiden ?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Partijlid
|
![]() Een verantwoordelijke ouders laat geen 2 kleine kinderen van rond de 10 jara tot 3 uur 's nachts op straat in een vreemde omgeving terwijl men ondertussen zelf op café pinteliert, zelfs akls dat vlakbij is.
Het springkasteel was al uren plat, daaarna speelden de (blijkbaar onvermoeibare) kindertjes op en rond het podium. Enfin, tegen een uur of drie 's nachts is het buikste klotsend vol en dan gaan we even zien waar die kinderen ergens uithangen. Nergens te bespeuren. Groot aklarm geslagen. Komt dan de pers en ziedaar de vader van één van de meisjes, dus de vriend van de moeder, die met een frappante kalmte zijn uitlegske voor de camera deed. Meestal zijn ouders dan zeer ongerust, zelfs in paniek. Deze niet. Koelbloedigheid of gebrek aan betrokkenheid ? De moeder zelf is zo onder de indruk dat ze er dorst van krijgt en de dag daarna weer op cafébezoek gaat, haar overblijvend kind meesleurend. Sociaal geval, zeker, zoals er in Wallonië spijtig genoeg zeer veel rondlopen. Maar niets te maken met al dan eenvoudige komaf want d�*t is gewoonlijk karakterversterkend en niet -verzwakkend. Misschien wel heel wat te maken met het moreel verval van eenvoudige mensen in de PS-staat waar vegeteren een deugd is op voorwaarde dat op de partronus gestemd wordt en dat hij in alles gehoorzaamd wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Vraag: moeten die ouders zich verantwoordelijk voelen voor wat is misgelopen?
Mijn antwoord: JA. Vrijheid is het mooiste wat er is, maar ze heeft ook z'n prijs. En dat moet je niet proberen toe te dekken.
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Vraag het u dan eens af, meneej Sjonneberg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan je maar beter publiekelijk bezadigd bezatten onder sociale controle dan je als stille drinker eenzaam in je huiskamer te pletter zuipen.
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
8)
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alle drie, en in die volgorde!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou het op: misschien.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb ander tijden meegemaakt, Staaf. Als de buren niet reageren wanneer ze door de peperkoeken muurtjes van hun flatje horen hoe pa z'n minderjarige dochter gewelddadig verkracht, dan vind je dat ook geen schande zeker? Allez, de kerk een beetje in het midden houden toch...
![]() |