![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigelijk is het een typevoorbeeld van een "rechtse liberaal". Die mensen komen dan in een nationalistische partij en dan moet het botsen. Tenz?*j de partijtop efkens haar nationalistische rhetoriek onder tafel steekt en neoliberale praat als normaal beschouwt, kan verdragen dat taal en cultuur belachelijk gemaakt worden en dat een nationale bijeenkomst ter nagedachtenis van WOI gesneuvelden als "groot lawaai" wordt afgedaan.
ongelooflijk. Die man verdient geen respect maar een trap onder zen kont. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 augustus 2006 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar ziet de VB-top er meer voordeel dan nadeel in dat ze ook ..ahum... BV's in haar rangen heeft.
Wie zijn gat verbrandt moet maar op de blaren zitten. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 augustus 2006 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het feit dat voor de n-va top VLD en cdenv inwisselbaar zegt voor mij ook al veel... Ze zijn beiden nl even ongeloofwaardig op vlaams gebied. Hoe geloofwaardig ben je als je op het moment dat je schrijft over de puinhopen van paars je onderhandelt met de VLD om deel uit te maken van die puinhoop. En Dewever die eerst zegt dat hij nooit met de VLD sprak en de dag erna wist hij het terug. En daar moet je dan vertrouwen in hebben. Wat ik ook onbegrijpelijk vind is dat men in Vilvoorde een kartel aangaat met FDF vriend Dehaene die bvb zorgt voor tolken voor vreemdelingen en niets doet tegen de verfransing. Ik denk dat men nogal gaat verschieten daar in vilvoorde als men de verkeizingsuitslag ziet. Ik denk dat FDF er van vorige keer 15% de nu minstens 25% zullen scoren. Al hangt het uiteraard ook af van waar de vreemdelingen voor stemmen. En wat Verstrepen betreft. Allesbehalve een traditionele vlaams-nationalist uiteraard. En veel inhoud vind ik ook niet op z'n website. Maar hij spreekt wel de jeugd aan en maakt het VB acceptabel. En als je naar z'n electorale score ziet dan heeft hijz eker een bepaalde aanhang. En qua vrije meningstuiting is hij dan wel weer consequent. Hij kon evengoed de PC uithangen en carriere maken bij VTM. Want talent heeft hij vooral als presentator. Maar in vlaanderen heb je bij de VRT best sympathie voor de PVDA zoals Ben crabbé( je kan nooit links genoeg zijn of marthine tanghe en anderen... En wees maar zeker dat Verstrepen zich niet veel vrienden gemaakt heeft in het linkse mediawereldje. Er is voor hem geen weg terug. maar eerlijk gezegd vind ik Valkeniers en Morel veel grotere aanwinsten dan Verstrepen. Vrouwen met charisma die nog eens vlot kunnen praten zoals Morel zijn zeldzaam. Mocht dedecker ooit overstappen naar het VB... daar zou ik het zeer moeilijk mee hebben. Aangezien die kerel al jaar en dag vlaamse en rechtse stemmen voor een links en belgisch beleid kaapt. Hij heeft kansen genoeg gehad om bvb naar het LA met beysen mee te gaan of met coveliers. Laatst gewijzigd door ilfalco : 23 augustus 2006 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 23 augustus 2006 om 00:17. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou wel graag eens wat info ontvangen over die Wetterse Belangers waarmee jullie naar de kiezer trekken, kwestie van de situatie beter te kunnen bekijken, want ik heb al veel beschuldigingen gehoord, maar ik wil zelf over uw motieven kunnen bekijken.
![]() |
![]() |
#226 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus jij hebt nog nooit iets over het 'Charter voor Vlaams-nationale eenheid' en de bedoeling ervan gehoord? Weet jij wel zeker dat je N-VA-er bent een geen tsjeef?
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En een christen-democraat zal ik nooit kunnen zijn omwille van het simpele feit dat ik zo vrijzinnig ben als maar kan zijn! ![]() Alleen vergaten die linkiewinkies die mij hebben opgeleid één ding: hun teksten over zelfonderzoek heb ik iets te fel doorgedreven en in hun nadeel aangewend ![]()
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Over de brugfiguren: moeten er zeker zijn, maar ik verkies liever de aparte strategie van de 2 partijen apart toe te passen. Bestaat er slechts nog 1 partij, dan krijg je dissidenten die zelfs Vlaanderen de rug toekeren en dat vind ik pas veel erger. Jullie denken electoraal voor de partij, ik denk liever aan het totaal Vlaamsgezinden. Liever 65 % in twee partijen dan 55 % in één partij, als jullie begrijpen waar ik naartoe wil. ![]()
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Robert is de man die in de praktijk brengt wat jij van je driewielertje blaast. Wie er je postings op naleest kan dat alleen maar bevestigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Europees Commissaris
|
![]() De tijd van massapartijen is voorbij, zelfs bij de sossen hebben personen dat door. Een partij dat iets tot zijn monopolie heeft, is nooit gezond, net zoals in het bedrijfsleven. Mensen hebben veel invalshoeken, ze moeten zich dan ook tot die verschillende segmenten kunnen richten. Daartussen staan brugfiguren die alles en iedereen moeten verbinden wanneer het ultieme doel nadert.
![]() |
#232 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#233 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry dat ik niet de klassieke retoriek kom vertellen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De klassieke retoriek zal me aan mijn reet roesten. Maar ik merk wel dat ook vandaag in de kamer, de CD&V nogmaal niet het ontslag eist van Onckelinckx in een dossier dat toch wel rotsvast is geworden. Vriendjes zijn lijkt de boodschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij kunnen ze dat pas doen in de volgende parlementaire vergadering. Nu was het de kamercommisiie.
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pers maakt dat onderscheid dan niet. Kan je me de volgende parlementaire vergadering qua datum laten geworden. Ik wil het niet missen als de CD&V effectief het ontslag eist van Onckelinckx. Echt niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk is aan liberalen, eerlijk gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is de top van de liberalen...
![]() |
#240 |
|