Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 10:49   #101
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Wat is er mis met "eigen volk eerst"?
Dat het vreemdelingen uitsluit, tiens.

Citaat:
Neen , het Vlaams Belang sluit niemand uit. Jullie sluiten méér dan 1.000.000 kiezers uit door dit ondemocratische en particratische Cordon Sanitaire.
Er is nochthans geen enkele partij die zegt "niet-VB'ers" eerst

Citaat:
Jullie zeggen vreemdelingen eerst en verloochenen aldus het autochtonen vlaamse Volk.
Ik heb nog niemand dat horen zeggen en ik vind dat ook in geen enkel partijprogramma terug, dus nee, sorry dat is onzin.

Citaat:
De meerderheid van de bevolking is het NIET eens met dit Cordon Sanitaire, dat bewijzen de stemmenwinst bij elke verkiezingsgang van het Vlaams Belang, of niet soms???? of is dit elke keer een zwaar verlies misschien.
Misschien helpt een cursus rekenen? Zolang het VB niet meer kiezers haalt dan de andere partijen samen, kiest de meerderheid van de bevolking wel degelijk voor het CS. Alle partijen zijn daar immers voor de verkiezingen duidelijk in.

Citaat:
Het Vlaams Belang houdt géén racistisch pleidooi, maar zegt wat de meerderheid van de Vlamingen zouden willen zeggen maar niet durven omdat anders de zgn correcten hun zullen discrimineren en erger nog hun job zouden kunnen afpakken, of niet soms?????
Het discours van het VB werd door de rechtbank terecht als racistisch bestempeld. Maar gelukkig is de meerderheid van de Vlamingen niet racistisch. Ik ben er zelfs van overtuigd dat niet alle VB kiezers dat zijn. De partij is dat duidelijk wel.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:51   #102
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee niet echt, want als er geen nederlaag is, waarom blijf je dan die fraude sugereren. Om er wel een nederlaag van te maken?

Komaan, het VB haalde - ondanks het kartel met VLOTT - niet de vooropgestelde 35% en kon zelfs de resultaten van de peiling niet waarmaken. PDW haalde bijna 9000! voorkeurstemmen minder dan PJ. En het VB verloor haar status van grootste partij aan de SPa. Veel slechter kon de uitslag bijna niet zijn.
OMDAT IK DENK dat er fraude gepleegd zou kunnen zijn, leer lezen a.u.b. en verdraai m'n woorden niet, want daar zijn de rooien kampioenen in, blijkt weer eens duidelijk. De rooien hebben op een slinkse manier ten nadele van andere partijen u wel bekend kunnen winnen, en misschien ook door fraude te plegen, is dat duidelijk genoeg?
MisterXYZ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:53   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allochtonen stemmen massaal voor EIGEN VOLK EERST. Daarmee dat ze mee het beleid mogen bepalen. Dit in tegenstelling tot die 35% originele stadsbewoners, die moeten hun dhimmiestatus ondergaan.

Alhoewel... de Patrick gunt Fauzaya toch geen schepenzetel, zelfs niet met al haar voorkeurstemmen van haar eigen volk!

Citaat:
De burgemeester herhaalde dat zijn partij ,,gul zou zijn tot we het niet langer rechtvaardig vinden''. Meteen wordt het duidelijk dat christendemocraten en liberalen meer schepenmandaten zullen krijgen dan waar ze eigenlijk recht op hebben.

Janssens sloot wel niet uit dat het Antwerpse schepencollege krimpt. Met de kleine fracties van VLD (5) en CD&V/N-VA (6) is dat ook noodzakelijk. De schepenen worden uit de gemeenteraadsleden gekozen.

