Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2006, 10:32   #161
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ongewenst zwanger zijn en ongewenste kinderen opvoeden alsook zelf een ongewenst kind zijn is geen ziekte maar wel een kwaal.
Kinderen zijn niet overal ongewenst hoor.

Citaat:
heb je ervaring mee ? nee ?

zwijg dan
Ja. Ik heb je zelfs uitgenodigd om bij mij thuis eens te komen kijken. Dan kun je eens levende kinderen zien die volgens jou criteria, noodzakelijkerwijze beter geaborteerd waren geweest.

De uitnodiging geldt nog steeds. En weet je waarom? Omdat een welgemeende glimlach van een gelukkig kind veel overtuigender is dan duizend postings. Durf die confrontatie ook eens aan. Je zult zien dat ik belange niet zo conservatief ben, als jij van mij meent te weten.

Vlak voor en tijdens WOII had men in Duitsland dezelfde oplossing als jij voor 'ungewenschten'. Alleen de methode verschilt, maar die staat niet ter discussie.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 juni 2006 om 10:38.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:43   #162
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik heb die uitnodiging van je al lang aanvaard paulus - alleen heb je dat blijkbaar niet zo begrepen.

maar geen enkele glimlach van geen enkel kind gaat mij kunnen afbrengen van de overtuiging dat je een vrouw niet kan en mag dwingen om ongewenst zwanger te zijn, de pijn van een bevalling te doorstaan, gedurende negen maanden "een hotel te zijn" van een mens in wording enz enz.

ik wil daar dan ook tegenover stellen dat je met mij meegaat naar een wijk vol van ongewenste kinderen en dat ik je in contact breng met een geboren bevruchtte eicel van meer dan dertig jaar die ongewenst ter wereld is gekomen. wiens moeder hem op veertien de straat op gesmeten heeft, wiens vader hem met een mes gestoken heeft op zijn twaalfde.

ik denk dat de ongelukkig blik in hun ogen voor jouw ook veel overtuigender gaat zijn dan duizend postings van mijnentwege.

dat is iets waar je geen ervaring mee hebt - jij was een gewenst kind - jouw kinderen en pleegkinderen zijn door jouw gewenst

met ongewenst zijn en ongewenste kinderen hebben, heb je geen ervaring
met ongewenst zwanger zijn kunnen we als man allebei geen ervaring hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 10:57.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 10:49   #163

Standaard

en paulus waarom start je geen iniatief als je het zo belangrijk vind

zoiets als fosterparents

maar dan om kinderen uit kansarme gezinnen hier bij ons financieel te ondersteunen.

op die manier bestrijd je de mogelijkheid dat er louter om financiele redenen abortussen worden uitgevoerd die eigenlijk ongewenst zijn.

daar zou vws volledig achter kunnen staan - je zou er zelfs webspace voor krijgen van ons.

want we kunnen het idd ook omdraaien he

vrouwen mogen niet gedwongen worden om kinderen te moeten uitdragen volgens vws - maar ze mogen natuurlijk ook niet gedwongen worden om ze louter om financiele redenen niet te kunnen uitdragen.

we eisen het recht op toegang tot gezinsplanning op met vws

gezinsplanning impliceert het recht je niet te willen voortplanten
maar natuulijk ook het recht je wel te willen voortplanten

en het impliceert ook het recht het tijdstip te kunnen bepalen waarop je je wel en niet wilt voortplanten.

en deze gezinsplanning is hoeksteen in de bestrijding van generatiearmoede en armoedepreventie

een meisje van zestien die holder de bolder zwanger wordt is gedoemd tot armoede ( behoudens uitzonderingen ) - datzelfde meisje dat op 22 bvb gepland zwanger wordt in samenspraak met een vader die ook verantwoordelijkheid neemt niet

daar gaat het om
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 11:09.
Oud 26 juni 2006, 10:59   #164
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Kinderen zijn niet overal ongewenst hoor.

