Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 10:45   #381
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Khonnor:
Maw, hoe kan je tegen het vb zijn ?
Of nog leuker, hoe kan je voor het cordon zijn ?
vb-ers zijn echt wel in hun gat gebeten...

man, het vb is een partij die teert op negativisme en ongenoegen

gisteren de beelden van hun congreske gezien op het nieuws

triestig gewoon

zielig gewoon

2.000 man (de zaal zat zelfs niet vol, wat niet van het paleizenplein kan gezegd worden) die zich wentelen in het eigen grote gelijk van negativisme en weeklagerij

en dat wilt mee besturen?
Oud 2 oktober 2006, 10:50   #382
picka mater
Banneling

Standaard

Ik ben niet geweest, maar heb de CD gekocht.

Telt dat mee?
picka mater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 10:53   #383
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Khonnor:
tom barman zei het treffend: "als ge hier tegen zijt dan maakt ge u toch onsterfelijk belachelijk..."

inderdaad, hoe kan je nu tegen een initiatief zijn dat enkel positieve dingen en vibes uitstraalt..."

Maw, hoe kan je tegen het vb zijn ?
Of nog leuker, hoe kan je voor het cordon zijn ?
Het is niet de bedoeling dat je onverdraagzaamheid gaat verdragen. Laat dat duidelijk zijn.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 10:56   #384
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Waarom is vb zo tegen concerten voor VERDRAAGZAAMHEID? Zou het kunnen dat ze een beetje onverdraagzaam zijn?
*zucht*¨hoeveel keer nog...

http://jurgenverstrepen.typepad.com/...maninknack.jpg

maar ja, laten we de kiezers beslissen op 0810
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 10:58   #385
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht

Dat doet niks af aan de bewering dat het Blok en een groot stuk van zijn aanhangsels onverdraagzame bange Vlamingen zijn die hun vrouw slaan. Zo.

Ik herinner me dat stukje in HLN nog waarbij ze interviews gingen doen bij mensen die verkiezingsborden plaatsten zonder zelf op de lijst te staan. Dat stukje van die Blokker was hilarisch. Die vrouw had nog op Groen! gestemd, maar daar durfde ze niet al te veel meer over zeggen want haar man wond zich daar nogal heel erg heftig in op... En haar man stemde VB omdat hij tegen al die vuile Italianen was.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 10:59   #386
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

triestig gewoon

zielig gewoon

2.000 man (de zaal zat zelfs niet vol, wat niet van het paleizenplein kan gezegd worden) die zich wentelen in het eigen grote gelijk van negativisme en weeklagerij

Ik zou eerder zeggen dat het vb teert op het economisch kerkhof wallonie, geregeerd door de ps, met alle gevolgen vandien. Komt daarbij dat de niet aflatende toestroom van laaggeschoolde migranten een financiele aderlating is, waarvan we het laatste nog niet hebben gezien. Maar is dat alles hun schuld ?

Laatst gewijzigd door Bob : 2 oktober 2006 om 10:59.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:01   #387
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet niks af aan de bewering dat het Blok en een groot stuk van zijn aanhangsels onverdraagzame bange Vlamingen zijn die hun vrouw slaan. Zo.
Jamaar, wel alleen als ze geen hoofddoek willen dragen
Oud 2 oktober 2006, 11:01   #388
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht

barman heeft gisteren zijn stelling treffend herhaald: opkomen voor verdraagzaamheid betekent toch automatisch dat je opkomt tegen intolerante krachten en partijen in onze samenleving...

