![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Minister-President
|
Och, en hier wel zeker? Een deel van ons belastinggeld (opgehaald door de staat) gaat naar de Kerk, hé.
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) In belgië zitten zoveel verschillende internationale instellingen, dat je de kans loop om heel de wereld tegen te krijgen als je die aanvalt. 2) België heeft zo'n goed speurders dat ze er gewoon de kans nog niet toe hebben gekregen. |
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
|
Citaat:
Hier in Mechelen, strompel je elke nacht over de verse lijken die op straat lopen. Je kan geen voet verzetten of ze hebben weer iemand dood achter gelaten. En dan die manie om kelen over te snijden. Echt. De vrouwen zijn gestopt om witte kleren te dragen want al dat bloed, dat spat toch zo.
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Basy lys,
Je hebt een vraag gestelt die echt niet op 1.2.3 te beantwoorden is. En op je lijstje staan enkel de oorlogen die dagelijks mensenlevens eisen. De oorlog tussen Spanje en de ETA of de oorlog tussen GB en het IRA woeden reeds jaren lang en zijn nog steeds bezig, wel in mindere maten dan vroeger, maar ze zijn er nog. En ik geloof niet de daar ook maar 1 Moslim tussen zit. De oorlogen in de DRC zijn oorlogen tussen Christelijke machtwellustelingen. Ook daar zitten geen Moslims tussen. Maar zoals gewoonlijk hebben sommige je item van in het begin naar het steeds weerkerende onderwerp gebracht. Maar ergens kan je alle oorlogen over heel de wereld terug brengen naar 3 landen. De USA, de nu verdwenen USSR en China. De meeste van die oorlogen zijn eigenlijk gewoon een overblijfsel van de koude oorlog tussen deze drie landen. Zoals met Saddam, de USA heeft hem eerst aan de macht geholpen in hun strijd tegen Iran. Zij dachten dat als ze hem voldoende wapens en mogelijkheden gaven hij Iran wel zou klein krijgen en hij hen daarna slaafs zou volgen. Een klein foutje van hen dus. In Afghanistan hebben zij eerst de moslimstrijders bewapen om de strijd tegen de USSR te voeren en zo hun aardsvijand een zware klap toe te brengen zoals deze bij hen had gedaan in Vetnam. Weer een klein foutje dus En in grote lijnen kan je dit wel overbrengen op de meeste conflicten die er nu zijn. Dat de moslims nu zo zwaar bewapen zijn en zo fanatiek tegen de westerse wereld in gaan is daar ook een gevolg van. Zij denken dat ze alleen de USSR hebben doen vallen en zijn nu aan het proberen om er een moslim staat van te maken. En ze willen dus het zelfde proberen met de Westerse wereld, waar ze aardig in aan het slagen zijn. En je moet toegeven dat ze een heel goede leermeester hebben gehad. Die heeft de zelfde tactiek gebruikt. dring met enkele binnen als vriend ga er daarna met steeds meer mensen heen Doe als of jou levenswijze beter is verder de bevolking en heers er dan over. dring jou wil en wetten op wie durft tegen werken ruim je op al moet je heldere volkeren uitmoorden. Zie je al wie zijn voorbeeld zij nu aan het volgen zijn. Ja, ze doen het ook wel een paar honderd jaar later, maar hun Goddienst is dan ook een paar honderd jaar jonger. Dus zie je, al die conflicten zijn terug te herleiden tot hetzelfde. Wij(de westerse wereld) die hen hebben geleerd hoe ze moeten doden, maar we zijn vergeten hen te leren dat ze enkel ONZE vijanden mogen doden en ONZE moeten met rust laten. |
|
|
|
|
|
#247 | |
|
|
Citaat:
Eigenlijk vind ik dat alleen de handels-bruikbaarheid van een taal moet tellen. PRIVÉ gebruik ik Nederlands en "dialecten" verbied ik binnenshuis (dus wel "erbij" maar NIET "in plaats van").
