![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Waar blijven de witte jassen?...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doppers? Ik ben hier wel eens opgelopen tegen in mijn thrread Dopper's Paradise die iemand die (langdurige) werklozen zonder meer en zonder nadenken als marginalen bestempelt. Terwijl de dop een verzekeringsstelsel is dat tot doel heeft de marginaliteit te bestrijden van de verzekerden, die nota bene zelf jarenlang, zelfs decennialang bijdragen daarvoor betaalden. . Maar als de uitkeringen onder de armoededrempel liggen en blijven liggen, bereik je dat lovenswaardige doel natuurlijk niet. Ikzelf spreek liever over gemarginaliseerden ipv over marginalen, dat legt de verantwoordelijkheid in de meeste gevallen dichter bij de waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een gewone dopper is dat dus niet. Een persoon die zich kleed als een halve gare, dag in dag uit stinkt naar de drank en de sigaretten en geen deftig woord meer kan wisselen met een gewone mens, dat is een marginaal. Hoeft ook niet per see werkloos te zijn..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() meer over marginalen?http://vierdewereldsyndicaat.org/web...hp?topic=302.0
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Marginaal zijn is dan ook helemaal geen schande, het zegt niets over de persoon zelf. Het zegt enkel iets over de samenleving die vol is van vooroordelen, een samenleving die vooral bestaat uit kuddedieren die afgeleerd zijn om zelfstandig te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben magrinaal,'k vind het niet erg!!!! Ik hou er zelfs van Ik wil niet vervallen in het betweterigge Ik ben nen gewone jongen Ik ben het duveltje 382
![]() |
#147 |
Staatssecretaris
|
![]() Drugs en alcohol zijn verslavende middelen. Zonder hulp en een gepaste behandeling geraak je er niet zomaar vanaf, hoezeer je ook zelf zou willen.
Daarbij komt ook nog eens de reden waarom iemand aan de drugs en drank geraakt. De meeste willen hun miserie en hun ellende ontvluchten en de meeste hun miserie ontstaat door fouten in ons sociaal systeem met andere woorden ons systeem zorgt ervoor dat sommige mensen hun toevlucht zoeken naar bepaalde producten die hun even toe wegdromen en er dan verslaafd aan geraken. en dan bestempelen we deze mensen als marginale als luierikken profiteurs en eigen schuld dikke bult personen. en deze mensen worden niet meer geholpen door ons systeem door de veel vooroordelen en zo meer en zo word de vicieuze cirkel rondgemaakt en blijven deze mensen in het sukkelstraatje en een beetje menselijk begrip mag dan wel nog hé? |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik heb toch liever een persoon voor mij die werkt aan zijn eigen hygiene, klederdracht en omgang om zo toch beschaafd over te komen. Soms vragen mensen met 10 oorbellen, tatoos en een lijfgeur van hier tot in NY af waarom ze geen baan vinden....ja sorry, maar zoiets zou ik ook niet aanpakken. Dit is misschien een vooroordeel, en niet helemaal juist, maar het is de harde realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tolerantie voor excentriekelingen is een lakmoestest voor de persoonlijke vrijheid binnen een beschaving. Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2006 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat kan hun een lichte 200miljard dollar kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2006 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jammer genoeg werkt het zo niet, want de theorie gaat ervan uit dat iedereen rationeel handelt. Meestal zie je die rationaliteit niet bij zgn marginalen. Wat is er dan beter? Een totalitair (tegennatuurlijk) systeem waarbij alles centraal gepland wordt, maar het merendeel van de individuen toch nog (wat natuurlijk is) voor het eigen voordeel gaat en daardoor het systeem onrechtstreeks ondergraaft? Spijtig voor wie het niet wil aanvaarden, maar we zijn nog steeds onderhevig aan het principe van natuurlijke selectie, hoezeer de mens van zijn originele ethos ook is verwijderd. Laatst gewijzigd door genehunter : 26 september 2006 om 09:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Banneling
|
![]() 1
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2006 om 09:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
systemen die de natuurlijke gang van zaken niet volgen, zijn evenwel ten dode opgeschreven of functioneren niet naar behoren in het kader van een pareto. En ja, kapitalisme leidt tot excessen van hoge vermogens en structurele armoede anderzijds, maar als je het vergelijkt met andere bestaande systemen kun je niet anders dan erkennen dat het de toon aangeeft daar waar de welvaart het hoogst is, over alle lagen van de bevolking gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beschouw het kapitalisme als irrationeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aja, hier heb je er een: De vrije markt werkt altijd. Blue Fish Tuna vangsten bv zijn in de middellandse zee met tachtig procent afgenomen. Geen nood, de vrij markt heeft het prijsniveau met enkele duizende procenten bijgepast. De vrije markt werkt altijd... Alleen, de overbevissing van de oceanen, die regelt hij niet... Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2006 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |