Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 14:44   #721
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Voor ik mijne kleine van den opvang ga halen nog een kleine vaststelling:

Dit topic staat amper 2 dagen op dit forum. Op die tijd zijn er al bijna 40 bladzijden volgepost. Wanneer er als VB'er werkelijk geen enkele aanleiding zou zijn om zich ongerust over mogelijke banden met dit tuig, dan zou men zich toch niet zo moe maken om zich te verdedigen en gewoon het gerechterlijk onderzoek afwachten. Ergens moet toch de basale vrees leven van 'het zal toch ni waar zijn zeker ...'.

Zeg ik daarmee dat het VB neonazistisch is? Nee. Zeg ik daarmee dat de VB-stemmers per definitie tuig zijn? Nee. Maar ze moeten blijkbaar toch wel geweten of gezien hebben dat een (klein) deel van de VB aanhang op z'n minst een donkerbruin zoniet zwart randje heeft. Had dit voorkomen kunnen worden? Ja! Door als partijleiding consequent dit soort volk op zijn manifestaties te weren, door ondubbelzinnig dit soort mensen te veroordelen en door zeer duidelijk zich te distantiëren van hun harde kern. Dit heeft het VB verzuimd.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:46   #722
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Eén teletekst heeft intussen een nieuw topic gepost (108 ) ; 8 anderen worden nog ondervraagd .
Het kan toch niet dat ze dit hier zitten te lezen ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:48   #723
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Toch wel. U snapt mijn repliek niet.
Dus nogmaals : you're a free person. Je mag zeggen en doen wat je wil.
dus heeft feremans het recht om te zeggen wat hij wilt

en wat angst en waanbeelden verspreiden betreft heeft het vb niet echt al te veel te leren

Laatst gewijzigd door Khonnor : 8 september 2006 om 14:48.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:51   #724
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Eén teletekst heeft intussen een nieuw topic gepost (108 ) ; 8 anderen worden nog ondervraagd .
Het kan toch niet dat ze dit hier zitten te lezen ?
't Moet wel vermoeiend zijn om zelfs achter zulke pietluttigheden complotten te gaan zoeken.
Oud 8 september 2006, 14:52   #725
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, zolang we maar niet verplicht worden zijn idiotieën te lezen.

Citaat:
en wat angst en waanbeelden verspreiden betreft heeft het vb niet echt al te veel te leren
Als het VB zich op de Drosophila-Khonnor-EF-leest wil schoeien dan nog wel hoor !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:54   #726
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
1. Natuurlijk, zolang we maar niet verplicht worden zijn idiotieën te lezen.

Als het VB zich op de Drosophila-Khonnor-EF-leest wil schoeien dan nog wel hoor !
1. dat kan ik evengoed van jouw gebazel zeggen

maar ik doe het niet

2. wees gerust... ze doen het ook zonder jouw kleine tip
Oud 8 september 2006, 14:58   #727
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht

Dit topic staat amper 2 dagen op dit forum. Op die tijd zijn er al bijna 40 bladzijden volgepost. Wanneer er als VB'er werkelijk geen enkele aanleiding zou zijn om zich ongerust over mogelijke banden met dit tuig, dan zou men zich toch niet zo moe maken om zich te verdedigen en gewoon het gerechterlijk onderzoek afwachten. Ergens moet toch de basale vrees leven van 'het zal toch ni waar zijn zeker ...'.

Zeg ik daarmee dat het VB neonazistisch is? Nee. Zeg ik daarmee dat de VB-stemmers per definitie tuig zijn? Nee. Maar ze moeten blijkbaar toch wel geweten of gezien hebben dat een (klein) deel van de VB aanhang op z'n minst een donkerbruin zoniet zwart randje heeft. Had dit voorkomen kunnen worden? Ja! Door als partijleiding consequent dit soort volk op zijn manifestaties te weren, door ondubbelzinnig dit soort mensen te veroordelen en door zeer duidelijk zich te distantiëren van hun harde kern. Dit heeft het VB verzuimd.
Onzin, ik voel me vooral aangesproken om hier te posten door de talrijke insinuaties alhier dat het Belang hier alles mee van doen heeft, en schuld zou moeten bekennen, naast de vele duidelijke suggesties dat "de Blokkers", of "de mestkevers", zoals Degucht het iets minder omfloerst wenste uit te drukken, collectief schuldig zijn aan het feit dat er een aantal mensen zijn opgepakt uit rechtsextremistische hoek die...