Ja. Ik heb je zelfs uitgenodigd om bij mij thuis eens te komen kijken. Dan kun je eens levende kinderen zien die volgens jou criteria, noodzakelijkerwijze beter geaborteerd waren geweest.

De uitnodiging geldt nog steeds. En weet je waarom? Omdat een welgemeende glimlach van een gelukkig kind veel overtuigender is dan duizend postings. Durf die confrontatie ook eens aan. Je zult zien dat ik belange niet zo conservatief ben, als jij van mij meent te weten.

Vlak voor en tijdens WOII had men in Duitsland dezelfde oplossing als jij voor 'ungewenschten'. Alleen de methode verschilt, maar die staat niet ter discussie.

Paulus.

Moord, het zou niet mogen.
Vrijwel iedereen is het daar over eens denk ik.
Maar wanneer spreek je over moord, en wanneer over een ingreep om lijden te verzachten?
Ik denk dat zowel Jij (Paulus) als kobaf op jullie manier proberen te werken naar een betere wereld.
De reden hiervoor lijkt me te liggen in verschillende benadering (zie boven).
Ik vermoed Paulus, dat voor jou alles wat een mens door menselijk ingrijpen zijn leven beeindigd onder dit begrip moord valt.
Veel mensen (wss een meerderheid hebben daar toch een andere visie over).
Soms worden bestaande mensen (ik bedoel geen bevruchte eicellen) uit mededogen uit hun lijden verlost.
Je kan dit ook moord noemen natuurlijk, maar het verschilt volgens mij toch heel sterk met hetgeen waarmee bvb de nazi's bezig waren.
Het doden van medemensen (waar je die grens ook trekt) blijft een moeilijk debat.
Ik zie hier echter niemand die dit als een ideale oplossing beschouwd.
Bij jou zie het als iets dat ten allen tijde dient verkomen te worden.
Bij anderen denk ik dat ze het als een laatste middel zien om groter lijden te voorkomen.
De bedoelingen zijn dus goed langs beide zijden.
Wie gelijk heeft is onmogelijk te achterhalen.
Je kan maar pleiten voor hetgeen je gelooft.
Als een meerderheid je dan volgt in je pleidooi heb je kans dat verschuivingen in de wetgeving ontstaan.
Dat wil nog niet zeggen dat de meerderheid daarom altijd gelijk heeft, maar hoe moet je het anders doen?
Allemaal de enkeling volgen die tegen de massa in beweert gelijk te hebben?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 11:05   #165

Standaard

idd satiper maar indien hij zijn verschuiving in de wetgeving zou bereiken dan impliceert dat wel dat vrouwen die een abortus doen gaan vervolgd worden als moordenaars, opgesloten gaan worden als moordenaars tesamen met moordenaars zoals onlangs door goedele liekens in beeld werd gebracht in het oerkatholieke chili

over mijn lijk in alle geval dat we naar dergelijke nazipraktijken zouden terugkeren.
in dat geval zal ik dan desnoods de enkeling zijn die tegen de meerderheid strijdt

maar gelukkig weet ik zeker dat dat nooit zal gebeuren

baas in eigen buik is een verworven recht dat nimmer meer prijsgegeven zal worden

en ook in chili zal het vroeg of laat voor altijd verworven worden !

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 11:28.
Oud 26 juni 2006, 11:28   #166
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb die uitnodiging van je al lang aanvaard paulus - alleen heb je dat blijkbaar niet zo begrepen.
Neen, ik had dat inderdaad niet zo begrepen.

Citaat:
maar geen enkele glimlach van geen enkel kind gaat mij kunnen afbrengen van de overtuiging dat je een vrouw niet kan en mag dwingen om ongewenst zwanger te zijn, de pijn van een bevalling te doorstaan, gedurende negen maanden "een hotel te zijn" van een mens in wording enz enz.
Daarin heb je gelijk. Ik zou ook niemand 'dwingen'. Het is de natuur die dat doet. We mogen niet vergeten dat ons recht om ook in een baarmoeder te mogen beginnen worden tot wat we tot nog toe geworden zijn, ons allemaal gratis en voor niks geschonken werd.

