Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2006, 13:06   #4041
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Sommigen zijn echt wel op de dool...
Wie er hier haat predikt, dat zullen de meesten al wel opgemerkt hebben...
Wie niet meeheult met de sterksten ten nadele van de zwakkeren bedoel je ?
Zo kan je het natuurlijk ook zien .......
Je doet maar.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 augustus 2006 om 13:10.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 13:08   #4042
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans.. Bekijk bericht
Zoals ons moeder zei tegen mij en mijn broer, als we ruzie hadden : Tracht overeen te komen ! Is dat nu zo moeilijk om geen geweld te gebruiken, maar te onderhandelen ? Of ben ik te naiëf ?
U bent niet naïef, sommigen zijn onwillig, ze wensen geen vrede.
Oud 10 augustus 2006, 14:41   #4043
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Soldaten in actie worden gevangen genomen en NIET ontvoerd!
Ik denk: ja, indien er oorlog is op dat moment òf hiermede verklaard en in gang gezet wordt.

Een probleem schijnt daarbij te zijn dat Libanon de (van de regering deel uitmakende) Hezbollah geen militairen maar hooguit burgers blijft noemen, zelfs na afdoding en aldus enige oorlog of vijandige handeling van haar kant ontkent.

Een tamelijk deel van de wereldbevolking raakt daardoor overtuigd dat Israël niet gerechtigd zou zijn tot actie.

Wie neemt eigenlijk wie in de maling, tot en met hier op Dit Forum?
Oud 10 augustus 2006, 18:00   #4044
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk: ja, indien er oorlog is op dat moment òf hiermede verklaard en in gang gezet wordt.

Een probleem schijnt daarbij te zijn dat Libanon de (van de regering deel uitmakende) Hezbollah geen militairen maar hooguit burgers blijft noemen, zelfs na afdoding en aldus enige oorlog of vijandige handeling van haar kant ontkent.

Een tamelijk deel van de wereldbevolking raakt daardoor overtuigd dat Israël niet gerechtigd zou zijn tot actie.

Een tamelijk deel van de wereldbevolking denkt aan de oorzaak van dat conflict, en dat is de schending van de mensenrechten door Israël.
Ze kunnen ook denken aan de heel ongelijke strijd van de betrokken partijen.
Israël heeft maar te putten in het oneindige wapenarsenaal van de VS.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 augustus 2006 om 18:01.
Oud 10 augustus 2006, 18:53   #4045
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Terwijl heel de Westerse pers nu spreekt over een 'ongeëvenaarde massamoord' die werd verijdeld, gaan de bombardementen van Israël op Libanon gewoon verder.

Gaat het hier om een afleidingsmaneuver zoals het 11 jaar oude filmpje dat nu plotseling opdook en waarop te zien is hoe een Serviër door moslimsoldaten wordt mishandeld ?
----

VN-functionaris spreekt schande van situatie Zuid-Libanon

GENÈVE - Het is een schande dat Israël en de Hezbollah hulpverleners ervan weerhouden vluchtelingen in Zuid-Libanon te bereiken. Dat heeft het hoofd humanitaire zaken van de Verenigde Naties Jan Egeland donderdag gezegd op het Europese VN-hoofdkwartier in Genève.

Volgens Egeland is het voor geen van beide een probleem om hulpkonvooien toestemming te verlenen goederen af te leveren in het zuiden en zou dat in een mum van tijd geregeld moeten kunnen zijn. De VN hebben met de strijdende partijen een plan opgesteld voor het instellen van humanitaire corridors, maar ze hebben zich niet aan de afspraken gehouden, aldus Egeland.

Volgens een coördinator van het Wereldvoedselprogramma zitten zo’n honderdduizend Libanezen vast in het oorlogsgebied ten zuiden van de rivier de Litani. Deze mensen hebben dringend voedsel, medicijnen en andere hulpgoederen nodig. Ook gebieden elders in Zuid-Libanon zijn zeer moeilijk te bereiken, omdat de konvooien zelden toestemming krijgen om door te rijden. In Larnaca op Cyprus en in Beiroet zijn al hulpgoederen aangekomen, maar het grootste probleem is deze spullen naar degenen te brengen die ze nodig hebben.

Het Internationale Rode Kruis heeft zijn Israëlische tegenhanger Magen David Adom verzocht mee te lobbyen bij de Israëlische regering om de hulpverleners het werk makkelijker te maken. Dat zei een medewerker van het Rode Kruis donderdag. Het Rode Kruis heeft al ongeveer honderd verzoeken ingediend om konvooien op pad te sturen, maar slechts een kwart daarvan is door Israël gehonoreerd, aldus de organisatie.

De Standaard, donderdag 10 augustus 2006 | Bron: ap
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 18:53   #4046
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

We worden allemaal in de maling genomen Willem, het gezelschapsel Risk is een heel leuk tijdverdrijf, ook voor de onzichtbare machtshebbers op deze aardkloot.
Oud 10 augustus 2006, 18:59   #4047
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
We worden allemaal in de maling genomen Willem, het gezelschapsel Risk is een heel leuk tijdverdrijf, ook voor de onzichtbare machtshebbers op deze aardkloot.
Willem blijft met zijn hamer op hetzelfde nageltje kloppen maar heeft bijvoorbeeld geen oog voor de 900.000 vluchtelingen in Libanon.
Oud 10 augustus 2006, 20:42   #4048
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Willem blijft met zijn hamer op hetzelfde nageltje kloppen maar heeft bijvoorbeeld geen oog voor de 900.000 vluchtelingen in Libanon.
Zijn Libanezen eigenlijk nog mensen voor Willem ?
Oud 10 augustus 2006, 20:51   #4049
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Zijn Libanezen eigenlijk nog mensen voor Willem ?
Men moet het allemaal maar durven schrijven (en daar bedoel ik Willem niet mee)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 21:20   #4050
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Men moet het allemaal maar durven schrijven (en daar bedoel ik Willem niet mee)...
De wereld is aan de durvers....... misschien wint ooit de vrede.
Oud 10 augustus 2006, 23:15   #4051
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Beschaamd Paulus als ik de toestand zie waarin de Palestijnen moeten leven en hoe Israël nu omspringt met de mensenrechten van de Libanezen.
Beschaamd zou ik zijn.....
De realiteit is dat de Israëli's in angst leven, voor de vele zelfmoordaanslagen. Op de bus, in de dancing, op de markt...je weet maar nooit wanneer ze toeslaan. Leven met een onveiligheidsgevoel is geen pretje.

Je zou nu kunnen zeggen dat de Israëli's maar meer rechten moeten geven aan de Palestijnen, maar zo zit het niet in elkaar. Zelfs al hadden zij dezelfde rechten, nog steeds willen zij Israël daar weg. Zo zit het in elkaar. En die wens is religieus geïnspireerd.

Misschien mag ik jou ook eens de vraag stellen die door sommigen angstvallig ontweken wordt.

Hoe zou jij iemand bestrijden die je ondergang gezworen heeft Bij God en al wat hij liefheeft. Niet alleen jij, maar ook je familie. Niet alleen je familie, maar gans je soort, je volk, je ras zoals ze dat daar noemen. En dit niet door één iemand maar door een heuse organisatie.

Wat zou jij doen, goed wetende, dat je sterker bent?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 augustus 2006 om 23:17.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 23:22   #4052
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De situatie waarin de Palestijnse en Libanese bevolking zich in Gaza en Libanon bevinden, is -humanitair gesproken- onaanvaardbaar, Paulus. Vandaar dat er een onmiddellijk staakt-het-vuren moet komen waarbij zowel Hezbollah als het Israëlische leger de wapens neerleggen.

De Israëlische troepen moeten zich bovendien uit Gaza en Libanon terugtrekken in plaats van de bevolking te blijven terroriseren.

Pas dan kan er onderhandeld worden.

Het probleem echter is dat de Verenigde Staten die bijna alles te vertellen hebben binnen de VN-Veiligheidsraad en die over oorlog en vrede in het Midden-Oosten beslissen, enkel het standpunt van Israël zullen blijven verdedigen.

Beelden zeggen soms meer dan filosofen
Ja ja, dat weet ik onderhand allemaal wel. Je blijft het ook als een mantra herhalen. Maar antwoord nu eens op de gestelde vraag:

Hoe zou jij iemand bestrijden die je ondergang gezworen heeft Bij God en al wat hij liefheeft. Niet alleen jij, maar ook je familie. Niet alleen je familie, maar gans je soort, je volk, je ras zoals ze dat daar noemen. En dit niet door één iemand maar door een heuse organisatie.

Wat zou jij doen, goed wetende, dat je sterker bent? Wat is volgens jou een humanitair gesproken, aanvaardbare reactie?

Paulus.
Oud 10 augustus 2006, 23:44   #4053
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De realiteit is dat de Israëli's in angst leven, voor de vele zelfmoordaanslagen. Op de bus, in de dancing, op de markt...je weet maar nooit wanneer ze toeslaan. Leven met een onveiligheidsgevoel is geen pretje.

Je zou nu kunnen zeggen dat de Israëli's maar meer rechten moeten geven aan de Palestijnen, maar zo zit het niet in elkaar. Zelfs al hadden zij dezelfde rechten, nog steeds willen zij Israël daar weg. Zo zit het in elkaar. En die wens is religieus geïnspireerd.

Misschien mag ik jou ook eens de vraag stellen die door sommigen angstvallig ontweken wordt.

Wat zou jij doen, goed wetende, dat je sterker bent?
Je zegt dat je een 'Israëliet' bent. Dat kan zijn maar dit is nog geen reden om het doden van 1.000 Libanese burgers (over de Palestijnse burgers die de voorbije jaren reeds werden gedood, spreken we niet) en het maken van bijna 1.000.000 vluchtelingen met alle middelen te vergoeilijken.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 10 augustus 2006 om 23:45.
Oud 10 augustus 2006, 23:48   #4054
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Ik vind het merkwaardig dat de antiterreurbrigade van de Londense politie en de Britse veiligheidsdienst MI5 al twee maanden bezig waren met de personen te volgen die ervan verdacht worden een 'massamoord' via een aantal vliegtuigen voor te bereiden.

Juist op het moment dat alle ogen op het Midden-Oosten waren gericht en de Israëlische Premier Olmert heel wat kritiek kreeg vanwege verschillende bloedbaden en het feit dat hij zijn grondoffensief in Libanon wilde uitbreiden, vond de Britse veiligheidsdienst dat de dreiging voor aanslagen 'te groot' werd.

Dat de Amerikaanse president George Bush op de feiten reageert door te zeggen dat de plannen afkomstig waren van ,,islamitische fascisten, die de VS willen raken'', verbaast mij dus niets.

Oud 11 augustus 2006, 00:07   #4055
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik zit daar niet mee, Chipie want de paar gevallen waarvan ik denk dat ze echt volkomen on-eerlijk en/of gek zijn (en dat is natuurlijk alleen maar mijn mening, ik ben geen medicus ofzo) heb ik op mijn negeerlijst gezet dus "zie" ik die hooguit nog als iemand zo-een citeert.

Vrijheid, blijheid.

Oud 11 augustus 2006, 00:17   #4056
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Ik raad Willem aan om de Koran nog eens aandachtig te bestuderen want als je na lezing van de Koran tot het besluit komt dat er 'ginder slechts 1 "cultuur" heerst die niet om aardappels draait', dan ben je niet veel rijker geworden.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 11 augustus 2006 om 00:18.
Oud 11 augustus 2006, 00:20   #4057
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zegt dat je een 'Israëliet' bent. Dat kan zijn maar dit is nog geen reden om het doden van 1.000 Libanese burgers (over de Palestijnse burgers die de voorbije jaren reeds werden gedood, spreken we niet) en het maken van bijna 1.000.000 vluchtelingen met alle middelen te vergoeilijken.
Ik ben geen Israëliet en beweer dat ook niet.

Paulus.
Oud 11 augustus 2006, 00:23   #4058
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het merkwaardig dat de antiterreurbrigade van de Londense politie en de Britse veiligheidsdienst MI5 al twee maanden bezig waren met de personen te volgen die ervan verdacht worden een 'massamoord' via een aantal vliegtuigen voor te bereiden.

Juist op het moment dat alle ogen op het Midden-Oosten waren gericht en de Israëlische Premier Olmert heel wat kritiek kreeg vanwege verschillende bloedbaden en het feit dat hij zijn grondoffensief in Libanon wilde uitbreiden, vond de Britse veiligheidsdienst dat de dreiging voor aanslagen 'te groot' werd.

Dat de Amerikaanse president George Bush op de feiten reageert door te zeggen dat de plannen afkomstig waren van ,,islamitische fascisten, die de VS willen raken'', verbaast mij dus niets.

bah neeje ... gewoon... een per ongelukkige toevallige samenloop der abuisivelijke omstandigheden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 00:32   #4059
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ben geen Israëliet en beweer dat ook niet.
Je zei in je antwoord op Labyrint: "En ja, Israël zal doen wat nodig is om de Hesbollah te vernietigen. De eed van de Hesbollah geeft Israël dat recht. Ik zei het al van in het begin van de thread; Desnoods gebruikt Israël zijn nog veel zwaarder oorlogsmateriaal. De Hesbollah is te ver geweest.

Hoe zou je zelf zijn was je Israëliet?

Paulus."

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 11 augustus 2006 om 00:33.
Oud 11 augustus 2006, 07:36   #4060
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zei in je antwoord op Labyrint: "En ja, Israël zal doen wat nodig is om de Hesbollah te vernietigen. De eed van de Hesbollah geeft Israël dat recht. Ik zei het al van in het begin van de thread; Desnoods gebruikt Israël zijn nog veel zwaarder oorlogsmateriaal. De Hesbollah is te ver geweest.

Hoe zou je zelf zijn was je Israëliet?

Paulus."
Als jij daaruit opmaakt dat ik een Israëliet zou zijn, bewijs je nog maar eens dat je veel te vlug conclussies trekt, zonder de feiten te kennen.

Paulus.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be