O ja, wat hadden ze ook alweer gedaan?
Zes zijn alweer vrij, acht worden nog ondervraagd, en drie zijn aangehouden en verschijnen vandaag voor de onderzoeksrechter die zal beslissen over hun verdere aanhouding.
Ze hebben een geheimzinnige brief, en ze hadden wapens, die volgens het gerecht gisteren eerst zouden verkocht worden, vandaag is op teletekst te lezen dat ze er net zouden bijkopen.

Dus... wat heb ik... pardon het Belang... pardon hebben die planners van vast vreselijke aanslagen en die schrijvers van een geheimzinnige voorbeeld-opeisingsbrief nou precies allemaal op hun kerfstok?

Ze hebben dus een paar neo-nazi's opgepakt, al de rest is koffiedik kijken, maar niet voor de Drosophilia's van deze wereld...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 8 september 2006 om 15:02.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:00   #728
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
D'r is een verschil tussen enkel "stemmen op een partij" en actief lid zijn of bv. mandataris hé. Ik wil alleszins niemand het democratische stemrecht ontnemen, maar als politieke partijen extremistische figuren op hun kieslijsten hebben staan, dan moet dat aangepakt worden, ja.
Ik verneem dat een Turkse extreemrechtse op de lijst staat bij CD&V!
Hij was voorzitter van een extreme partij (?). Toen er protest kwam nam hij ontslag uit die partij hoewel hij eerst beweerde er geen lid van te zijn !?
Er schijnt bij SPA ook zo iemand op de lijst te staan!?
Mamaloe er moet aangepakt worden!!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:07   #729
luc broes

Standaard

Citaat:
Dit topic staat amper 2 dagen op dit forum. Op die tijd zijn er al bijna 40 bladzijden volgepost. Wanneer er als VB'er werkelijk geen enkele aanleiding zou zijn om zich ongerust over mogelijke banden met dit tuig, dan zou men zich toch niet zo moe maken om zich te verdedigen en gewoon het gerechterlijk onderzoek afwachten. Ergens moet toch de basale vrees leven van 'het zal toch ni waar zijn zeker ...'..
Dit topic staat amper 2 dagen op dit forum. Op die tijd zijn er al bijna 40 bladzijden volgepost. Wanneer er werkelijk een duidelijke aanleiding zou zijn over mogelijke banden van VB met dit tuig, dan zou men zich toch niet zo moe maken om dit aan te klagen en gewoon het gerechterlijk onderzoek afwachten. Ergens moet toch de basale hoop leven van 'het zal toch waar zijn zeker '
Oud 8 september 2006, 15:07   #730
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
't Moet wel vermoeiend zijn om zelfs achter zulke pietluttigheden complotten te gaan zoeken.
Vermoeiend , nee eerder grappig .
VTM heeft het nu al ( teletekst 109 ) over 2 gearresteerden en 5 vrijgelatenen .
Donderdag is nog eens 1 persoon gearresteerde en 4 andere zijn vrijgelaten .
De totale som betreft aldus 12 personen , terwijl het over 17 verdachten ging .
Ik ben er dus 5 kwijt .
En ik heb mijn bronnen binnen de gerechterlijke wereld Mamalou , op donderdag is er nooit , gisteren niet en volgende week niet raadkamer in Dendermonde .
Oud 8 september 2006, 15:11   #731
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Maar wat precies hadden ze kunnen voorkomen?
Dat er zotten rondlopen die wapens kopen, Hitler adoreren en eventueel zelfs aanslagen willen plegen?
En stel nu eens dat het VB hen ondubbelzinnig veroordeelt, een heksenjacht op hen opent, en hen naakt door Molenbeek laat lopen als boetedoening...

Wat...
Ja, what's the point?
Wat verandert er dan precies?
Zouden ze allemaal ongeldig stemmen in het kieshokje?
Zouden ze er zich een lor van aantrekken?
Ze bestaan overal ter wereld, terwijl het Belang enkel in België bestaat.
Hoe besta je het dus zelfs nog maar om het Belang hierbij te impliceren?

Dus Tom, als mijn gevoel zo fout is, als het hem echt niet om het Belang te doen is,
wat is jullie punt dan?

Moet het Belang stoppen met op het gevaar van islamisering te wijzen?
Zullen neo-nazi's dan een bedreigde soort worden?
Hier en in Frankrijk, Duitsland, Amerika, Rusland, overal waar er zijn?

Neen, ik snap de essentie van je post écht niet!

En het maakt me kwaad.
Dit overtuigt mij er nog meer van dat er geen afdoende argumenten zijn tegen het Belang. Het gevecht moet blijkbaar op deze manier worden gestreden.

