Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 14:36   #101
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je hebt werk nodig om je kost te verdienen. Meer nog, je bent verplicht te werken. Je bent helemaal niet verplicht om lid te worden van een vakbond. En vakbonden ijveren niet alleen voor hun eigen leden hé. De diensten die vakbonden wel aan exclusief aan hun leden aanbieden, kan je altijd krijgen bij de Hulpkas.
Er zijn anders heel wat mensen die werk ontlopen door één of andere handicap te veinzen of door zich tevreden te stellen met een werkloosheidsuitkering.

Je bent trouwens ook niet verplicht om te gaan werken bij een specifiek bedrijf. Er zijn duizenden andere bedrijven waar je kan gaan werken. Bij vakbonden is de keuze echter veel kleiner en in het geval van VB-leden sinds kort onbestaand.

Daarboven komt nog dat het bij sommige bedrijven een ongeschreven regel is dat je lid wordt van een vakbond. In die bedrijven worden VB-leden dus steevast uitgesloten en gediscrimineerd dankzij de intollerantie van de vakbonden.

Het is één ding om een politieke partij onterecht af te doen als ondemocratisch en discriminerend. Speciale statuten inroepen om deze mensen te discrimineren, is echter een stap te ver en een staaltje van pure hypocrisie.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:51   #102
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Er zijn anders heel wat mensen die werk ontlopen door één of andere handicap te veinzen of door zich tevreden te stellen met een werkloosheidsuitkering.
So what? Suggereer je nu dat je mensen die gediscrimineerd worden bij hun zoektocht naar werk dat dan ook maar moeten doen? Dat zij zich dus maw ook maar moeten tevreden stellen met die werkloosheidsuitkering? En dus ook maar met de heksenjacht die er van overheidswege op hen wordt gedaan?

Citaat:
Je bent trouwens ook niet verplicht om te gaan werken bij een specifiek bedrijf. Er zijn duizenden andere bedrijven waar je kan gaan werken.
Ja, daarom dat er nog zoveel werkloosheid is
Allemaal werkonwilligen zeker?

Citaat:
Bij vakbonden is de keuze echter veel kleiner en in het geval van VB-leden sinds kort onbestaand.
VB-leden kunnen perfect lid zijn bij een vakbond. De personen die geschrapt werden, stonden op de lijst van het VB. Dat is - gezien de standpunten van het VB over vakbonden - niet echt verzoenbaar. Je hoeft helemaal niet lid te zijn van een vakbond. Zoals ik al zei, ijveren vakbonden echt niet alleen voor hun eigen leden. En de diensten die ze wel exclusief aan hun leden aanbieden, kan iedereen krijgen bij de Hulpkas. Verder staat het iedereen vrij om een eigen vakbond op te richten.

Citaat:
Daarboven komt nog dat het bij sommige bedrijven een ongeschreven regel is dat je lid wordt van een vakbond. In die bedrijven worden VB-leden dus steevast uitgesloten en gediscrimineerd dankzij de intollerantie van de vakbonden.
Een ongeschreven regel? En wat zijn de gevolgen bij het overschrijden van die regel? Hoe worden zij dan precies uitgesloten en gediscrimineerd?

Citaat:
Speciale statuten inroepen om deze mensen te discrimineren, is echter een stap te ver en een staaltje van pure hypocrisie.
Over welke speciale statuten heb je het?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 15:01   #103
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
So what? Suggereer je nu dat je mensen die gediscrimineerd worden bij hun zoektocht naar werk dat dan ook maar moeten doen? Dat zij zich dus maw ook maar moeten tevreden stellen met die werkloosheidsuitkering? En dus ook maar met de heksenjacht die er van overheidswege op hen wordt gedaan?
Ik suggereer alleen dat je vandaag de dag niet verplicht bent om te werken. Dit geldt trouwens ook voor renteniers.

