Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2006, 17:20   #21
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Laat ze maar wat zeveren, die flaminganten. Hun oeverloos gezanik brengt een unitair België alleen maar dichterbij.8)
*sarcasmemodus aan* Inderdaad! Het valt op met de jaren! * sarcasmemodus uit*
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 17:22   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een leugen: de meerderheid bleek ertegen te zijn. Maar jij bent natuurlijk alleen voor referenda als je op voorhand zeker bent dat ze je goed uitkomen.
En toch liet het volk ze de politiek geen enkel keuze, Hans.

Intussen vindt de meerderheid wél dat de politiek de juiste keuze maakte door te splitsen.

Ik vind het echter ook beter zoals het in Montenegro is gegaan.
Maar...een referendum in dit corrupte koningdom durft zelfs Di Rupo niet aan. Nochtans is dat een republikein in hart en nieren...Behalve in Belgique.

Waarom zou dat zo zijn, denk je?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 juni 2006 om 17:34.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 17:33   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ze maar wat zeveren, die flaminganten. Hun oeverloos gezanik brengt een unitair België alleen maar dichterbij.8)
De temperatuur in Belgique stijgt anders erg snel de laatste twee jaar.

Oud 16 juni 2006, 17:43   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RazBoi OMBR Bekijk bericht
Voor wie het niet graag horen wil!
Maar België leeft!!!
En hoe hard jullie ook met jullie ersatz leeuwke zwaaien, dat zal het blijven doen!
Vergeet niet dat jullie zwarte leeuw met rode tong en klauwen op gele achtergrond van oosterse oorsprong is, meegebracht door Filips van de Elzas, Graaf van Vlaanderen.
En dat Vlaanderen/vlamingen zijn/hun bestaan te danken heeft/hebben aan zijn verfranste broeders (de walen). Door dat zijn in hun strijd tegen de toemalige franse vijand gesteund werden door de troepen van Jan Van Namen, zoon van Guy de Dampierre, Graaf Van Vlaanderen.
En dat jullie VB'ers en NVA'er niet alleen verraad plegen aan jullie eigen volk maar ook aan onze vlag door met de ersatz leeuw te showen.
Ik heb net als iedereen in dit Belgen land door de eeuwen heen Vlaamse/Duitse en Franse roots.
En daar ben als Belg zo fier op, omdat het nu juist dat is wat ons Belgen zo speciaal maakt.
Het was wachten tot er eentje flipte en hysterisch werd...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 juni 2006 om 17:43.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 17:52   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RazBoi OMBR

......ersatz leeuwke....

.....ersatz leeuw....

Ik heb net als iedereen in dit Belgen land door de eeuwen heen Vlaamse/Duitse en Franse roots.
En daar ben als Belg zo fier op, omdat het nu juist dat is wat ons Belgen zo speciaal maakt.
Dus stopt met onze afkomst te verloochen!
Laat dat 'Vlaams' alvast maar weg.

Wij stammen trouwens van Nederland af.
Oud 16 juni 2006, 17:57   #26
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat jullie zwarte leeuw met rode tong en klauwen op gele achtergrond van oosterse oorsprong is, meegebracht door Filips van de Elzas, Graaf van Vlaanderen.
In andere woorden, de vlaamse Leeuw is een symbool van Christelijke overwinningen tegen de Islam? De racisten!

Citaat:
En dat jullie VB'ers en NVA'er niet alleen verraad plegen aan jullie eigen volk maar ook aan onze vlag door met de ersatz leeuw te showen.
Sterker nog, we verbranden bij momenten zelfs belgische vlaggen!

Citaat:
Ik heb net als iedereen in dit Belgen land door de eeuwen heen Vlaamse/Duitse en Franse roots. En daar ben als Belg zo fier op, omdat het nu juist dat is wat ons Belgen zo speciaal maakt.
Dus stopt met onze afkomst te verloochen!
Ik heb Vlaamse-zuid-Franse wortels en ik ben radikaal flamingant. En dat Duitse wortels iets met België te maken heeft, is ook nog maar sinds 1918/1919 en heeft absoluut niets met het ontstaan van België te maken.

Citaat:
MBG
Ooffr OMBR
Eendracht maakt Macht
DJK
ZRT fefgenp D,^zD
België Barst

Laatst gewijzigd door Metternich : 16 juni 2006 om 17:58.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 19:38   #27
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Tijd is de krant van het VEV die aanschurken tegen het VB.
Dus 'what 's your point' ?
Alleen La Libre Belgique spreekt verstandige taal;
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 20:54   #28
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik eerlijk ben zie ik eigenlijk altijd alleen maar de 'flaminganten' discussieren. De meeste antwoorden van de B.U.B. zijn altijd in de trant van het hierbovenstaande. Dat vind ik een beetje jammer, zo lijkt dit forum nogal eenzijdig. Dus hup B.U.B.! Doe je best en weerleg de Vlaams-nationalistische argumenten! Politiek is immers alleen maar wie het hardst kan blaffen
Oud 16 juni 2006, 21:27   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Als ik eerlijk ben zie ik eigenlijk altijd alleen maar de 'flaminganten' discussieren. De meeste antwoorden van de B.U.B. zijn altijd in de trant van het hierbovenstaande. Dat vind ik een beetje jammer, zo lijkt dit forum nogal eenzijdig. Dus hup B.U.B.! Doe je best en weerleg de Vlaams-nationalistische argumenten! Politiek is immers alleen maar wie het hardst kan blaffen
Hier maak ik uit op dat je merkt dat Vlaams-nationalisten argumenten hebben en de BUB'ers niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 06:52   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Dus hup B.U.B.! Doe je best en weerleg de Vlaams-nationalistische argumenten!
Dat is totaal onnodig.
BuB en andere Belgicisten hebben min of meer wat ze wensen: de bestaande staat België.
Hier en daar mag er nog wat geschaafd worden op democratisch vlak.
Een en ander mag opnieuw unitair gemaakt worden (cfr. geluidsnormen v/d verschillende gewesten)
Maar grosso modo zijn wij Belgicisten tevreden met een status-quo.

Wie in die toestand verandering wil brengen (secessies plegen, confederale staten oprichten of andere afzeik) die moet met argumenten op de proppen komen, die moet proberen een democratische meerderheid warm te maken voor hun snode plannen.

Gelieve dus de bewijslast niet om te keren.
Leg er u bij neer dat de meerderheid van de Belgen van die boer geen eieren lust.
Oud 17 juni 2006, 07:16   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor wie het niet graag horen wil!
Maar België leeft!!!
En hoe hard jullie ook met jullie ersatz leeuwke zwaaien, dat zal het blijven doen!
Nog een die niets afweet van de geschiedenis van de leeuw als heraldisch symbool. De Vlaamse Leeuw komt immers uit... Engeland via het doorgeefluikje Brabant. En niet uit het Oosten. In de middeleeuwse wapenboeken vinden we al de leeuw in de banieren van de Engelse adel nog voor die op Kruistocht was geweest.

Belgicisme kan blijkbaar alleen maar teren op onwetendheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 07:19   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is totaal onnodig.
BuB en andere Belgicisten hebben min of meer wat ze wensen: de bestaande staat België.
Hier en daar mag er nog wat geschaafd worden op democratisch vlak.
Een en ander mag opnieuw unitair gemaakt worden (cfr. geluidsnormen v/d verschillende gewesten)
Maar grosso modo zijn wij Belgicisten tevreden met een status-quo.
Dat is niet zo: de bubbels willen helemaal niet de bestaande staat België. Ook Bplus niet. Alle belgicisten op dit forum, met u blijkbaar als uitzondering, willen af van de bestaande staatsvorm. Ze willen weer naar het verleden, naar een unitair België; of willen een nieuw federalisme (Bplus, maar het is al maanden wachten op een antwoord op de vraag wat dit federalisme eigenlijk inhoudt).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 07:57   #33
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vandaag publiceerde 'De Tijd' via zijn krantencommentaar een uitstekende analyse van de toestand in Belgique anno juni 2006.

Niet dat ik mij illusies maak dat de VB-haters met deze analyse akkoord zullen gaan. Wie echter een beetje gezond verstand heeft kan ze onmogelijk zonder meer van tafel vegen, maar moet toegeven dat het CS geen goede zaak is geweest. Behalve (een paar decennialang) voor links misschien, maar die tijd lijkt zo goed als voorbij te zijn.

Hoog tijd dus dat degenen die het VB steevast 'Vuil-B' noemden er rekening mee beginnen te houden dat deze partij met rasse schreden uncontournable aan het worden is, terwijl de onverslaanbaar gewaande maffiapartij, de PS, onderaf gaat.

Alles wijst erop dat de tijd gekomen dat de slinger de ander kant zal gaan uitslaan.
Alles wijst erop dat de voorwaarden om tot een onafhankelijke Vlaamse staat te komen aanwezig zijn, en wat nog belangrijker is, dat ze allemaal tegelijkertijd tot stand komen.

1/ De intens gevreesde verkiezingen kunnen niet langer dan tot volgend jaar uitgesteld worden.

2/De nog veel erger gevreesde, maar onvermijdelijke communautaire onderhandelingen evenmin.

3/ Na het BHV-debacle is er minder toenaderingsgezindheid tussen de twee grote Belgische gemeenschappen dan ooit tevoren.

4/ Er zijn geen centen meer om de onmogelijke eisen van Franstalig Belgique mee te betalen.

5/ Het VB wordt té groot zodat er enkel nog met onwerkbare tripartites kan geregeerd worden, wat neer komt op een nog groter immobilisme.
De kiezer zorgt wellicht voor eenzelfde toestand die de partijen in Tsjecho-Slowakije verplichtte tot een boedelscheiding: er kon immers niet langer tot politieke akkoorden gekomen worden.

