![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Godsvrede is blijkbaar ook niet aan de Palestijnen besteed
De boycot tegen de wettige Palestijnse regering is een grote schande. Overal zit dat Bush-krapuul te roepen voor meer democratie en als er dan een volk in alle vrijheid beslist om een einde te maken aan de postjesjagers van de Fatah-maffia, dan is het weer niet goed. Ik vind dat de Hamas-regering geen eerlijke kans gekregen heeft. |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Die financiële steun was een gunstmaatregel om vrede en stabiliteit te brengen(iets wat ik verdedigbaar vind). Als men in de Palestijnse Autoriteit echter beslist om terroristen(Hamas) te verkiezen, dan lijkt mij dit nefast voor de vrede in de regio. Bijgevolg is het logisch dat de PA verliest zijn gunstmaatregel(financiële steun) verliest.
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hamas aanvaardde Israel niet. Hamas veegde bijgevolg zijn g*t aan een van de belangrijkste basisvoorwaarden van het vredesoverleg, waardoor er uberhaupt "palestijnse gebieden" konden ontstaan zijn.Als de oude Arafat ooit iets nuttigs gedaan heeft,dan is het wel zijn poot onder dat document zetten... Ik wens niet dat mijn belastingsgeld moet dienen om landkaarten te hertekenen en andermans oorlogen te sponsoren.Wie wil vechten moet dat maar zelf doen.Wij zijn de VS niet.... |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Ik erken het bestaan van Israël evenmin.
Als volksnationalist vind ik dat het joodse volk het recht heeft op een eigen staat, heel zeker. Een situatie waar joden overal verspreid ter wereld de plaatselijke sfeer verpesten is evenmin aanvaardbaar. Daarom vind ik dat de joden een eigen land/reservaat moeten hebben, waarnaar ze dan kunnen gaan. Had Israël de oorspronkelijke grenzen gerespecteerd, vastgelegd door de VN na wereldoorlog II, dan was er voor mij geen probleem. Want naast dit Israël kan er tenminste een levensvatbare Palestijnse staat komen, iets wat gezien het kleine versnipperde gebied wat Palestina nu is, niet kan. De mensen zitten gevangen in kampen achter een muur, achter tralie in hun eigen land. Moest Belgie of Wallonie zo'n beleid voeren tegen de Vlamingen, ik denk dat een verzet wel degelijk gepermitteerd is. Daarom vind ik het totaal niet kunnen dat de Fatah-maffia, het bestaan van dit Israël erkent. Dat is toch puur volksverraad. Weet je Arafat stond de laatste 10 jaar tamelijk geïsoleerd binnen zijn partij, want binnen zijn partij, zeker met die Abbas, begon meer en meer te kiezen voor het westerse geld en niet voor de toekomst van het Palestijnse volk. Dat verklaart ook waarom een combinatie van Arafat als president en Abbas als premier niet werkte. Zolang Arafat president was kon hij tenminste zijn volk verenigen in de nationale strijd. Arafat was dan ook populair bij Hamas aanhangers. Abbas daarintegen die zich meer en meer ontpopt als postjesjager en volksverrader en meeheuler met het zionisme, kan dat uiteraard niet. Trouwens het westen speelt hier een zeer smerige rol in, want dat geld dat Palestina nodig heeft, want met dit grondgebied is Palestina niet levensvatbaar, wordt ingehouden als de mensen voor Hamas kiezen. Wat in feite pure chantage is. De Palestijnen worden voor het blok gezet ofwel kiezen voor een consequente volksnationale strijd onder Hamas en verhongeren, ofwel kiezen voor een corrupt volksverradend beleid onder Abbas, waar Palestina gezien zijn kleine versnippert grondgebied voor ten eeuwige dagen zal afhankelijk zijn van de westerse centen. Er kan dan misschien vrede komen ja, maar Israël en de westerse zionisten zullen Palestina blijvend kunnen chanteren met geld. De Palestijnen kunnen dus beter kiezen voor Hamas, het leven zal nu keihard zijn, maar misschien kunnen ze rekenen op de steun van Iran en Syrië om Israël binnen zijn oorpronkelijke grenzen terug te dwingen, wat uiteindelijk zich zal belonen op de lange termijn. Dan is er tenminste een vrij Palestina. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 17 december 2006 om 10:20. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_ma...ah/index.shtml
Hamas valt presidentiële garde Abbas aan zo 17/12/06 - Militanten van de Palestijnse radicale regeringspartij Hamas hebben vanochtend in Gaza de presidentiële garde van Mahmoud Abbas aangevallen. Dat zijn de elitetroepen van Fatah, de partij van Abbas. Ik denk dat het woord burgeroorlog nu wel gepast is?
