Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 18:40   #41
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Handjes schudden is een achterlijke, ouderwetse traditie. Net zoals die buigingen bij Japanners, "namaste" bij hindoes, enz...

Weigeren om mannen handjes te schudden is dus even achterlijk als de eis om handjes te schudden.
Ik ken meer achterlijke tradities. Zichzelf verbergen onder een hoofddoek of burka om aan de wensen van een pedofiele profeet en vooral zijn mannelijke volgelingen tegemoet te komen.
Erewraak. Zoutzuur gooien in het gezicht van vrouwen omdat ze met een ontblote enkel rondlopen. Stenigingen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 18:59   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het wordt achterlijk als je het begint te eisen van mensen.
Dat uit de mond van een moslima...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:01   #43
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Daar heb je een punt Jazeker.
Oud 8 september 2006, 19:07   #44
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Handjes schudden is een achterlijke, ouderwetse traditie. Net zoals die buigingen bij Japanners, "namaste" bij hindoes, enz...

Weigeren om mannen handjes te schudden is dus even achterlijk als de eis om handjes te schudden.
We zijn hier niet in Japan of India of eender waar. Hier is een hand geven een uiting van beleefdheid en dit weigeren een van onbeschoftheid. Het is vanzelfsprekend dat een werkgever van zijn ondergeschikten eist dat ze beleefd zijn. Bijgevolg is weigering hieraan te voldoen reden genoeg om op straat te vliegen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:09   #45
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
We zijn hier niet in Japan of India of eender waar. Hier is een hand geven een uiting van beleefdheid en dit weigeren een van onbeschoftheid. Het is vanzelfsprekend dat een werkgever van zijn ondergeschikten eist dat ze beleefd zijn. Bijgevolg is weigering hieraan te voldoen reden genoeg om op straat te vliegen.
Krijgen ze dan een gouden handdruk ?

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:25   #46
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat eisen wij van jullie? Willen wij jullie onderwerpen aan wetten van de islam? Nee, wij willen gewoon ons recht op vrijheid van godsdienst uitoefenen.

On-topic: Ik vraag me af of die moslima wel een hand heeft gegeven bij haar sollicitatie? Ze had blijkbaar toch nog een goede indruk gemaakt dat ze werd aangenomen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:26   #47
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Je kan ook beleefd zijn zonder handen te schudden. Maar handen weigeren te schudden is natuurlijk wel iets anders, dat geef ik toe.
Oud 8 september 2006, 19:30   #48
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat eisen wij van jullie? Willen wij jullie onderwerpen aan wetten van de islam? Nee, wij willen gewoon ons recht op vrijheid van godsdienst uitoefenen.

On-topic: Ik vraag me af of die moslima wel een hand heeft gegeven bij haar sollicitatie? Ze had blijkbaar toch nog een goede indruk gemaakt dat ze werd aangenomen.
U zou eens moeten weten wat U hier zonet schrijft

In Europa heeft een zekere manier van begroeten zich ontwikkeld tussen volkeren die eigenlijk zeer verschillend waren.De manietr had NIKS met godsdienst te maken......(want de verschillen tussen de verschillende Christelijke en Joodse sekten waren zelfs groter dan tussen de gemiddelde moslim en ,pakweg,katholiek tegenwoordig)

en nu zeg jij...f*ck You met 2000 jaar ontwikkeling van elemantaitre beleefdheid.....

Zelfs vijanden ontmoetten elkaar ,voor of na een veldslag, met een handdruk,om aan te geven dat de animositeit voor de duur van het volgende gesprek eventjes opzij gelegd werd....

en nu zeg jij.....das allemaal van geen tel voor "ons"....

je meet jezelf grote schoenen aan....om mee vast te zitten in de modder.....

Laatst gewijzigd door kelt : 8 september 2006 om 19:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 19:34   #49
Banneling

Standaard

Citaat:

"Wij willen gewoon ons recht" ....
Het lijkt meer en meer op EISEN.
Je zal je religieuse eisen ondergeschikt moeten maken aan bepaalde normen en gebruiken in onze cultuur.
Moslima's hebben natuurlijk wel het recht om zichzelf te autosegrereren op basis van hun geloof, maar dan moeten ze voor de gevolgen uiteraard zelf opdraaien. A la carte dingen uit een cultuur uitprikken, en andere verwerpen, dat gaat niet op.
Oud 8 september 2006, 19:41   #50
Banneling

Standaard

Citaat:

