![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals sommigen misschien weten is in Nederland er een sociaal liberale partij, D66. Ik geloof dat dat te vergelijken is met SPIRIT in België. Nu, links liberalisme klinkt misschien tegenstrijdig, maar dat hoeft het naar mijn mening totaal niet te zijn. Als voorbeeld daarvoor neem ik het Nederlandse poldermodel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Poldermodel
Gelooft u dat links (progressief) liberalisme een positief effect zou kunnen hebben op de economie en de samenleving? Waarom wel en waarom niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Vertel eerst eens wat je precies bedoelt met links-liberalisme, voor je met de grond gelijk gemaakt wordt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() pfff, wikipedianen hoeven echt niet onderuit gehaald te worden.
als je zelf al je mening niet kan posten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zo, lees dat allemaal eens en alles uit die post is neergehaald. snap je wat ik bedoel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is even lekker snel. Bovendien denk ik best dat u weet wat een SPIRITtist/D66'er inhoudt. Daarvoor hoeft u niet per se een wikilink te hebben. Ik weet best wat mijn partij wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() met een veelvoud aan argumenten en ideeën dan er in jouw link stonden.
besef je wel dat de link die jij poste slechts een schim van de kwaliteit én kwantiteit van de filosofische, historische, economische en maatschappelijke analyses vormt tegenover de link die ik daar neergepland heb. hier vindt je mijn gedacht over Spirit. D66 wordt door mij nu over dezelfde kam geschoren, net omwille van jouw gebrek aan enig politiek argument. Je kan altijd proberen dat nog goed te maken hoor ![]() Laatst gewijzigd door Proletariër : 30 december 2006 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() jij bent vragende partij, ben je dat vergeten? ik kan niet antwoorden, als ik niet weet op wat ik moet antwoorden.
Laatst gewijzigd door Proletariër : 30 december 2006 om 01:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kunt het toch ook zelf opzoeken? Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat het inhoud. Als u daarvoor te lui bent, hoeft u ook niet te antwoorden.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 30 december 2006 om 02:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() als u al te lui bent om mijn antwoorden, die ik uitvoerig gelinkt heb, te lezen, ja wat kom je hier dan zoeken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Filosoof Dirk Verhofstadt: http://www.liberales.be/cgi-bin/show...adtprogressief Thomas Hill Green (in het Engels): http://plato.stanford.edu/entries/green/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Aangenaam, ik ben Proletariër en ben ervan overtuigd dat het kapitalistische systeem nooit in staat zal zijn om voor de grote meerderheid van de bevolking een volwaardig leven te geven.
Ik ben voorstander van een maatschappij waarin de meerwaarde die geproduceerd wordt, ter beschikking wordt gesteld van de gehele bevolking, die op democratische wijze dient te beslissen op welke manier we zullen omspringen met de geproduceerde rijkdommen. Dit in tegenstelling tot de huidige kapitalistische maatschappijvorm, die door de onvermijdelijke monopolievorming er voor zorgt dat de vrije markt onmogelijk wordt gemaakt en dat een steeds kleinere groep mensen zichzelf een steeds groter wordende rijkdom en macht toeeigend. Er is volgens mij een duidelijke tegenstelling in de illusie als zou een kapitalistisch model met sociale afrondingen mogelijk zijn. De enige sociale verworvenheden die er zijn, zijn afgedwongen door klassestrijd, van de bezitlozen, die verplicht worden door het kapitalistische systeem om samen op te komen voor hun rechten tegenover de bezittende klasse, die er enkel op uit is om meer rijkdom en macht te vergaren. Zo. Een beknopt politiek standpunt, zonder enige links. En waarvoor staat u? [/goede voorbeeld geven] |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bwa, ik ben geen marxist - verre van - maar "Filosoof Dirk Verhofstadt" posten als argument om een marxist te overtuigen? WTF, denk ik dan.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 30 december 2006 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nnnnnnniemand verdient het om doorverwezen te worden naar Dirk Verhofstadt. Zélfs Proletariër niet.
![]() |