Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 12:49   #2321
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De oorzaak van homosexualiteit is tot op de dag van vandaag een heel groot vraagteken. Geen enkele wetenschapper zal bevestigen wat u zegt.

Ik zie dan ook geen enkele reden om uw conclussie uit uw puur persoonlijke veronderstelling als feitelijk argument te aanvaarden.

Bij pedofiellie met wederzijdse toestemming is er ook geen lichamelijke schade en bij sado-macho is er met wederzijdse toestemming wél lichamelijk schade. Dit alles om u duidelijk te maken hoe zwak uw normbepaling (ze doen toch niemand kwaad) onderuit te halen. In het eerste geval doen ze het kind wel kwaad en in het tweede geval is er wel lichamelijk schade. Maar dit terzijde.

Uw bewering dat homosexualiteit niet wordt bepaalt door externe invloeden is een puur persoonlijke veronderstelling van u, die je niet kan onderbouwen. gebeurd wel meer met u, mag ik wel zeggen.

Paulus.
U druist tegen alles in wat algemeen bekend is en wilt niet luisteren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 12:51   #2322
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Studeer eens wat biologie ofzo. Er zijn massa's soorten waarbij de vruchtbaarheid niet seizoensgebonden is en/of de vruchtbaarheid van de vrouwtjes niet op een duidelijke manier geadverteerd wordt, maar waarbij seks toch beperkt is tot die vruchtbare perioden. Dat het bij ons (en andere dieren) niet zo is, bewijst juist dat seks niet louter verbonden is met voortplanting. Je draait de zaken dus om. Indien de primaire functie van seks voortplanting was, dan zou seks beperkt zijn tot (of op zijn minst geconcentreerd zijn rond) die vruchtbare periode.
Ten eerste : hoe weten die dieren dan dat het moment gekomen is?

Ten tweede : Ooit op het idee gekomen dat paarbinding bij mensen essentieel is voor de opvoeding van het nageslacht en dus voor de voortplanting?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 12:51   #2323
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
De oorzaak van homosexualiteit is tot op de dag van vandaag een heel groot vraagteken. Geen enkele wetenschapper zal bevestigen wat u zegt.

Ik zie dan ook geen enkele reden om uw conclussie uit uw puur persoonlijke veronderstelling als feitelijk argument te aanvaarden.

Bij pedofiellie met wederzijdse toestemming is er ook geen lichamelijke schade en bij sado-macho is er met wederzijdse toestemming wél lichamelijk schade. Dit alles om u duidelijk te maken hoe zwak uw normbepaling (ze doen toch niemand kwaad) onderuit te halen. In het eerste geval doen ze het kind wel kwaad en in het tweede geval is er wel lichamelijk schade. Maar dit terzijde.

Uw bewering dat homosexualiteit niet wordt bepaalt door externe invloeden is een puur persoonlijke veronderstelling van u, die je niet kan onderbouwen. gebeurd wel meer met u, mag ik wel zeggen.

Paulus.
Endaar gaan we weer, de pedofilie wordt er weer bij betrokken; waarom er hier over pedofilie moet gepraat worden in een topic die over holebi's gaat is en blijft me een groot vraagteken.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 12:51   #2324
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Als voortplanting niet de enige functie is waarom is homoseksualiteit dan abnormaal?
Je mag drie keer raden...

Omdat het 'kunnen voortplanten' er wel bij moet zijn hé?! Heb jij die link wel helemaal gelezen, dat je daar nog steeds naar vraagt?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1935

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 december 2006 om 13:06.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 12:52   #2325
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat het 'kunnen voortplanten' er wel bij moet zijn hé?! Heb jij die link wel helemaal gelezen, dat je daar nog steeds naar vraagt?

Paulus.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2314
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 12:56   #2326
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Maar homo's kunnen zich toch voortplanten, ik zie het probleem niet.

Dus vrouwen die hun menopauze bereikt hebben zijn dus ook abnormaal, degene die geen kinderen willen/wensen/kunnen krijgen ook... Ah ja als ik je enge héél enge denkverhaal verderzet.

Oud 18 december 2006, 12:57   #2327
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herhaling van mijn vraag: Dus ook in een relatie waar er geen kinderen "gewenst" zijn, in een relatie waar de vrouw de menopauze bereikt heeft.
Ik blijf wachten op een antwoord die je blijkbaar WEIGERT te geven.
Ik zal maar antwoorden anders blijf je domme vragen stellen...

Een kind moet nog vruchbaar worden, een vrouw is vruchtbaar en een vrouw na haar menopauze is vruchtbaar geweest. En ja dit alles is heel normaal.

Als er geen kinderen gewenst of ongewenst zijn is dat allemaal ook normaal. Tenminste als zij kinderen kunnen krijgen anders mankeert er iets.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 12:58   #2328
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
We zijn dieren.
mensen zijn misschien wel dieren in enig opzicht, maar dieren zijn nooit mensen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 december 2006 om 12:58.
Oud 18 december 2006, 13:01   #2329
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zal maar antwoorden anders blijf je domme vragen stellen...

Een kind moet nog vruchbaar worden, een vrouw is vruchtbaar en een vrouw na haar menopauze is vruchtbaar geweest. En ja dit alles is heel normaal.

Als er geen kinderen gewenst of ongewenst zijn is dat allemaal ook normaal. Tenminste als zij kinderen kunnen krijgen anders mankeert er iets.

Paulus.
Dus homo's kunnen kinderen krijgen en mankeert er niets ...

En een vrouw die in haar menopauze zit mankeert er dus ook iets volgens jou héél héél enge denkbeeld!

En ik zou graag hebben dat je me niet verwijt van domme vragen te stellen. Dank u!

Oud 18 december 2006, 13:02   #2330
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U druist tegen alles in wat algemeen bekend is en wilt niet luisteren.
Als dat dan toch zo algemaal bekend is zal het u niet moeilijk zijn om dat te refereren. Tot nog toe bent u de enige die zulke beweringen maakt die ik voor het eerst hoor.

Omdat je alpagina's lang hetzelfde beweert ben ik zelf maar eens op zoek gegaan en ook ik vind niks dat uw bewering enigzinds zou kunnen staven.

Ik heb dan ook alle redens om jou niet te geloven.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 13:05   #2331
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Endaar gaan we weer, de pedofilie wordt er weer bij betrokken; waarom er hier over pedofilie moet gepraat worden in een topic die over holebi's gaat is en blijft me een groot vraagteken.
Om aante tonen dat sexualiteit niet altijd ok is als er geen lichamelijke schade is. Er zijn nog andere factoren ook.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 13:08   #2332
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullshit. Toevallig zag ik deze week op canvas een documentaire over de manier waarop de vrouw te kennen geeft dat ze vruchtbaar is. Door allerlei chemische processen die in haar lichaam plaatsvinden, voelt ze zich niet alleen anders, ze gedraagt zich ook anders en ziet er "aantrekkelijker" uit voor haar partner. Afhankelijk van de periode in haar menstruatiecyclus voelt ze zich zelfs op een andere manier aangetrokken tot mannen. Doorgaans zal ze zich eerder aangetrokken voelen tot een type dat de uiterlijke kenmerken van een "zorgzame man" vertoont; een man die haar kan bijstaan bij het opvoeden van de kinderen. Op het toppunt van haar vruchtbaarheid voelt ze zich echter eerder aangetrokken tot het sterke, stoere, viriele type; het soort van man dat het meeste kans heeft om haar een gezond en sterk nageslacht te bezorgen. Voortplanting is dus een biologisch, sterk instinctief proces. Dan rest de vraag waarom de mens buiten die periodes van vruchtbaarheid tòch zo seksueel actief blijft... Zou het misschien kunnen dat seksualiteit tussen mensen ook nog wat méér betekent dan louter voortplantingsdrift? Zou het misschien kunnen dat de mens zich in de loop van de evolutie heeft weten los te maken van die oerdriften? Stel je eens voor zeg: vrije wil. Onmogelijk volgens jou?
Toont uw voorbeeld niet aan hoe sterk de band is tussen sex en voortplanting?

Men doet er goed aan het belang te beseffen van die oerdriften. Alle culturele evolutie ten spijt zit er nog een hoop aap in de mens.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:08   #2333
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar homo's kunnen zich toch voortplanten, ik zie het probleem niet.
Homo's kunnen zich voortplanten zoals de mens kan vliegen, vraag maar aan de vogeltjes.

Gesnapt?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 18 december 2006 om 13:09.
Oud 18 december 2006, 13:10   #2334
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Omdat de vrouwtjes enkel op die moment bereid zijn tot paren. En nee, dat staat niet gelijk aan adverteren.

Citaat:
Ten tweede : Ooit op het idee gekomen dat paarbinding bij mensen essentieel is voor de opvoeding van het nageslacht en dus voor de voortplanting?
Ooit op het idee gekomen dat paarbinding niet noodzakelijk tussen dieren van hetzelfde geslacht moet gebeuren?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:12   #2335
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

De hetero's maken homo's, om ze daarna niet te kunnen accepteren. Gelukkig zijn er mensen die wel het nodige verstand hebben om Homoseksualiteit te accepteren.
Chilles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:12   #2336
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Homo's kunnen zich voortplanten zoals de mens kan vliegen, vraag maar aan de vogeltjes.

Gesnapt?

Paulus.
Homo's kunnen zich op een perfect normale manier voortplanten, degene die dat durft te betwisten tja... .

Oud 18 december 2006, 13:12   #2337
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle culturele evolutie ten spijt zit er nog een hoop aap in de mens.
Daar ben ik mee akkoord. En laat nu net voor die apen homoseksualiteit de gewoonste zaak van de wereld zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 13:14   #2338
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En een vrouw die in haar menopauze zit mankeert er dus ook iets volgens jou héél héél enge denkbeeld!
Als dit jou conclussie is uit dit:

Citaat:
Dan mag je me niet kwalijk nemen als ik vind dat je nogal dom...

Maar allee kom. 'k Zal het niet meer doen.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 13:17   #2339
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homo's kunnen zich op een perfect normale manier voortplanten, degene die dat durft te betwisten tja... .
toch niet zonder zichzelf te verloochenen he bartje, anders spreken we over bisexuelen dacht ik.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 13:18   #2340
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de meeste gevallen heeft dat te maken met geur.

Citaat:
Kwatch. Dat zou impliceren dat er een "paar" nodig is om de kinderen op te voeden en dat is niet het geval.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be