Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Israel-Libanon groeit uit tot WO III
Ja 4 10,53%
Nee 26 68,42%
Weet niet 8 21,05%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2006, 10:59   #61
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MURRAY Bekijk bericht
Heel visionair allemaal, maar hoe gaat dit in de praktijk in zijn werk? Een klein genocideke? Herinvoering van de slavernij?
Ik ga ervan uit dat de moslims dan wel verplicht zullen zijn om een keuze te maken: of voor ons of tegen ons. Wie voor ons is mag blijven, wie tegen sturen we terug.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 11:09   #62
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Het is te hopen dat dit escaleert tot WO 3. Ik denk dat dit de laatste kans is voor het Westen om het islamitisch gevaar voor eens en altijd uit te schakelen.
Onder leiding van Van Artevelde zeker ...
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 11:14   #63
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Mispost.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 31 juli 2006 om 11:15.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 11:19   #64
jan hyoens

Standaard

Citaat:
haha...
Oud 31 juli 2006, 13:33   #65
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Gij zijt zot en ziek om zo iemand te aanbidden!
Zei de man die in zijn avatar de kleuren van de Duitse-Whermacht draagt...
Oud 31 juli 2006, 13:35   #66
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het is te hopen dat dit escaleert tot WO 3. Ik denk dat dit de laatste kans is voor het Westen om het islamitisch gevaar voor eens en altijd uit te schakelen.
Nou, dit soort uitspraken is dus wat ik bedoelde met: het wordt een Clash of Civilization, simpelweg omdat we denken dat die feitelijk al bezig is...
Oud 31 juli 2006, 13:38   #67
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
zie je niet dat het de kleuren van wijlen de RWDM zijn!
Oud 31 juli 2006, 13:45   #68
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
zie je niet dat het de kleuren van wijlen de RWDM zijn!
Mij doet het denken aan dat schildje dat ik altijd zie staan op de helmen van Wehrmacht soldaten...
Oud 31 juli 2006, 13:54   #69
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Mij doet het denken aan dat schildje dat ik altijd zie staan op de helmen van Wehrmacht soldaten...
heeft dat geen naam in de psychiatrie?8)
Oud 31 juli 2006, 14:51   #70
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
En naïeve?
en wat precies is in mijn langere betoog naief?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 14:53   #71
styllo_ben
Minister-President

Standaard

het enige wat ik zeg is dat bepaalde regimes oorlog stoken om de democratie te fnuiken en de mensen in een angstpsychose te stoppen. Bange mensen zijn controleerbaar, weet je wel.

Trouwens, niet alleen Iran maakt zich schuldig aan zoiets maar evenzeer ook de VS en Israël.
Oud 31 juli 2006, 14:56   #72
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
het enige wat ik zeg is dat bepaalde regimes oorlog stoken om de democratie te fnuiken en de mensen in een angstpsychose te stoppen. Bange mensen zijn controleerbaar, weet je wel.

Trouwens, niet alleen Iran maakt zich schuldig aan zoiets maar evenzeer ook de VS en Israël.
En de SPa bij elke federale verkiezingen: de mensen bang maken dat ze de pesioenen, sociale zekerheid, .... willen afschaffen ...
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 15:28   #73
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er nu mis met de Whermacht
ok sommige zetten nazie-symbollen in hun avatar maar wat is er nu mis met de kleuren van de whermacht.
Oud 31 juli 2006, 15:35   #74
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Er is niks visionair aan. Neem een grote groep mensen en daar zullen altijd wel individuen zijn die er een verborgen agenda op nahouden en als deze zich gaan groeperen bestaat het risico dat dit selecte groepje de ganse groep gaan domineren. dit gebeurt zowat op alle niveaus van de samenleving.

Zo is het altijd al geweest, zelfs voordat er sprake was van het geloof zoals we dat sinds die ettelijke honderden jaren nu kennen.

Iets wat me wel zorgen maakt zijn de bouwactiviteiten van de mens.
Blijkbaar vergeet iedereen dat de planeet ronddraait en dat wel tegen enkele honderden kilometers per seconde op het aardoppervlak gemeten. Op zich nog geen probleem ware het niet dat onze bouwsels op tectonische platen rusten and als die massa verschuivingen hebben sowieso invloed op de evenwichtsverdeling van de platen. En dan maar verschieten dat er aardbevingen bij te pas komen.
Gezien alles nogal traag gaat zijn we dus van de grote aardbevingen dus nog niet af maar fiet is dat deze aarbol terug naar een evenwicht zal zoeken.

Het cutting edge artikel (en andere) zijn sceptisch te benaderen omdat het fundamentalistisch van nature is en daar past zelfdestructie altijd nauw mee samen.

Er zal geen sprake meer zijn op korte termijn van een WO3 omdat de situaties zich daartoe niet lenen. O.a. Europa gaat dwarsliggen en rusland is militair sterk ingekrompen. Als europa erin slaag om alle lidstaten in het gareel te houden dan is er dus een groot deel dat ronduit neutraal wil blijven.

het idee van de antichrist die ooit wel eens in Jeruzalem zal opduiken en dan een globale oorlog zou beginnen is kwatsch. Lach me gerust uit, we zien later wel wie er het dichtste erbij zit.