Citaat:
Ja, daarom dat er nog zoveel werkloosheid is
Allemaal werkonwilligen zeker?
Ik heb zelf werk gevonden na nog minder dan drie maanden zoeken. Heel wat collega's hebben er nog minder land over gedaan. Het is enkel een kwestie van moeite doen met soliciteren en een studie doen in een sector waar werk in te vinden is. Als je op je luie gat blijft zitten na je studies of je hebt gekozen voor een studierichting als geschiedenis, dan zoek je het wel zelf.

Citaat:
VB-leden kunnen perfect lid zijn bij een vakbond. De personen die geschrapt werden, stonden op de lijst van het VB.
Dus je mag lid zijn, als je maar geen actief lid bent

Citaat:
Dat is - gezien de standpunten van het VB over vakbonden - niet echt verzoenbaar.
Het VB wil enkel de excessieve macht van de vakbonden terugbrengen naar een gezond niveau, wat iets is waar veel Vlamingen achter staan.

Citaat:
Je hoeft helemaal niet lid te zijn van een vakbond.
Zoals ik al zei, in sommige bedrijven is het een ongeschreven wet dat je dat doet en zijn niet-gesyndiceerden paria's. Zo groot is de macht van de vakbonden vandaag de dag.

Citaat:
En de diensten die ze wel exclusief aan hun leden aanbieden, kan iedereen krijgen bij de Hulpkas.

Citaat:
Verder staat het iedereen vrij om een eigen vakbond op te richten.
Met welke middelen?

Citaat:
Een ongeschreven regel? En wat zijn de gevolgen bij het overschrijden van die regel? Hoe worden zij dan precies uitgesloten en gediscrimineerd?
Misschien moet u eens op de fabrieksvloer rondvraag gaan doen.

Citaat:
Over welke speciale statuten heb je het?
Het statuut dat mensen discrimineert op basis van hun mening.
Oud 14 december 2006, 15:14   #104
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder staat het iedereen vrij om een eigen vakbond op te richten.
Dat vind ik toch wel een waardeloos argument. Zo kun je immers ook perfect zeggen dat er geen werklozen meer kunnen zijn. Het staat immers iedereen vrij om zijn eigen bedrijf op te richten...
Oud 14 december 2006, 15:22   #105
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik suggereer alleen dat je vandaag de dag niet verplicht bent om te werken. Dit geldt trouwens ook voor renteniers.
Wat een onzin. Renteniers moeten inderdaad niet gaan werken, maar die zullen ook niet gaan solliciteren en dus vanzelfsprekend ook niet gediscrimineerd worden. Werkzoekenden zijn wel degelijk verplicht om op zoek te gaan naar werk en werk aan te nemen dat hen wordt aangeboden.

Citaat:
Ik heb zelf werk gevonden na nog minder dan drie maanden zoeken. Heel wat collega's hebben er nog minder land over gedaan. Het is enkel een kwestie van moeite doen met soliciteren en een studie doen in een sector waar werk in te vinden is. Als je op je luie gat blijft zitten na je studies of je hebt gekozen voor een studierichting als geschiedenis, dan zoek je het wel zelf.
Ja hoor, alle werkzoekenden hebben de verkeerde studies gedaan en zijn lui. Wake up to reality.

Citaat:
Dus je mag lid zijn, als je maar geen actief lid bent

Het statuut dat mensen discrimineert op basis van hun mening.
Tegelijkertijd lid zijn van een vakbond én opkomen voor een partij die gekant is tegen essentiële zaken waar die vakbond voor staat, is onverenigbaar. Dat is nogal logsich.

Citaat:
Het VB wil enkel de excessieve macht van de vakbonden terugbrengen naar een gezond niveau, wat iets is waar veel Vlamingen achter staan.
Daar zou je wel eens van kunnen verschieten, denk ik. Dat is in ieder geval niet de reden waarom het VB stemmen haalt... Integendeel zelfs! En "de excessieve macht terugbrengen naar een gezond niveau" betekent feitelijk hen elke macht ontnemen.

Citaat:
Zoals ik al zei, in sommige bedrijven is het een ongeschreven wet dat je dat doet en zijn niet-gesyndiceerden paria's. Zo groot is de macht van de vakbonden vandaag de dag.

Misschien moet u eens op de fabrieksvloer rondvraag gaan doen.
Ik denk eerder dat ze scheef worden bekeken omdat ze gekant zijn de essentie waar de vakbonden voor staan. En niet omdat ze niet gesyndiceerd zijn.

Citaat:
Beweer je dan dat ze niet terecht kunnen bij de Hulpkas?

Citaat:
Met welke middelen?
Met dezelfde middelen als waarmee andere worden opgericht.
Oud 14 december 2006, 15:23   #106
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat vind ik toch wel een waardeloos argument. Zo kun je immers ook perfect zeggen dat er geen werklozen meer kunnen zijn. Het staat immers iedereen vrij om zijn eigen bedrijf op te richten...
Met dat verschil dat je wel geld nodig hebt om te kunnen leven, maar dat je geen lidmaatschap van de vakbond nodig hebt om te overleven. Want nogmaals: vakbonden ijveren niet alleen voor hun leden!!!
Oud 14 december 2006, 15:29   #107
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tegelijkertijd lid zijn van een vakbond én opkomen voor een partij die gekant is tegen essentiële zaken waar die vakbond voor staat, is onverenigbaar. Dat is nogal logsich.
Mogen die mensen niet voor zichzelf uitmaken hoe "logisch" of "onlogisch" hun leven in elkaar steekt?

Of is het eerder zo dat een vakbond "het recht heeft zichzelf te verdedigen" omdat de essentiële zaken waar een vakbond voor staat een soort goddelijke dogma's zijn waar koste-wat-het-kost met geen komma aan mag gesleuteld worden, laat staan dat er interne discussies over gevoerd worden?
Oud 14 december 2006, 15:36   #108
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja hoor, alle werkzoekenden hebben de verkeerde studies gedaan en zijn lui. Wake up to reality.
Ze hebben de verkeerde studies gedaan OF zijn lui. Als je in de IT-sector (waar ik werk) vandaag de dag geen baan vindt binnen de zes maanden, dan doe je ofwel geen moeite ofwel ben is er iets ernstig mis met jou. Als beginner heb je bij de multi-nationals zelfs steevast een bedrijfsauto, -laptop en soms een -GSM. Ik kan moeilijk geloven dat de IT-sector echt de enige sector is waar dit het geval is. Anders moet iedereen zich maar omscholen

Citaat:
Het VB is dan ook niet gekant tegen essentiële zaken waar die vakbond voor staat.

Citaat:
Daar zou je wel eens van kunnen verschieten, denk ik.
Ik hoor anders vaak genoeg klachten over de excessieve macht van de vakbonden.

Citaat:
Dat is in ieder geval niet de reden waarom het VB stemmen haalt...
Waarschijnlijk niet, nee.

Citaat:
En "de excessieve macht terugbrengen naar een gezond niveau" betekent feitelijk hen elke macht ontnemen.

Citaat:
Ik denk eerder dat ze scheef worden bekeken omdat ze gekant zijn de essentie waar de vakbonden voor staan. En niet omdat ze niet gesyndiceerd zijn.
Ik heb het over niet-gesyndiceerden in het algemeen.

Citaat:
Beweer je dan dat ze niet terecht kunnen bij de Hulpkas?
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik niet eens weet was te Hulpkas is

Citaat:
Met dezelfde middelen als waarmee andere worden opgericht.
Met de hulp van een grote Belgicistische partij dus
Oud 14 december 2006, 15:38   #109
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat je wel geld nodig hebt om te kunnen leven
Dan moet je er maar voor zorgen dat je bedrijf winst maakt hé !

