Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 23:41   #221
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Eigelijk is het een typevoorbeeld van een "rechtse liberaal". Die mensen komen dan in een nationalistische partij en dan moet het botsen. Tenz?*j de partijtop efkens haar nationalistische rhetoriek onder tafel steekt en neoliberale praat als normaal beschouwt, kan verdragen dat taal en cultuur belachelijk gemaakt worden en dat een nationale bijeenkomst ter nagedachtenis van WOI gesneuvelden als "groot lawaai" wordt afgedaan.
ongelooflijk. Die man verdient geen respect maar een trap onder zen kont.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 22 augustus 2006 om 23:42.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 23:42   #222
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkbaar ziet de VB-top er meer voordeel dan nadeel in dat ze ook ..ahum... BV's in haar rangen heeft.

Wie zijn gat verbrandt moet maar op de blaren zitten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 augustus 2006 om 23:43.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 00:10   #223
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer gaat de N-VA top eindelijk eens beseffen dat het kartel CD&V-N-VA schadelijk is én voor Vlaanderen én voor de partij.
Dat kartel was vooral goed voor Bourgois en voor de cdenv.

Het feit dat voor de n-va top VLD en cdenv inwisselbaar zegt voor mij ook al veel... Ze zijn beiden nl even ongeloofwaardig op vlaams gebied. Hoe geloofwaardig ben je als je op het moment dat je schrijft over de puinhopen van paars je onderhandelt met de VLD om deel uit te maken van die puinhoop.
En Dewever die eerst zegt dat hij nooit met de VLD sprak en de dag erna wist hij het terug. En daar moet je dan vertrouwen in hebben.

Wat ik ook onbegrijpelijk vind is dat men in Vilvoorde een kartel aangaat met FDF vriend Dehaene die bvb zorgt voor tolken voor vreemdelingen en niets doet tegen de verfransing. Ik denk dat men nogal gaat verschieten daar in vilvoorde als men de verkeizingsuitslag ziet. Ik denk dat FDF er van vorige keer 15% de nu minstens 25% zullen scoren. Al hangt het uiteraard ook af van waar de vreemdelingen voor stemmen.

En wat Verstrepen betreft. Allesbehalve een traditionele vlaams-nationalist uiteraard. En veel inhoud vind ik ook niet op z'n website.

Maar hij spreekt wel de jeugd aan en maakt het VB acceptabel. En als je naar z'n electorale score ziet dan heeft hijz eker een bepaalde aanhang. En qua vrije meningstuiting is hij dan wel weer consequent. Hij kon evengoed de PC uithangen en carriere maken bij VTM. Want talent heeft hij vooral als presentator. Maar in vlaanderen heb je bij de VRT best sympathie voor de PVDA zoals Ben crabbé( je kan nooit links genoeg zijn of marthine tanghe en anderen...

En wees maar zeker dat Verstrepen zich niet veel vrienden gemaakt heeft in het linkse mediawereldje. Er is voor hem geen weg terug.
maar eerlijk gezegd vind ik Valkeniers en Morel veel grotere aanwinsten dan Verstrepen. Vrouwen met charisma die nog eens vlot kunnen praten zoals Morel zijn zeldzaam.

Mocht dedecker ooit overstappen naar het VB... daar zou ik het zeer moeilijk mee hebben. Aangezien die kerel al jaar en dag vlaamse en rechtse stemmen voor een links en belgisch beleid kaapt.
Hij heeft kansen genoeg gehad om bvb naar het LA met beysen mee te gaan of met coveliers.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 23 augustus 2006 om 00:15.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 00:15   #224
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
En wat Verstrepen betreft. Allesbehalve een traditionele vlaams-nationalist uiteraard. En veel inhoud vind ik ook niet op z'n website.
Alles behalve Vlaams-nationalistisch zelfs...
Citaat:
Maar hij spreekt wel de jeugd aan en maakt het VB acceptabel.
Acceptabel worden, erkend worden is plooien voor het systeem dat je wilt bestrijden. Voor je het weet ben je het systeem geworden dat je wou vernietigen.En zijn zachte boodschap spreekt volgens mij niet veel extra mensen aan. De NSV! is Vlaams-radikaal en solidaristisch en onze rangen groeien elk jaar aan.
Citaat:
En als je naar z'n electorale score ziet dan heeft hijz eker een bepaalde aanhang.
We zullen eens zien wat er van overblijft. Hij had voor de verkiezingen heel de heise over Zwart/Wit wel mee
Citaat:
En wees maar zeker dat Verstrepen zich niet veel vrienden gemaakt heeft in het linkse mediawereldje. Er is voor hem geen weg terug.
Uitgespuwd door links, uitgekotst door de nationalisten. Hoe noemen we zo iemand? Juist, een liberaal.
Citaat:
maar eerlijk gezegd vind ik Valkeniers en Morel veel grotere aanwinsten dan Verstrepen.
En terecht ook. Valkeniers is altijd consequent geweest in zijn Vlaams-nationalisme en is altijd actief geweest in de Vlaamse Beweging. Ik vind het wel spijtig dat hij naar de partijpolitiek is gegaan. Maar ja, liever 1 Valkeniers dan 100 Verstrepens in de partij.
Citaat:
Mocht dedecker ooit overstappen naar het VB... daar zou ik het zeer moeilijk mee hebben. Aangezien die kerel al jaar en dag vlaamse en rechtse stemmen voor een links en belgisch beleid kaapt.
Hij heeft kansen genoeg gehad om bvb naar het LA met beysen mee te gaan of met coveliers.
Dedecker is één van de grootste machtspolitici in Vlaanderen. Hij past perfect in de VLD.

Laatst gewijzigd door Metternich : 23 augustus 2006 om 00:17.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 01:36   #225
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Waarom je daar nu de zoveelste voorspelling van exit N-VA aan koppelt is me niet onmiddellijk duidelijk. Wel het schampen op...
Niet aantrekken robert t. Liefst van al zou hij jou in het VB-kamp zien zodat hij kan zeggen: zie je wel tis ne vuile fascist die robert t!

Ik zou wel graag eens wat info ontvangen over die Wetterse Belangers waarmee jullie naar de kiezer trekken, kwestie van de situatie beter te kunnen bekijken, want ik heb al veel beschuldigingen gehoord, maar ik wil zelf over uw motieven kunnen bekijken.
Oud 23 augustus 2006, 01:50   #226
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Niet aantrekken robert t. Liefst van al zou hij jou in het VB-kamp zien zodat hij kan zeggen: zie je wel tis ne vuile fascist die robert t!
Ik denk niet dat je Robert achter die stelling krijgt.

Citaat:

Ik zou wel graag eens wat info ontvangen over die Wetterse Belangers waarmee jullie naar de kiezer trekken, kwestie van de situatie beter te kunnen bekijken, want ik heb al veel beschuldigingen gehoord, maar ik wil zelf over uw motieven kunnen bekijken.
Die beschuldigingen komen toch niet toevallig uit N-VA-hoek, zeker?

Dus jij hebt nog nooit iets over het 'Charter voor Vlaams-nationale eenheid' en de bedoeling ervan gehoord?

Weet jij wel zeker dat je N-VA-er bent een geen tsjeef?
Oud 23 augustus 2006, 01:53   #227
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk niet dat je Robert achter die stelling krijgt.

Die beschuldigingen komen toch niet toevallig uit N-VA-hoek, zeker?

Dus jij hebt nog nooit iets over het 'Charter voor Vlaams-nationale eenheid' en de bedoeling ervan gehoord?

Weet jij wel zeker dat je N-VA-er bent een geen tsjeef?
Ik heb er eens iets over gehoord in Polspoel & Desmet, maar voor de rest... de studies die ik doe, vergen veel werk.

En een christen-democraat zal ik nooit kunnen zijn omwille van het simpele feit dat ik zo vrijzinnig ben als maar kan zijn!
Alleen vergaten die linkiewinkies die mij hebben opgeleid één ding: hun teksten over zelfonderzoek heb ik iets te fel doorgedreven en in hun nadeel aangewend
Oud 23 augustus 2006, 02:02   #228
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Ik zou liefst hebben dat je Robert t als collega ziet. een ex-N-VA'er die niet VB'er wordt maar die de brug tussen de twee wil slagen. Ik ga binnenkort met zijn manifest langs de VB leden hier in de buurt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 02:10   #229
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zou liefst hebben dat je Robert t als collega ziet. een ex-N-VA'er die niet VB'er wordt maar die de brug tussen de twee wil slagen. Ik ga binnenkort met zijn manifest langs de VB leden hier in de buurt.
Ik bezie hem ook als collega zene zelfs personen als ilfalco: ik kan er nog zo mee overhoop liggen, maar als puntje bij paaltje komt zullen enkelen hier nog raar staan opkijken