|
|
|
|
#248 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
|
Citaat:
Het idee alleen al dat de meeste oorlogen teug te brengen zijn tot de Koude Oorlog is belachelijk. Men kan zo een hele reeks voorbeelden van oorlogen opvoeren die daar niets, maar dan ook niets, mee te maken hebben. Het idee dat de VS Saddam aan de macht zouden geholpen hebben is belachelijk. En dat het Westen de Moslims zou geleerd hebben hoe te doden toont aan dat u geen flauw benul heeft waarover u praat. |
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Desalniettemin: ik kom nogal eens langs in bedrijven voor sollicitatiegesprekken. Ondanks mijn afkeer van die verengelsing krijg ik wel de vraag voorgeschoteld of ik Engels ken. Ik zeg dus maar braafjes ja, want als ik ga vertellen dat ik tegen die verengelsing ben krijg ik die job niet. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die mij een job zou weigeren iomdat ik geen arabisch spreek. Eigenlijk ben ik zelfs nog nooit een moslim tegengekomen op sollicitatiegesprekken. Waar zit dat islam-imperialisme nu juist?
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hé, ik heb nergens geschreven dat we ze hebben leren doden, ik heb geschreven dat we ze onze vijanden hebben leren doden. Groot verschil, want het moorden deden ze al eeuwen onder elkaar. En ja, de VS heeft Saddam zeker gebruikt en bewapend tegen Iran. Waarom denk je dat zij met zoveel zekerheid durfde roepen dat er in Iraq massavernietigingswapens waren, ze hadden ze daarvoor zelf gegeven. Laatst gewijzigd door Jantje : 18 augustus 2006 om 15:21. |
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Gouverneur
|
vind ik toch een beetje een vreemde gedachtengang (geldt lang niet alleen voor jou en ook niet alleen voor irak): je zegt eigenlijk dat het land met de beste militaire macht ter wereld, de best geïnformeerde inlichtingendiensten enz. voortdurend 'fouten' maakt in hun buitenlands beleid. het lijkt me toch veel logischer met zo'n onvoorstelbare uitrusting, mankracht, financiering e.d. dat wat ze doen in het buitenland de fijntjes uitgekiende bedoeling is
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
|
|
|
|
#255 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
||
|
|
|
|
|
#256 |
|
|
"Stefanie, u bent dom en niet in staat iets te verstaan!"
Laatst gewijzigd door largo_w : 19 augustus 2006 om 09:15. |
|
|
|
|
|
#257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien hadden ze Leterme beter verstaan indien hij zei: "als je het kannetje niet vindt, dan moet je het leerke pakken".
Laatst gewijzigd door circe : 19 augustus 2006 om 09:18. |
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2. Aan "de beste militaire macht" heb je helemaal niks als de Arabische cultuur en de Islam je niet interesseren. 3. Wie zegt dat Bush zijn bedoelingen goed waren? Wie mag er nu Irak heropbouwen? Cheny zijn bedrijf. Volgens mij is Bush onbetrouwbaar. Heb hem nooit vertrouwd. Dat zegt echter niets over "Amerikaans imperialisme". 4. Volgens mij is Bush een schurk. Maar betekent dat dat zijn kiezers ook schurken zijn? 5. 't Is niet omdat ge de beste militaire macht hebt dat ge ook een lange termijn visie hebt en op lange termijn kunt denken. Of dat ge 'n beeld hebt in uw hoofd van hoe Irak moet heropgebouwd worden na het embargo. |
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
|
Citaat:
ik vermoed dat Hr B minstens islam/koran wel terdege kent (en jij NIET). Militair overwicht is HELAAS het enig bruikbare daartegen. ad 3-5: ZEER goed mogelijk dat je daar gelijk in hebt en dat zou in mijn opinie betekenen dat 2 allebei mensonvriendelijke systemen elkaar naar het leven staan en allebei met gore propaganda proberen "de wereld" te doen partij kiezen.
|
|