![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 2 november 2006 om 10:43. |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
|
Tijd voor een kristalnacht!
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#206 | |
|
|
Citaat:
Racisme heeft niet altijd met geweld te maken, maar ik denk niet dat ik dat in arme zielen hun verstand kan proppen. Wie zo dom is dat hij de politieke brainwash slikt, moet niet klagen dat hij gediscrimineerd wordt. Wie te stom is om onze cultuur, waarden en normen te begrijpen en ze daarom enkel verwerpt, hoort hier niet thuis. Al die mensen in de banlieus zijn er niet toevallig terecht gekomen. Ze hebben het niet gemakkelijk om uit de miserie te geraken, maar als ze echt willen, geloof ik dat het mogelijk is. Maar het is gemakkelijker om te klagen dat je gediscrimineerd wordt en wat naïeve poco's zoals jij voor je karretje te spannen. Weet jij waar je eigenlijk over spreekt? Ik wel. Ik leef in de Seefhoek, of de banlieu van Antwerpen, waar ik als autochtoon overwoekerd wordt door allochtonen, die het materieel veel beter hebben dan ik. Sorry, maar ik rijdt niet met een Mercedes of BMW, zoals vele van die migrantjes hier. En dan klagen ze nog dat ze niets hebben. Lees de posts van Raven hier in dit topic eens. Dan zie je hoe ze aan hun luxe geraken. Het racaille wil niet integreren. Ze willen hier enkel op onze kap leven als parasieten en verdienen geld als slijk door te dealen en te helen. Voor de buitenwereld doen ze zich arm en gediscrimineerd voor, om hun misdaden goed te praten en jammer genoeg trappen gekken nog in hun leugens, omdat het toevallig nog echte kansarme allochtonen zijn, die je niet hoort klagen. Ik spreek me hier dus niet uit over deze mensen, wel over het zielloos racaille, de rotte appels die er uit moeten om onze maatschappij terug leefbaar te maken. |
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Europees Commissaris
|
Twee dagen geleden kwam een minister in het Nederlands journaal nog uitleggen middels een wetenschappelijk onderzoek in zijn opdracht dat allochtonen van Turkse en Marokkaanse afkomst niet werden gediscrimineerd bij sollicitaties. Het enige wat ze moesten kunnen voorleggen was een diploma, eventueel ervaring.
Hij zou de resultaten van dit onderzoek ook aan de regering voorleggen. Mijn vraag is: Als het aan diploma's ligt, waarom studeren ze dan niet gewoon? Zouden alle leraars racisten zijn die graag allochtonen buizen? En waarom hoor je zoveel oudere migranten vertellen dat ze toen ze hier aankwamen nooit problemen hadden met de oude Belgen, gastvrij werden ontvangen, terwijl ze nu zelf soms niet meer in hun "eigen" wijken durven rondlopen? Zou het voor een deel door de decennialange door de regering gesteunde ghettovorming kunnen komen? Zou het kunnen dat de eerste migranten nog met te weinig waren om op die manier samen te klitten dat ze eigenlijk een kopie vormden van de streng geïslamiseerde samenleving waaruit ze vandaan komen? Zorgt de aanvoer van importbruiden en -bruidegommen uit het dikwijls fundamentalistische achterland van de Maghreb voor telkens weer nieuwe kansarmoede, taalachterstand en zelfgekozen segregatie? Worden zonen niet genoeg gestimuleerd om te studeren, zoals Nederlands schrijver Hafid Bouazza, van parels als "Paravion" zegt, omdat ze als macho's worden behandeld, en worden dochters te vlug van school gehaald omdat meisjes nu eenmaal kinderen moeten krijgen en geen diploma behalen? Of is het toch gewoon die vuile racistische blanke klootzak die van alles de schuld is... Ik vraag het me gewoon af, omdat zoveel allochtonen, vooral diegenen die wel slagen in onze maatschappij, niet aan de klaagmuur gaan staan met de onaangepasten en de progressieve kamikazes, en niet met de vinger wijzen naar de racistische aard van de vuile blanke klootzak...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Banneling
