![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10641 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10642 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik las toevallig vandaag in de krant (belang) dat ESA volgend jaar GOCE gaat lanceren, om onderzoek te doen naar het zwaartekrachtsveld van de aarde. http://www.esa.int/esaLP/ESAYEK1VMOC_LPgoce_0.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10643 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach joh, met alle respect, maar volgens mij ben je te beroerd om zelf een en ander eens te checken en je blijft hangen in je voor-oordelen. En begrijp me goed, dat is je goed recht. Maar ik ga in zo iemand geen meter energie steken, da's mijn goed recht. ![]() Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10644 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hmm intressant, alleen zolang het in een krant staat denk ik dat het alleen voor publieke consumptie is. Maar bedankt dat je me er op wees. Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10645 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik hou al niet van de bonuskaart bij Albert Heijn, laat staan van een ingespoten chip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik volg nu trouwens op de voet de ontwikkeling van eID. Wel, ik zie niet in wat er mis zou zijn om deze data op een chip te implanteren zolang een bewuste daad van mezelf nodig is om deze data vrij te geven en zolang er afdoende wetgeving rond het gebruik van deze data. Je kan natuurlijk zoals de Amish gaan leven en elke verandering afwijzen wegens de mogelijke gevaren en misbruiken. Dat lijkt me echter geen nuttige houding. Laatst gewijzigd door parcifal : 20 november 2006 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ja DAT snap ik wel, maar nogmaals. ik zeg dat het volgens insiders veel meer doet dan DAT. DAT zie jij volgens mij over het hoofd Maar nevermind, ik heb geen zin er steeds weer bij je in te tuinen dus voor mij stopt het hier, ik heb je gezegd wat ik denk Zal me verder rotzorg zijn wat jij er mee doet. verder no hard feelings hoor. Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu moet je mij eens uitleggen hoe je op deze manier nog een goede privacy-bescherming kunt garanderen. Wat zie je als een bewuste daad om de info vrij te geven, want RFID chipjes kun je nu al vanop enkele meters lezen. Ze maken het ons zo gewoon he, een chipje op je pas, een teleffon die je constant bij hebt. Langzaam maar zeker geven we onze privacy zelf op, en ja natuurlijk, als je eigen privacy normen gereduceert zijn tot 0 zal je privacy voldoende beschermd zijn naar je eigen normen, maar dit is niet de juiste weg in mijn ogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geef die kerel gewoon een chip! ![]() Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Via PKI. Te lang om het hier uit te leggen. Google er maar eens op. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10651 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10652 |
Banneling
|
![]() Met PKI dien je je Personal Key te geven om toe te laten dat de data gedecrypteerd wordt.
Is dat dan geen actieve daad? Het wordt o.a. toegepast op de nieuwe eID kaarten en op dat gebied is belgië momenteel wereldkoploper. Ik begrijp je probleem bijgevolg niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je beseft toch dat encryptie een vals gevoel van veiligheid is he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10654 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10655 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10656 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10657 |
Minister
|
![]() Wel ja dat is het juist , die ship zou ook gebruikt kunnen worden , heb ik gelezen, als bankkaart. Dus in een cashloze maatschappij zou het onmogelijk worden om nog eten te kunnen kopen zonder die schip. Van dictatuur gesproken...En dit wist de bijbel al 2000 jaar geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10658 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Argusx43 : 20 november 2006 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10659 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent gewoon onwetend. Dat is geen schande, enkel als je het blijft ondanks mogelijkheden om u te informeren. Stemmen per computer biedt bijvb. ongekende mogelijkheden om elke fraude onmogelijk te maken op een vrij simpele manier : maak de stemming openbaar en publiceer de uitgebrachtte stemmen op het Web. Iedereen kan voor zichzelf kijken of zijn stem klopt en kan zelf de telling maken. Voor de rest mag u mij eens uitleggen hoe u PKI encrypted data exact gaat kraken. Uw bezwaren zijn begrijpelijk maar je mag er niet in blijven hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10660 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nochmaals je gaat er vanuit dat democratie voor eeuwig is, dat is een utopie. Er word nu al serieus geknaagt in de VS aan de democratie. |
|
![]() |
![]() |