Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2006, 14:36   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
1. Kanker is zowiezo verantwoordelijk voor 3 op de 10 sterfgevallen. Ik betwijfel dus of 21 op de 70 (of daaromtrend) een statistisch significant verschil uitmaakt.
Alles hangt natuurlijk af van de leeftijd waarop de werknemers zijn gestorven hé. Want hoe ouder je wordt, hoe meer kans je hebt om aan kanker te sterven.

Citaat:
2. Het is de vakbond die natuurlijk wel de link maakt tussen kwik en kanker. Dat ze zich daarmee in hun eigen vlees snijden als blijkt dat er geen verband bestaat, is niet het probleem van dat bedrijf. Wat moet dat bedrijf anders doen volgens u? Moeten ze zeggen: "Ah ja, er is geen verband, maar het is wel onze schuld" ??
Nee, maar ze zouden wel op zijn minst mogen zeggen dat die sterfgevallen (in combinatie met de andere aandoeningen) opmerkelijk zijn en dat ze dus willen weten of dit met de werkomstandigheden te maken heeft.

Citaat:
3. Specifieke kwik-gerelateerde aandoeningen vallen onder het Fonds voor Beroepsziekten waarbij standaard wordt aangenomen dat ze veroorzaakt zijn door het beroep zelf. Iedere werknemer is eveneens standaard verzekerd voor dit Fonds. Werknemers met zulke aandoeningen krijgen een schadevergoeding uit dit Fonds. Het bedrijf heeft daar geen zeggenschap in.
En dan? Het gaat erom dat het bedrijf ontkent verantwoordelijk te zijn!!! En dat is meer dan verontrustend voor haar huidige werknemers. Hoe denk je dat die ex-werknemers aan die hoge kwikwaarden in hun urine komen?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 14:43   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Eerst de vakbonden afbreken om dan vast te stellen dat ze broodnodig zijn.
Aan al diegenen die tegen de vakbonden zijn en nooit op straat gekomen zijn om op te komen voor hun rechten ,maar wel mee profiteren van die mensen hun inspanningen voor loonsverhoging en goede cao's zeg tegen jullie bazen dat ge akkoord gaat om minder te verdienen omdat ge tegen de vakbond bent en dat ze jullie mogen behandelen als hondsvodden!
En dan zullen we nog is praten.
ik ben zelf bekwamer om te onderhandelen over mijn arbeidsvoorwaarden dan gelijk welke vakbond, dank voor uw bezorgdheid, maar toch bedankt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 14:45   #43
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik heb iets gevonden wat goed is voor onze tewerkstelling.
we gaan gratis werken!
maar niet bij mij hoor, toch alweer bedankt voor uw aanbod ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 16:04   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alles hangt natuurlijk af van de leeftijd waarop de werknemers zijn gestorven hé. Want hoe ouder je wordt, hoe meer kans je hebt om aan kanker te sterven.
Er zou inderdaad eerst moeten nagegaan worden in hoeverre deze 70 een significante uitzondering vormen met betrekking tot het gemiddelde. Het persbericht waarover ik beschik zegt trouwens dat de meeste overledenen reeds gepensioneerd zijn. Het "schieten om te schieten" zoals de FGTB dat hier probeert te doen, raakt dan ook kant noch wal.

Citaat:
Nee, maar ze zouden wel op zijn minst mogen zeggen dat die sterfgevallen (in combinatie met de andere aandoeningen) opmerkelijk zijn en dat ze dus willen weten of dit met de werkomstandigheden te maken heeft.
Aangezien u niet kunt aantonen dat 3 op 10 kankergevallen uitzonderlijk zijn, als het landelijk gemiddelde ook op 3 op 10 ligt, zie ik echt niet in waarom men dit "opmerkelijk" zou moeten vinden.

Citaat:
En dan? Het gaat erom dat het bedrijf ontkent verantwoordelijk te zijn!!! En dat is meer dan verontrustend voor haar huidige werknemers. Hoe denk je dat die ex-werknemers aan die hoge kwikwaarden in hun urine komen?
Het bedrijf ontkent bij mijn weten niet dat de kwikvergiftigingen niets te maken hebben met de activiteiten die die werknemers hebben uitgeoefend. Integendeel, volgens de berichten die ik heb gelezen, "geeft het toe dat sommige arbeiders mogelijk zijn blootgesteld aan kwik".
Oud 13 december 2006, 13:25   #45
Karpax
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Eigenlijk is dat een les....

Asbest,kwik dat zijn al "zeer oude" chemicalien,al lang toegepast....en waarvan eigenlijk al lang geweten is dat het gevaarlijk werken is.Bij kwik al dik 2000 (TWEEDUIZEND) jaar.

Hoe zou het zitten met de kennis over de "nieuwere" chemicalien?
In het begin van deze eeuw werd kwik nog gebruikt als anestheticum.
Dus zo goed zullen ze het toch nog niet geweten hebben...

Asbest wordt zolang nog niet gebruikt als bouwmateriaal. Dat was het wondermiddel van de jaren '50. 't Is trouwens geen chemisch geproduceerd materiaal maar een gesteente dat ontgonnen wordt.

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be