Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 21:51   #101
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard Bekijk bericht
Voor alle mensen die zo hard gekeerd zijn tegen moslims, 1 raad: Ooit al eens gesprek gehad met een moslim? U zult zien dat het normale mensen zijn zoals wij.

En kom niet af met dat ze geen Nederlands kunnen praten. Er zijn er die het wel kunnen. En we pakken er graag mee uit dat we de beste schoolopleiding hebben in Europa, dus wij zullen dan wel Frans kunnen spreken.
Wel da kan idd zo zijn en ik heb idd wel eens met een moslimgepraat en het was de moeite waard. Dus hier wat meer erover.

MIJN ERVARING MET ISLAM
Ik was niet zo favoriet van de islam, maar collega kreeg verkering met moslim uit turkije\ koerdistan. Hij was best aardig en leek goed aangepast en spreekt goed nederlands. Dus mijn mening begon te veranderen, dat er nog wel goeie zijn. Ondanks de waarschuwingen van de baas is ze er toch mee getrouwd en ik heb de bruiloft nog gefilmd. Hoewel het op zich niet veel bijzonders was: ge gelooft het niet maar we hebben de hele avond zonder drinken gezeten. Er werd niets opgediend en er stonde alleen wat pindanoten op tafel. Er werd alleen maar gedanst door die gasten
Na enige tijd weet niet precies hoelang kwam collega met problemen aan en met blauwe plekken. Ze was onhandig en viel met de fiets of liep tegen de keukendeur. De anderen hadden het direct door en duurde en tijdje eer ik in mijn goedgelovigheid achter de feiten kwam. Dit is al een paar jaar geleden allemaal gebeurd is. Ze is gescheiden en heeft nog lang problemen gehad met alimentatie enz.. Gelukkig geen kinderen. Toch wil ze haar naam niet melden , maar ik mocht wel dit zeggen.

Vooral mijn eigen ervaring dak ik dus van een kouwe kermis thuiskwam begrijpt ge nu wel. Daar stond ik dan met de aangepaste, geintergeerde moslim, ja totdat hij getrouwd was en toen kwam de ware moslim boven water. Heb er jaren spijt van gehad dat ik die trouwerij geflimd heb, en collega heeft de videotape ondertussen weggedaan..prullebak. Ik heb me goed bedonderd gevoeld

WAT COLLEGA ERVOER IN ISLAM HUWELIJK

Ik heb hem leren kennen in een café, hij zei dat hij anders was en geen moslim. Zijn oudere broer had hem naar Nederland hehaald en had grote invloed op hem. Na enige tijd zijn we getrouwd. Ik had niets te vertellen en ben zowel geestelijk als fysiek mishandeld en ook financieel gesloopt. Hij heeft me gebruikt om hier te kunnen blijven.op het laatst bleek hij ook in de drugs te zitten.
In ieder geval is hij nu met de noorderzon vertrokken. Mijn huwelijk heeft 4 jaar geduurd.
In Turkjie bleek hij al een relatie te hebben en een kind elders.
De politie heeft nooit wat gedaan, terwijl ik vol blauwe plekken zat. Dit was geen bewijs, pas als ge dood bent wel.
Ik ben nog steeds op mijn hoede, altijd nog een stuk angst die nooit meer over gaat.voor altijd een stuk van mezelf is kapot, verdwenen. Hij verdient om gestraft te worden.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 28 november 2006 om 21:57.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 16:35   #102
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alle mensen die zo hard gekeerd zijn tegen moslims, 1 raad: Ooit al eens gesprek gehad met een moslim? U zult zien dat het normale mensen zijn zoals wij.

En kom niet af met dat ze geen Nederlands kunnen praten. Er zijn er die het wel kunnen. En we pakken er graag mee uit dat we de beste schoolopleiding hebben in Europa, dus wij zullen dan wel Frans kunnen spreken.
Heb jij al wel eens een gesprek gehad met een moslim?
Maar dan met een echte moslim hé...niet de zogenaamde moslims da onze belgische meiskes ligt te wippen.
Ga dan maar eens in discussie over hun geloof...dan zal uw mening snel veranderen
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 19:31   #103
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Ons vaders en ons broers beschermen ons tegen de gevaren van de niet-gelovigen..
Dus gaan uw vader en uw broer ons de wet spellen in ons eigen land en erfgoed? zijn wij dan gevaarlijk?
Ik dacht nochtans dat iedereen gelijk was voor de wet,gelovige of niet gelovige.
Waarom mag u broer dan wel met ongelovige meisjes lopen?
U kijkt gewoon neer op de mensen wiens nationaliteit u heeft aangenomen
Oud 2 december 2006, 11:38   #104
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk ook iemand uit mijn omgeving (een Marokkaanse Belg) die een relatie had met een Vlaams meisje.
Haar vader is een overtuigd racist en wil niets weten van een schoonzoon die wat bruiner getint is. Het is verboden voor hem om het 'heilige' huis van haar ouders te betreden.
Allemaal omdat hij geen katholieke, blanke, Vlaming is maar een bruine Noord-Afrikaan.