Citaat:
maar dat je geen lidmaatschap van de vakbond nodig hebt om te overleven. Want nogmaals: vakbonden ijveren niet alleen voor hun leden!!!
Natuurlijk. Het is evident dat men geen lid wordt van een vakbond omdat er ook bepaalde voordelen aan vasthangen (zeker in grotere bedrijven niet).
Oud 14 december 2006, 16:31   #110
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Mogen die mensen niet voor zichzelf uitmaken hoe "logisch" of "onlogisch" hun leven in elkaar steekt?
Absoluut, maar de vakbond mag die mensen ook schrappen als lid.

Citaat:
Of is het eerder zo dat een vakbond "het recht heeft zichzelf te verdedigen" omdat de essentiële zaken waar een vakbond voor staat een soort goddelijke dogma's zijn waar koste-wat-het-kost met geen komma aan mag gesleuteld worden, laat staan dat er interne discussies over gevoerd worden?
Dacht je nu echt dat er geen interne discussies worden gevoerd in de vakbonden? Het heeft dan ook niets met verdedigen te maken.
Oud 14 december 2006, 16:48   #111
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben de verkeerde studies gedaan OF zijn lui. Als je in de IT-sector (waar ik werk) vandaag de dag geen baan vindt binnen de zes maanden, dan doe je ofwel geen moeite ofwel ben is er iets ernstig mis met jou. Als beginner heb je bij de multi-nationals zelfs steevast een bedrijfsauto, -laptop en soms een -GSM. Ik kan moeilijk geloven dat de IT-sector echt de enige sector is waar dit het geval is. Anders moet iedereen zich maar omscholen
Als het zo simpel was, dan was er al lang geen werkloosheid meer om van wakker te liggen. Maar daar ging het trouwens niet over. Het ging over discriminatie bij sollicitaties. Je kan de juiste opleiding hebben, maar als ze je niet willen omdat je een kleurtje hebt, dan ben je vet met die opleiding.

Citaat:
Het VB is dan ook niet gekant tegen essentiële zaken waar die vakbond voor staat.
Toch nog maar eens dat programma vastnemen dan!

Citaat:
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik niet eens weet was te Hulpkas is
De Hulpkas voor werkloosheiduitkeringen is de uitbetalingsinstelling
voor uitkeringen aan niet gesyndiceerde werkzoekenden.

Citaat:
Met de hulp van een grote Belgicistische partij dus
Er zijn toch andere partijen ook???
Oud 14 december 2006, 16:54   #112
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het zo simpel was, dan was er al lang geen werkloosheid meer om van wakker te liggen.
Zorg voor een bachelor of master in de informatica. Je zult zien hoe gemakkelijk je aan een job geraakt.

Citaat:
Maar daar ging het trouwens niet over. Het ging over discriminatie bij sollicitaties. Je kan de juiste opleiding hebben, maar als ze je niet willen omdat je een kleurtje hebt, dan ben je vet met die opleiding.
Dat geldt evenzeer voor mensen met controversiële opvattingen. Daar kom je dezelfde discriminatie tegen.

Citaat:
Toch nog maar eens dat programma vastnemen dan!
Dat raad ik je alvast aan.

Citaat:
De Hulpkas voor werkloosheiduitkeringen is de uitbetalingsinstelling
voor uitkeringen aan niet gesyndiceerde werkzoekenden.
Alsof werkzoekenden de enigen zijn die iets hebben aan een vakbond

Citaat:
Er zijn toch andere partijen ook???
Eentje... die langs alle kanten door de Belgicisten wordt tegengewerkt. De uitsluiting van haar leden in de vakbonden is daar maar één van de vele voordelen van.
Oud 14 december 2006, 17:35   #113
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zorg voor een bachelor of master in de informatica. Je zult zien hoe gemakkelijk je aan een job geraakt.
Simplisme is je duidelijk niet vreemd. Alsof iedereen daarvoor geschikt is!!! En heb je enig idee hoeveel werkzoekenden er zijn?

