Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2006, 23:40   #101
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
De indruk die je hebt is juist. Het zijn echter niet alleen Vlaams Blokkers die hier de dienst uitmaken. Je hebt hier ook wapenfreaks, neo-nazi's, bewonderaars van de Oostfronters en Waffen-SS, moslimhaters, anti-communisten en zelfs hier en daar wat perverse figuren. Sommigen opereren bijna in bende. Anderen publiceren onder een dubbele of driedubbele identiteit.
Je hebt hier zelfs jodenhaters zoals jij. Een beetje zoals de nazi's, eh.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 01:24   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Over doorgedreven Islamisme.
Een merk autobanden moest zelfs het design van zijn profiel op de regenbanden vervangen, want op woestijnzand liet het een afdruk na wat mits de nodige losse interpretatie de naam van Allah kon zijn.

Ik ben nu nog aan het zoeken naar dit fenomeen, maar, blijkbaar zijn de berichten hierover al vakkundig verwijderd van het net. (leeftijd of anders moedwil)
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 13:41   #103
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Over doorgedreven Islamisme.
Een merk autobanden moest zelfs het design van zijn profiel op de regenbanden vervangen, want op woestijnzand liet het een afdruk na wat mits de nodige losse interpretatie de naam van Allah kon zijn.
Wie gaat nu ook met regenbanden in de woestijn rijden
Oud 16 augustus 2006, 15:18   #104
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij? Wie zijde gy om te beslissen wat zinnig is? Een conformistische seut?
Je kan toch toegeven dat het belachelijk is in een westers land zoiets te verbieden omwille van een godsdienst?
Iets wat de islam moet beseffen is dat er een scheiding is tussen kerk en staat, en een paspoort is op z'n minst een staatsaangelegenheid.
Oud 16 augustus 2006, 15:56   #105
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Je kan toch toegeven dat het belachelijk is in een westers land zoiets te verbieden omwille van een godsdienst?
Iets wat de islam moet beseffen is dat er een scheiding is tussen kerk en staat, en een paspoort is op z'n minst een staatsaangelegenheid.
Maar zoals eerder reeds werd aangegeven heeft het geen zin om in deze op de Islam te kappen, aangezien het om een fout van een ambtenaar, ginhg, en in gans het incident geen moslim aan te pas kwam.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 16:00   #106
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De ENIGE Islamstaat met een scheiding "kerk-staat" is toch nog volgens mij Turkije. Maar ik kan mij vergissen.
Marokko, Tunesie, Syrie, Lybie, Egypte, Algerije. Irak (hoewel de VS dat aan het verhelpen zijn), Palestina (alleen is daar de kwestie Staat dan weer moeilijk) Jordanie, Indonesie (het land met het grootst aantal moslims) Pakistan. Enfin, ik schud maar wat uit mijn mouw hoor.
Oud 16 augustus 2006, 16:01   #107
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Tuurlijk, de Franse cultuur is zo verschillend van de Britse!
Men heeft dus inderdaad gelijk als men stelt dat Frankrijk verloren is aan de islam
of het Brits aardrijkskunde-onderwijs is dringend aan een heropwaardering toe.
Oud 16 augustus 2006, 16:09   #108
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De ENIGE Islamstaat met een scheiding "kerk-staat" is toch nog volgens mij Turkije. Maar ik kan mij vergissen.
Die scheiding is er zelfs in Turkije niet.

Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606 7.

Islam en politiek / Paul AARTS, Saskia GIELING, Erik Jan ZÜRCHER

TURKIJE

P. 362
...
Bij de kemalistische secularisering ging het niet om een scheiding van ‘kerk en staat’ in de Europese zin. Dat kon ook niet omdat de soennitische islam nu eenmaal geen onafhankelijke organisatie, geen ‘kerk’ kent. Het ging veel meer om het vestigen van het primaat van de staat over de godsdienst. De godsdienstige instellingen bleven aan de staat verbonden via de Directoraten van Godsdienstzaken en van Vrome Stichtingen, die zich overigens uitsluitend beperkten tot de zorg voor de soennitische gemeenschap. ...
---

De Turkse gemeenschappen in Europa worden ook vandaag nog gecontroleerd door de Turkse officiële instellingen, onder meer via de moskeeën.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 16 augustus 2006 om 16:10.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 16:12   #109
Stein
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Komt daar argumentatie bij of moet ik het gewoon stellen met "je trekt de verkeerde conclusie" ?

Dus: een Brits echtpaar krijgt geen paspoort voor het dochtertje met die foto, die de moslims zou kunnen shockeren. Dat omdat ze naar Zuid-Frankrijk willen reizen, voorwaar nog een moslimland.