Verder moet je maar eens nadenken of de werkgever iemand aanwerft om zijn recht op godsdienst vrij te kunnen uitoefenen. Persoonlijk ken ik er geen enkele. De meeste werkgevers komen met de werknemer overeen om een arbeidsprestatie te leveren. Daar horen geen gebeden of religieuze praktijken bij. Mits die moslima niet aangeworven werd om op de arbeidsplaats haar religie te belijden, kan ze maar beter consekwent zijn en haar religieuse eisen zo laten.
Oud 8 september 2006, 19:43   #51
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. wij willen gewoon ons recht op vrijheid van godsdienst uitoefenen.
Gevaarlijke sektes zouden geen recht mogen hebben om op dit recht beroep te doen. Gevaarlijke sektes dienen als gevaarlijke sektes behandeld te worden.
Oud 8 september 2006, 19:44   #52
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Het kan me geen barst schelen eigenlijk; dat ze die moslima dan maar ontslagen, who cares? Everybody happy...
Oud 8 september 2006, 20:03   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan me geen barst schelen eigenlijk; dat ze die moslima dan maar ontslagen, who cares? Everybody happy...
toevallig heb ik in mijn carriere (tja alweer 20 jaar ) al meerdere collega's weten ontslagen worden wegens "onaangepast gedrag"....

Een mand met één rotte appel is in de kortste keren een mand met allemaal rotte appels,het funktioneert gewoonweg niet

Huiswerk:
Zoek op:
In 1976 is er iets gebeurd,waarover de VN zelfs een door alle VN-leden getekende overeenkomst gepleegd heeft.

Tip: het was in zeker zin ook de "bevrijding van de Man"

Laatst gewijzigd door kelt : 8 september 2006 om 20:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 20:47   #54
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan ook beleefd zijn zonder handen te schudden. Maar handen weigeren te schudden is natuurlijk wel iets anders, dat geef ik toe.
Waarde Uh-Huh,

In andere discussiedraden zaten we geregeld op gelijkaardige golflengte. Ik ben blij hier opnieuw een (enigszins) gelijkgestemde ziel te vinden.

Ik ben Vlaming, westerling, blank, pratikerend katholiek, humanist enz...

Van anderstaligen die in Vlaanderen komen wonen, werken en leven, verwacht ik allesbehalve een weigering om Nederlands te leren. Een weigering getuigt van geen respect voor de lokale bevolking. Ik heb een tijdje in Spanje vertoefd, en voelde me niet te beroerd om een mondje Spaans te leren. Daarmee gaf ik de Spanjaarden een sterk signaal van respect, en daarmee verzekerde ik me op mijn beurt van het hunne. Begrijp je nu de gevoeligheid van Vlamingen omdat er Walen zijn die hier al jarenlang vertoeven, maar nog steeds zelfs niet eenvoudig goeiedag willen zeggen in het Nederlands?

Ik ben een blanke westerling. Van mensen van andere origine verwacht ik allesbehalve een neerkijken hierop. Een zwarte student wilde me een tijdje geleden een paar boekjes verkopen met verhaaltjes uit zijn land van herkomst. Ik bedankte de jongen vriendelijk, zeggende dat ik geen interesse had. Hij begon me uit te schelden voor racist. In woede ontstoken sleurde ik hem bij wijze van spreken mee naar het eerste, het beste caféterrasje, bestelde twee koffies en zei hem dat ik dergelijke toon niet hoefde te pikken. Hij stelde mij een vraag, en ik behoud me de vrijheid voor om "ja" dan wel "nee" te antwoorden, zonder daarom voor racist te worden versleten. Gelukkig excuseerde hij zich.

Ik ben pratikerend katholiek. Van anders- of niet-gelovigen verwacht ik respect. Ik vraag hun niet dat zij mijn geloof of mijn overtuiging respecteren, maar wél dat zij mijn persoon eerbiedigen. Met mensen die zeggen dat God niet bestaat heb ik niet het minste probleem. Lui die beweren dat ik "primitief" ben omdat ik wel in God geloof, of die stellen dat ik "blind" de paus achternahol, vallen mijn persoon aan. En dat hoef ik niet te pikken.

Ook durf ik mezelf als humanist te beschouwen: ik onderschrijf o.a. de Universele Verklaring van de Mensenrechten, en breng mijn geloofsbeleving en mijn humanistische overtuiging in overeenstemming. (Mijn poging daartoe mag ik als redelijk geslaagd beschouwen.) Lui die een aanslag doen op bepaalde individuele elementaire mensenrechten gaan wat mij betreft zwaar uit de bocht; en hun aanslag moet ten allen tijde worden tegengewerkt. Maar lui die enkel hun rechten benadrukken, zonder de daaraan verbonden verantwoordelijkheden te onderkennen, gaan evenzeer zwaar in de fout.