|
Citaat:
.................... .................... Vandaag, 20:55 Vandaag, 20:48 Vandaag, 20:43 Vandaag, 20:16 Vandaag, 20:13 Vandaag, 19:33 Vandaag, 18:41 Vandaag, 17:21 Vandaag, 17:18 Vandaag, 17:11 Vandaag, 17:08 Vandaag, 16:35 Vandaag, 16:32 Vandaag, 16:23 Vandaag, 16:21 Vandaag, 16:04 Vandaag, 15:54 Vandaag, 01:24 Vandaag, 01:18 Vandaag, 01:11 Vandaag, 01:10 Vandaag, 01:05 Vandaag, 01:02 Vandaag, 00:43 Vandaag, 00:42 idd je hebt veel gewerkt vandaag agresief LOL : Iemand die mensen in de fik steekt en hun eigendom enz...noem ik idd gespuis. De mening die ik heb is ook deze van vele mensen als je dat agresief vindt dan is er iets serieus mis met je of ben je van datzelfde RAS. Wat er dik in zit. Maar waarschijnlijk heb je nog geen kloten bewezen in je leven en nog niets bereikt en hoef je niet bang te zijn dat ze uw eigendom in de fik steken of je goederen stelen. Omdat je genoeg hebt met uw ocmw uitkering die wij belastingbetalers je geven. Hoooopelijk ben ik mis maar ik vrees van niet. Opleiding of niet, rijk of arm, doet er niet toe. Het is door hun religie&cultuur dat ze fucked up in de head zijn. We zien het dagdagelijks. Zolang die moslimworm in hun kop blijft zitten, blijven ze zieke zieltjes. Mogen ze gerust zijn met alle plezier in HUN land. Trouwens je moet meer verdraagzaam zijn If you are not part of the solution you are part of the problem Ik zou zeggen vetrek met die parasieten richting de maghreb. In afwachting van Uw antwoord, verblijf ik Laatst gewijzigd door colargo : 2 november 2006 om 22:43. |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Beetje op u teentjes getrapt colèreke? Mij wat gaan stalken? Paranoïa? Je weet toch dat de symptomen zijn van xenofobie? Neen, wel ik zal het je even opsommen: * Paranoïa, waanbeelden. * Sociale isolatie: gebrek aan vrienden, mensen die je niet au serieux nemen, vaak met werkloosheid tot gevolg. * Complotdenken. * Soms gecombineerd met psychoses. * Vluchtgedrag. * Agressief gedrag. * Het spreiden van hatelijke taal, vuilspuierij. * Niet in staat nuances te vatten, denken in simplismen. * Hoogheidswaanzin. Maar geen nood, xenofobische reacties kunnen verdwijnen. Psychologische hulp is aangewezen, maar vaak verdwijnt het ook spontaan. Verder wil ik graag nog benadrukken dat onderdrukte of sociaal geïsoleerde groepen, hetzij omwille van hun kleur of geloof, hetzij door armoede zeer moeilijk uit deze situatie geraken. Hiervoor is daadkrachtige politieke tussenkomst en een grondige maatschappelijke verandering noodzakelijk. Dus prijs uzelf gelukkig. Hoogachtend, Starkan. Laatst gewijzigd door Starkan : 2 november 2006 om 23:51. |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Partijlid
|
Sta mij toe de duidelijk noodzakelijke 'r' toe te voegen.
Wat een achterlijk antwoord.
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
|
Zou gij uw leven geven in naar voor de westerse beschaving?
