Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 13:37   #41
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je kan t ook bekijken van : iemand die een huwelijkscontract tekent en dit niet respecteert ... hoeveel is zijn handtekening, zijn woord nog waard ? ... ik vermoed dat Janssens' eerste echtgenote deze redenering wel kan volgen ...
Goede zienswijze.
Mensen die gescheiden zijn zouden gewoon nooit geen werk meer mogen vinden. Lijkt me ook een goeie reden om iemand te ontslaan.
Oud 22 september 2006, 13:38   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky Bekijk bericht
Om even terug te komen op Patrick Janssens. Ik heb dit bericht ook al uit diverse politieke bronnen gehoord. En er zou aan de kranten gevraagd zijn er geen ruchtbaarheid aan te geven zo net voor de verkiezingen.

Waarom denken jullie dat bloggers zo een doorn in het oog zijn van de politici? Omdat ze zich niet storen aan de verplichte deontologische code. Wie van alles op de hoogte wil blijven moet blogs lezen. De meeste informatie komt vaak van politici of ambtenaren zelf.
Dat heb je héél goed gezien.
Waarom denk je trouwens dat een sos het internet onder controle wil krijgen?

Niet dat het veel zal helpen want de door paars verzwegen waarheid wordt ook via mails het land rond gestuurd.
Zo kreeg ik vandaag een leuk opinistuk doorgestuurd van Erwin Cassiman, medewerker aan de VUB.
Velen onder ons weten dit al langer dan vandaag, maar ik weet zeker dat het hard zal aankomen bij veel Vlamingen die nog maar pas wakker schieten.

Citaat:

Belgische Boekhouding

Een verkeersboete, het overkomt iedereen wel eens. Los van het feit of u ze al dan niet terecht vond, vraagt u zich misschien ook wel eens af wat er
allemaal met de euro's van uw boete gebeurt.

Het zal u als Vlaming waarschijnlijk niet eens meer verwonderen dat het merendeel van uw geld naar het Wallonië van Elio's PS verdwijnt.

De gemiddelde Vlaming betaalde in 2003 een kleine 25 euro aan verkeersboetes, de gemiddelde Waal amper 16 euro. En dan? Misschien zijn Vlamingen roekelozer in het verkeer dan Walen...

Best mogelijk, maar we merken toch graag even op dat flitspalen in Wallonië bijna even zeldzaam zijn als vis in de Zenne.

14 flitspalen tegenover 501 (geteld op de site van Vlaamse Overheid), waarvan liefst 153 in Vlaams-Brabant, in Vlaanderen.
De pakkans is in Wallonië bijzonder veel kleiner dan in
Vlaanderen.

Maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet over. Waar het wel over gaat, is de verdeling van de opbrengst van het zogenaamde boetefonds.
Volgens het eerste verdelingsplan van de paarse regering ! krijgen de Vlaamse politiezones 3.26 euro per inwoner en de Waalse... 6.52 euro per inwoner.
Inderdaad, het dubbele!

Als deze verhouding wordt vergeleken met de meeropbrengst die het gevolg is van een stijging van het aantal uitgeschreven verkeersboetes, worden de feiten nog frappanter.

De meeropbrengst in 2003 kwam voor 83% uit de zakken van de Vlamingen,
voor 12% van de Brusselaars en voor amper 5% (!) uit Wallonië !

Welke lumineuze verantwoording Verhofstadt en Stevaert hiervoor hebben,
is tot op vandaag niet bekend. Feit is dat ze zich waarschijnlijk
weer eens in de doeken hebben laten doen door Louis Michel en Elio di Rupo..

Vlaams geld in Vlaamse handen?
Daar hebben ze in de regering nog nooit van gehoord.

Flits... uw geld zit in Wallonië !

Erwin Cassiman
Administratief Medewerker
Secretariaat Faculteit Letteren & Wijsbegeerte Vrije Universiteit
Brussel
Pleinlaan 2 1050 Brussel
Oud 22 september 2006, 13:39   #43
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solo Bekijk bericht
de bevolking heeft het immers niet zo begrepen op mannen die hun vrouw en kinderen in de steek laten voor een jong blond huppeltrutje.
'de bevolking', dat is die groep die nogal fel de neiging heeft om na een tijd eens een andere, frisser uitziende partner te zoeken.