Leg me eens uit welke conclusie ik daar WEL uit moet trekken ? Mèt argumenten, aub.
Alweer te veel eisen. Feit is dat je hier met blote schouders op je pas mag, en dat een hoofddoek niet nodig is. Die ambtenaar is dus een idioot.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 16:29   #110
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Marokko, Tunesie, Syrie, Lybie, Egypte, Algerije. Irak (hoewel de VS dat aan het verhelpen zijn), Palestina (alleen is daar de kwestie Staat dan weer moeilijk) Jordanie, Indonesie (het land met het grootst aantal moslims) Pakistan. Enfin, ik schud maar wat uit mijn mouw hoor.
Hoort het wel zo maar iets uit zijn mouw te schudden en dat dan als bekende waarheid te verkopen. Bij gebrek aan tijd heb ik slechts van twee landen de grondwet opgezocht:

Marokko

Article 6: Islam shall be the state religion.

Article 39: No member of Parliament shall be prosecuted, arrested, put into custody or brought to trial as a result of expressing opinions or casting a vote while exercising office functions, except when the opinions expressed may be injurious to the monarchical system and the religion of Islam or derogatory to the respect owed the king.

Article 106: Neither the State system of monarchy nor the prescriptions related to the religion of Islam may be subject to a constitutional revision.

Tunesië

Preamble
In the name of God, the Compassionate and Merciful, We, the representatives of the Tunisian people, meeting as members of the National Constituent Assembly, Proclaim the will of this people, set free from foreign domination thanks to its powerful cohesion and to its struggle against tyranny, exploitation, and regression;
- to consolidate national unity and to remain faithful to human values which constitute the common heritage of peoples attached to human dignity, justice, and liberty, and working for peace, progress, and free cooperation between nations;
- to remain faithful to the teachings of Islam, to the unity of the Greater Maghreb, to its membership of the Arab family, to cooperation with the African peoples in building a better future, and with all peoples who are struggling for justice and liberty;

Article 1 [State]?Tunisia is a free State, independent and sovereign; its religion is the Islam, its language is Arabic, and its form is the Republic.

Article 38 [Head of State]?The President of the Republic is the Head of the State. His religion is Islam.

Article 40 [Eligibility]??(1) Any Tunisian who does not carry another nationality, who is of Moslem religion, and whose father, mother, and paternal and maternal grandfather have been of Tunisian nationality without interruption, may present himself as a candidate for the Presidency of the Republic.?
Ik laat het graag aan anderen over van de basiswetten op te zoeken van alle andere landen waar een mohammedaanse meerderheid de macht in handen heeft. Het is zeker dat overal de mohammedaanse leer als dusdanig in de wetten staat ingeschreven. Zoals de aanhangers zelf stellen: "islam is niet alleen een godsdienst, het is een 'way of life' ..." Met andere woorden: het is een totalitaire ideologie die elk aspect van het menselijke leven verstikt.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 16:40   #111
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Hoort het wel zo maar iets uit zijn mouw te schudden en dat dan als bekende waarheid te verkopen. Bij gebrek aan tijd heb ik slechts van twee landen de grondwet opgezocht:

Marokko

Article 6: Islam shall be the state religion.

Article 39: No member of Parliament shall be prosecuted, arrested, put into custody or brought to trial as a result of expressing opinions or casting a vote while exercising office functions, except when the opinions expressed may be injurious to the monarchical system and the religion of Islam or derogatory to the respect owed the king.

Article 106: Neither the State system of monarchy nor the prescriptions related to the religion of Islam may be subject to a constitutional revision.

Tunesië

Preamble
In the name of God, the Compassionate and Merciful, We, the representatives of the Tunisian people, meeting as members of the National Constituent Assembly, Proclaim the will of this people, set free from foreign domination thanks to its powerful cohesion and to its struggle against tyranny, exploitation, and regression;
- to consolidate national unity and to remain faithful to human values which constitute the common heritage of peoples attached to human dignity, justice, and liberty, and working for peace, progress, and free cooperation between nations;
- to remain faithful to the teachings of Islam, to the unity of the Greater Maghreb, to its membership of the Arab family, to cooperation with the African peoples in building a better future, and with all peoples who are struggling for justice and liberty;

Article 1 [State]?Tunisia is a free State, independent and sovereign; its religion is the Islam, its language is Arabic, and its form is the Republic.

Article 38 [Head of State]?The President of the Republic is the Head of the State. His religion is Islam.

Article 40 [Eligibility]??(1) Any Tunisian who does not carry another nationality, who is of Moslem religion, and whose father, mother, and paternal and maternal grandfather have been of Tunisian nationality without interruption, may present himself as a candidate for the Presidency of the Republic.?
Ik laat het graag aan anderen over van de basiswetten op te zoeken van alle andere landen waar een mohammedaanse meerderheid de macht in handen heeft. Het is zeker dat overal de mohammedaanse leer als dusdanig in de wetten staat ingeschreven. Zoals de aanhangers zelf stellen: "islam is niet alleen een godsdienst, het is een 'way of life' ..." Met andere woorden: het is een totalitaire ideologie die elk aspect van het menselijke leven verstikt.
vandaar dat er met name in Marokko aanzienlijke joodse en christelijke gemeenschappen zijn.
Oud 16 augustus 2006, 20:54   #112
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Haha, bende schrikschijters.
Zo'n dingen zijn tof, enkel en alleen omdat jullie daardoor geraakt zijn.
de forumzot komt ook eens blaffen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be