Verdachtmakingen, dreigementen, processen, afpakken van bij wet geregelde dotaties, aanpassing van racismewetgeving, Feremans en zijn gehuilebalk over VN-interventies...

Het kost jullie uiteindelijk de zege!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 8 september 2006 om 15:16.
Oud 8 september 2006, 15:13   #732
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is inderdaad zo dat op dit gegeven zoveel merkwaardige reakties volgen,en het is inderdaad niet te verdedigen,maar laat ons inderdaad het onderzoek afwachten,en ja,Vb moet dit soort mensen uit zijn achterban zuiveren.
Maar moeten de traditionele partijen nu een hoge hoed opzetten?
Men heeft jaren alles maar laten betijen,de (kleine?)criminaliteit is ons over ons hoofd gegroeid en als het al de politie niet was die de daders niet vond,of de overheid die zulke zaken van bovenaf verticaal geklaseerde dan was het wel een of andere rechter die de slachtoffers een slecht gevoel gaf.
Dat gebeurt niet 1x he maar duizenden keren per jaar.
Ik geloof dat er vorig jaar 960.000 geregistreerde zaken zich voordeden,oke het zijn geen bomaanslagen,maar je zal maar slachtoffer zijn nietwaar.
In zo een gegeven groeit juist het extremisme(al dan niet verbonden met rechts,dat zal onderzoek wel uitwijzen) en de achterban van het VB,maar om nu te zeggen dat links zijn handen in onschuld mag wassen gaat wel een beetje ver he.
Er is een manier om tot akkoorden te komen tussen links en rechts ,en dat is geven en nemen en de dialoog die de wet moet respecteren,echter zonder uitsluiting door partycratie of politieke correctheid.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 8 september 2006 om 15:16.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:17   #733
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dit topic staat amper 2 dagen op dit forum. Op die tijd zijn er al bijna 40 bladzijden volgepost. Wanneer er werkelijk een duidelijke aanleiding zou zijn over mogelijke banden van VB met dit tuig, dan zou men zich toch niet zo moe maken om dit aan te klagen en gewoon het gerechterlijk onderzoek afwachten. Ergens moet toch de basale hoop leven van 'het zal toch waar zijn zeker '
We zitten hier mijns inziens vooral de rol van de pers in deze klucht te bespotten .
Oud 8 september 2006, 15:20   #734
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat op dit gegeven zoveel merkwaardige reakties volgen,en het is inderdaad niet te verdedigen,maar laat ons inderdaad het onderzoek afwachten,en ja,Vb moet dit soort mensen uit zijn achterban zuiveren....
VRT meldde dat politieke partijen niets met de zaak te maken hadden.
Dit soort mensen zijn niet gewenst en niet aanwezig bij het VB
Oud 8 september 2006, 15:31   #735
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
VRT meldde dat politieke partijen niets met de zaak te maken hadden.
Dit soort mensen zijn niet gewenst en niet aanwezig bij het VB
Het is natuurlijk wel een uitgelezen kans voor links om te beweren van wel,maar dan veralgemeend men en is dat nu net niet hetgene men het VB verwijt?
Oud 8 september 2006, 15:33   #736
Kaffer
Banneling

Standaard

On topic , VTM teletekst vermeld nu dat 12 van de 17 verdachten vrijdag voor de kamer moeten verschijnen terwijl de 5 anderen donderdag reeds voor de raadkamer moesten verschijnen , dat was een halfuur geleden wel anders .
Na 2 dagen blijkt hun rekensommetje plots te kloppen , rare jongens die liberalen .
Alleen jammer dat het gisteren geen raadkamer was in Dendermonde , of niet onderzoeksrechter Walter Van der Sijpe ?
Oud 8 september 2006, 15:35   #737
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