1 op 10 kinderen heeft niet de vader die ze denken dat ze hebben.
En het is heus niet zo die enkel ontstaan zijn door overspelige vrouwen.
Oud 22 september 2006, 13:43   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Goede zienswijze.
Mensen die gescheiden zijn zouden gewoon nooit geen werk meer mogen vinden. Lijkt me ook een goeie reden om iemand te ontslaan.
Allicht.
De minnaressen moeten toch de plaats van de gescheiden vrouwen kunnen innemen?
De ex.kan beter aan de haard blijven en voor de kinderen zorgen.
Oud 22 september 2006, 13:47   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat het er ons op houden dat 'de elite', alles zoveel zoveel beter weet dan 'de bevolking', minstens even goed gebruik maakt van zijn zelf gestemde wetten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 13:47   #46
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wie interesse heeft in een intensieve cursus haten en vuilbekkerij kan daarvoor terecht bij Filosoof, de ongekroonde koning van de hate speech.
Ziehier een korte inhoud van zijn haatcursus :
- 1ste lesuur : hoe leer ik mijn agressiviteit kanaliseren naar iedereen die het vertikt links te denken (gericht haten)
- 2de lesuur : intensieve cursus vuilbekkerij. Hoe blijf ik creatief en origineel in mijn scheldkannonades (creatief haten)
- 3de lesuur : wereldverbeteren door acute haatoprispingen (continue haatspuien onder het aangeleerde en leugenachtige mom van wereldverbeterarij). Aangevuld met een training in huichelarij.
- 4de en 5de lesuur : haat-en geweldverering (cursisten krijgen de gelegenheid zich op een tribune uit te leven bij allochtone knokpartijen. Cursisten worden verzocht, voordat de autochtone slachtoffers naar het ziekenhuis of mortuarium afgevoerd werden, om de allochtone helden te trakteren op een staande ovatie en de autochtone slachtoffers en de politie uit te schelden voor nazi's, fascisten, VB-ers.
- 6de lesuur : cursus verdachtmakingen : intensieve opleiding in het verdachtmaken van "niet progressieven". Creatief links leggen tussen het te stigmatiseren rechtse doelwit en nazi-figuren.
Herhalingstechnieken (als je het genoeg herhaalt begin je hetzelf wel te geloven).
- 7de lesuur : cursus mediamanipulatie. Hoe de media infiltreren en druk uitoefenen om enkel de blijde linkse boodschap verkondigd te krijgen. Aangevuld met chantagetechnieken, afdreigingstechnieken, hersenspoeltechnieken en geweldtechnieken (om tegenpruttelaars de kop in te slaan).
-8ste lesuur : hulpmiddelen bij het verwezenlijken van een linkse gedachtedictatuur 8.1 geënsceneerde processen 8.2 de gedachte 'muttawah' (+ verplichte stage bij het CGKR) 8.3 verfijning van de anti-racismewetgeving ten einde politieke concurrentie uit te schakelen 8.4 pleidooi voor anti-democratische tactieken zoals het CS

Het haatdiploma wordt uitgereikt door blokwatch. Cursisten worden verzocht hun haatspuwerij en geestelijke afstomping met regelmaat te etaleren op de site van blokwatch.

Enkele forumleden slaagden reeds in Filosoof's 5-sterren haatcursus. Eric Feremans slaagde magna cum laude.
Zouden in de lokalen van die haathobbyclub niet de foto van Goebbels en familie hangen denk je?
met boven het bord..."Dann wird Ihnen das freche Judenmaul gestopft werden"...met judenmaul als inwisselbaar bordje voor Vuilb, Vuilblok, enz...naargelang de dag van de week...
Oud 22 september 2006, 13:48   #47
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'de bevolking', dat is die groep die nogal fel de neiging heeft om na een tijd eens een andere, frisser uitziende partner te zoeken.

1 op 10 kinderen heeft niet de vader die ze denken dat ze hebben.
En het is heus niet zo die enkel ontstaan zijn door overspelige vrouwen.
In feite is dat helemaal naast de kwestie. Voor mijn part heeft hij evenveel recht als een ander om van partner te wisselen. Het feit dat hij haar 'stilzwijgend' en 'zonder toegangsexamen' een duur betaalde job heeft gegeven is het punt van de discussie.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 13:49   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zouden in de lokalen van die haathobbyclub niet de foto van Goebbels en familie hangen denk je?
met boven het bord..."Dann wird Ihnen das freche Judenmaul gestopft werden"...met judenmaul als inwisselbaar bordje voor Vuilb, Vuilblok, enz...naargelang de dag van de week...