Waar ik voor pleit is een goede psychologische begeleiding. Weet je, ik heb cijfers gezien van meer dan 70 % van vrouwen die abortus pleegden en daarvoor achteraf psychologische begeleiding nodig hadden om het trauma te helpen verwerken.

Ik stel voor om die psychologische begeleiding te verleggen naar in plaats van achteraf naar tijdens de zwangerschap. Dat zou het zeker draaglijker maken. Zeker als deze vrouwen weten dat hun kind dezelfde kansen zal krijgen om gelukkig te zijn in een gezin waar zij weldegelijk gewenst zijn.

Ongewenst zwanger zijn is inderdaad heel erg. En het moet bijzonder moeilijk zijn en heel veel moed vergen om deze zwangerschap toch tot een goed einde te brengen. Zeker in geval van verkrachting, waar de vrouw totaal geen schuld heeft aan het leven dat in haar groeit.

Maar het is nog altijd een groter onrecht om gedood te worden, dan wel om ongewenst zwanger te zijn. De zwangerschap is ook maar tijdelijk, de dood is voor altijd. Vraag maar aan al die kinderen die het produkt zijn van verkrachting in landen zoals ex-Joegoslavië en zo. Ook zij hebben uiteindelijk bestaansrecht. Het recht om er te zijn.

Citaat:
ik wil daar dan ook tegenover stellen dat je met mij meegaat naar een wijk vol van ongewenste kinderen en dat ik je in contact breng met een geboren bevruchtte eicel van meer dan dertig jaar die ongewenst ter wereld is gekomen.

ik denk dat de ongelukkig blik in hun ogen voor jouw ook veel overtuigender gaat zijn dan duizend postings van mijnentwege.
Ook ik ben bereid om op je uitnodiging in te gaan. En ik weet bijna zeker, dat deze mens, mits de nodige hulp, toch wel gelukkig zal kunnen zijn. Ik kan maar moeilijk aannemen dat iemand ongelukkig is omdat hij leeft, dan wel de omstandigheden waarin. En omstandigheden kunnen veranderen of aanvaard worden. Ik denk niet dat deze mens zal vragen: "Doodt mij".

Citaat:
dat is iets waar je geen ervaring mee hebt - jij was een gewenst kind - jouw kinderen en pleegkinderen zijn door jouw gewenst

met ongewenst zijn en ongewenste kinderen hebben, heb je geen ervaring
met ongewenst zwanger zijn kunnen we als man allebei geen ervaring hebben.
Niemand is altijd en overal gewenst of ongewenst. Dat varieert in elk mensenleven. Steeds zijn er mensen die van je houden en mensen die je negeren.

Citaat:
en paulus waarom start je geen iniatief als je het zo belangrijk vind

zoiets als fosterparents

maar dan om kinderen uit kansarme gezinnen hier bij ons financieel te ondersteunen.
Ik steun kinderen in een derde wereld land samen met Jef vermassen, Reginald Moreels en Johan Vandelanotte. Maar ik loop daar niet graag mee te koop. Ik ben immers niet beter of slechter dan andere mensen.

Citaat:
op die manier bestrijd je de mogelijkheid dat er louter om financiele redenen abortussen worden uitgevoerd die eigenlijk ongewenst zijn.
Inderdaad.

Citaat:
want we kunnen het idd ook omdraaien he

vrouwen mogen niet gedwongen worden om kinderen te moeten uitdragen voor vws - maar ze mogen natuurlijk ook niet gedwongen worden om ze louter om financiele redenen niet te kunnen uitdragen.
Dat is juist. Daarom gaat mijn pleidooi veel meer uit naar financiële steun en psychologische hulp, dan naar abortus.

Citaat:
we eisen het recht op toegang tot gezinsplanning op met vws

gezinsplanning impliceert het recht je niet te willen voortplanten
maar natuulijk ook het recht je wel te willen voortplanten

en het impliceert ook het recht het tijdstip te kunnen bepalen waarop je je wilt voortplanten.
Het recht om je al dan niet te willen voortplanten is volgens mijn opvatting ondergeschikt aan het recht op leven. Want als je het leven van iemand ontneemt, dan ontneem je ook van die persoon het recht om zich al dan niet voort te planten. En vrijheid kan maar zo ver gaan als waar de vrijheid van iemand anders beknot wordt.