Citaat:
Dat geldt evenzeer voor mensen met controversiële opvattingen. Daar kom je dezelfde discriminatie tegen.
Mmmm... misschien wel, maar ik heb nog niet vaak gehoord dat iemand niet werd aangeworven omdat hij controversiële opvattingen had. Dat kan men immers niet afleiden uit de naam of het uiterlijk hé... Hoe dan ook is discriminatie bij het aanwerven van werknemers niet toegestaan. Op geen enkele grond.

Citaat:
Dat raad ik je alvast aan.
Ik ken het hoor!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door programma VB
Op economisch vlak pleit het VB voor politiek onafhankelijke Vlaamse vakbonden. Het Vlaams Belang wil misbruiken aanpakken door vakbonden rechtspersoonlijkheid te geven en te verplichten een open boekhouding te voeren. De monopolies van de politieke vakbonden zijn voorbijgestreefd om de belangen van de werknemers doelmatig en effi ciënt te verdedigen. Onze partij wil de rol van vakbonden als uitbetalingsorganisme van werkloosheidsuitkeringen afschaffen.
Wat zullen de vakbonden dan nog wel willen, durven en mogen doen?

Citaat:
Alsof werkzoekenden de enigen zijn die iets hebben aan een vakbond
Zoals ik al een keer of vijf zei ijveren vakbonden niet uitsluitend voor hun leden.

Citaat:
Eentje... die langs alle kanten door de Belgicisten wordt tegengewerkt. De uitsluiting van haar leden in de vakbonden is daar maar één van de vele voordelen van.
Dat ze dan de oprichting van een nieuwe vakbond steunen hé. Dan kunnen ze ineens laten zien dat ze niet tegen vakbonden zijn én laten zien hoe een vakbond er volgens hen zou moeten uitzien. Maar dat zullen ze nooit doen, want dan zouden ze door de mand vallen natuurlijk.
Oud 14 december 2006, 22:13   #114
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Simplisme is je duidelijk niet vreemd. Alsof iedereen daarvoor geschikt is!!! En heb je enig idee hoeveel werkzoekenden er zijn?
Simplisme is je duidelijk niet vreemd. Alsof de IT-sector de enige sector is waar er een tekort is aan personeel!!! En heb je enig idee hoeveel vacatures er open staan?

Citaat:
Mmmm... misschien wel, maar ik heb nog niet vaak gehoord dat iemand niet werd aangeworven omdat hij controversiële opvattingen had. Dat kan men immers niet afleiden uit de naam of het uiterlijk hé...
Er zijn gevallen bekend waar mensen werden ontslagen omdat ze controversiële opvattingen hadden.

Citaat:
Ik ken het hoor!
Blijkbaar niet. Anders zei je zo geen domme dingen.

Citaat:
Dat moet je aan hen vragen.

Citaat:
Zoals ik al een keer of vijf zei ijveren vakbonden niet uitsluitend voor hun leden.
Nee, maar sommige voordelen zijn wel enkel voor leden.

Citaat:
Dat ze dan de oprichting van een nieuwe vakbond steunen hé. Dan kunnen ze ineens laten zien dat ze niet tegen vakbonden zijn én laten zien hoe een vakbond er volgens hen zou moeten uitzien. Maar dat zullen ze nooit doen, want dan zouden ze door de mand vallen natuurlijk.
Alsof dat haalbaar is in een land waar alle openbare instellingen jou buitenspel proberen te zetten
Oud 14 december 2006, 22:36   #115
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
..... Voor het ABVV was dit een militante van het VB zoals de anderen, die net zoals alle andere gekende VB-militanten verwijderd wordt uit de organisatie.
Is dit niet tegen de regels?
Ik dacht dat politieke discriminatie niet mocht?