...al moet ik toegeven dat de gelijkenis treffend is.

Enkel het jaartal en de eeuw verschilt.
Oud 22 september 2006, 13:50   #49
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite is dat helemaal naast de kwestie. Voor mijn part heeft hij evenveel recht als een ander om van partner te wisselen. Het feit dat hij haar 'stilzwijgend' en 'zonder toegangsexamen' een duur betaalde job heeft gegeven is het punt van de discussie.
Ok, dat is wat anders.

Over welke job gaat het precies, volgens welke procedure moet deze job normaal worden toegekend, welke procedure werd dit keer gevolgd, wanneer is dit gebeurd, waarom zwijgen de andere partijen (inclusief het VB en VLOTT) daarover?
Oud 22 september 2006, 13:51   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar d�*�*r maken ook de ouwe getrouwen van de rooien allang geen probleem meer van, hoor.
Oud 22 september 2006, 13:53   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ok, dat is wat anders.

Over welke job gaat het precies, volgens welke procedure moet deze job normaal worden toegekend, welke procedure werd dit keer gevolgd, wanneer is dit gebeurd, waarom zwijgen de andere partijen (inclusief het VB en VLOTT) daarover?
Misschien zwijgen ze wel omdat er al zoveel voor niks gezegd is?
Oud 22 september 2006, 13:55   #52
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Allicht.
De minnaressen moeten toch de plaats van de gescheiden vrouwen kunnen innemen?
De ex.kan beter aan de haard blijven en voor de kinderen zorgen.
Dat spreekt voor zich.
Net zoals het evident is dat mensen die scheiden kinderen hebben.
Oud 22 september 2006, 13:59   #53
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, dat is wat anders.

Waarom zwijgen de andere partijen daarover?

Waarom heeft Patrick Janssens zelf de Visa schandalen aan het licht gebracht?

Dit stond in 't Scheldt een paar weken geleden:

Sabine S., blondje van de federale politie, werd na een ‘selectiegesprek’ op 1/9/2005 door Patrick Janssens voorgedragen voor de functie van ‘Bestuursdirecteur Veiligheid’ van de stad Antwerpen.

De gemeenteraad keurde haar aanstelling goed op 12/9/2005. Er werd geen ‘examen’ afgelegd. Dat is gebruikelijk voor die functie. Sabine S. was de enige kandidaat.

Dat is niet gebruikelijk. Zij volgt Carla van Hoyweghen op die onbezoldigd verlof neemt en een EU-job gaat waarnemen in Spanje. Olé.

De functie van Bestuursdirecteur Veiligheid wordt in en rond het Antwerps stadhuis en door de personeelsleden van de stad Antwerpen beschouwd als de ‘afvalbak voor liefjes’.
Dat Sabine S. - twintig jaar jonger dan Patrick Janssens - zijn vriendinnetje is, heeft geen rol gespeeld bij de benoeming. Olé. Olé.
Oud 22 september 2006, 14:01   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat spreekt voor zich.
Is dat zo?
Er zijn anders genoeg ...... die én een huwelijkspartner én (een) buitenechtelijk(e) partner(s) hebben.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 14:09   #55
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat gebeurt zowat.... overal.
Hoe vaak gebeurt het niet dat een functie in het leven wordt roepen om iemand langer te kunnen doen blijven? Schijnsollicitatieke aan verbinden en hup, binnen.

Mijn vorige job heb ik gekregen op m'n stageplaats. Ze hadden dringend een vervangende secretaresse nodig. Ze waren niet erg content met de opties die het interimbureau hen gaf en hebben mij toen opgebeld om te vragen of ik morgen kon beginnen. Ik heb ja gezegd, hoewel ik nog nooit secretaressewerk had gedaan en er ook absoluut geen opleiding voor heb.

Mijn volgende job zal vermoedelijk in het bedrijf van een aantal familieleden zijn. Ik weet als de beste hoe dat bedrijf draait en ik heb toch al een deel van de vereiste kennis ('t is nogal ver van mijn opleiding - van psychologie naar bouwsector). de kwestie is: 'gaan ze die functie kunnen openstellen', niet 'gaan ze mij aannemen of iemand anders'.

Pure vriendjespolitiek overal. Sommige vriendjestoestanden wat smeriger dan de andere.

Een groot deel van de vacatures zijn al ingevuld nog voor ze verschijnen.
Dat is natuurlijk zeer jammer voor de mensen die die jobs willen maar geen vriendjes hebben. Pijnlijk. Vaak ook asociaal, zeker als je weet dat er daarna een kudde staat te brullen tegen u dat ge geen job vindt terwijl er zoveel vacatures zijn.

