![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat u naar de IJzerbedevaart of IJzerwake ? | |||
Ik ga alleen naar de IJzerwake |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
Ik ga alleen naar de IJzerbedevaart |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,66% |
Ik ga naar beiden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,66% |
Ik ga naar geen één van beiden. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 56,60% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Keynesiaans kapitalisme veronderstelt niet dat de overheid tussenkomt in de terreinen waar het korporatisme dat wel voorschrijft. Bij het eerste gaat het over de besteding en het bevorderen of afremmen van de conjunctuur. Bij het korporatisme niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Natúurlijk zijn er grote verschillen, bv de bezitsverhoudingen tov de productiemiddelen. Marxistische stromingen willen de productiemiddelen 100% collectiviseren. Corporatistische daarentegen willen de verschillen in bezit van die middelen niet met de grond gelijk maken, maar opteren voor een sociaal beleid dat armoede uitsluit en werkloosheid beperkt door grootschalige projecten van staatswege. Het liberalisme is totaal het tegenovergestelde van deze twee. Het laissez-faire veroorzaakt een economische chaos waar een kleine elitaire bovenlaag een goed gevulde portefuille aan overhoudt, en een groep uitgebuitten en kanslozen in de steek gelaten worden. Dat dit niet en nooit verzoenbaar kán zijn met volksnationalisme dat een volksconsensus veronderstelt mag toch duidelijk zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Het klassiek liberalisme heeft zich geëvolueerd volgens de economische tendensen, iemand zoals Rawls past evenveel in de liberalistische traditie als Locke. Het klassiek liberalisme is maar een onderdeel van de gehele historiek van die ideologie, net zoals je de verhouding reformisme/sociaal-democratie hebt. Het kapitalisme als economisch systeem kan gewoon draaien om al die soorten, alleen zal de opkomst van één specifieke modaliteit bepaald worden door de noodzakelijkheden van het tijdbestek. Het marxisme staat buiten het kapitalisme, want het gaat wel in tegen de premissen van het kapitalisme. Het corporatisme doet dat niet. Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 juli 2006 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn zo.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer niet. Vraag er geen respect voor. Verdraag dat ze gekleineerd wordt. Verdraag dat ze genegeerd wordt. Maar eis dat ge ze moogt uiten. Daar sta ik achter. Citaat:
Citaat:
Uw voorstellen: totaal waardeloos, inkonsekwent, contradictorisch...... Ik reageer er niet op omdat ik merk dat heel weinig mensen het wensen, nog minder het serieus nemen........ kortom het is en blijft marginale zever, geen tijd en nauwelijks aandacht waard. Onzin blijft onzin, ook als ze niet weerlegd werd. Citaat:
Ik wil helemaal geen veranderingen in de zin die het VB voorstelt. Ik wil enkel echte democratie, maar dat is geen issue voor de huidige partijen. Citaat:
Ook een goeie avond.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 juli 2006 om 22:22. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Wat houdt de SFL eigenlijk in? Gewoon een paar toespraken? Zijn er boeken te koop? Wordt er over een Vlaams-marxisme gesproken ofzo? etc...?
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een stuk inhoudelijker dan de twee IJzers. Iedere keer wordt er één thema gekozen, vorige keer was het vooral over Europa (met Harry Van Bommel over de EU-grondwet, Karel Soudan over Bologna, enz...). Rond dat thema zijn er dan een aantal lezingen/toespraken/debatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil ook zeker de ijzerweide terug veroveren maar ben realistisch en weet dat wanneer ik op de weide zou komen enkel het huidige bestuur zou steunen. Wil je een signaal geven? Mogelijkheden genoeg. - Neem deel vanaf de overzijde van de rivier op een manier die duidelijk maakt dat u het met de huidige bewindsvoerders niet eens bent. - Doe zoals onze ouders en grootouders en verzamel genog geld om de weide terug te kopen van zij die haar ontvreemden. enzoverder. Zoals elk jaar zal ik er zijn met mijn spandoek pro-oostfronters. U hoeft daarmee niet akkoord te gaan, maar indien de Vlaamse beweging in haar geheel de Ijzerweide terug wil veroveren zal het monopolie van de multicultaristen
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door max4westland De voorbije jaren ben ik elk jaar naar de IJzerwake geweest en zal dat ook dit jaar doen. Echter ik vind dat de radicale nationalisten zoiets moois als de IJzerbedevaart niet zo makkelijk mag opgeven. Dus ga ik ook dit jaar voor de eerste keer sinds de splitsing opnieuw naar Diksmuide, samen met een aantal vrienden die ook volksnationalistisch zijn. Ik roep alle radicale volksnationalisten op dit te doen. Het wordt tijd dat de IJzerbedevaart opnieuw in echte Vlaams nationale handen komt en niet meer in handen van het regime. Wij moeten gewoon de weide opnieuw overnemen daar in Diksmuide. Dit kan door massaal aanwezig te zijn met vlaggen en spandoeken. Uw initiatief is mooi en ik zal zeker op de ijzerwake zijn en aan de ijzerbedevaart. Ik wil ook zeker de ijzerweide terug veroveren maar ben realistisch en weet dat wanneer ik op de weide zou komen enkel het huidige bestuur zou steunen. Wil je een signaal geven? Mogelijkheden genoeg. - Neem deel vanaf de overzijde van de rivier op een manier die duidelijk maakt dat u het met de huidige bewindsvoerders niet eens bent. - Doe zoals onze ouders en grootouders en verzamel genog geld om de weide terug te kopen van zij die haar ontvreemden. enzoverder. Zoals elk jaar zal ik er zijn met mijn spandoek pro-oostfronters. U hoeft daarmee niet akkoord te gaan, maar indien de Vlaamse beweging in haar geheel de Ijzerweide terug wil veroveren zal het monopolie van de multicultaristen (ik ben weer goed bezig) gebroken moeten worden. Niet beginnen zeuren aub. Anti-multicultarist zijn hoeft helemaal geen racisme in te houden. Voor mij is het niet meer dan het vrijwaren van de eigen cultuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() ik ga waarschijnlijk naar alle 2.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Partijlid
|
![]() Ik ga waarschijnlijk ook naar beide manifestaties. De ijzertoren heeft een speciale betekenis voor mij en voor Vlaanderen. Die kunnen we niet verloren laten gaan aan de zelfverklaarde progressieven.
Ik kijk alweer naar de verschillende (boeken)standen van de wake, hopelijk terug zo rijkelijk gevuld als vorig jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() ik ook mss de twee, maar de ijzerwake ga ik speciaal vrijhouden. wie weet ga ik ook eens naar SFL, we zullen zien wat mijnen agenda toelaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ze u lang in beeld brengen, en uitgebreid aan het woord laten. Maak u maar eens flink boos op weerstanders, de Belgicisten, de allochtonen en iedereen links van het extreem-rechtse politieke spectrum. De mensen mogen weten waar die IJzetoestanden écht over gaan! Gaan met die banaan! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je voelt dus niks voor deze veranderingen? DEMOCRATIE Om het volk meer te betrekken bij de besluitvorming, kiest het Vlaams Belang voor een bindende volksraadpleging op volksinitiatief. Laatst gewijzigd door Knuppel : 31 juli 2006 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |