Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mag de Islam toegelaten worden in een Onafhankelijk Vlaanderen?
Ja 38 52,78%
Nee 34 47,22%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 08:01   #61
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
En hoe is het zo ver kunnen geraken? Waar ligt de oorzaak? T'is allemaal makkelijk om het in de schoenen van 'de islam' te schuiven he, lekker de verantwoordelijkheid doorschuiven en zelf niet moeten inzien dat de fout wel eens heel ergens anders zou kunnen liggen, misschien zelfs bij je eigen.

Gouden tip, kom eens in Limburg kijken: Genk, Maasmechelen, Heusden...
Wij kunnen toch goed met mekaar opschieten, geen problemen, geen banlieu toestanden, (bijna) geen racisme. Hoe komt het dat het hier WEL werkt en ergens anders niet?

Laat me een hint geven, wederzijdsrespect, als ge vroeger uit de mijn kwam was iedereen zwart!
Waar ligt de oorzaak? Hoe is het zo ver kunnen komen?
Uiteraard ligt de oorzaak in een ongecontroleerde immigratie, in een gebrek aan een immigratiebeleid. Schuif dus de 'witte vlucht' niet op de autochtoon, die heeft gewoon zijn koffers gepakt op het moment dat zijn wijk overspoeld werd door massa's migranten en omgetoverd werd tot vies en onveilig ghetto, tot een plek waar hij zich niet meer 'thuis' voelde omdat die migrantenmassa het niet zo begrepen had op multiculturalisme. Eigen aan moslimmigranten is het zich opsluiten in hun eigen gemeenschap, is de auto-segregatie gestoeld op religieuze gronden. (Nu nog trouwens na 5 decennia moslim-migratie : 80 % van hun kinderen huwt of wordt uitgehuwelijkt aan een 100 % geloofszuivere, maagdelijke (i.e. niet door Westerse invloeden aangetastte geest) huwelijkspartner uit het 'moederland'.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 14:42   #62
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
uw Duits trekt op niks, en uw "ironie" is misplaatst.De islam is niet om mee te lachen: het is iets zeer triestig en gevaarlijk...
Net zoals het Duits van een nazi-idioot?

Ik ben hier de Islam helemaal niet aan het verdedigen, maar zie het onmogelijk om een wet uit te vinden die deze religie officieel verbiedt. Van het beknotten van gevaarlijke fundamentalisten zou ik eerder een prioriteit maken als je er zo op hamert de demoon die Islam heet in uw ogen te bevechten.
De meerderheid van de weldenkende mensen is het erover eens dat de Islam verbieden geen synoniem is aan het gevaar van wat er leeft binnen de hedendaagse Islam inzien.

Overigens vind ik het erg merkwaardig dat mensen stoppen met tutoyeren vanaf het moment de gefrustreerde onbeschaafde barbaarse zot in hun opkomt.

Het percentage dat "nee" stemde bewijst wat voor forum P.be is. Een forum van extremisten die niet kunnen nadenken. Een forum dat eenzijdig denkt. Een forum waar de intelligentste topics zich in het K&K-gedeelte bevinden. Zeveren, zeveren en zeveren, dat is wat er hier een specialiteit is.

PS: Hoewel dat Duits zeer basis was en qua syntaxis slordig was opgebouwd, was het zeker niet foutief.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 augustus 2006 om 14:52.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 14:49   #63
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
En hoe is het zo ver kunnen geraken? Waar ligt de oorzaak? T'is allemaal makkelijk om het in de schoenen van 'de islam' te schuiven he, lekker de verantwoordelijkheid doorschuiven en zelf niet moeten inzien dat de fout wel eens heel ergens anders zou kunnen liggen, misschien zelfs bij je eigen.

Gouden tip, kom eens in Limburg kijken: Genk, Maasmechelen, Heusden...
Wij kunnen toch goed met mekaar opschieten, geen problemen, geen banlieu toestanden, (bijna) geen racisme. Hoe komt het dat het hier WEL werkt en ergens anders niet?

Laat me een hint geven, wederzijdsrespect, als ge vroeger uit de mijn kwam was iedereen zwart!
Vooreerst: Limburg Rules! En Maasmechelen Rules Limburg! Laat dat duidelijk zijn

Maar stellen dat er (bijna) geen racisme is of was is de zaken toch een beetje rooskleurig voorstellen.

Ook in Limburgse mijngemeenten hingen tot in de jaren '70 bordjes "Geen Vreemdelingen" op veel plaatsen.
Over Italianen werd destijds identiek hetzelfde verteld als nu over Turken en Marokkanen (en voor de Italianen werd het over Polen verteld).
Wat wel waar is, is dat bij de mijnwerkers en hun familie het wederzijds respect en waardering tussen al die verschillende groepen groot was. Maar Maasmechelen is/was meer dan alleen Eisden Cité.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:36   #64
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Vooreerst: Limburg Rules! En Maasmechelen Rules Limburg! Laat dat duidelijk zijn

Maar stellen dat er (bijna) geen racisme is of was is de zaken toch een beetje rooskleurig voorstellen.