Paulus.
Oud 26 juni 2006, 11:35   #167
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een beetje off topic, maar ik moet nog een paar andere dingen doen dan 'forummen' vandaag. Ik zou zeggen, tot morgen of misschien heel laat vanavond.

Paulus.
Oud 26 juni 2006, 11:43   #168

Standaard

is dit dan een mogelijke concensus paulus tss jouw en vws ?

de abortuswetgeving moet blijven wat ze is maar er moet daarnaast meer aan gedaan worden om abortussen zoveel mogelijk te vermijden (voor jouw in het belang van het ongeboren kind, voor ons in het belang van de vrouw )

- dwz gratis anticonceptie ( we kunnen niet alles tegelijk maar daar zijn we nu dus al mee bezig )
- dwz financiele steun voor moeders ( en eigenlijk in een breder perspectief geplaatst het geheel uitsluiten van armoede = hooddoelstelling van vws )
- betere psychologische begeleiding ea maatschappelijke ondersteuning voor zwangere vrouwen en moeders en waaarom indien nodig niet ook hun partners.
- meer mogelijkheden op het vlak van kinderopvang, pleegzorg ( onthaalmoeders en pleegouders financieel belonen ipv zoals nu straffen ) en adoptie ( versoepelde adoptieregeling - armen kunnen nu meestal immers geen kinderen adopteren, holebiadoptie is er gelukkig al door )

ik vergeet wss nog wel wat

???

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 11:44.
Oud 26 juni 2006, 12:54   #169
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd satiper maar indien hij zijn verschuiving in de wetgeving zou bereiken dan impliceert dat wel dat vrouwen die een abortus doen gaan vervolgd worden als moordenaars, opgesloten gaan worden als moordenaars tesamen met moordenaars zoals onlangs door goedele liekens in beeld werd gebracht in het oerkatholieke chili

over mijn lijk in alle geval dat we naar dergelijke nazipraktijken zouden terugkeren.
in dat geval zal ik dan desnoods de enkeling zijn die tegen de meerderheid strijdt

maar gelukkig weet ik zeker dat dat nooit zal gebeuren

baas in eigen buik is een verworven recht dat nimmer meer prijsgegeven zal worden

en ook in chili zal het vroeg of laat voor altijd verworven worden !

Paulus komt over als iemand die zeer rechtlijnig denkt.
Het is zwart of wit.
Het zijn de bewakers van de grenzen.
Michel vd Bosche van Gaia heeft hier ook wel iets van vind ik?
Alleen is het terrein dat hij moet bewaken dierenleed en welzijn.
Voor heel veel mensen gaat mvdb te ver.
Toch is het dankzij de (voor sommigen) extreme standpunten dat zaken op de agenda komen die er anders nooit zouden opraken.
Bij mensenrechten ligt het wat anders.
We komen uit een periode dat menselijk leven heilig was.
Mss is het dat nog steeds, maar de tendens wijst in de andere richting.
In die zin lijkt het me wel goed dat er af en toe nog bewakers vd oude moraal (niet slecht bedoeld) van zich laten horen.
In onze haast het goede te doen zien we soms mss zaken over het hoofd die we beter kunnen vermijden.

Nog over zwart/wit

Als je met één mens (terrorist) uit te schakelen (doden) een gans vliegtuig (passagiers) kunt redden moet je dit dan doen?
Om maar te zeggen dat rechtlijnig denken niet altijd eenvoudig te handhaven is.

Al bij al vind ik ( persoonlijk) het grootste deel van je inspanningen in deze wel gerechtvaardigd en zelfs lovenswaardig.
Op sommige punten komt het er wss op neer te moeten kiezen tss slecht en minder goed. Maar wat is slecht en wat is minder goed, (een aparte topic denk ik)
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 19:05   #170
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Ik spreek dat recht niet tegen. Ik vind het gewoon onverantwoord dat als er kinderen van komen, deze zonderschromen mogen afgemaakt worden in naam van die zogenaamde gezinsplanning.

Dat zeg je nu, maar je hebt ook gezegd dat abortus een vorm van anticonceptie is, net als het spiraaltje en de morningafterpil. Ik ben niet tegen anticonseptie middelen, die zijn er zeker nodig. Maar laten we wel wezen. Anticonceptica dienen om de bevruchting te voorkomen, niet om deze af te breken.

Dat zeg ik niet alleen. Dat zegt ook de link die jij me opgaf om het tegendeel te bewijzen. http://www.sexwoordenboek.nl/mirena.html

Daar staat: Die beïnvloeden de baarmoederwand zodanig dat een bevrucht eitje zich niet kan nestelen.

Zeg nu niet dat je niet weet hoe een spiraaltje werkt hé?!
Ik zie dat jij zelf niet weet hoe het spiraaltje werkt. Hieronder wat uitleg voor jou over de werking van de noodpil en het spiraaltje.

Om te voorkomen dat je in deze situaties toch zwanger wordt kan je gebruik maken van de noodpil.

Wat is de noodpil? We spreken van de noodpil en niet van de morning-afterpil, omdat die benaming misleidend is. Het gaat niet om 1, maar om 2 pillen, en je hebt 72 uur (=3 dagen) de tijd om die in te nemen. In ieder geval meer tijd dus, dan de naam "morning-after" laat vermoeden. Maar tegelijk geldt dat hoe sneller je de noodpil inneemt, hoe groter de kans dat je erin slaagt een zwangerschap te voorkomen. Als je binnen de 3 uur na het innemen van de noodpil moet braken, moet je onmiddellijk een nieuwe pil innemen.
Je moet de eerste pil zo snel mogelijk innemen, zoals gezegd ten laatste binnen de 72 uur na het onbeschermde seksueel contact of de vergeten pil. Twaalf uur later neem je dan de tweede pil in.
De Wereld Gezondheids Organisatie [WHO] heeft onlangs aangetoond dat twee pillen tegelijk innemen even efficiënt is.

Hoe werkt de noodpil? De noodpil bevat een kunstmatig hormoon (progestageen) dat je ook in andere gewone anticonceptiepillen terugvindt. De noodpil kan zowel de eisprong uitstellen of stoppen, beletten dat een eitje bevrucht wordt, of dat het zich innestelt in de baarmoeder. Eens het bevruchte eitje zich in de baarmoeder heeft ingenesteld, kan de noodpil daar niets meer aan veranderen. De noodpil veroorzaakt dus geen abortus, en mag daarom niet verward worden met de abortuspil (Mifegyne®).
Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2145

Hoe werkt een spiraaltje? Spiraaltjes zijn vreemde lichamen die in de baarmoeder een afstotingsreactie uitlokken. Hierbij worden alle losliggende cellen -zaadcellen, eicellen en andere- door witte bloedlichaampjes aangevallen en vernietigd.
Koper hindert bovendien de functie en de beweeglijkheid van de zaadcellen en stoort eveneens het transport van de eicel naar de baarmoederholte, zodat een bevruchting uitblijft. De bewering dat spiraaltjes abortus van het jonge embryo veroorzaken is dus onjuist.

Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=108

Laatst gewijzigd door debbie : 26 juni 2006 om 19:06.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 22:17   #171
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoi debbie, kobaf, sapiter ea

Als het klopt, dat ikzelf slecht ben voorgelicht over de werking van de noodpil en van het spiraaltje, dan steun ik de actie.

Let op ik zeg wel als.

Eerlijkheidhalve moet ik toegeven na de laatste posting (170) ook nog eens ben gaan kijken op ander sites waar zij het over deze vormen van anticonceptie hebben, maar ze lijken mij debbie gelijk te geven in haar betoog over de werking van de middelen in kwestie.

