![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk is deze discussie nutteloos. Bij elke vechtpartij waarbij allochtonen en autochtonen betrokken zijn, zijn de Belgen de kop van jut.
Vooral als je durft uitkomen voor je rechts houding, ben je een schietschijf. Je bent vogelvrij verklaard door het regime, dat je uitspuwd en je mening strafbaar maakt. Een eerlijk proces zullen ze je niet geven. Allochtonen kunnen je aanvallen, zelfs vermoorden, ze zullen niet of amper gestraft worden, maar de skinhead kan niet hard genoeg gestraft worden. Jongeren vechten regelmatig onder elkaar. Het is nu eenmaal een biologisch feit dat jonge mannen op een bepaald punt in hun ontwikkeling nogal gewelddadig kunnen zijn. Vroeger leidde dit tot onschuldige knokpartijen tussen de jongen van kant a tegen die van kant b. Of de ene kant clan tegen de andere. Onschuldige mini oorlogjes, die zelden tot doden leidde. Vergelijk het met de duellisten uit de romantiek. Altijd hebben deze dingen bestaan. Enkel wordt het nu gepolariseerd. Rechtse jongeren raken slaags met migranten en zij zijn altijd in fout, ongeacht wie de ruzie begonnen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En gedurende die twintig jaar heb ik geen énkele van die zgn. "fatsoenlijke" politieke partijen ooit zien uitpakken met een beleidsvisie, zelfs nog maar met het erkennen van de problematiek. Reden: het was eenvoudigweg niet bespreekbaar, het was een taboe in de meest zuivere betekenis van het woord. Wie het aandorst om er nog maar naar te verwijzen, werd driftig op de vingers getikt, was verdacht, mocht niet meer meespelen. De meest zelotische bewakers van die muur van stilzwijgen waren de zelfverklaarde progressieve linksen. Het VB heeft dankzij hen het hele speelveld gemonopoliseerd én het was een bijzonder dankbaar speelveld. Zo bleek verkiezing na verkiezing; zwarte zondag na zwarte zondag... Nogmaals voor alle duidelijkheid: GEEN ENKELE aanzet tot een immigratie-, integratie- en veiligheidsbeleid heeft ooit de verkiezingscampagne van één van die zgn. "democratische" partijen gesierd. Men heeft de boel maar wat laten verrotten. Deels uit hypocriete kop-in-het-zand -spelletjes, maar voor het grootste deel vanuit de foutieve veronderstelling dat de problemen zichzelf wel zouden oplossen. Dat integratie (en wieweet zelfs assimilatie???) zich over een paar generaties heen zich wel vanzelf zouden voltrekken. Er zijn geen middelen uitgetrokken (op wat kruimelprojectjes na). Het rapport van P. D'Hondt had tenminste de verdienste dat het uitnodigde om een aantal relevante topics te bespreken en op te komen met de grote lijnen van een beleid terzake. Maar we weten ondertussen allemaal wat die zgn. "fatsoenlijke" politieke partijen daarmee hebben aangevangen... Nalatigheid, kortzichtigheid, geborneerd negationisme, politieke spelletjes... Ik weet niet hoe je dat mogelijkerwijs kan zien als een teken van bekwaamheid, daadkracht of visie terzake. Ik zie enkel het recept voor een desastreus falen dat zich heeft vertaald in de electorale situatie die we vandaag kennen. Het is datzelfde politieke establishment dat het VB groot heeft gemaakt, dat zich nu beklaagt dat het VB groot is en de hete aardappel terug wil schuiven naar de burger. Want hén treft zogezegd geen blaam. Onder het motto "wie niks doet, doet niks verkeerd" zeker ? Wat je laatste bemerking betreft, heb ik nog een doordenkertje voor je... Het is me al opgevallen dat "de mensen" inderdaad oerstom en achterlijk kunnen reageren als je ze in groep aantreft. Maar het is me ook al opgevallen dat je "de mensen" qua inzicht nooit mag onderschatten als je ze op individuele basis benadert. Blijkbaar heeft dat collectieve iets heel debiliterends. En laat nu het proces van het inkleuren van een bolletje op een stemformulier bij uitstek een moment zijn waar je van die kiezer een individuele keuze verwacht. Misschien draaien de zaken uit zoals ze dat doen omdat je de burgers volslagen verkeerd inschat.