De vraag is alleen waar het waanbeelden zijn, en waar het realiteit is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:37   #738
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Vermoeiend , nee eerder grappig .
VTM heeft het nu al ( teletekst 109 ) over 2 gearresteerden en 5 vrijgelatenen .
Donderdag is nog eens 1 persoon gearresteerde en 4 andere zijn vrijgelaten .
De totale som betreft aldus 12 personen , terwijl het over 17 verdachten ging .
Ik ben er dus 5 kwijt .
En ik heb mijn bronnen binnen de gerechterlijke wereld Mamalou , op donderdag is er nooit , gisteren niet en volgende week niet raadkamer in Dendermonde .
Eén voorwaarde om reporter te worden, is wel niet kunnen rekenen. Een tweede is niet kunnen nadenken (maar dat is weer wat anders).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:37   #739
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat op dit gegeven zoveel merkwaardige reakties volgen,en het is inderdaad niet te verdedigen,maar laat ons inderdaad het onderzoek afwachten,en ja,Vb moet dit soort mensen uit zijn achterban zuiveren.
Maar moeten de traditionele partijen nu een hoge hoed opzetten?
Men heeft jaren alles maar laten betijen,de (kleine?)criminaliteit is ons over ons hoofd gegroeid en als het al de politie niet was die de daders niet vond,of de overheid die zulke zaken van bovenaf verticaal geklaseerde dan was het wel een of andere rechter die de slachtoffers een slecht gevoel gaf.
Dat gebeurt niet 1x he maar duizenden keren per jaar.
Ik geloof dat er vorig jaar 960.000 geregistreerde zaken zich voordeden,oke het zijn geen bomaanslagen,maar je zal maar slachtoffer zijn nietwaar.
In zo een gegeven groeit juist het extremisme(al dan niet verbonden met rechts,dat zal onderzoek wel uitwijzen) en de achterban van het VB,maar om nu te zeggen dat links zijn handen in onschuld mag wassen gaat wel een beetje ver he.
Er is een manier om tot akkoorden te komen tussen links en rechts ,en dat is geven en nemen en de dialoog die de wet moet respecteren,echter zonder uitsluiting door partycratie of politieke correctheid.
Ze moeten ze uit hun achterban zuiveren?
Wat ga je doen Bittersweet?
Camera's in de stemhokjes hangen die meekijken?
Het is geweten dat een aantal van deze heren het Belang al te soft vinden. Waarop stemmen die dan? Ongeldig?

Is dat - anno 2006 - het argument geworden tegen het Belang?
Dat er neo-nazi's op hen stemmen?
Is dat de issue?
Verbied het Belang,
2 mogelijkheden:
ze stemmen nu zeker allemaal ongeldig
of
ze stemmen op een andere partij.

Verbieden we die dan ook?
Verbied er steeds meer en uiteindelijk zullen ze SPa stemmen hoor!
Democratie hé?

Het Belang is de partij die het strengste migrantenstandpunt inneemt, en dus automatisch voor dat soort mensen een aantrekkingspool - bij gebrek aan beter.

Is dat het Belang zijn schuld?
Daar heeft de regering de grootste schuld aan.
Ik heb er geen probleem mee als men neo-nazisme morgen buiten de wet stelt.
Steek ze desnoods binnen Verhofstadt, dan kan niemand nog zeuren over iets waar het Belang machteloos tegenover staat, dat ze zullen stemmen op deze partij.

Wedden dat Pierre Carrette, die in interviews ongegeneerd aangaf geen spijt te hebben van zijn daden en nog steeds achter de gewapende revolutie staat, PVDA stemt.
Is dat PVDA haar schuld?
Verbieden we deze partij?

Deze achterhoedegevechten tonen in wezen gewoon aan dat PC-links de morele strijd verloren heeft. Peanuts, naast de kwestie zemelen, het failliet van een politieke stroming die hun groot gelijk voor de burger allang niet meer via een open, geargumenteerde dialoog kan bewijzen, niet meer dan dat. Hetgeen mensen als een Eric Feremans op kop, en anderen, hier doen, (niet veralgemenend bedoeld, voor de duidelijkheid) is zichzelf in het belachelijke trekken. Ze kronkelen, ze spartelen, ze klampen zich vast aan een strohalm, ze schelden.
In onze plaats deden ze net hetzelfde, maar ze willen het voor zichzelf niet toegeven:
De schouders ophalen en zeggen: is dat hun antwoord op die pijnpunten die het Belang blootlegt in onze maatschappij? Is dat het verweer geworden? Wat wild om zich heen slaande linken met neo-nazi's?
So what?

Ze raken de essentie niet. Ze buigen eromheen.
En ze denken vooral dat we het zullen geloven, als ze maar hard genoeg hun best doen met zaken erbij te sleuren, waarvan een kleuter eigenlijk al in zijn hart beseft: dit heeft er niks mee te maken.

Het Belang is al lang de morele winnaar.

Laatst gewijzigd door Nierika : 8 september 2006 om 15:48.
Oud 8 september 2006, 15:44   #740
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Eén voorwaarde om reporter te worden, is wel niet kunnen rekenen. Een tweede is niet kunnen nadenken (maar dat is weer wat anders).
De derde voorwaarde is dat het gisteren geen raadkamer was in Dendermonde zoals VTM meldt .
één is iets sluwer en draait rond de hete brei , maar vroeg of laat zullen ze op hun eigen leugens botsen .
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be