Ik blijf me echter verzetten tegen elke vorm van abortus ook. Het is waar dat ik daar nogal rechtlijning in ben maar dat moet ook zo gezien het gaat over een kwestie van leven of dood van medemensen. Een kwestie die naar mijn inzien nogal lichtzinnig bekeken wordt. Doden voor het gemak, kan ik niet goedkeuren.

Aangezien ikzelf, anderen er op wees dat zij zichzelf beter zouden voorlichten, op een nogal neerbuigende manier, vind ik het ook gepast om mijn verontschuldigingen aan te bieden aan iedereen die zich daardoor gekwetst gevoeld zou hebben.

Veel succes met de actie voor gratis anticonceptiemiddelen. Zeker voor de allerarmsten onder ons.

Welgemeend.

Paulus.
Oud 26 juni 2006, 22:35   #172
sancho
Provinciaal Statenlid

sancho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Door welke prof heeft u aan de universiteit en hogeschool Logica gekregen? Was u erdoor voor dat vak? Zo ja, dan hebt u veel geluk gehad want wat u zegt zou een dikke buis zijn...

U maakt een stelling uit het ongerijmde, om de beginstellingen te verwerpen

Beginstellingen:
Een bevruchte eicel is een mens (en dus ook gelijkwaardig)
Een bevruchte eicel is een eencellig organisme

Met uw logica komt u tot de conclusie:
De mens is een eencellig organisme

Deze logica is fout.

analoge redenering:
-Pieter is een mens
-Pieter is een kleutertje
DUS: de mens is een kleutertje.

Eb dem?
Beste Judokus,

Het ware beter geweest had Paulus gewoonweg geschreven "een bevruchte eicel is gelijkwaardig aan een mens", in plaats van "een bevruchte eicel is een gelijkwaardig mens".

Het eerste zou een uitdrukking zijn van een subjectief waarde-oordeel, het tweede is echter mijnsinziens een logische malversatie. Omdat om een gelijkwaardig mens te zijn, moet het eerst en vooral een mens zijn.

Dit stuit op de fundamentele tegenstrijdigheid of iets wel tegelijkertijd "een mens" kan zijn en "een eencellig organisme". Ik zou spontaan zeggen: neen, het realissum mens is onmogelijk denkbaar als eencellig wezen. Dus moet heel de stelling fout zijn.

Wanneer een kip voortkomt uit een ei, zeggen wij toch ook niet spontaan dat een ei een kip is?

Laatst gewijzigd door sancho : 26 juni 2006 om 22:37.
sancho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 23:00   #173
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het klopt, dat ikzelf slecht ben voorgelicht over de werking van de noodpil en van het spiraaltje, dan steun ik de actie.

Let op ik zeg wel als.

Eerlijkheidhalve moet ik toegeven na de laatste posting (170) ook nog eens ben gaan kijken op ander sites waar zij het over deze vormen van anticonceptie hebben, maar ze lijken mij debbie gelijk te geven in haar betoog over de werking van de middelen in kwestie.

Ik blijf me echter verzetten tegen elke vorm van abortus ook. Het is waar dat ik daar nogal rechtlijning in ben maar dat moet ook zo gezien het gaat over een kwestie van leven of dood van medemensen. Een kwestie die naar mijn inzien nogal lichtzinnig bekeken wordt. Doden voor het gemak, kan ik niet goedkeuren.

Aangezien ikzelf, anderen er op wees dat zij zichzelf beter zouden voorlichten, op een nogal neerbuigende manier, vind ik het ook gepast om mijn verontschuldigingen aan te bieden aan iedereen die zich daardoor gekwetst gevoeld zou hebben.

Veel succes met de actie voor gratis anticonceptiemiddelen. Zeker voor de allerarmsten onder ons.

Welgemeend.

Paulus.
Ik vind dit een super reactie van u. Waren er maar meer zo!
HET bewijs dat dialoog toch nog wel tot resultaat kan leiden.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 23:00   #174

Standaard

Citaat:

Let op ik zeg wel als.

Welgemeend.

