![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Fitness-centra als bron van elektriciteit | |||
Ja, uitstekend idee. Waar wachten we op ? |
![]() ![]() ![]() |
10 | 28,57% |
Is misschien wel een goed idee, maar moeilijk realiseerbaar. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 34,29% |
Dit is niet echt een goed idee, en bovendien is het onuitvoerbaar. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
Een véél beter idee is : iedereen zijn eigen mini-kerncentrale. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,57% |
Ik heb hierover geen mening. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,86% |
Ik verbruik zèlf helemaal geen energie, dus heb ik uw ideeën ook niet nodig. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Sorry hoor, maar de "strijd" die Greenpeace voert tegen kernenergie wordt in de wetenschappelijke wereld algemeen aanzien als de grootste flater die deze drukkingsgroepering (die dus WEL belang heeft bij wat ze zegt) ooit gemaakt heeft. Het is zelfs zo dat binnenskamers degenen die het kunnen weten, toegeven dat ze in feite niets tegen kernenergie hebben, maar dat ze dat standpunt nooit officieel zullen verkondigen... Qua hypocrisie kan dat dus al ferm tellen. Ten tweede is het onderzoek naar de opslag van kernafval volledig losgekoppeld van de bedrijven die kernenergie produceren. De "kernlobby" mag dus zagen wat ze wil, ze is gewoon niet in staat om onderzoeken te "manipuleren" omdat ze zelf geen onderzoeken doet noch financiert. Voor België bvb. wordt de bijdrage bestemt voor onderzoek centraal samengebracht bij het NIRAS (overheidsinstelling) en quasi integraal overgedragen naar het SCK-CEN (overheidsinstelling voor onderzoek).
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij heeft Pu-239 een halfwaardetijd van 24000 jaar, maar u mag mij altijd corrigeren.
http://hypertextbook.com/facts/JaniceChing.shtml
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Algemeen gesproken klopt wat Sfax zegt echter wel: hoe langlevender een isotoop, hoe minder gevaarlijk (de specifieke activiteit per hoeveelheid isotoop is immers laag).
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel daarom sterk dat het voor u ooit wel goed zal zijn.
![]() |
![]() |
#105 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, zo blijf je de zaken omdraaien hé. Alsof de wetenschap zo éénstemmig is over de meeste zaken. Niet dus! En om dan terug te keren op een eerder aangehaald punt: het probleem van onafhankelijk onderzoek... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet alle kosten zijn dus verrekend in de electriciteitsprijzen, de kerncentrales zijn dus helemaal niet volledig gedekt. Meer nog gezien de lange termijn is het gewoon weg onmogelijk om die kosten te ramen! Dat geeft het rapport zelf aan. Zou het trouwens niet logisch zijn dat die fondsen niet door de exploitanten zelf beheerd worden. Kwestie van transparantie (het NIRAS moet nu gewoon geloven wat de exploitanten hen vertellen... get the picture?). Laatst gewijzigd door Edina : 17 juli 2006 om 16:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En by the way: het is niet omdat u als leek een fout begaat in naamgeving, dat u door de mand zou zakken als complete nitwit. Fouten maken is immers menselijk, en iedereen kan gerust wat bijleren. Neen, u zakt door de mand door mensen die er meer van weten en die u corrigeren op naamgeving en definities, onzinnige verwijten naar hun kop te slingeren... Misschien dus beter even nadenken voor u reageert, Edina?
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Vooralsnog hebben de "mensen die er meer van weten" nog altijd niet kunnen aantonen dat kerncentrales geen afval produceren dat meer dan 200000 jaar gevaarlijk radioactief blijft, noch dat er ergens ter wereld al een site in gebruik is genomen voor ondergrondse opslag van hoogradioactief materiaal van kerncentrales. Iets wat ze aan het begin van de discussie nochthans bij hoog en bij laag beweerden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() We gaan door met het "door de mand zakken". Zoals gezegd is fouten maken menselijk, en gecorrigeerd worden door anderen die er meer van weten is geen schande. Wanneer zakt u nu door de mand? Door fouten te blijven herhalen, zelfs zozeer dat er sprake is van "moedwiligheid", ook wel in de volksmond "liegen" genaamd. Om dit te illusteren citeer ik de paragrafen waaruit u uw informatie put, maar dan volledig: Citaat:
Citaat:
leugen, alle geraamde kosten zijn verrekend Citaat:
Citaat:
![]() Het onvolledig citeren resulteert dus in het staalhard liegen over bepaalde feiten. Tof dat d�*t de "tactiek" is die de zo rabiate kernenergie-haters toepassen: het maakt het werk voor de (zowel subjectieve als objectieve) voorstanders immers immens makkelijk ! ![]() Citaat:
Citaat:
2. Het NIRAS moet niet "nu gewoon geloven" wat de exploitanten hen vertellen. Is dat weeral onwetendheid of is dat de leugen die spreekt?
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 17 juli 2006 om 16:59. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan dat beter aan u vragen: als er hier één iemand is die uit de grabbelton der clichés aan het putten is...
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het enige waar sfax het over had in verband met die hoge vervaltijd, is dat radionucliden met lange vervaltijd minder radiotoxisch zijn dan radionucliden met korte vervaltijd. Ik citeer hem even (het was zijn reply op uw -foutieve- uitspraak van hierboven): Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#117 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar ik precies gelogen heb, is mij dan ook een compleet raadsel. Een vraagje: werk jij toevallig voor Electrabel? Laatst gewijzigd door Edina : 17 juli 2006 om 17:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
1) kerncentrales produceren ook afval dat meer dan 200000 jaar gevaarlijk radioactief blijft 2) er is nog geen enkele definitieve bergplaats voor langlevend, hoogradioactief afval in gebruik genomen; nergens ter wereld Citaat:
Ja, sorry eh, vergissen is menselijk hé. En ik heb ook helemaal geen problemen om toe te geven dat ik mij vergis hoor. Onlangs was er in de pers wel degelijk kritiek op SCK-CEN en in datzelfde artikel kwam TELERAD aan bod, vandaar mijn verwarring. Van een ex-werknemer dan nog wel. Maar ja, dat zal wel allemaal larie geweest zijn zeker. Of om het met jouw woorden te zeggen: een complot van greenpeace. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 17 juli 2006 om 18:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() [quote=Turkje;1823693]Leugen, off course. Anders hadden een aantal landen al geen definitieve planning voor stockage opgemaakt.
Definittieve plannen zijn inderdaad PLANNEN. Maar toevallig zijn die nog nergens ter wereld effectief gerealiseerd. Nu jij nog! Puike argumentatie. Wordt toch eens wakker. Ze vertellen ons dat wel degelijk al tientallen jaren!!! Citaat:
Opnieuw fantastische argumentatie. Nee hoor, er zijn wel degelijk al massa's projecten stopgezet. Kijk eens bij kernafval op wikipedia. Ik schuif dat niet naar voor als oplossing! Ik stel dat gewoon vast. Maar ja, een valse beschuldiging meer of minder, daar lig jij duidelijk niet van wakker. Laatst gewijzigd door Edina : 17 juli 2006 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |