![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat zelfs de politieke leiders van Hamas dat Israël niet wilde erkennen, Israël inmiddels erkend hebben. Israël heeft op bepaalde momenten inderdaad voor zijn voortbestaan moeten vechten maar dat praat daarom niet de manier waarop de Israëlische regering haar zogenaamde 'recht op verdediging' in Palestina in Libanon uitvoert goed. De Verenigde Staten hebben het ook steeds over hun 'recht op zelfverdediging' terwijl zij de voornaamste agressors zijn. De manier waarop Israël handelt kan dus gewoonweg niet ! Misschien kan je daar ook een woordje over vertellen. Het gaat immers alleen maar over Israël en het bestaansrecht van Israël. Hoe staat het met het bestaansrecht van Palestina ? Wat vind je van die verwoestende bombardementen op Libanon ? Antisemitisme ontstaat volgens mij ook door de manier waarop de Israëlische regering haar zogenaamde 'recht op zelfverdediging' uitoefent en Zionisme gaat volgens mij iets verder dan alleen maar het streven naar een eigen staat. Zoals ik reeds zei, zijn heel wat Joden daarom anti-zionistisch. We komen daar later ongetwijfeld op terug. Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 28 augustus 2006 om 03:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5102 |
Banneling
|
![]() In de voorgaande discussies werd ook Martin Luther King even genoemd.
Ter herinnering: Op 4 april 1967 — exact een jaar voor zijn dood - sprak King duidelijk tegen de rol van de Verenigde Staten in de oorlog, en stelde dat de Verenigde Staten in Vietnam was om het "als Amerikaanse kolonie te bezetten" en dat de Verenigde Staten morele veranderingen behoefden. Die morele veranderingen zijn er echter niet gekomen. De Amerikaanse bezetting van Irak die ten koste ging van enkele honderdduizenden Irakezen terwijl er inmiddels een soort burgeroorlog is uitgebroken, is daar het beste bewijs van. Martin Luther King zou zeker kritiek hebben uitgeoefend op de vernietigende Israëlische bombardementen op Irak die dank zij de rol van de Verenigde Staten die tegen een staakt-het-vuren waren en Israël onvoorwaardelijk steunden, mogelijk was. Hij zou het zeker opgenomen hebben voor de Palestijnse en Libanese bevolking die het grootste slachtoffer zijn geworden van de Amerikaans-Israëlische politiek in het Midden-Oosten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Door opgedreven offensief militair vertoon in de Palestijnse gebieden zijn er onlangs 190 Palestijnen gedood voor 1 Israëlische soldaat. Hamasmilitanten worden veilig gedood met onbemande Israëlische vliegtuigjes. Deze politiek was en is menselijk gezien niet verder verdedigbaar. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 augustus 2006 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ging het in deze over de muur. Welnu, heeft de muur de zelfmoordaanslagen verminderd? Het antwoord is: JA! Stel,; ze breken de muur weer af andere politieke druk en de aanslagen vermeerderen weer, wie van de tegenstanders van de muur, zal dan verantwoordelijkheid nemen? Niemand natuurlijk. Men zal de politiek van Israël blijven aanvallen en begrip tonen voor de zelfmoordaanslagen om andere redens, tot Israël weg is. Ewel dat vind ik ook niet te doen. Het probleem moet bij de wordel aangepakt worden en zowel de Israëli's als de arabieren moeten samen het probleem van de zelfmoordaanslagen aanpakken. Maar zolang de arabieren de zelfmoordenaars de hemel in prijzen met groot vertoon op TV en zo.... Tja?! Dan kan toch niet hé?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intussen zit ik mij af te vragen waar die 22 arabische staten te vinden zijn die volgens Van Gelre het bestaansrecht van Israël niet erkend hebben. Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 28 augustus 2006 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lijstje volgt zsm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu worden de bommenwerpers de hemel in geprezen zonder dat zelfs hun kleine teen geraakt wordt. Wat een heldenmoed. Je weet het, ik ben tegen zinloos geweld, en hou niet van zelfmoordenaars en ook niet van bommenwerpers.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 augustus 2006 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5110 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5111 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij valt het op dat je het bewijsmateriaal dat de Hesbollah weldelijk raketten afvuurde op Israël volledig negeert. Alsof het zich verschuilen tussen kinderen geen verantwoordlijkheid met zich meebrengt in een oorlogssituatie. Het zinloze sterven van deze kinderen is niet alleen de schuld van de Israëli's. De Hesbollah wist ook wel wat er ging gebeuren. Of vind je misschien dat Israël zich moet laten beschieten omdat de raketinstalaties tussen kinderen staat opgesteld? Dat die raketten lukraak naar Israël worden afgevuurd en het met dat soort van wapens onmogelijk is om eventuele Israëlische kinderen te ontzien, blijkt je totaal te ontgaan. Paulus zegt hierbij dus dat de kinderen werden gedood omdat Hezbollah zich onder deze kinderen had verscholen. Op een andere plaats zegt hij dat er bij een oorlog 'altijd onschuldige burgers gedood worden' terwijl Israël na de ontvoering van de twee Israëlische soldaten half Libanon platgooide, een paar duizend Libanese burgers doodde en 1.000.000 vluchtelingen maakte. Het zijn zaken die hij voortdurend blijft herhalen. Op die basis kan men echter niet discussiëren. Het verbaast mij dat ik hem nog niet aan de toog van uw anti-Hezbollah-thread heb zien opduiken. Is hij soms ziek geworden ? http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4560 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wat vindt u van het ontvoeren van verkozen ministers en parlementsleden door een regulier leger ? Dat riekt wel heel erg naar dictatuur........... onze wil is wet.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 augustus 2006 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
aanbidders van Hezbollah ? ![]() Men kan gewoon tegen oorlog zijn.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 28 augustus 2006 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(P.S.: Natuurlijk is er meer dan één oorzaak van antisemitisme. Daar hoeft weinig uitleg bij. Om misverstanden daaromtrent te vermijden heb ik uw zin lichtjes aangepast (cursief gedeelte)). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5117 | |
|
![]() Citaat:
Indien wel, heb ik u overschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5118 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 28 augustus 2006 om 19:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5119 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat wij beiden hier genoeg gediscussieerd hebben over dit thema (en zonder schelden; dat mag gezegd) om mekaar tot op zekere hoogte te kunnen inschatten. Mijn standpunt is de laatste weken ook niet veranderd maar misschien is het de nuance die telt. Die zal ik hier toevoegen: Ik kan begrip opbrengen voor het verlangen van bepaalde joden naar een eigen staat. Dat die staat er moest komen ten koste van een ander volk, bevalt me minder. Duidelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5120 |
|
![]() |
![]() |
![]() |