![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#841 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#842 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 1 december 2006 om 10:55. |
|
|
|
|
|
|
#843 |
|
Parlementslid
|
Natuurlijk, ik heb het over HAAT; een emotie die mensen verteerd en hen aanspoort tot het nemen van ondoordachte acties. Dat men afkeer vertoont daar kan ik tot op zekere hoogte begrip voor hebben. maar je moet voor mij die afkeer niet met argumenten proberen te verkopen, een mening is nu eenmaal een mening. De discussie of homoseksualiteit 'natuurlijk' is, is dan weer iets anders, daar kunnen we wel over discusiëren en argumenteren.
|
|
|
#844 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eerder zei je dat er geen enkele aanwijzing was om dat te denken dat sex een gevolg was van ons voortplantingsinstinct. Tot in je er één gaf. Dan begon je weer over wat anders. Bovendien zie ik niet in waarom jongens en meisjes verschillende organen zouden moeten hebben om te urineren. Ik begrijp wel dat het om nevenfuncties gaat. Maar ja bij jou moet je het echt hebben over teelballen en eierstokken voor je iets gaat toegeven van het verschil natuurlijk. We zijn hier weer op 'hoog niveau' bezig, vind ik. Derde functie? Welke derde functie? Verklaar je nader. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#845 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
....je voelt zelf aan dat die fobie irrationeel is en je voelt een drang om die fobie, die eigenlijk een afwijking is van de norm Een vraagje. Kunnen gecastreerde mannen nog homoseksuele gevoelens hebben? Neen, natuurlijk. Zeg nu nog dat de organen geen aanwijzing zijn tot de functie van sexualiteit. Maar ja. eer jij iets gaat toegeven zal Pasen op een maaandag moeten vallen zekers? Het enige argument dat ik van jou gehoord heb om homosexualiteit als een normaliteit te gaan beschouwen is dat jij er een voordeel mee doet. Wat de rest daarvan denkt kan je geen moer schelen. Als je dat al een argument kan noemen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 december 2006 om 11:21. |
||
|
|
|
|
|
#846 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#847 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#848 |
|
Parlementslid
|
Dat klopt, maar spijtig genoeg heb ik binnen dit topic al een paar keer moeten vaststellen dat de correlatie toch verdacht sterk is
|
|
|
#849 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#850 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#851 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een klein beetje ernstig blijven hé... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
|
|
|
|
|
#852 |
|
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Laatst gewijzigd door Geertje : 1 december 2006 om 12:50. |
|
|
|
|
|
#853 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#854 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is gezeur. Alleen naïeve oer-conservatieve onderzoekers die door het geloof zijn geïndoctrineerd kunnen tot zo'n conclusie komen.
|
|
|
|
|
|
#855 | |
|
|
Citaat:
Plezier en genot zijn zaken die elk dier in zijn "vrije tijd" zoveel mogelijk opzoekt. En dan liefst natuurlijk met individuen waar zij zich het meest toe aangetrokken voelen. Waarom zou een dier zich daarvoor beperken tot individuen van het andere geslacht. is Geef daar eens één goede reden voor?!? Leven in groep is overigens van levensbelang voor vele dieren. Dat brengt conflicten mee en die conflicten moeten opgelost worden, anders valt die groep uit elkaar. En die conflicten zijn er natuurlijk niet alleen tussen individuen van verschillend geslacht. Integendeel zelfs. Verzoening is essentieel om het leven in groep mogelijk te maken. En één van de gebruikte manieren voor verzoening is sex. Want verzoening moet natuurlijk plezierig zijn om efficiënt te zijn. En ook paarbinding is essentieel aan het leven in groep. En dat moet je dus niet enkel bekijken vanuit het strakke beeld van monogamie (een zeldzaamheid in de natuur). In een groep is het belangrijk om partners te hebben waarop je kan rekenen om je bijvoorbeeld te steunen in conflicten met anderen. Die relaties moet je dus onderhouden en ook daar is seks één van de gebruikte methoden en dit niet alleen tussen individuen van hetzelfde geslacht. Probleem is dat de meeste mensen alles bekijken vanuit hun standpunt. Een beetje afstand kan helpen. |
|
|
|
|
|
|
#856 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 1 december 2006 om 13:22. |
|
|
|
|
|
|
#857 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
The point is dat de sexualiteit ons gegeven voor de voortplanting. Het voor- en naspel en alles wat daartussen ligt moet in dit kader bezien worden. Het is de basis, waaruit alles vertrekt. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#858 | |
|
|
Citaat:
Dat er hormoonstorende stoffen bestaan en dat die schadelijk zijn voor levende wezens is een feit. Maar die schadelijkheid heeft te maken met functionele afwijkingen in het lichaam, maw cellen of organen die niet ontwikkelen of werken naar behoren. De link die jij legt met homoseksualiteit bestaat niet. En staat ook niet in het rapport dat jij aanhaalt. Homoseksualiteit is niet nieuw, het heeft al altijd bestaan!!! |
|
|
|
|
|
|
#859 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dank u Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#860 | |
|
|
Citaat:
Hij hoopt nieuwe zaken te vinden om zijn homofobie kracht bij te zetten. Is het trouwens weer "toevallig" Paulus, dat je deze post van mij hebt genegeerd? |
|
|
|
|