Deze generatie dus absoluut geen wo3.
De volgende geen idee.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 15:42   #75
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

u negeert China. Waarom?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 15:58   #76
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Wat is er nu mis met de Whermacht
ok sommige zetten nazie-symbollen in hun avatar maar wat is er nu mis met de kleuren van de whermacht.
De Wehrmacht was het leger van Nazi-Duitsland. Ervoor heette het Reichswehr en erna (nu dus) Bundeswehr. Maar van 1935 tot 1945 was de naam van het Duitse leger Wehrmacht.
Oud 31 juli 2006, 18:01   #77
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard overdreven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Is met de ontvoering van de 2 Israelische soldaten de Derde Wereldoorlog begonnen?

Volgens mij zou het best kunnen. Hezbollah heeft dat niet zomaar gedaan. Libanon zou de 2 Israeliers gemakkelijk kunnen teruggeven aan Israel maar weigert dat en kiest voor een oorlog.

Hezbollah haalt zijn slag thuis: de bevolking van Libanon radikaliseert. De haat tegen Israel zal nog vele jaren blijven. Wat kan Israel aanvangen met een geradikaliseerd land aan zijn noordergrens? Permanent bezetten?

De kans dat de hele regio meegesleurd wordt in dit proces is verre van denkbeeldig, eens de massa's opgezweept raken en van hun regeringen om 'aktie' gaan smeken...

Wie denkt er anders over?
Bij elke militaire actie tegen een moslimland wordt dezelfde zever bovengehaald.Muslims verkopen veel blabla maar daden plegen de meesten niet.Eens goed mee lachen.Een confrontatie met Syrie en Iran zou wel wenselijk zijn maar ze is nog niet voor morgen.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 18:02   #78
kingtiger
Banneling

Standaard gezond

Citaat:
Dat is nog eens gezonde harde praat.Een conflict met de islamieten is wenselijk maar helaas niet voor morgen.8)
Oud 31 juli 2006, 18:06   #79
kingtiger
Banneling

Standaard waarheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
ik heb mijn visie op de laatste ontwikkelingen in het MO zo goed mogelijk proberen te verwoorden:

Eerst en vooral, de directe aanleiding voor de Israelische aggressie zijn de ontvoeringen van Israelische soldaten door Hamas en Hezbollah. Vrijwel gelijktijdig! Dit roept bij mij vraagtekens op...

Ik ben van mening dat de twee ontvoeringszaken gezamenlijk gepland en uitgevoerd zijn. Er zat namelijk een bedoeling achter.

Maar bedoelingen van wie en voor welk doeleinde?

Laat mij eerst een algemene analyse maken van de situatie in het Midden-Oosten. Je hebt er de progressieve machten, veelal gesteund door het westen, die recht tegenover de gevestigde orde in die regio staan. De gevestigde orde in die regio is zeer reactionair en ondemocratisch. Laten we het gewoon uitspreken: die orde, met al zijn aspecten, staat haaks op de westerse orde. Moesten deze twee werelden elkaar links laten liggen, zou er geen wrevel zijn. Maar dat doen ze dus niet.

Een beetje geschiedenis. Er zijn tijden geweest dat die regio slechts 1 land was: het Ottomaanse rijk. En dan had je er nog Perzië. Westers (Europees) imperialisme is die gebieden binnengeslopen en heeft het Ottomaanse rijk opgedoekt. Er zijn verschillende landen ontstaan: Libanon, Syrië, Irak, Jordanië... In die dagen paste het in de (progressieve) agenda van de westerse imperialisten om de zieke man van Europa, zo reactionair en behoudsgezind het was, langs alle kanten aan te vallen en uiteindelijk op te doeken. Het ontstaan van meerdere Arabische landen past in die agenda. Europa had zowaar een nieuw continent gecreërd, net zoals het in de 19de eeuw vorm gegeven had aan het Amerikaans continent, zo werd ook het huidige Midden-oosten geschapen.

En alles ging goed en wel gaan...ware het niet dat het westen de verdere evolutie niet kon controleren. De nieuwe landen ontaarden allemaal in dictaturen. Authoritaire koningen, baathisten, islamisten...allemaal passeerden ze de revue. Het enige wat deze konden verzinnen was brute repressie. En af en toe staken ze ook op de staat Israël om de aandacht af te leiden van interne problemen. Toen ze er niet in slaagden om de mensen vrijheden te geven, sociaal-economische problemen op te lossen enz, vonden ze in de staat Israël een zondebok, een bliksemafleider. Hoe gelegitimeerd het verzet van het Palestijnse volk ook is, de inmenging (en de achterliggende bedoeling) van de omliggende landen zijn noch nobel noch rechtschapen.

Het volk mort. En iedereen weet welk destructieve kracht ervan uit kan gaan. Een volk die in opstand komt, kan het onderdrukkende systeem wegvagen en een nieuwe installeren. Vroeg of laat gaan al die landen hiermee te maken krijgen. Dit is een interne dynamiek dat haast een natuurwet is: bijna alle landen hebben dit proces van streven naar meer democratie meegemaakt. Bij sommigen is het geslaagd, bij andere dan weer niet. En waar het niet geslaagd is, daar doet het zich op een later tijdstip wel opnieuw voor. De landen in het Midden-Oosten maken ook zo'n proces mee. Onderhuids is het volk zeer ontevreden over hun regime. Ze zoeken naar een uitweg... In een normale situatie zou dit leiden tot interne machtsstrubbelingen en democratiseringsprocessen. Het westen speelt hierin een belangrijke rol: zij voeden, niet zozeer materieel maar eerder ideologisch, de aspiraties van de progressieven.

De gevestigde orde ziet de politieke aardbeving aankomen, echter, ook zij hebben hun strategiën om de status quo in die regio te handhaven.

Bij ons leeft het idee dat hoe meer wij ons met hun zaken bemoeien, hoe meer democratie en rechtstaat we kunnen afdwingen. Maar onze bemoeienissen hebben averechts effect. En zeker omdat we ons op een verkeerde manier ermee bemoeien. Onvoorwaardelijke steun aan Israël, het gedogen van de ondemocratische regimes enz stoten het volk tegen de borst. Zij beseffen maar al te goed dat het westen kiest voor economische belangen (olie bv.) ipv. de democratische principes en aldus toestaat dat de dictators in die regio het systeem van onderdrukking en uitbuiting in stand houden.

De ondemocratische regimes hebben hoe langer hoe meer profijt gehaald uit het Israëlisch-Arabisch conflict. De mensen zijn afgeleid van echte problemen en scanderen anti-semitische en anti-Amerikaanse leuzen. Nu, ik twijfel geen seconde aan het oprechte medeleven van de gewone mensen met de Palestijnen en de Libanezen, doch de regimes hebben heel andere bedoelingen. In plaats van de interne democratiseringsproces te aanschouwen, stoken ze het Israëlisch-Arabisch conflict nog verder aan. Hoe hartverscheurend ik dit ook vind voor het Palestijnse volk, maar de dictators van het Midden-Oosten geven er geen moer om. Ze geven even veel om al die onschuldige burgerslachtoffers in de bombardementen als pakweg Bush. En alle middelen zijn goed om die democratiseringsproces voor zich uit te schuiven. Hoe doe je dit het beste...juist ja, met een oorlog.

Nu terug bij de bedenkingen die ik in het begin maakte over die ontvoeringen. Het lijkt wel dat die twee ontvoeringszaken gecoördineerd uitgevoerd werden. Het eerste land wat bij mij opkomt is Iran. Iran steunt zowel Hamas als Hezbollah en kan dus perfect die ontvoeringen gepland en bevolen hebben. Nu, iedereen weet dat Israël als het erop aan komt, zich zeer aggressief kan opstellen wanneer haar mensen en soldaten ontvoerd worden. De reactie van Israël, ondanks de algemene verontwaardiging van iedereen, was dus te verwachten.

Het zou mij niet verbazen als een land als Iran nu heimelijk in haar handen wrijft. Met dit nieuwe episode van geweldsuitbarsting, is de weg naar verdere radicalisering vrijgemaakt. De atmosfeer van vijandschap en oorlog is alom tegenwoordig.

In dergelijke situaties lijken de mensen zich te scharen achter 'leiders' die het strafste uit de hoek komen. Dit is ongetwijfeld de Iraanse president Ahmedinejad. In de komende periode is dan ook te verwachten dat de agitators van Ahmediejad volop de moslims gaan opjutten tegen de Israëlis.

Nu, ik vind dat de mensen (moslims) alle recht heben om te protesteren tegen Israël, sterker nog, in mijn ogen is het Palestijns verzet legitiem. Alleen is het spijtig dat de mensen zich voor de kar van de dictators in het Midden-oosten laten spannen. Het lijkt erop dat de mensen weer eens een buitenlandse oorlog ingeduwd worden. Ze kunnen dus voorlopig hun binnenlandse democratische aspiraties opbergen.

De echte oorlog dat een eind kan maken aan de huidige situatie, dat van de progressieven voor democratie en vooruitgang, eventueel gesteund door het westen, is dus weer eens uitgesteld. De anti-democratische houding van Israël zelf en de domme interventies van de VS zijn koren op de molen van de dictators van het Midden-Oosten.
Uw uiteenzetting over de ondergang van het ottomaanse rijk is niet in overeenstemming met de waarheid.Het Ottomaanse rijk is aan zijn eigen corruptie ten onder gegaan.
Oud 31 juli 2006, 18:09   #80
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
En de SPa bij elke federale verkiezingen: de mensen bang maken dat ze de pesioenen, sociale zekerheid, .... willen afschaffen ...

denk je nu echt dat als er geen tegenmacht (vakbond, arbeiderspartij,...) is, dat het establishement dergelijke zaken nog in stand gaan houden??? Ze schaffen het bij de eerste de beste gelegenheid af.

Er is maar één garantie op de sociale zekerheid en fatsoenlijke pensioenen...en dat zijn de georganiseerde arbeiders. Of denk je echt dat het patronaat uit goodwill zo dingen cadeau doen aan de bevolking...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be