Ja en waarschijnlijk ook omdat hij weet dat ze binnen twee jaar islamiet moèt worden, een hoofddoek moèt dragen en dat als ze kinderen hebben, deze naar marokko ontvoerd worden.
Waarschijnlijk weet hij ook dat ze in die relatie meer slagen dan liefde zal mogen verwachten. Om van de verkrachtingen en de ontrouw nog maar te zwijgen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 11:41   #105
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Als je een 'doorsnee westerse dag' wil 'beleven', blijf dan liever thuis.

Net zoals dat de arabieren en dergelijke, als ze een doorsnee islamitishe dag willen beleven, bij hen thuis moeten blijven. En niet hier hun willetje moeten komen opdringen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2006, 23:45   #106
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf Bekijk bericht
wat jij zegt is dat hij die Marokkaan de toegang tot zijn huis verbiedt, dat is toch nog een verschil met de familie erop af te sturen om hem in mekaar te slaan (= allochtone praktijk)
Ja, maar ze vergeten dat bij de autochtone bevolking de dochter van de baas/dokter/notaris ook niet een ongeschoolde fabrieksarbeider moe(s)t afkomen. Met andere woorden: alle ouders hebben een bepaald beeld van wat het beste is voor hun kind.

Anderzijds kan die autochtone dochter als ze 18 is het thuis aftrappen met wie ze wil, maar de moslima niet.
Ze riskeert niet alleen dat haar vriend gemolesteerd wordt door haar mannelijke familieleden, ze speelt ook nog met haar eigen leven. Of zijn we blind voor eerwraak? Zeg niet dat het hier niet gebeurd. In Nederland heeft men al statistieken van jonge meisjes en vrouwen uit fundi gezinnen die zonder spoor verdwijnen. Politiek correct België kijkt liever de andere kant op.

Dat vrouwen in hun landen graag tweede viool spelen, mij niet gelaten, maar hier moeten ze de strijd voor gelijkwaardigheid die mijn vrouwelijke voorouders gevoerd hebben, niet teniet komen doen.
Het opdringen van eigen waarden en normen in een vreemd land aan de autochtone bevolking en deze als het ware onderdrukken, noemt men niet migratie, maar kolonisatie.
Oud 4 december 2006, 00:23   #107
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waar haal jij de pretentie vandaan om uit naam van de niet-moslims te spreken?

Een correctere titel was geweest: "Waarom wij racisten een bloedhekel aan jullie moslims hebben".
luister naar de woorden van Ayatollah Khomeyni: " De moslims hebben geen ander alternatief dan de heilige oorlog (jihad) te voeren tegen de ongelovige regeringen.Dat wil zeggen de verovering van alle gebieden bevolkt door ongelovigen.Iedere gezonde volwassen man moet vrijwilliger zijn voor deze oorlog, het doel is de hele wereld te onderwerpen aan de wet van de islam.
De leiders van de USSR, Groot-Brittanië en de Verenigde Staten zijn ongelovigen.
Alle lichaamsdelen van ongelovigen zijn onrein, zelfs zijn haren, nagels en alles wat uit zijn lichaam komt.Iedere man of vrouw die het bestaan van god ontkent, of in zijn partenariaat gelooft (heilige die-éénheid der christenen), en/of niet in het woord van mohammed gelooft,is onrein, net zoals uitwerpselen, urine, honden en wijn."
Deze "wijze" man" dient als voorbeeld aan talloze fanatieke moslims...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 00:40   #108
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja die moet ook niet met een Moslima verkeren héé... Is niet toegestaan.
dan moeten de mannekes van die bende ook met hun tengels van niet-moslima's blijven toch? Volgens Khomeyni zijn de niet -moslims allemaal onrein! Dus als ge met zo iemand in bed springt, vervuilt ge uzelf!!!Dan gaat ge naar de hel zeker!?
Best van al is, als zo een meisje van islmietische afkomst op een Blanke verliefd word, dat ze zich ont-moslimt, ik zie dat zo een beetje als een exorcisme, en daarna is de zever gedaan.
En als haar vader & broers zich niet kort houden: een stamp onder hun bollewinkel en het land uit! Verbannen voor levenslang.
Om de nationaliteit te verkrijgen zou men dat religie al moeten afzweren vind ik.En zijn legerdienst doen, voor wat de mannen betreft, trouw zweren aan het opvangland, en één enkele nationaliteit bezitten (=paspoort van marokko, of elders, inleveren voor vernietiging).
Oud 4 december 2006, 00:41   #109
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Daar zal die moslima zelf toch over beslissen? Haar vader en broer hebben daar niets mee te maken, toegestaan of niet toegestaan..
groot gelijk Uh-Huh.
Oud 4 december 2006, 00:47   #110
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt.. en Veel Moslims zijn hier geboren..
en dan?Een vriend van mij is in Brazzaville geboren.Is dat nu een Congolees? Natuurlijk niet...Net zoals hier geboren arabieren of magrebijnen nooit belgen zullen zijn.En zeker niet als ze zich blijven herkennen in een godsdienst die het op ons voorzien heeft.Die onze gebruiken minacht, haat en wil verbieden, in name van hun godheid...
Oud 4 december 2006, 00:49   #111
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons vaders en ons broers beschermen ons tegen de gevaren van de niet-gelovigen..
terwijl ze zelf drugs nemen en uitgaan in homo-bars
Oud 4 december 2006, 00:51   #112
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Excuse me? Dit is geen antwoord op mijn vraag. Wie beschermt hen tegen die "gevaren van de ongelovige maatschappij"..?
allah zeker?
Oud 4 december 2006, 01:37   #113
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk ook iemand uit mijn omgeving (een Marokkaanse Belg) die een relatie had met een Vlaams meisje.
Haar vader is een overtuigd racist en wil niets weten van een schoonzoon die wat bruiner getint is. Het is verboden voor hem om het 'heilige' huis van haar ouders te betreden.
Allemaal omdat hij geen katholieke, blanke, Vlaming is maar een bruine Noord-Afrikaan.
... eventjes rap uit je duim gezogen als reactie op vorige posting?
Waar de meeeste godsdienstige fanaten en dwazen zitten, dat weten we wel...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 01:43   #114
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waar haal jij de pretentie vandaan om uit naam van de niet-moslims te spreken?