Ofwel klaag je héél dat systeem aan, ofwel niet. Eéntje eruitvissen en dat opensmeren, is niet meer dan een persoonlijke aanval.
Oud 22 september 2006, 14:09   #56
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is dat zo?
Er zijn anders genoeg ...... die én een huwelijkspartner én (een) buitenechtelijk(e) partner(s) hebben.
Ook dat spreekt voor zich.
Oud 22 september 2006, 14:10   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Judenmaul? Of Judenmaul!

??
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 14:11   #58
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zwijgen de andere partijen daarover?

Waarom heeft Patrick Janssens zelf de Visa schandalen aan het licht gebracht?
Indien de wettelijke procedures in het geval "Sabine" niet gevolgd werden, waarom hangt de grootste oppositiepartij in de gemeenteraad dat niet aan de grote klok???

Citaat:
Dit stond in 't Scheldt een paar weken geleden:

Sabine S., blondje van de federale politie, werd na een ‘selectiegesprek’ op 1/9/2005 door Patrick Janssens voorgedragen voor de functie van ‘Bestuursdirecteur Veiligheid’ van de stad Antwerpen.

De gemeenteraad keurde haar aanstelling goed op 12/9/2005. Er werd geen ‘examen’ afgelegd. Dat is gebruikelijk voor die functie. Sabine S. was de enige kandidaat.

Dat is niet gebruikelijk. Zij volgt Carla van Hoyweghen op die onbezoldigd verlof neemt en een EU-job gaat waarnemen in Spanje. Olé.

De functie van Bestuursdirecteur Veiligheid wordt in en rond het Antwerps stadhuis en door de personeelsleden van de stad Antwerpen beschouwd als de ‘afvalbak voor liefjes’.
Dat Sabine S. - twintig jaar jonger dan Patrick Janssens - zijn vriendinnetje is, heeft geen rol gespeeld bij de benoeming. Olé. Olé.
Ja, dat heb ik ook gelezen. Ik heb daar toch vragen bij.

Wat voor functie is "Bestuursdirecteur Veiligheid van de stad Antwerpen"?
Welke procedure geldt normaal voor het invullen van een vacature voor deze functie?

Ik vind eigenaardig genoeg nergens informatie over deze functie, behalve in het "Sabine-verhaal" zelf.

Anderzijds heb ik het volgende gevonden: op het kabinet van Janssens zit een "veiligheidsadviseur" met de naam Sabine Steels.
Is dat de Sabine uit het verhaal? Zo ja, is het niet meestal zo dat kabinetsmedewerkers inderdaad door de burgemeester worden gekozen?
Bovendien is ze kennelijk één jaar geleden benoemd. Was ze toen al zijn vriendin?

Gewoon wat vraagjes waar ik nergens antwoorden op vind.
Oud 22 september 2006, 14:19   #59
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de wettelijke procedures in het geval "Sabine" niet gevolgd werden, waarom hangt de grootste oppositiepartij in de gemeenteraad dat niet aan de grote klok???

Ja, dat heb ik ook gelezen. Ik heb daar toch vragen bij.

Wat voor functie is "Bestuursdirecteur Veiligheid van de stad Antwerpen"?
Welke procedure geldt normaal voor het invullen van een vacature voor deze functie?

Ik vind eigenaardig genoeg nergens informatie over deze functie, behalve in het "Sabine-verhaal" zelf.

Anderzijds heb ik het volgende gevonden: op het kabinet van Janssens zit een "veiligheidsadviseur" met de naam Sabine Steels.
Is dat de Sabine uit het verhaal? Zo ja, is het niet meestal zo dat kabinetsmedewerkers inderdaad door de burgemeester worden gekozen?
Bovendien is ze kennelijk één jaar geleden benoemd. Was ze toen al zijn vriendin?

Gewoon wat vraagjes waar ik nergens antwoorden op vind.
Ja, dat is ze. Ze was (en weer moet ik erbij zeggen) naar het schijnt, al lang zijn vriendinnetje, maar zijn ze begin dit jaar gaan samenwonen.

Voor meer informatie zal je eens tot op 't schoon verdiep moeten gaan.
Oud 22 september 2006, 14:23   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Goede zienswijze.
dat schreef ik niet, niet genoeg argumenten tegen wat ik wél schreef ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be