Stel dat ik een café open en ik laat iedereen toe behalve socialisten. Een bordje aan de deur verboden voor honden en socialisten... Zou dat mogen?
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 01:10   #116
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Metal Tom
U lijkt het niet te snappen precies. Deze statuten, goedgekeurd door de leden en juridisch correct (jaja, het gerecht staat aan de kant van de vakbonden), discrimineren helemaal niet. Ze wijzen enkel op de onverenigbaarheid van militeren voor het Vb en lid zijn van een vakbond. Men krijgt dus nog de vrije keuze om te bepalen of men voor de ene of voor de andere partij kiest. VB-kiezers zijn nog altijd welkom in de vakbond, mensen die militeren niet, er is dus geen sprake van discriminatie op basis van politieke overtuiging. De uitsluiting gebeurt op basis van militantisme m.a.w. een politieke overtuiging die gepaard gaat met een duidelijk zichtbaar gedrag.
de vakbonden smijten dus de VB militanten eruit , waarom niet ineens alle vb leden wegwerken ? of beter nog ... alle mensen die voor het VB stemmen ?

ik weet wel , je kan die niet zomaar identificeren , maar een paar mensen eruitsmijten die militeren is makkelijk en doet die paar mensen pijn, ze verliezen vakbondsbescherming wat me toch verkeerd lijkt ... maar van het miljoen mensen die op het VB stemde ... hoevelen zouden er bij een vakbond zijn ?

DIE mogen wel blijven , immers zovele lidgelden missen zou de vakbonden wel eens pijn kunnen doen , zou het niet consequent zijn van de vakbonden als ze een algemene oproep deden aan al hun leden om uit hun vakbond te stappen als ze vb stemmen ? Ze doen dat niet - zou hen wel eens vele leden kunnen kosten - en daarom vind ik het net iets minder consequent van hen.

Citaat:
Stel dat ik een café open en ik laat iedereen toe behalve socialisten. Een bordje aan de deur verboden voor honden en socialisten... Zou dat mogen?
hmm interessante stelling , ik kan mensen weren op basis van bepaalde criteria, zoals roken bijvoorbeeld ... indien politieke criteria idd niet meer als reden gelden ... lijkt me wel ja , in theorie dan toch.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 01:27   #117
jedi govna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Neen, Hallucinantstan is de juiste naam....
Zoals éénzijdigemeepraatigaard jou juiste naam is!
jedi govna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 02:26   #118
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn gevallen bekend waar mensen werden ontslagen omdat ze controversiële opvattingen hadden.
Ik ben in 1969 op General Motors ontslagen omdat ik vooruitstrevende opvattingen had in verband met de auto van de toekomst, en dat pikten de heren ingenieurs niet!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 15 december 2006 om 02:34.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 07:14   #119
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Ik ben in 1969 op General Motors ontslagen omdat ik vooruitstrevende opvattingen had in verband met de auto van de toekomst, en dat pikten de heren ingenieurs niet!
Bij Amerikaanse multi-nationals pikken ze nu eenmaal alleen ja-knikkers. Geen enkel hedendaags systeem is zo hierarchisch en totalitair als een Amerikaanse multi-national.
Oud 15 december 2006, 15:31   #120
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Waar vakbonden voor dienen: het verdedigen van de belangen van de werknemers

Citaat:
Op economisch vlak pleit het VB voor
-politiek onafhankelijke Vlaamse vakbonden.
-vakbonden rechtspersoonlijkheid te geven
-vakbonden verplichten een open boekhouding te voeren.
-De monopolies van de politieke vakbonden zijn voorbijgestreefd
-de rol van vakbonden als uitbetalingsorganisme van werkloosheids uitkeringen afschaffen.
En dat is iets waar ik perfect achtersta. En wat ik eigenlijk al een paar keer heb vermeld op dit forum. En of je het nu gelooft of niet: zonder het programma van het VB te kennen.
Vooral die rol als uitbetalingsorganisme moet weg bij de vakbonden!
OMDAT zij (=de vakbonden) veel geld verdienen aan de werklozen.
Ik heb dit al eens uitgelegd, maar wil dat nog eens doen als het nodig mocht blijken.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be