Ook in Limburgse mijngemeenten hingen tot in de jaren '70 bordjes "Geen Vreemdelingen" op veel plaatsen.
Over Italianen werd destijds identiek hetzelfde verteld als nu over Turken en Marokkanen (en voor de Italianen werd het over Polen verteld).
Wat wel waar is, is dat bij de mijnwerkers en hun familie het wederzijds respect en waardering tussen al die verschillende groepen groot was. Maar Maasmechelen is/was meer dan alleen Eisden Cité.
In Mekka hangt anno 2006 nog steeds een reuzebord "Geen Vreemdelingen" ....
Oud 30 augustus 2006, 15:46   #65
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht

Idd, maar dat was toen en nu is nu. Geef toe, Voel jij je in een hatende omgeving als je wandelt (ik neem aan dat je van MM bent ) op de pauwegraaf of zo. Als ik op mn gemak door Genk slenter, er is geen enkel kwaad oog dat in mijn richting kijkt. Mensen leven tenminste MET elkaar bij ons. Ben toevallig pas nog in Willebroek geweest, shit man, das een ander sfeertje. Groepjes worden gevormd, maroc bij maroc, belg bij belg... Mensen mengen daar precies niet zoals bij ons, spijtige zaak, daarom dat ik zeg dat al die hatende rasicten eens tot bij ons moeten komen om eens te leren hoe het ook kan.

Ps'ke op je eerste zin: Na Genk dan... hehe
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 15:47   #66
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
In Mekka hangt anno 2006 nog steeds een reuzebord "Geen Vreemdelingen" ....
geen vreemdelingen he, toon het mij!
Oud 30 augustus 2006, 15:51   #67
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ligt de oorzaak? Hoe is het zo ver kunnen komen?
Uiteraard ligt de oorzaak in een ongecontroleerde immigratie, in een gebrek aan een immigratiebeleid.

uiteraard...
Oud 31 augustus 2006, 08:46   #68
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Idd, maar dat was toen en nu is nu. Geef toe, Voel jij je in een hatende omgeving als je wandelt (ik neem aan dat je van MM bent ) op de pauwegraaf of zo. Als ik op mn gemak door Genk slenter, er is geen enkel kwaad oog dat in mijn richting kijkt. Mensen leven tenminste MET elkaar bij ons. Ben toevallig pas nog in Willebroek geweest, shit man, das een ander sfeertje. Groepjes worden gevormd, maroc bij maroc, belg bij belg... Mensen mengen daar precies niet zoals bij ons, spijtige zaak, daarom dat ik zeg dat al die hatende rasicten eens tot bij ons moeten komen om eens te leren hoe het ook kan.

Ps'ke op je eerste zin: Na Genk dan... hehe
Ik woon er helaas al een tijd niet meer, maar ik kom er wel nog geregeld. En inderdaad, wat je zegt over die hatende omgeving klopt.
Maar langs de andere kant moet je de zaken ook niet rooskleuriger voorstellen dan ze zijn. Daar is niemand mee gediend.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 09:51   #69
Banneling

Standaard

Citaat:
geen vreemdelingen he, toon het mij!
The sacred Ka’ba
of Mecca
Mecca's focal point is the sacred black Ka'ba (see photo). This outdoor, near-cubic structure is draped in black and houses the holy Black Stone that Muslims believe was given by heaven to the prophet Abraham.
As they pray, hundreds of thousands of shoulder-to-shoulder pilgrims circle the Ka'Ba in moving concentric rings. Each pilgrim must complete seven circuits.
The Ka'Ba is surrounded by the Great Mosque, which in turn is encircled by the city of Mecca.
Only Muslims may visit Mecca. Non-Muslims who sneak into this holy city risk public execution.
http://www.hillmanwonders.com/mecca/mecca.htm
Oud 31 augustus 2006, 13:04   #70
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Daarom werd vreemdelingen onderstreept. Dit houdt niet weg dat het een dwaze wet is gebaseerd op een op een dwaze manier beleide religie. Echter, een blanke moslim mag Mekka ook binnen hoor. Daarom onderstreepte KrisKras vreemdelingen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 augustus 2006 om 13:06.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:40   #71
Nog Wa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Mag de islam toegelaten worden in een onafhankelijk Vlaanderen?

Een onafhankelijk Vlaanderen onder leiding van het VB bvb zou immers de islam buiten de wet kunnen stellen wegens in strijd met de mensenrechten of ordeverstorend.

Zou da toch graag willen weten voor ik mij eventueel bekeer tot de mooie religie van de profeet (vrede zij met hem).
Dan zou een partij als het VB nog eerder buiten de wet gesteld worden.