De kans dat Fauzaya Talhaoui (Spirit) schepen wordt, blijft klein. Voor de verkiezingen schoof Janssens Leen Verbist, Guy Lauwers, Monica De Coninck en Robert Voorhamme naar voren als kandidaten voor een uitvoerende functie. Het hoge aantal voorkeurstemmen van Talhaoui is niet van dien aard om Janssens van mening te doen veranderen. ,,Afspraken zijn afspraken.''
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elId=GMO12UV6B

Laatst gewijzigd door circe : 10 oktober 2006 om 10:55.
circe is offline  
Oud 10 oktober 2006, 10:59   #104
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
Haast alle Antwerpse allochtonen stemden SP.A, indien alle allochtonen enkel en alleen op een allochtoon hadden gestemd dan droeg Mohammed , Ahmed of Fatima nu de sjerp.
Maw , allochtonen gaven voorkeursstemmen aan allochtonen (een landelijk fenomeen) , maar ook aan Patrick Janssens, en daar werd door alle straathoekwerkers/imams met de juiste attitude en signatuur pre-electoraal wel voor gezorgd
Hilarisch! Die getallen waarmee VB'ers goochelen. Ik denk dat jullie teruggaan tot voor de oprichting van België om het aantal allochtonen te bepalen. Het is je misschien ontgaan, maar niet alleen op de SPa-lijst werden kandidaten van allochtone afkomst verkozen. Tel het aantal voorkeurstemmen van alle allochtone kandidaten maar eens op. Als die allemaal van allochtonen komen zoals het VB beweert, schieten er nog maar weinig allochtonen over die op PJ gestemd zouden kunnen hebben!!!

Citaat:
De rest van Patricks voorkeurstemmen werd aangevuld door het elitaire (lees pseudo-intellectuele) gedeelte van de binnenstad.
Toch makkelijk hé, de werled zo simplistisch voorstellen. Ja hoor, enkel in de Antwerpse binnenstad stemden autochtonen op PJ en dan nog alleen de elitaire autochtonen. Wake up, please!!!

Citaat:
Antwerpen is bijgevolg verloren en strategisch gezien moet het Vlaams Belang nu de pijlen richten op de helaas al multicultureel gecontamineerde randgemeenten.
Dat het VB Antwerpen als verloren beschouwt, zou pas echt fantastisch nieuws zijn. Dan kan het eindelijk terug uit die wurggreep van het VB vandaan.

Citaat:
Hoe zou het de beau monde over 20 �* 30 jaar vergaan ?
Tegen dan zal iedereen weer in Antwerpen willen komen wonen als het VB tegen dan zijn klauwen inderdaad van Antwerpen trekt en de randgemeenten volop heeft verzuurd. Zoals ze ook hun eigen kiezers uit Antwerpen hebben gejaagd. Niet echt een duurzame strategoie, me dunkt, want vroeg of laat vallen ze natuurlijk helemaal door de mand.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:00   #105
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien helpt een cursus rekenen? Zolang het VB niet meer kiezers haalt dan de andere partijen samen, kiest de meerderheid van de bevolking wel degelijk voor het CS. Alle partijen zijn daar immers voor de verkiezingen duidelijk in.
Laten we een referendum organiseren over het behoud van het cordon.

Mensen kiezen niet tegen of voor het cordon tijdens de verkiezingen. Ze kiezen voor een bepaalde partij waar zij zich goed bij voelen. Die denkpiste geldt ook voor het zeer zwakke argument als zouden 66,49% van de Antwerpenaren TEGEN het Vlaams Belang hebben gekozen.
Zwarte Spion is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:02   #106
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Laten we een referendum organiseren over het behoud van het cordon.