Over de brugfiguren: moeten er zeker zijn, maar ik verkies liever de aparte strategie van de 2 partijen apart toe te passen. Bestaat er slechts nog 1 partij, dan krijg je dissidenten die zelfs Vlaanderen de rug toekeren en dat vind ik pas veel erger. Jullie denken electoraal voor de partij, ik denk liever aan het totaal Vlaamsgezinden. Liever 65 % in twee partijen dan 55 % in één partij, als jullie begrijpen waar ik naartoe wil.
Oud 23 augustus 2006, 07:35   #230
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie denken electoraal voor de partij, ik denk liever aan het totaal Vlaamsgezinden.
Wat een onzin.
Robert is de man die in de praktijk brengt wat jij van je driewielertje blaast.
Wie er je postings op naleest kan dat alleen maar bevestigen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 12:31   #231
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat een onzin.
Robert is de man die in de praktijk brengt wat jij van je driewielertje blaast.
Wie er je postings op naleest kan dat alleen maar bevestigen.
De tijd van massapartijen is voorbij, zelfs bij de sossen hebben personen dat door. Een partij dat iets tot zijn monopolie heeft, is nooit gezond, net zoals in het bedrijfsleven. Mensen hebben veel invalshoeken, ze moeten zich dan ook tot die verschillende segmenten kunnen richten. Daartussen staan brugfiguren die alles en iedereen moeten verbinden wanneer het ultieme doel nadert.
Oud 23 augustus 2006, 14:49   #232
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De tijd van massapartijen is voorbij, zelfs bij de sossen hebben personen dat door. Een partij dat iets tot zijn monopolie heeft, is nooit gezond, net zoals in het bedrijfsleven. Mensen hebben veel invalshoeken, ze moeten zich dan ook tot die verschillende segmenten kunnen richten. Daartussen staan brugfiguren die alles en iedereen moeten verbinden wanneer het ultieme doel nadert.
Is DIT je verklaring hiervoor?
Citaat:
Jullie denken electoraal voor de partij, ik denk liever aan het totaal Vlaamsgezinden.
Komaan, ga iemand anders voor het lapje houden, hé.
Oud 24 augustus 2006, 00:43   #233
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Sorry dat ik niet de klassieke retoriek kom vertellen...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 00:53   #234
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik niet de klassieke retoriek kom vertellen...
De klassieke retoriek zal me aan mijn reet roesten. Maar ik merk wel dat ook vandaag in de kamer, de CD&V nogmaal niet het ontslag eist van Onckelinckx in een dossier dat toch wel rotsvast is geworden. Vriendjes zijn lijkt de boodschap.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 augustus 2006, 00:59   #235
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De klassieke retoriek zal me aan mijn reet roesten. Maar ik merk wel dat ook vandaag in de kamer, de CD&V nogmaal niet het ontslag eist van Onckelinckx in een dossier dat toch wel rotsvast is geworden. Vriendjes zijn lijkt de boodschap.
Volgens mij kunnen ze dat pas doen in de volgende parlementaire vergadering. Nu was het de kamercommisiie.
Oud 24 augustus 2006, 01:24   #236
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij kunnen ze dat pas doen in de volgende parlementaire vergadering. Nu was het de kamercommisiie.
De pers maakt dat onderscheid dan niet. Kan je me de volgende parlementaire vergadering qua datum laten geworden. Ik wil het niet missen als de CD&V effectief het ontslag eist van Onckelinckx. Echt niet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 augustus 2006, 10:17   #237
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Uitgespuwd door links, uitgekotst door de nationalisten. Hoe noemen we zo iemand? Juist, een liberaal.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 11:58   #238
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk is aan liberalen, eerlijk gezegd.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 12:18   #239
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik zie niet in wat er zo verschrikkelijk is aan liberalen, eerlijk gezegd.
Het is de top van de liberalen...
Oud 24 augustus 2006, 12:22   #240
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn net de niet-liberalen.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be