En aan het einde van het verhaal komt de handdruk. In deze samenleving is het een sterk gebaar. Het is ongeveer de enige manier waarop mensen elkaar zonder schroom aanraken, zelfs wanneer zij elkaar relatief onbekend zijn. Alleen onder goede vrienden durf je al eens een schouderklop uitwisselen. Alleen met je partner durf je een steviger lichamelijkheid aan. Die handdruk is dus zeer belangrijk. En mensen uit een andere culturele achtergrond kunnen niet onder de verantwoordelijkheid uit het belang van die handdruk te onderkennen, en de gevoeligheid die hij losweekt onder ogen te zien.

Weigeren zij dit belang te erkennen, dan geven zij blijk van weinig respect jegens én weinig interesse in onze cultuur, net zoals die Vlaamse Walen die het vertikken om in Vlaanderen Nederlands te spreken; net zoals die zwarte jongeman die mijn "neen" als racisme interpreteerde; net als geloofshaters die mij aanvallen omdat ik geloof; net als mensen die andermans rechten met voeten treden en net als lieden die wel ten alle prijzen van hun rechten willen genieten zonder er evenwel voor verantwoordelijk te zijn.

Kan ik anderen dwingen om me een hand te geven? Natuurlijk niet. Maar dan moeten ze achteraf niet komen janken dat ze uitgestoten worden. Dat is de prijs die je nu eenmaal betaalt als je geen respect wil opbrengen, of als je onwillig het belang van het gebaar en de eraan verbonden gevoeligheid ontkent. Dat houdt de verantwoordelijkheid in, die onlosmakelijk verbonden is aan het recht om geen hand te geven.

Wanneer moslims weigeren iemand van het andere geslacht aan te raken, dan zouden ze er in elk geval goed aan doen om werk te maken van een niet mis te verstaan alternatief gebaar dat in bredere kringen ingang vindt en snel algemeen aanvaard wordt. Dat laten ze me dunkt nog teveel na, en het is ook niet makkelijk om zo'n gebaar "uit te vinden". Waarom maken ze het dan zichzelf zo lastig? Is de soep de kool wel waard?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 22:05   #55
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mens zever nie. Ik wordt pissig alsk da lees. Ge krijgt verdikkie meer recht op vrije godsdienst dan wij in islamlanden en da weet ge verdomd goed. Tege mij moet ge nie de vermoorde onschuld uithangen zunne.
En dat recht op uw vrije godsdienst impliceert tevens jullie eis: Wat eisen wij van jullie? Willen wij jullie onderwerpen aan wetten van de islam? Nee, zegt gij; srry het moet hier ja zijn want de islam is de godsdienst van allah voor iedereen. Zij het niet goedschiks dan kwaadschiks.
En bespaar mij u commentaar want ik ben zo boos dat er wat gaat gezegd worden dat ge niet wilt horen.
Ik kan niet tegen huichelaars die betrapt zijnde dan de onozele onschuld gaan spelen.
Als gij moslima zijt hoort ge de koran te kennen en te weten wat er staat.

Ge weet drommels goed waarom er geen hand gegeven wordt door jullie aan ons: omda we ongelovigen zijn, en jullie miss vies worden als ge ons aanraakt, en mannen in opwindig zouden komen als ze een vrouw aanraken. Wel die achterlijke idiote leer van Moke brengt dat in jullie gedachten en als of alle mannen hier zo zijn.
Tis niet omdat Mohammed een ziekelijke geobsedeerde sexmaniak was die geen zelfbeheersing had dat iedereen zo is.