Een correctere titel was geweest: "Waarom wij racisten een bloedhekel aan jullie moslims hebben".
Zou je dat niet beter vervangen door: "Waarom overal ter wereld waar de moslims zich nestelen de mensen een bloedhekel aan hen hebben"? En het antwoord kent iedereen behalve jij ?
Wie ze hun gangetje laat gaan en de boel laat overnemen en baas over spelen is een normaal mens, wie dat niet accepteert is een "racist"?
Oud 4 december 2006, 01:59   #115
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk kun je een normaal gesprek voeren met een moslim. Heb zo een pracht collega gehad indertijd. Maar... het is niet over dat soort mensen dat we het hebben, wel over het gespuis onder die groep. Daar kun je best niet aan een gesprek beginnen: het feit dat je ze nog maar aankijkt nemen ze al op als een belediging....
Oud 4 december 2006, 07:11   #116
carlgustaaf
Banneling

Standaard

[quote=andev;2217151]Zou je dat niet beter vervangen door: "Waarom overal ter wereld waar de moslims zich nestelen de mensen een bloedhekel aan hen hebben"? En het antwoord kent iedereen behalve jij ?
Wie ze hun gangetje laat gaan en de boel laat overnemen en baas over spelen is een normaal mens, wie dat niet accepteert is een "racist"?[/quote]precies: zo gaat dat :Niet akkoord? Tegenspreken? Dan ben je racist.En als ze je aanvallen, en je klopt terug, dan ben je een nazi!
de enige manier dat je genade vind in hun ogen, is als je hun slippen draagt...
Oud 4 december 2006, 14:55   #117
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

A.L.L.A.H. = Alleen Lompe Linksen Aanbidden Hem.

Sorry dat is mijn mening over Westerlingen die op hun twee oren slapen en denken dat alle moslims goedmenende burgers zijn, die onze maatschappij verrijken.
Ik schud ze met plezier wakker, want de realiteit klopt niet met hun sprookje.

En al die waanzinnige fundi's beseffen niet wat ze aanrichten. Laat ze het Westen haten, maar dan vanuit hun landen. Ze juichen als Westerse hulpverleners, die hen nota bene in een oorlog willen bijstaan, levend het hoofd afgesneden worden. Persoonlijk rouw ik hier ook niet om. Welke idioot wil er ondankbare terreursupporters beschermen. Maar kom dan ook niet zagen als ze je in het Westen niet moeten hebben. Je wordt er nog veel vriendelijker behandeld.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 15:01   #118
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
groot gelijk Uh-Huh.
Voelt gij u wel goed?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 15:04   #119
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En al die waanzinnige fundi's beseffen niet wat ze aanrichten. Laat ze het Westen haten, maar dan vanuit hun landen. Ze juichen als Westerse hulpverleners, die hen nota bene in een oorlog willen bijstaan, levend het hoofd afgesneden worden. Persoonlijk rouw ik hier ook niet om. Welke idioot wil er ondankbare terreursupporters beschermen. Maar kom dan ook niet zagen als ze je in het Westen niet moeten hebben. Je wordt er nog veel vriendelijker behandeld.

heh, zoals deze gasten bijvoorbeeld?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timesherald.com
On Sept. 11, 2001, five Israeli men in a van marked "Urban Moving Systems," were detained after East Rutherford police were told that the men were "smiling and exchanging high-fives" when they saw the Trade Center burning across the Hudson River, according to the memorandum.
An arresting officer, Sgt. Dennis Rivelli, now a lieutenant with the East Rutherford police, reported that one of the suspects said "We're Israelis" when police stopped them on Sept. 11.
According to the memorandum, the men - Sivan Kurzberg, Paul Kurzberg, Yaron Shmuel, Oded Ellner and Omer Marmari - were questioned by the FBI and detained for several weeks. Eventually, they were deported on visa violations.
http://www.timesherald.com/site/news...id=33380&rfi=6
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 00:03   #120
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Voelt gij u wel goed?
ik voel mij bijna altijd goed
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be