en dat afgezaagd liedje van 0810 en het inherente dreigement ervan kennen we ondertussen ook al...
Oud 2 oktober 2006, 11:03   #389
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet de bedoeling dat je onverdraagzaamheid gaat verdragen. Laat dat duidelijk zijn.
Vergist ge u dan niet van tegenstander ?
Oud 2 oktober 2006, 11:03   #390
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ik herinner me dat stukje in HLN nog waarbij ze interviews gingen doen bij mensen die verkiezingsborden plaatsten zonder zelf op de lijst te staan. Dat stukje van die Blokker was hilarisch. Die vrouw had nog op Groen! gestemd, maar daar durfde ze niet al te veel meer over zeggen want haar man wond zich daar nogal heel erg heftig in op... En haar man stemde VB omdat hij tegen al die vuile Italianen was.
Waarom dan niet van het stemplicht een stemrecht maken ? Al die domme onverdraagzame bange racistische Vlamingen, die dan ook nog eens hun vrouw slagen, zullen dan wel thuis blijven
Oud 2 oktober 2006, 11:05   #391
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
onze vlaanderen-tegen-racisme stickers, met een zwarte leeuw nogal heel duidelijk zichtbaar, waren in een mum van tijd uitgedeeld.
Ach ja, toen ik klein was, nam ik ook alle stickertjes aan. Ik verzamelde ze zelfs.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:06   #392
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
barman heeft gisteren zijn stelling treffend herhaald: opkomen voor verdraagzaamheid betekent toch automatisch dat je opkomt tegen intolerante krachten en partijen in onze samenleving...
Dit is dan wel een stelling van onverdraagzamen.
In het evangelie (en misschien ook wel in de koran, wie weet) staan wel andere definities van verdraagzaamheid.
Oud 2 oktober 2006, 11:07   #393
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Waarom is men negatief tegenover dit gans poppenkastspectakel?
Het hangt de mensen hun strot uit om continu gewezen te worden dat we (Vlamingen) onverdraagzaam zijn, geen respect hebben voor de medemens. Ik reis enorm veel en vind dat de Vlamingen nu juist een heel verdraagzaam volkje is.
Men richt de boodschap van verdraagzaamheid naar de foutieve doelgroep, naar de groep van mensen die wel verdraagzaam zijn.
Ongeacht het feit of men hier te maken heeft met het feit Vlaams Belang of niet, er is in gans de wereld een polarisatie aan de gang die totaal niets te maken heeft met de aanwezigheid van het VB.
De polarisatie heeft te maken met de incompatibiliteit tussen de Westerse waarden met deze van de Islam . De beste voorbeelden zijn de meest recente problemen rond de cartoons en de uitspraken van de paus. Kijk naar wat deze 2, naar onze westerse waarden, onbenoemenswaardige incidenten als reaktie heeft gehad in de Islam wereld. Het toont duidelijk aan dat het die bevolkingsgroep is die moet gewezen worden op verdraagzaamheid en respect.
De vlaamse media en politiek hebben continu over het 'probleem' Vlaams Belang. De Vlaamse media en politieke correcten zitten alle problemen van de wereld te schuiven in de schoenen van een politieke partij die gewoon zegt wat er in de buik steekt van de gemiddelde Vlaming. Diezelfde Vlaamse media probeert zich in alle mogelijke hoeken en kanten te wringen om ons als Vlamingen zwart te maken, te plagen en dingen te verwijten die NIET waar zijn. Het lijkt er meer en meer op dat de Vlaamse media en politiek ons bijna wil vragen om te bekeren tot de Islam.
En om dan toch even terug te komen tot het fenomeen Vlaams Belang. Deze partij heeft bij de laatste verkiezingen 25% van de vlaamse kiezers achter zich. Dit is een hele grote score. Indien de politieke correcte partijen al dit gedoe niet zou doen en de partij zou behandelen als een normale politieke partij, dan zou het Vlaams Belang geen 25% maar 35 of misschien wel 45% van de kiezers achter zich hebben.
Het continu verwijten dat Vlaams Belangers neonazis en racisten zijn en de verwijten dat indien het Vlaams Belang de touwtjes in handen zou hebben, er een burgeroorlog zou uitbreken of hitler uit zijn graf zou opstaan schrikt enorm veel mensen af om op deze partij te stemmen. Verwijten die totaal uit de lucht zijn gegrepen. Schrik aandoen aan weerloze mensen die de nog niet doorhebben waarover het gaat. Deze 25% van de bevolking ziet duidelijk dat de afstand tussen wat de politiek correcte partijen vertellen totaal niet strookt met de werkelijkheid van ons dagdagelijks leven.
Over wat gaat het hier? Het gaat hier over GELD. Hebt u enig idee hoeveel politiekers hun loon zouden kwijt spelen indien het VB aan de macht komt? Hebt u enig idee in wat voor een corrupt systeem we leven, dankzij het zogezegde cordon sanitaire? Hebt u zich nooit de vraag gesteld hoe het komt dat de huidige politiekers hun zeer goed betaalde job wensen te behouden, en dit zonder enige scrupules de democratie de das willen omdoen. De groep van mensen die de dingen bekijkt vanuit dit standpunt groeit met de dag!
Democratie is democratie, en u kan en mag geen enkel argument aanhalen dat het cordon sanitaire kan goedpraten. Of de politiek correcte klasse links, rechts of averechts is, maakt niets uit. Elke verkozen partij MOET deelnemen indien ze door het volk werd verkozen. Democratie werkt nu 1maal op deze wijze.
En om het nog scherper te stellen, stel dat we in de toekomst zitten met een moslim meerderheid. En stel dat deze meerderheid de Sharia wenst in te voeren, dan zal men dit moeten invoeren. Democratie is democratie. Maar het is nu de tijd om het volk te laten beslissen of men meer wil van deze immigranten of niet.
Alsof het VB niet op geld en macht uit is.

Flaminganten zijn gewoon zielepoten. Nooit tevreden, onverdraagzaam en altijd maar klagen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:07   #394
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ach ja, toen ik klein was, nam ik ook alle stickertjes aan. Ik verzamelde ze zelfs.
het waren vooral jonge volwassenen die ze aannamen.

Zo het volk dat de politiek van de toekomst gaat bepalen
Oud 2 oktober 2006, 11:09   #395
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof het VB niet op geld en macht uit is.