Ik zal jullie regeltjes eens op jullie zelf praktiseren en tot de uiterste consequentie. Kijken op wat dat uitdraait
Ge komt op de zaak een bestelling halen, ik sta aan de balie en ge krijgt geen hand en ook uw bestelling niet.
Want ik moet dat pakje uit magazijn halen en u geven. Ik heb daar met mijn kafir, ongelovige handjes aangezeten, dus kunde gij da nie meer pakken of eerst handjes wassen, handschoenen aandoen.
Uiterste geval, ge krijgt op straat iets en geen ehbo van mij, want ik mag u niet aanraken, laat staan reanimeren.
Dus ik vlieg den bak in wegens onvrijwillige doodslag, of hulp weigeren in nood.
Met beroep op uw eigen koran regels zal ik aanvoeren dat in als ongelovige u niet mag aanraken en gij zelfs een aanraking moet weigeren. Als ge op apegape ligt valt er niet veel te weigeren, maar een andere moslim kan mij verwijten dak aan u zit.
Dat zijn de strikte consequente regels van de profeet van een genadige god.
Wel die god kan voor mijn part den boom in de die profeet erbij.
En moge de ware God genadig aan u en mij zijn, dat ik u wel reanimeer en niet die paranoide regels volg die Mohammed zogezegd van god kreeg. Want het is niet God die dit aan Mo geopenbaart heeft, eerder de duivel zelf die dergelijke gedachtegang bij mensen erin pompt.
Die praktijk van hulpweigerende moslima's heb ik eens gehoord uit het verhaal in een ziekenhuis, omdat er geen vrouwelijke arts was op die dienst. En de meeste zijn mannen op die dienst. Het was wel niet levensbedreigend, maar toch het principe. Madam weigerde onderzoek en ging weg terwijl ze eerst een afspraak gemaakt had en op die dienst kwam.
Dus in een levensbedreigende situatie of situatie waar onderzoek echt nodig is schaden dus liever hun gezondheid dan een arts te laten onderzoeken.
Srry echt....

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 8 september 2006 om 22:25.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 22:06   #56
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Mens zever nie. Ik wordt pissig alsk da lees. Ge krijgt verdikkie meer recht op vrije godsdienst dan wij in islamlanden en da weet ge verdomd goed. Tege mij moet ge nie de vermoorde onschuld uithangen zunne.
En dat recht op uw vrije godsdienst impliceert tevens jullie eis: Wat eisen wij van jullie? Willen wij jullie onderwerpen aan wetten van de islam? Nee, zegt gij; srry het moet hier ja zijn want de islam is de godsdienst van allah voor iedereen. Zij het niet goedschiks dan kwaadschiks.
En bespaar mij u commentaar want ik ben zo boos dat er wat gaat gezegd worden dat ge niet wilt horen.
Ik kan niet tegen huichelaars die betrapt zijnde dan de onozele onschuld gaan spelen.
Als gij moslima zijt hoort ge de koran te kennen en te weten wat er staat.

Ge weet drommels goed waarom er geen hand gegeven wordt door jullie aan ons: omda we ongelovigen zijn, en jullie miss vies worden als ge ons aanraakt, en mannen in opwindig zouden komen als ze een vrouw aanraken. Wel die achterlijke idiote leer van Moke brengt dat in jullie gedachten en als of alle mannen hier zo zijn.
Tis niet omdat Mohammed een ziekelijke geobsedeerde sexmaniak was die geen zelfbeheersing had dat iedereen zo is.
Ik zal jullie regeltjes eens op jullie zelf praktiseren entot de uiterste consequentie.
Ge komt op de zaak een bestelling halen, ik sta aan de balie en ge krijgt geen hand en ook uw bestelling niet. Want ik moet dat pakje uit magazijn pakke en u geven. Ik heb daar met mijn kafir, ongelovige handjes aangezeten, dus kunde gij da nie meer pakken of eerst handjes wassen.
Ook nog iets te zeggen On-topic?
Oud 8 september 2006, 22:06   #57
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enkel de gebruiken van de islam zijn niet achterlijk. Zo is het!

Je lul in kinderkutten steken, da's pas progressief en politiek correct!
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 22:08   #58
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Terug sturen naar hun land. Dan kan ze zien hoe leuk het is als vrouw om daar te leven.
40.000 zijn Belgen, in België geboren en getogen, hun ouders in België geboren en getogen, hun voorouders in België geboren en getogen .. enz

40.000

Groetjes

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 september 2006 om 22:08.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 22:11   #59
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:

wat maakt dat nou uit wat die stomme kuffaars er nu van denken? Ze verkopen toch zelf de strop waarmee de leer van de Nobele Quraan hen zal ophangen.

Ze zijn te stom om te helpen donderen. Ze respecteren zichzelf niet eens. Ze verdienen niet anders dan met verachting bekeken te worden. Varkens zijn nog edeler dan zij. Kruipen doen ze voor de mooie islam, tot hun knieën versleten zijn.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 8 september 2006 om 22:12.
Oud 8 september 2006, 22:13   #60
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
40.000 zijn Belgen, in België geboren en getogen, hun ouders in België geboren en getogen, hun voorouders in België geboren en getogen .. enz

40.000

Groetjes

Yahya
Inderdaad, islam is here to stay. Allahoe Akhbar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be