Allé jong, is da nu serieus die vraag? Als Islam buiten de wet wordt gesteld zal het rap gedaan zijn met 'onafhankelijk vlaanderen', en ik zal daar persoonlijk aan meehelpen afbreken dan.
Nog Wa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:57   #72
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The sacred Ka’ba
of Mecca
Mecca's focal point is the sacred black Ka'ba (see photo). This outdoor, near-cubic structure is draped in black and houses the holy Black Stone that Muslims believe was given by heaven to the prophet Abraham.
As they pray, hundreds of thousands of shoulder-to-shoulder pilgrims circle the Ka'Ba in moving concentric rings. Each pilgrim must complete seven circuits.
The Ka'Ba is surrounded by the Great Mosque, which in turn is encircled by the city of Mecca.
Only Muslims may visit Mecca. Non-Muslims who sneak into this holy city risk public execution.
http://www.hillmanwonders.com/mecca/mecca.htm
niet-moslims is volgens mij niet het zelfde als vreemdeling!
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 14:29   #73
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Daarom werd vreemdelingen onderstreept. Dit houdt niet weg dat het een dwaze wet is gebaseerd op een op een dwaze manier beleide religie. Echter, een blanke moslim mag Mekka ook binnen hoor. Daarom onderstreepte KrisKras vreemdelingen.
Ach en dat moet discriminatie op basis van religieuze gronden meer verteerbaar maken ?
Oud 31 augustus 2006, 15:17   #74
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach en dat moet discriminatie op basis van religieuze gronden meer verteerbaar maken ?
Wil je dan echt zo graag eens naar Mecca gaan ofwa? Stoort het u zo fel dat je er niet naartoe mag?
T'is nu eenmaal een bedevaartsoord waar bepaalde regels gelden, zo simpel is dat. Wordt moslim, dan kun je gaan. De rest van SA is trouwens toegankelijk voor jou hoor.
Oud 31 augustus 2006, 15:36   #75
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je dan echt zo graag eens naar Mecca gaan ofwa? Stoort het u zo fel dat je er niet naartoe mag?
T'is nu eenmaal een bedevaartsoord waar bepaalde regels gelden, zo simpel is dat. Wordt moslim, dan kun je gaan. De rest van SA is trouwens toegankelijk voor jou hoor.
Of ik wil gaan of niet, dat doet er niet toe. Feit blijft dat er gediscrimineerd wordt op religieuze gronden, noem het ook maar religieus racisme (nu de term racisme zo modieus is geworden en een hele brede lading dekt).
Aan uw reactie te ziek pikt dat soort islamo-racisme meer bij jou dan bij mij.

Dit gezegd zijnde, is de kans klein dat ik er ooit heen ga. Geen interesse, alhoewel ik massahysterie wel boeiend vind. Moest ik er ooit langs gaan hoeven ze niets te vrezen : ik ben heel integratiewillig : ik zal me keurig compleet inpakken om mijn status van halfwaardige gedwee te demonstreren. Nee, ik zal in tegenstelling tot bepaalde euro-moslima's die respectloos schoolreglementen aan hun niqaab vegen, niet naar een plaatselijke rechtbank hollen om het "recht op vrijheid van godsdienst" af te dwingen zodat ik in minirokje een toerke rond die zwarte steen kan gaan maken.
Oud 31 augustus 2006, 15:41   #76
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit gezegd zijnde, is de kans klein dat ik er ooit heen ga. Geen interesse, alhoewel ik massahysterie wel boeiend vind. Moest ik er ooit langs gaan hoeven ze niets te vrezen : ik ben heel integratiewillig : ik zal me keurig compleet inpakken om mijn status van halfwaardige gedwee te demonstreren. Nee, ik zal in tegenstelling tot bepaalde euro-moslima's die respectloos schoolreglementen aan hun niqaab vegen, niet naar een plaatselijke rechtbank hollen om het "recht op vrijheid van godsdienst" af te dwingen zodat ik in minirokje een toerke rond die zwarte steen kan gaan maken.
precies toch meer interesse dan je durft toe te geven he.
Oud 31 augustus 2006, 15:46   #77
Banneling

Standaard

Citaat:
precies toch meer interesse dan je durft toe te geven he.
Ik gaf toch toe dat ik massahysterie een boeiend fenomeen vind? Maar om me nu ter plaatse te gaan laten vertrappelen door een meute dolgedraaiden, dat is me een stap te ver.
Oud 31 augustus 2006, 16:00   #78
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gaf toch toe dat ik massahysterie een boeiend fenomeen vind? Maar om me nu ter plaatse te gaan laten vertrappelen door een meute dolgedraaiden, dat is me een stap te ver.
ja jong, dan moet ge nie zagen he.

Een betere wereld begint bij jezelf!
Oud 31 augustus 2006, 16:02   #79
Banneling

Standaard

Citaat:
ja jong, dan moet ge nie zagen he.

Een betere wereld begint bij jezelf!
Jij begon te zagen omdat je gepikeerd was omdat ik islamitisch racisme open en bloot op dit forum gooide.
Een betere wereld begint m.i. bij een verlichting in de islam.
Oud 31 augustus 2006, 16:05   #80
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een betere wereld begint m.i. bij een verlichting in de islam.
Niet alleen in de Islam, Online, niet alleen daar.
Maar daar ook, dat wel.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be