Mensen kiezen niet tegen of voor het cordon tijdens de verkiezingen. Ze kiezen voor een bepaalde partij waar zij zich goed bij voelen. Die denkpiste geldt ook voor het zeer zwakke argument als zouden 66,49% van de Antwerpenaren TEGEN het Vlaams Belang hebben gekozen.
Ik ben voor als we de Brusselaars dan ook in een referendum laten kiezen of ze nu bij Vlaanderen, dan wel bij Wallonië willen behoren. Deal?
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:06   #107
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang het VB niet meer kiezers haalt dan de andere partijen samen, kiest de meerderheid van de bevolking wel degelijk voor het CS. Alle partijen zijn daar immers voor de verkiezingen duidelijk in.
De band tussen wat partijen zeggen en de wil van de kiezer is ondraaglijk licht. Waarop baseer jij je om aan te nemen dat een stem voor pakweg de VLD of de SP-A instemming betekent met alle onderdelen van het VLD of SP-A discours?
Oud 10 oktober 2006, 11:11   #108
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De band tussen wat partijen zeggen en de wil van de kiezer is ondraaglijk licht. Waarop baseer jij je om aan te nemen dat een stem voor pakweg de VLD of de SP-A instemming betekent met alle onderdelen van het VLD of SP-A discours?
Als een aantal kiezers het er niet mee eens zijn, is het voor hen in ieder geval niet belangrijk genoeg om niet voor die partijen te stemmen. Want als je het niet eens bent met een bepaald standpunt van een partij, maar je kiest wel op die partij, dan weet je wel dat die partij voor dat standpunt staat hé (en dat geldt niet alleen voor het CS).
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:12   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ik denk dat jullie teruggaan tot voor de oprichting van België om het aantal allochtonen te bepalen
Ziehier de berekening, gemaakt door Gerolf Annemans zelf op basis van de officieel bekendgemaakte cijfers (hiergeboren Belgen met Marokkaanse nationaliteit worden gewoon als Belg gerekend - in tegenstelling tot de RVA waar ze als gediscrimineerde allochtonen worden gerekend in de werkloosheidscijfers):

Bevolking van District Antwerpen
circe is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:24   #110
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tegen dan zal iedereen weer in Antwerpen willen komen wonen als het VB tegen dan zijn klauwen inderdaad van Antwerpen trekt en de randgemeenten volop heeft verzuurd. Zoals ze ook hun eigen kiezers uit Antwerpen hebben gejaagd. Niet echt een duurzame strategoie, me dunkt, want vroeg of laat vallen ze natuurlijk helemaal door de mand.

----------

tegen dan zal Antwerpen en of randgemeenten er mogelijk uitzien als Parijs waar buitenwijken (banlieus) er de officiële naam van le petit maroc kregen, en waar het de moeite waard is om een auto assemblage fabriek te bouwen om de tijdens elk weekend in brand gestoken autos te vervangen.
Kijk in dat verband nu al naar Brussel trouwens.

Laatst gewijzigd door bob. : 10 oktober 2006 om 11:24.
bob. is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:24   #111
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat het vreemdelingen uitsluit, tiens.

Er is nochthans geen enkele partij die zegt "niet-VB'ers" eerst

Ik heb nog niemand dat horen zeggen en ik vind dat ook in geen enkel partijprogramma terug, dus nee, sorry dat is onzin.

Het discours van het VB werd door de rechtbank terecht als racistisch bestempeld. Maar gelukkig is de meerderheid van de Vlamingen niet racistisch. Ik ben er zelfs van overtuigd dat niet alle VB kiezers dat zijn. De partij is dat duidelijk wel.
Oorspronkelijk bericht door MisterXYZ
Wat is er mis met "eigen volk eerst"?

(edina) Dat het vreemdelingen uitsluit, tiens.

Vreemdelingen horen hier niet thuis en zadelen ons allen maar op met miserie te verkopen, tiens!

Neen , het Vlaams Belang sluit niemand uit. Jullie sluiten méér dan 1.000.000 kiezers uit door dit ondemocratische en particratische Cordon Sanitaire.

(edina) Er is nochthans geen enkele partij die zegt "niet-VB'ers" eerst

Voor u is het Cordon Sanitaire democratisch en dus toegelaten om méér dan 1.000.000 kiezers uit te sluiten, tiens!

Jullie zeggen vreemdelingen eerst en verloochenen aldus het autochtonen vlaamse Volk.

(edina) Ik heb nog niemand dat horen zeggen en ik vind dat ook in geen enkel partijprogramma terug, dus nee, sorry dat is onzin.

Neen dat doen we niet, maar wel jullie doen dat en verloochenen het Vlaamse volk, tiens!

De meerderheid van de bevolking is het NIET eens met dit Cordon Sanitaire, dat bewijzen de stemmenwinst bij elke verkiezingsgang van het Vlaams Belang, of niet soms???? of is dit elke keer een zwaar verlies misschien.