![]() |
![]() |
#403 | ||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Nu blijkt dat de blanke jeugd (een klein stuk ervan, gelukkig maar) zonder reden dan uit haatgevoelens, allochtonen aanvalt blijkt dat sommigen dit zien als "normaal" of gaat men de pers verwijten van te wijzen op deze gevaarlijke ontwikkeling. Misdaad toeschrijven aan het vreemdeling zijn is al gevaarlijk. Verzwijgen dat we in de actieve haat faze zitten is nog gevaarlijker. Citaat:
Dit is een onjuist statement: meningen zijn niet strafbaar. Aanzetten tot vrouwenhaat, homohaat, vreemdelingenhat daarentegen wel. Alhoewel de gevangenissen niet bepaald vol zitten en de dotatie voortloopt... Citaat:
Citaat:
Hoeveel aanhoudingen er zijn die tot geen enkele vervolgingen leidden, omdat de politie vaak vergeven is van de racisten wordt nooit duidelijk gemaakt. Citaat:
Van pamperen gesproken! Citaat:
Huur een stuk amazonie, ga er rustig de beest uithangen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() [quote=ericferemans;1947394]
Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 september 2006 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Minister-President
|
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en de vluchthuizen zitten overproportioneel vol met ex-moslima's die gestalkt en bedreigd worden, en hun gehuwde evenknie die thuis wordt afgetroefd omdat de man vréést dat ze iets fouts zou kunnen willen gaan doen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 september 2006 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk alles uit zijn verband halen. Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 september 2006 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
|
![]() Citaat:
In verschillende korpsen, waaronder Antwerpen, werden grote inspanningen geleverd door de leiding van de politie om meer begrip op te wekken voor de vreemdelingen, en de houding van de flikken te verbeteren. Dus de flikken zelf wisten héél goed wat er fout liep. En geloof nu niet dat dit van vandaag op morgen opgelost geraakt, de naweeën van racisme kunnen eeuwen duren. Kijk maar eens naar anti-semitisme, homohaat, zigeunerhaat in heel wat streken van Europa en de VS... zie ook hier Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 september 2006 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
|
![]() Zoiets als het cordon sanitaire: het bestaat niet meer maar wordt nog altijd toegepast... via de fantasie van het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
|
![]() Crapuul achterstellen vind ik niet erg, zolang dat voor import ook geldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |||||
|
![]() Citaat:
Waarom is een autochtone jongere die slaags raakt met een allochtone altijd slechter dan omgekeerd? Wie zegt er dat het altijd racisme is? Er zijn zoveel dingen waarvoor puberjongens met elkaar op de vuist gaan. Als bv een migrantenjongen en een Belgische allebei hun oog op hetzelfde meisje laten vallen en ze raken op de vuist hiervoor, is dat dan ook racisme? Moet dan de Belg ervoor opdraaien, terwijl het juist de jaloerse migrant was die hem eerst aanviel? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Boadicea : 3 september 2006 om 22:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |||||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Hoe verzin je dit soort prietpraat: is daar een handleiding voor uitgedeeld in het gesticht? Citaat:
Citaat:
De melkboeren? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Schepen
|
Citaat:
En btw ik woon zelf in Borgerhout, ik heb er ook helemaal geen "schrik" van allochtonen hoor, integendeel zelfs. Ik vind het hier wel OK. Maar je zou op zijn minst een beetje realistisch kunnen zijn in deze discussies. Ik ben al twee keer overvallen in Antwerpen (nog nooit in Borgerhout echter), en vorige week is mijn autoruit ingeslagen (niet dat er iets waardevols in mijn auto lag, zo dom zijn ze dus blijkbaar wel, dat soort tuig). Je schiet gewoon jezelf in je voet door onwaarheden te verkondigen, terwijl ik het (denk ik toch) met de meeste van je politieke standpunten wel eens ben. Ik ben zeer zeker voor een aanpak van de criminaliteit, maar dat hoeft inderdaad niet noodzakelijk gekoppeld te worden aan een (extreem-)rechtse agenda. Maar beweren dat die criminaliteit een fabeltje is, gaat toch ook weer te ver. Wat ik inderdaad ook wel storend vind, is dat er mensen uit rustige buitengemeentes voor het Vlaams Belang menen te moeten kiezen vanuit een zogenaamd "onveiligheidsgevoel". Die mensen zou je toch echt wel "een mot op hun bakkes moeten geven" eigenlijk. ![]()
![]() |