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het mag wel duidelijk zijn dat ik deze vandalenstreken ten zeerste afkeur, net zoals het gros van de bewoners daar, de ouders van de vandalen, de imams, en iedereen met een wat nuchtere geest, dit afkeurt. Dat betekent echter niet dat men de problemen daar moet negeren. Trouwens, de vandalen hebben daar helemaal geen eisen, dus wat valt er dan toe te geven? Het probleem is er een van een totaal ontwrichte urbanisatie problematiek, waar mensen met een laag inkomen worden gedwongen in de banlieus te gaan wonen, veelal met veel te veel mensen in veel te kleine appartementen. Iedereen met een beetje sociologische kennis weet dat als je mensen gaat concentreren in wijken op basis van hun sociale status, dat tot probleemsituaties leidt. Zie de Bronx in de VS. En de mensen kan je niet zomaar meer wijs maken dat het hun lot is. Dit is georganiseerde isolatie van de bevolking van Frankrijk door de regering. Alleen doet de regering daar alsof er niets gebeurd is. Men pakt de problemen niet aan, de vandalen zijn bijna allemaal vrijgesproken, de politie trekt zich terug en van een andere urbanistische aanpak is geen sprake. Het mondt daar uit in anarchistische situaties waar het meerendeel van de bewoners daar slachtoffer zijn. Het is een minderheid vd inwoners die deelnam aan die acties. Dus geen reden om het hoofd in het zand te steken en enkel repressie als mogelijke oplossing te voorzien. Dat zou de zaken daar alleen maar verergen. Een gezonde maatschappij moet gediversifieerd zijn, niet de minderbegoeden bij de minderbegoeden zetten, de middneklasse bij de middenklasse en de rijken bij de rijken. Dit druist overigens in tegen alles waar de Fransen voor staan. Ze (de regering) verkrachten hun eigen idealen die zijn verworven na de Franse Revolutie. Hoe geloofwaardig klinken de woorden 'Liberté, Egalité, Fraternité' nog als je ziet hoe Frankrijk tot een klassensysteem transformeert? |
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
|
Citaat:
En sinds wanneer zijn de Fransen met hun leuze "Liberté, Egalité, Franternité" ooit geloofwaardig geweest? Vraag het eens aan de bv de Bretoenen. |
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Das al veel als ge dat weet en nu nog hulp zoeken en een beetje meer buiten komen en bewegen. Zodat uw v02max stijgt Een ding moet ik toegeven, zever verkopen kunt ge. Tal van vreemdelingen in belgië die ja idd werken en "normaal" leven. Enkel met een bepaalde groep miserie. En ze waren "toevallig" weer in het nieuws deze avond ivm hun specialiteiten Doei Pc nerd Jongen sterft onder tram na duw ANTWERPEN - Een jonge allochtoon is vrijdagavond in Antwerpen om het leven gekomen toen hij tijdens een ruzie onder een tram werd geduwd. Hij was op slag dood. De dader vluchtte. Hij sprong na het incident in een auto en reed weg, meldde de Vlaamse televisie. De politie is een zoektocht begonnen, aldus de Belgische autoriteiten. Ook de dader zou allochtoon zijn. Maw Gespuis Laatst gewijzigd door colargo : 4 november 2006 om 00:17. |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eeuh ik denk niet dat u erg veel weet over de toestand in Frankrijk. Misschien af en toe eens naar een zender luisteren waar de berichtgeving nog redelijk objectief en van niveau is �* la BBC. De rellen in Parijs worden veroorzaakt door een 3000-tal jongeren (maximaal), we hebben het hier over enkele honderdduizenden inwoners (waarvan ook veel van allochtone afkomst) die door dit crapuul geterroriseerd worden. Nog een chance dat de overgrote meerderheid niet de politie aanvalt en de boel probeert te vernietigen, want volgens uw 'begripvolle logica' zouden ze het eigenlijk allemaal moeten doen. Het gedrag van die jongeren heeft ermee te maken dat zij veelal lid zijn van criminele bendes die de politie uit 'hun gebied' willen weghouden zodat zij er de wet kunnen stellen. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Starkan. Voorts ben je ook verkeerd door te stellen dat de allochtone gemeenschap zich wel degelijk uitspreekt tegen het geweld. Dat is namelijk niet het geval. Uiteraard zijn er wel enkele individuen die zich er tegen uitspreken. Maar de allochtone gemeenschap op zich spreekt zich er niet tegen uit. Ze blijven stil. Ze kunnen wel een opmars organiseren om de twee doden te herdenken die het excuus waren voor het geweld, maar een opmars organiseren tegen het geweld dat is blijkbaar niet mogelijk.
Laatst gewijzigd door MARE : 5 november 2006 om 14:32. |
|
|
|