![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens sommigen hier was er absoluut geen sprake van discriminatie en er werd dan ook al gesugereerd dat het CGKR deze zaak links zou laten liggen. Niet dus. Eurolock wordt terecht voor de arbeidsrechtbank gedaagd wegens discriminatie. Zeker in tijden waarin er een heksenjacht is geopend op werkzoekenden. Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Er zou een voorbeeld moeten gesteld worden.
Een zware boete, ontslag van de betrokkenen, en onmiddelijk opgelegde werknemer-quota's voor Eurolock, te beginnen met de aanwerving van de geweigerde sollicitant wiens loon moet betaald worden, met terugwerkende kracht, de dag dat hij z'n sollicitatie heeft verstuurd.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 8 januari 2007 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het CGKR heeft werknemers gediscrimineerd. Het CGKR heeft dit in de openbaarheid gebracht. Niet dus. Waarop zou die schadeclaim dan berusten, volgens jou, uiteraard, weldoordachte mening ? Trouwens, ik wil het niet zover drijven als Raven, en gelukkig is het niet zoals in Amerika, dat elke case een precedent is. Overdreven straffen en voorbeelden zijn daarom ook niet nodig. Gewoon het eisen van eerlijke sollicitaties, een eventuele schadevergoeding voor de sollicitant en een boete, lijkt mij wel al voldoende. Maar dat beslist een rechter, nietwaar ? Een ONAFHANKELIJKE rechter. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 8 januari 2007 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Wie anders?
Is dat nodig? Iemand mag dus zoveel moorden plegen als hij wil maar zolang hij het niet openbaar brengt treft hem geen straf!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 8 januari 2007 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar is al die drukte over?
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Eurolock natuurlijk. Het was wel geen brief, maar een e-mail.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ocharme, een Email.
Ik vraag me af dat een afdruk van een Email wel bewijsmateriaal is. Het is echt niet moeilijk een fictieve Email te maken hoor.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 januari 2007 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Van ozymandias tiens!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kies nu toch zelf wie ik met mijn geld in dienst neem zeker, met welke reden dan ook.
Als ik nu kies om een knappe jongeman zonder typtalent in dienst te nemen omdat die er lekker uit ziet, dan is dat toch mijn zaak?
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Nee, dat is het niet. Althans niet volgens onze wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant.
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dan heb je die nog van mij, zeg je ? Bizar. Wie anders dan het CGKR heeft die mail gestuurd ? De bedrijfsleider/personeelsverantwoordelijke, tiens ? Dit houdt geen steek! De bedrijfsleider schrijft een brief waarin hij toegeeft de sollicitant te discrimineren (voor discussie vatbaar, maar hier niet de essentie van het verhaal). Dus moet degene die dit aanklaagt zelf maar aangeklaagd worden ? Ik vroeg alleen op grond waarvan. Iemand mag zoveel moorden als hij wil, zolang hij het niet openbaar maakt. Waar haal je het toch allemaal ? Begrijpend lezen geven ze van in het derde leerjaar, maar kom. Ik zal ervan uitgaan dat het een misvatting was. Het CGKR heeft het niet in de openbaarheid gebracht, dus kunnen ze niet beschuldigd worden (van laster, of iets dergelijks). Zij hebben enkel het bedrijf aangeklaagd *nadat* de sollicitant het in de openbaarheid had gebracht. Opnieuw toon ik hiermee aan dat je het CGKR niet kan aanklagen. Jij verwart het CGKR met de sollicitant, en daarna weer met de daders van een feit (moordenaars). Want de sollicitant is hier wel het slachtoffer, hè ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wet trekt dan ook op niets, die hoeft niet nageleefd te worden.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() interpreterend lezen is nooit je sterkste kant geweest!
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen iemand niet binnenlaten en in een ander huis inbreken. Dat besef je zelf wel, denk ik.
![]() |
![]() |