![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() calgusstaaf vroeg zich af :
Citaat:
Die kansarmen toch ... of gebruikt men daarvoor een deel van die "verdwenen" 250 miljoentjes van het OCMW ?
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() .. wie betaalt?
Ach, misschien doen ze het graag, voor wat anti-VB reklame en media aandacht - en wat bakshish van de PS of Patrick J. voor mijn part. Geen idee, maar dit stinkt. Blaaah. De familie van Mr Demoor, zijn vrouw en twee kinderen, die worden in mijn ogen niet bepaald gerespecteerd indien regelmatig zo'n snoeshaan op tv komt verkondigen dat Mr Demoor toevallig overleed, terwijl hij zes amok makende Jonge Belgen aanviel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hebben de getuigen iets te zeggen bij een reconstructie van de feiten, of niet ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volgens mij draaide een groot deel van de reconstructie rond de getuigen.
Ik kan wel zeggen: ik ben één keer op de tram bijna in elkaar geramd door een voorbijvliegende dreun van een Brown Brother die aan iemand gericht was die achter mij stond, en het ging allemaal zo snel dat ik geen idée kon hebben van 1) waar het om ging 2) wie er begon 3) wie er stopte 4) hoe het eindigde. Een volle tram, en dan zo'n rare paniek waar je eigenlijk alleen maar uit wil. Getuigen is dus ook maar de vraag. Hoe je in zo'n situatie de dingen rustigjes kunt aankijken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Eéntje wel.
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De taak van een advocaat is zijn client te verdedigen, wie iemand daarom een advocaat een vuilak noemt beschaamd vooral zichzelf.
Ten gronde, het lijkt me eigenlijk vrij geloofwaardig dat niet alle zes verdachte effectief het slachtoffer geslagen of getrapt hebben. Bekijk even de plaats van de misdaad, een bus met een smalle gang en vooral veel zetels die in de weg staan, het is simpelweg moeilijk om met z'n zessen tot aan het slachtoffer te geraken. Daarmee heb ik echter niet gezegd dat ze daarom onschuldig zijn maar de aanklacht tegen enkele van hen zou misschien wel lichter kunnen zijn. Het is natuurlijk niet omdat iemand niet langer in voorlopige hechtenis zit dat hij onschuldig is, het betekent enkel dat er geen noodzaak meer is om de verdachte in voorlopige hechtenis te houden. Coekie |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 3 juli 2006 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat blijft er straks nog over om sommigen hun gerechte straf te laten ondergaan? Ze om de hoek door hun kop (laten) schieten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() ... maar waar het écht op neerkomt is dat volgens sommigen hier de zaak al volledig in al z'n kleine details is uitgemaakt en dat een proces zelfs niet eens meer nodig is. Wat de advocaat van de verdediging ook aanbrengt, het zal altijd "prietpraat" of "platte leugen" zijn. Die gasten moeten voor zeer lang in een vochtige vergeetput gesmeten worden (of -volgens nog leukere figuren op dit forum- standrechtelijk geëxecuteerd).
De advocaat waakt erover dat zijn cliënt volgens alle regels van de geldende procedure correct wordt behandeld en dat zijn cliënt ook alle kansen krijgt om zijn versie van de feiten voor te leggen aan het oordeel van de rechter. En deze laatste is de enige die uiteindelijk de zaak zal beslechten. De rest is stemmingmakerij / lijkenpikkerij.
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juli 2006 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() PS de Verreyckens zijn dus ook "vuillakken"?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Men moet natuurlijk enkel schuldigen straffen... en wie dat is/zijn, is van achter onze pc moeilijk uit te maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ken jij het verschil tussen verdacht zijn (de jongens) en vrijgesproken worden (Verreycken)?
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik ooit een advocaat zoek, zal ik al zeker niet bij hem komen aankloppen.
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() De meeste reacties waren weeral eens voorspelbaar: ondoordacht, bevooroordeeld en getuigen van een totaal gebrek aan inzicht in de principes van de werking van een rechtstaat.
Het is eigenlijk overbodige moeite sommige mensen te duiden op het recht op verdediging voor elkeen want sommigen hier kunnen vanuit één of andere onfeilbare, waarzeggende kennis oordelen indien iemand schuldig of onschuldig is en dit zonder proces en zonder enige gedetailleerde dossierkennis. Het is jammer dat de mensen die opnieuw hun gal spuien, dat altijd zullen blijven doen. Ik geef ieder van u volgende op een papier mee... Veronderstel dat het VB ooit aan de macht zou deelnemen - wat nooit zal gebeuren - dan zijn het diezelfde VB-Die Harders die opnieuw zullen kraaien hoe slecht alles wel draait en hoe het allemaal zou moeten zijn.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 3 juli 2006 om 23:15. |
![]() |
![]() |