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wie niet vertrouwd is met de mohammedaanse manier van denken doorziet dit niet, maar de man zei niet dat Hamas, of de Hamas-strijders onschuldig zouden zijn, maar wel dat hun wapens onschuldig zijn. En inderdaad, een wapen op zich is onschuldig. Zolang zij niet door mensen gehanteerd worden.
|
|
|
|
#28 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het illusteert alleen maar de immense leeghoofdigheid van de FATAH- en de HAMAS-leiding.....
Beiden eten ze uit de hand van externe donateurs,en beiden hinderen ze de opkomst van lokale entrepreneurs....(er IS landbouw en er ZIJN zelfstandigen in allerlei beroepen in de Palestijnse gebieden,maar de besten en de slimsten ervan zijn al lang vertrokken). Wie draaibanken,freesmachines ed heeft of kan bedienen wordt opgevorderd om wapentuig te vervaardigen ipv waterpompen,reservedelen ed te maken.....Leuk,zeker als de Israeli's DAT te weten komen.... Wie landbouwprodukten (oa ook snijbloemen) wil exporteren moet eerst door een ganse reeks israelische kontroles(en pesterijen).Het "officieel" palestijns gedrag geeft bovendien geen enkele aanleiding aan de Israelis om anders dan extreem streng te kontroleren wat er in- en uit gaat.... Geld is blijkbaar iets dat in auto's,in bundels,de palestijnse gebieden binnengereden moet worden,en dan zuinigjes uitgedeeld aan diegenen die het g*t komen likken van de "gulle gever".... Ik voorzie dat zal vastgelegd worden wat de-facto al zo is: West-Palestina(Gaza) onder de leiding van Hamas Oost-Palestina (West-bank en aanpalende gebieden) onder de leiding van FATAH. Gelukkig ligt Israel daartussen,want die gaan mekaar willen beschieten met Scud-raketten |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Minister
|
Citaat:
Oh, dit kan ook in Europese talen hoor. De Amerikaanse indianen wisten reeds dat de blanke met gespleten tong kon spreken.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 17 december 2006 om 15:35. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Bon, het geweld in Irak is dus niet het gevolg van de VS-invasie? Die VS-invasie voorziet niet in geweld? Het Westen gebruikt democratische middelen in Irak, Palestina, Afghanistan? Ook bizar: het rijk met het grootste en duurste, zwaarst bewapende, meest actieve leger uit de hele menselijke geschiedenis 'voorziet' natuurlijk niet 'in geweld'. Is dat een leger van pacifisten ofzo?
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Indien de Irakezen niet zouden doordrongen zijn van de leerstellingen van Mohammed, die enkel voorzien in het gebruik van vernedering, terreur en geweld voor het oplossen van problemen, dan zou Irak nu bezig zijn met het opbouwen van de welvaart en het welzijn van de bevolking.
|
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
Maar kan je daar wel alles op afschuiven? De soennieten hadden een ondemocratisch overwicht en controle over de olievelden. Door het nieuwe bevind verliezen zij dat, zeker nu het land zelfs zou kunnen splitsen.
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 |
|
|
Vergelijk het met de situatie van vroeger : de Franstaligen hadden ook overal het overwicht. Nu wordt er van hen verwacht dat ze zich ook aanpassen. Vind ik maar normaal, maar als mensen iets verliezen vinden ze dat meestal niet leuk, of de vorige situatie nu eerlijk was of niet.
|
|
|
#36 |
|
Banneling
|
die mannen zien zeker heel graag de joden: ze doen zelfs hun werk.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de praktijk betekent kolonisatie echter roof, moord, plundering, foltering en barbarij, en dit alles in naam van de "democratie", de "beschaving" en de "pacificatie".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het is echter zéér goedkoop en al te doorzichtig van het huidige (?)Iraakse probleem onder de noemer "kolonisatie" te plaatsen. (Huidige: het probleem is er eigenlijk altijd geweest, maar was minder accuut toen die landen onder beschaafd bestuur waren gebracht.) Ik ga echter wel akkoord met Oriana Fallaci dat het geen enkele zin heeft van te pogen vrede en vooruitgang te brengen in maatschappijen die gebukt gaan onder de mohammedaanse ideologie. Overigens, als je het over barbarij hebt: de aandacht van de beschaafde wereld voor Noord-Afrika had veel te maken met de barbarijse zeerovers.
|
|
|
|
#40 |
|
Banneling
|
laat ze maar vechten.
|
|
|