(edina)Misschien helpt een cursus rekenen? Zolang het VB niet meer kiezers haalt dan de andere partijen samen, kiest de meerderheid van de bevolking wel degelijk voor het CS. Alle partijen zijn daar immers voor de verkiezingen duidelijk in.

Dat is een grove leugen, alleen goed fatsoen en respect voor de medemens gelden hier en niet een cursus rekenen. Het Cordon Sanitaire gaat in tegen alle regels van goed fatsoen en respect voor andermans ideeen en ideologieën. Alle partijen stellen zich aldus onverdraagzaam op en dat is een van de redenen waarom het Vlaams Belang, steeds méér en méér stemmen blijft binnenhalen. Het is ongehoord en nooit vertoond dat men nergens het Vlaams Belang meeneemt in het bestuur, nochtans de andere partijen deden dit vroeger wel voor het instellen van het Cordon Sanitair en nu kan dit niet méér!

Het Vlaams Belang houdt géén racistisch pleidooi, maar zegt wat de meerderheid van de Vlamingen zouden willen zeggen maar niet durven omdat anders de zgn correcten hun zullen discrimineren en erger nog hun job zouden kunnen afpakken, of niet soms?????[/FONT]

(edina) Het discours van het VB werd door de rechtbank terecht als racistisch bestempeld. Maar gelukkig is de meerderheid van de Vlamingen niet racistisch. Ik ben er zelfs van overtuigd dat niet alle VB kiezers dat zijn. De partij is dat duidelijk wel.

De partij is niet veroordeelt voor racisme, u moet zich eens goed laten voorlichten, mijn gedacht, tiens!
MisterXYZ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:40   #112
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een aantal kiezers het er niet mee eens zijn, is het voor hen in ieder geval niet belangrijk genoeg om niet voor die partijen te stemmen. Want als je het niet eens bent met een bepaald standpunt van een partij, maar je kiest wel op die partij, dan weet je wel dat die partij voor dat standpunt staat hé (en dat geldt niet alleen voor het CS).
Of ze hopen dat die partijen zich maar de eisen van links zullen schikken.
Het is in elk geval belangrijk genoeg voor veel allochtonen, de druggebruikers, de sociale werkers en homo’s .
Ook de mensensmokkelaars, pooiers, huisjesmelkers en andere criminelen zullen allicht niet voor een partij stemmen die hun inkomsten zouden beperken..
Bobke is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:42   #113
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Maar waar heeft u het in feite over? En vooral: wat heeft dat met de tegenvallende VB-uitslag te maken??
U kan toch lezen he,of Het VB nu verloren heeft of gewonnen is voor mij niet belangrijk,wel de manier waarop men de kiezer beinvloed.
Je leest een programma van een partij,vind het oke en geeft je stem om dan tot de vaststelling te komen dat ze allemaal in de zandbak gaan spelen!
Waarom moeten wij dan nog gaan stemmen.
Plus het feit dat de campagne "hoe beschadig ik het VB" op een vuile manier is gespeeld door de pers en de media.
Als dit straks kan tegen iedere partij is het hek van de dam.
Langs de ene kant 1 miljoen kiezers verplichten van gaan te kiezen wetende dat me ze overal afwijst,langs de andere kant voorakkoorden sluiten en op die manier ook daar de kiezer bedriegen.
Als ik op SP.A stem wil ik daarom nog niet dat de Vld,of de CD&V mee van mijn stem moet profiteren.
Oud 10 oktober 2006, 11:42   #114
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad: met evenveel recht kan iemand anders dus beweren dat een stem voor de cordonpartijen helemaal niets met het cordon te maken heeft.

Je argument is dus ledig.
Oud 10 oktober 2006, 11:49   #115
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
----------

tegen dan zal Antwerpen en of randgemeenten er mogelijk uitzien als Parijs waar buitenwijken (banlieus) er de officiële naam van le petit maroc kregen, en waar het de moeite waard is om een auto assemblage fabriek te bouwen om de tijdens elk weekend in brand gestoken autos te vervangen.
Kijk in dat verband nu al naar Brussel trouwens.
Wat ik vooral vrees is dat onze kinderen en kleinkinderen zullen opgezadeld zitten met een islamitische minderheid of misschien wel op den duur meerderheid. Dan zal het maar een kwestie van tijd zijn dat onze cultuur en waarden en vooral onze democratie(die nu al verkracht word) verleden tijd zullen zijn. Ofwel zullen we in een soort Libanon terecht komen.
En dit geldt voor veel europese landen.
Dit is wat veel mensen meer en meer beginnen te beseffen, en waarom het VB altijd maar vooruit blijft gaan. Alleen gebeurt dit veel te traag. Velen liggen nog in slaap, en dat is de teleurstelling.

Islam en democratie gaan gewoon niet samen!

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 10 oktober 2006 om 11:56.
Argusx43 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:54   #116
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samenvatting: het VB heeft niet verloren in Antwerpen, maar er moet herteld worden om dat niet-verlies om te keren???
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 11:58   #117
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ziehier de berekening, gemaakt door Gerolf Annemans zelf op basis van de officieel bekendgemaakte cijfers (hiergeboren Belgen met Marokkaanse nationaliteit worden gewoon als Belg gerekend - in tegenstelling tot de RVA waar ze als gediscrimineerde allochtonen worden gerekend in de werkloosheidscijfers):

Bevolking van District Antwerpen
Wie de Belgische nationaliteit heeft kon stemmen. De Belgische nationaliteit hebben/krijgen is geregeld via democratisch tot stand gekomen wetten.
Ook sommige inwoners met een niet-Belgische nationaliteit kunnen stemmen, ook al via een democratisch tot stand gekomen wet.

Het is niet omdat het VB problemen heeft met de democratie, dat wij ze daarin moeten volgen.
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 12:00   #118
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Wat ik vooral vrees is dat onze kinderen en kleinkinderen zullen opgezadeld zitten met een islamitische minderheid of misschien wel op den duur meerderheid. Dan zal het maar een kwestie van tijd zijn dat onze cultuur en waarden en vooral onze democratie(die nu al verkracht word) verleden tijd zullen zijn. Ofwel zullen we in een soort Libanon terecht komen.
En dit geldt voor veel europese landen.
Dit is wat veel mensen meer en meer beginnen te beseffen, en waarom het VB altijd maar vooruit blijft gaan. Alleen gebeurt dit veel te traag. Velen liggen nog in slaap, en dat is de teleurstelling.

Islam en democratie gaan gewoon niet samen!
Paranoïa kan behandeld worden. Praat erover met uw huisarts.
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 12:08   #119
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is maar één partij die mensen uitsluit en dat is het VB, beste BitterSweet. Eigen volk eerst, weet je wel! Allochtonen mogen van hen niet eens stemmen!!! Zelfs niet als ze Belg zijn (want dan zeuren ze weer over de procedure waarmee het is gebeurd). Of zouden niet mogen zetelen als ze zijn verkozen (want dan zeuren ze weer over het feit dat ze enkel verkozen werden door degenen die eigenlijk niet hadden mogen kiezen). Niemand verhindert VB'ers te zetelen als ze zijn verkozen. Niet willen samen besturen is een andere zaak. Dat is een keuze. Een keuze die VB'ers ook zouden maken.
In een land dat opgebouwd werd door onze ouders ,grootouders,en voorouders dat regelmatig bezet is geweest door Spanjaarden,Oostenrijkers,Fransen,Duitsers ea mag men wel verwachten dat al zijn Burgers rechten hebben.
Er zijn trouwens tientallen verkozen buitenlanders die wel mogen zetelen en verkozen zijn,maar de Vlaming die zich bedreigt voelt in zijn eigenheid mag dat niet??
Oud 10 oktober 2006, 12:11   #120
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Paranoïa kan behandeld worden. Praat erover met uw huisarts.
En voor slechtziende mensen bestaan er brillen, of eens bij een oogarts gaan.
Maar ja, wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 10 oktober 2006 om 12:13.
Argusx43 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be