Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2006, 13:42   #1
Cernunos
Vreemdeling

Standaard Abos schandaal

Beste mensen,

Ik ben een student criminologie en ik zou een paper tot een goed einde moeten brengen over het ABOS-schandaal. Aangezien ik gemerkt heb dat sommigen onder jullie wel het een en het ander weten over het ABOS-schandaal, had ik graag enige informatie gevraagd. Ik zou vooral zoveel mogelijk moeten weten over de daders en wat ze precies gedaan hebben.

Ik weet dat de 2 Antwerpse zakenlieden zijn vrijgesproken in hoger beroep(waaronder Godfroid) en dat het brein achter de operatie een secretaresse was (Marie-Louise Stass). Ze is samen met voormalig directeur-generaal Fransesco T. vrijgesproken wegens gebrek aan bewijsmateriaal.

Maar graag had ik hieromtrent wat meer randinformatie gehad, want op het internet is er echt niet veel informatie te vinden.

Alvast bedankt.
Cernunos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 14:37   #2
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Beste Cernunos,

Citaat:
Ik ben een student criminologie
**zucht**

Als dit waar is gaat het niveau van sommige studenten er echt wel op achteruit.

Raadpleeg eerst retrospectieve, dan lopende bibliografieën. Hierin zult u wel voldoende informatie vinden, dan wel ideetjes over waar verder te zoeken. U zou daarna eens wat echt bibliotheekwerk kunnen verrichten. Eventueel kan u een goed archief zoeken en krantenonderzoek verrichten aan de hand van kranten uit de gegeven periode.

De dooddoener "ik vind niks op internet" afratelen is natuurlijk gemakkelijker, en hopen dat sommige anderen u kant en klare info zullen verschaffen via een internetforum getuigd meer van gemakszucht dan van iets anders.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 15:00   #3
jornob
Vreemdeling

Standaard

als u uw werk gaat baseren op wat er op dit forum gezegd wordt trek ik de wetenschappelijkheid van u paper sterk in vraag.
jornob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2006, 16:46   #4
Cernunos
Vreemdeling

Standaard

Geen zorgen, dit is niet bedoeld om mij te baseren op informatie die anderen mij verschaffen, enkel als mogelijk bijkomstige informatie.

Ik heb verschillende bronnen verkregen uit verschillende bibliotheken, ik heb meerdere artikels uit tijdschriften uit de periode kunnen bemachtigen en ik heb "Witte Olifanten" van Douglas de Coninck gelezen. Ik was gewoon aan het hopen dat iemand een goede link had voor mij aangezien ik niks nuttig kon vinden op het internet.
Ik heb niet gevraagd om mijn opzoekwerk te laten maken door een ander, mijn excuses voor degenen die mij hierbij verkeerd verstaan hebben...
Cernunos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 10:44   #5
Blancca
Vreemdeling

Standaard abos

nog info nodig voor dit onderwerp ?
Ik ken 1 van de hoofd verdachten,persoonlijk.
Blancca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 10:47   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blancca Bekijk bericht
nog info nodig voor dit onderwerp ?
Ik ken 1 van de hoofd verdachten,persoonlijk.
Hij/zij is ondertussen al 7 jaar afgestudeerd...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 10:50   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
of gestopt met studeren wegens herhaalde buizen ...

..

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 10:52   #8
Another Jack
Banneling

Standaard

Wat zijn we ook met criminologen...
Voor we het weten hebben we evenveel criminologen als criminelen.

We zouden ze misschien met enkelboeien samen op pad moeten sturen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 10:52   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cernunos Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik ben een student criminologie en ik zou een paper tot een goed einde moeten brengen over het ABOS-schandaal. Aangezien ik gemerkt heb dat sommigen onder jullie wel het een en het ander weten over het ABOS-schandaal, had ik graag enige informatie gevraagd. Ik zou vooral zoveel mogelijk moeten weten over de daders en wat ze precies gedaan hebben.

Ik weet dat de 2 Antwerpse zakenlieden zijn vrijgesproken in hoger beroep(waaronder Godfroid) en dat het brein achter de operatie een secretaresse was (Marie-Louise Stass). Ze is samen met voormalig directeur-generaal Fransesco T. vrijgesproken wegens gebrek aan bewijsmateriaal.

Maar graag had ik hieromtrent wat meer randinformatie gehad, want op het internet is er echt niet veel informatie te vinden.

Alvast bedankt.
Moest ik uw promotor zijn en ik kwam te weten dat ge op zoek gaat naar info via een totaal onbetrouwbare en irrelevante bron als politics, ge zou door het raam vliegen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 10:56   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cernunos Bekijk bericht
Geen zorgen, dit is niet bedoeld om mij te baseren op informatie die anderen mij verschaffen, enkel als mogelijk bijkomstige informatie.
Ik heb verschillende bronnen verkregen uit verschillende bibliotheken, ik heb meerdere artikels uit tijdschriften uit de periode kunnen bemachtigen en ik heb "Witte Olifanten" van Douglas de Coninck gelezen. Ik was gewoon aan het hopen dat iemand een goede link had voor mij aangezien ik niks nuttig kon vinden op het internet.
Ik heb niet gevraagd om mijn opzoekwerk te laten maken door een ander, mijn excuses voor degenen die mij hierbij verkeerd verstaan hebben...
Wat is dat voor zever?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 1 juli 2013, 10:59   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dzju, ik heb me laten vangen.
Oud 1 juli 2013, 11:00   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is dat voor zever?
Allez vrienden, een beetje 'wetenschappelijkheid' aub.

Soms stel je een vraag, niet om het antwoord op de vraag te weten te komen, maar wel over hoeveel reacties er op komen, welke de teneur is van de reacties enz.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 12:42   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez vrienden, een beetje 'wetenschappelijkheid' aub.

Soms stel je een vraag, niet om het antwoord op de vraag te weten te komen, maar wel over hoeveel reacties er op komen, welke de teneur is van de reacties enz.

.
Het ergste is dat die Godfroid indertijd ook nog vrijgesproken is wegens "gebrek aan bewijzen", terwijl de kleine garnalen wel werden bestraft voor hun uitvoerend aandeel in de zaak. Typisch Belgische rechtspraak.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be