Flaminganten zijn gewoon zielepoten. Nooit tevreden, onverdraagzaam en altijd maar klagen.
Alsof het koningshuis niet op geld en macht uit is...
Alsof bub niet op geld en macht uit is...
Oud 2 oktober 2006, 11:11   #396
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ik kan goed aannemen dat men zoiets organiseert voor de wereldvrede,maar wat ik niet kan verstaan is dat men in een klein landje dat reeds verdeeld is in Vlaanderen en Wallonie,Brussel en Duitstalig Belgie mensen tegen mekaar moet gaan opzetten en moet gaan verdelen in racisten en facisten .
groot gelijk !
Ik begrijp ook niet waarom het VB één groep van Vlamingen opzet tegen een andere groep (Niet-blanke en/of anders-religieuze en/of multiculturele Vlamingen)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:13   #397
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Ik ben gisteren met enkele vrienden naar de Brusselse optredens gaan kijken: met een frisse pint in de hand op een zondagnamiddag een gratis concertje meepikken vind ik prima. Er hing over het algemeen een zeer gemoedelijk sfeertje (weinig politiek gezwam), toch zorgenden onderstaande feiten dat ik met een wrang gevoel achterbleef:

-Axelle Red, die een hele speech afstak over verdraagzaamheid en respect vond het niet nodig om maar één woordje Nederlands te placeren (noblesse oblige?).

-Een rapper van Starflam zei letterlijk: 'Vlaams Belang in het cachot, tolérance!'. Gelukkig was er Lou Depryck* (aka 'de pasha van Puket') er nog om het feest der verdaagzaamheid haar geloofwaardigheid terug te geven.

- De totale afwezigheid van allochtonen (in het publiek) was zeer opmerkelijk

(*) cf. Lou and the Hollywood banana's

Laatst gewijzigd door Xenon : 2 oktober 2006 om 11:14.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:13   #398
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb gehoord dat het BUB waarschijnlijk 100% zal groeien met de volgende verkiezingen ! Van 5 naar 10 man
Oud 2 oktober 2006, 11:16   #399
mathieu
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Praktisch de volledige 'top' van de showbizzwereld, de media en de cultuurwereld verklaart de oorlog tegen Vlaanderen's grootste volkspartij. Wel, ik kan die artiesten waarschuwen, wat mij betreft, als het Vlaams Belang aan de macht komt, is het voor een aantal rabiate Vlaams Belanghaters als Sioen en Deus, zeker en vast fin de carriere. Als zij zich met politiek willen bemoeien, wel dan moeten ze maar de consequenties dragen ook. Verbieden die handel.

Na de machtsovername die er zeker zal komen, moet de huidige extreem progressieve en wereldvreemd linkse showbizzwereld, cultuurwereld en mediawereld tot op de bodem afgebroken worden en heropgebouwd in een volksnationaal en conservatief kader. Dit kan bijvoorbeeld door grote talentenjachten te organiseren voor artiesten, kunstenaars en mediafiguren die niet negatief staan tegen een gezonde volksnationalistische mening. Ze moeten geen aanhanger zijn van het nationaal solidarisme, maar ze moeten op zijn minst het cordon sanitaire verwerpen.
Eerste keer dat ik op dit forum kom.

Is dit ironisch bedoeld, of meent deze persoon dit?
mathieu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:17   #400
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

triestig gewoon

zielig gewoon

U gaat er van uit dat er alleen positivo's en negativo's zijn,al een gedacht aan al die mensen die niet naar de concerten geweest zijn,die hier niet dagelijks komen zeuren over hun voorkeuren?
precies 1% van de totale bevolking is naar die optredens geweest,de rest is thuisgebleven of ergens naartoe gegaan met hun familie,mensen die belangrijk zijn voor hun,denk jij dat ze wakker liggen van die optredens?
Maar volgende week is er verkiezing,en dan moet iedereen gaan stemmen die stemgerechtig is,staat barman dan ook ergens op de lijst waar men met voorakkoorden nu reeds de zetels van de spa de vld de cd&v en hun partners aan het berekenen is.
Daar lig ik wakker van,dat ik moet stemmen op 1 partij die reeds een voorakkoord heeft met een partij waar ik absoluut niet wil voor stemmen.
Laat uwe mayonaisse nu is goed werken en zeg me is hoe je goed bestuur kan garanderen,na eerst u kiezers gemanipuleerd en belogen te hebben.
Ik heb ook jong geweest en dan dacht ik ook de wijsheid in pacht te hebben,ondertussen ben ik veel slimmer en wijzer geworden,en als ik zeg dat traditionele partijen hun eigen toekomstig verlies aan het betekenen zijn door hun kiezers voor schut te zetten ipv te praten en de dialoog te hanteren tov het VB en zo te proberen tot oplossingen te komen zal ik er niet ver naast zijn.
Men kan trouwens bijna niet anders meer want zoals men nu bezig is creeert men een haatmaatschappij vanuit de politieke zuilen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be