Paulus.
het is zeer moedig om ongelijk te kunnen toegeven. konden politici dat ook maar eens wat meer .

ook dat is welgemeend.

veronderschuldigingen ook van mijn kant in die zin dat ik zelf denk ik degene was die blijkbaar aanvankelijk de verkeerde info over het spiraaltje had aangebracht in de vorige draad hierover van lombas en dat ikzelf soms ook mijn geduld hier en daar in de discussie wel eens verloor.

soit alle geluk dat er nog vrouwen zijn om ons terecht in hun materie terecht te wijzen wanneer wij als mannen ons op ooh zo glad ijs wagen he Paulus .

we houden jullie in alle geval allemaal verder op de hoogte

over abortus zelf zijn we het wss nog steeds niet eens - maar dat abortus zoveel mogelijk vermeden moet worden via anticonceptie daarin blijkbaar wel.

PS mail me wat de confrontatie betreft gerust en dan spreken we wel eens af als je dat echt wilt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 23:20.
Oud 28 juni 2006, 20:39   #175

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ondanks dat ik nie gevolgd heb, deze postings nie gelezen heb (ik voel er me momenteel te moe voor) steun ik hierbij de actie van vws. In verband hiermee, alle vertrouwen van mijnentwege dat het hier gaat over een gepaste manier van actie voeren.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 08:13   #176

Standaard vervotte onderschrijft vws pleidooi voor toegankelijker anticonceptie

goed nieuws van het kabinet van vervotte

tevens het bewijs dat het vws ten gepaste tijden ook diplomatische kwaliteiten heeft.

een volgende diplomatische interventie zullen we wellicht mogelijk richten aan het adres van demotte om de vraag van vervotte kracht bij te zetten.

mocht er daar geen reactie op komen dan is meer militante actie niet uitgesloten - het gaat tenslotte over onze rechten - maar voorlopig wachten we af en laten we de politieke mallemolen haar werk doen.

met oprechte dank intussen toch aan minister vervotte die de moed had om het cordon sanitair dat het vlaams netwerk voor verenigingen waarin armen het woord nemen rond het vierde wereld syndicaat gesponnen had te doorbreken door gewoon te komen luisteren naar wat we te zeggen hadden.

er zouden zo meer jonge en vrouwelijke politici mogen zijn
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf 15964.pdf‎ (130,1 KB, 178x gelezen)
Oud 20 september 2006, 08:37   #177
guerin
Minister

Standaard

Daar gaan ze nu staan ons lasteraars met hun kritieken....
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 08:41   #178
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed nieuws van het kabinet van vervotte

tevens het bewijs dat het vws ten gepaste tijden ook diplomatische kwaliteiten heeft.

een volgende diplomatische interventie zullen we wellicht mogelijk richten aan het adres van demotte om de vraag van vervotte kracht bij te zetten.

mocht er daar geen reactie op komen dan is meer militante actie niet uitgesloten - het gaat tenslotte over onze rechten - maar voorlopig wachten we af en laten we de politieke mallemolen haar werk doen.

met oprechte dank intussen toch aan minister vervotte die de moed had om het cordon sanitair dat het vlaams netwerk voor verenigingen waarin armen het woord nemen rond het vierde wereld syndicaat gesponnen had te doorbreken door gewoon te komen luisteren naar wat we te zeggen hadden.

er zouden zo meer jonge en vrouwelijke politici mogen zijn
Idd, super initiatief, hopelijk gaat ze er in de toekomst verder mee door !
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2006, 08:51   #179
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik denk dat Pajot hier gewoon een beetje aan het provoceren is, om wat verontwaardigde reacties los te weken. Mijn inziens is er niemand meer (behoudens religieuze extremisten) die er een dergelijk oerconservatief en oubollig gedachtengoed op nahoudt.
1 miljard mensen geloven daarin... En een alsmaar groeiend percentage in België.

Dat ik daarmee de decadente Westerse volkeren niet bij meereken is duidelijk
Oud 20 september 2006, 09:07   #180
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Laag, echt laag.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be