6/Een recente peiling van de Stemmenkampioen wees uit dat nu al 51% van de Vlamingen voor Vlaamse onafhankelijkheid kiezen.

7/ Vriend noch vijand is bij machte de studie van de groep 'In de Warande' te weerleggen.

8/ De Belgische monarchie, 'het cement van Belgique' genoemd, verliest zienderogen aanhang. Volgens de Vlaamse Indicatoren haalde ze in 2004 al geen 50% meer.

9/ Prins Philippe, de gedoodverfde toekomstige oppergaai is niet gewenst in Vlaanderen en wordt bovendien onbekwaam geacht door politiek Belgique.

10/ Zelfs een landsdeel met nog geen miljoen inwoners verkreeg intussen via een referendum zijn onafhankelijkheid.

[SIZE=4]
[/SIZE]
Na 8 oktober 2006 zal het cordon sanitaire op lokaal vlak inderdaad doorbroken worden en zal er op lokaal vlak een lange ijstijd aanbreken voor links.

De histerische reacties van een aantal politiekers van de 'top' van de sleurpartijen op de walgelijke moorden in Antwepen van 11 mei 2006, waren een ultieme, doch allicht vruchteloze wanhoopspoging van de lijdende, 'leidinggevende' sleurpartijenpolitiekers om te proberen het cordon sanitaire in stand te houden.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 juni 2006 om 07:58.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 09:28   #34
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is totaal onnodig.
Inderdaad...totaal onnodig, futiel en tijdverlies wegens het verpletterende tegenargument dat steeds dieper binnendringt is het wezen van elke Vlaming namelijk: de realiteit.
Een realiteit die zelf met de meest moderne high tech middelen, propaganda, doofpotoperaties, mantrische leugens, dogma's, CGKR, VRT, mediacordons, massa-culpabilisering, cliëntelisme, koekendozenroyalisme enz niet langer en steeds moeilijker kan worden gedepercipieerd (kijk! een nieuw woord zelf uitgevonden...zou me zo kunnen aanbieden als woordvoeder van Guy de leugenaar).
Oud 17 juni 2006, 09:36   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amaai Fieseler! Jij kunt het veel te goed gezegd krijgen om slechts woordvoerder te worden voor een lulhannes als Guy het liegebeest! Maar vergeet vooral niet te soliciteren bij de eerste minister-president van het onafhankelijke Vlaanderen, hé?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 11:11   #36
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Tijd is de krant van het VEV die aanschurken tegen het VB.
Dus 'what 's your point' ?
Wow, hoe ad rem!

Bij de weg:

Citaat:
VOKA-VEV wil herfederaliseren !

http://www.belgischeunie.be/nl/persberichten.php
VEV is sinds de recuperatie door Belgisch baron Paul Buysse deel van het Belgische establishment hoor...
Oud 17 juni 2006, 11:12   #37
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is dit je enige punt als tegenargumentatie?
Het is bovendien tegelijk warm en koud blazen door die belgicistjes... Zie boven...
Oud 17 juni 2006, 11:14   #38
Tantist

Standaard

Citaat:

[SIZE=3]"België wordt unitair, ge voelt dat toch?"[/SIZE]
Oud 17 juni 2006, 12:05   #39
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Sterker nog, we verbranden bij momenten zelfs belgische vlaggen!
Mijn beste Metternich,

U kan ten allen tijde een tegemoetkoming in uw huisbrandstof kosten aanvragen bij de gemeentelijke overheid. Vindt U dit ook zo'n dot van een initiatief ? Loopt U even aan bij uw plaatselijke "Sociaal Huis" en informeer even.

Afsluitend, meen ik toch te weten, dat Belgische vlaggen gevoelig duurder uitvallen dan de meeste combustibels. Ik zou U dan ook aanraden te overwegen om over te schakelen op een goedkoper alternatief. Zo kan U bijvoorbeeld leeuwenvlaggen, nu nutteloos geworden (maar nog steeds licht ontvlambare) folders van wat eens het vlaams blok was, verstreken 70-punten programma boekskes, etc kan U wellicht kosteloos bekomen bij uw dichtsbijzijnde vb Kommandatur. Loop even aan en informeer U!

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 17 juni 2006 om 12:06.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 12:15   #40
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nog een die niets afweet van de geschiedenis van de leeuw als heraldisch symbool. De Vlaamse Leeuw komt immers uit... Engeland via het doorgeefluikje Brabant. En niet uit het Oosten. In de middeleeuwse wapenboeken vinden we al de leeuw in de banieren van de Engelse adel nog voor die op Kruistocht was geweest.

Belgicisme kan blijkbaar alleen maar teren op onwetendheid.

Mijn waarde heer van den Berghe,

Mag ik afleiden uit uw berichtje dat het ware Flamingantisme niet op onwetendheid berust, maar op de kennis opgedaan bij het avondlang spelen van Trivial Pursuit?

Hereniging met Engeland nu!

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be